EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1757
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat: 01 Jun 2010
26951 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care detine functia de ministru intr-un guvern dar nu este titularul nici unui minister
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Art. 30
(1) Comisiile pe domenii de activitate se constituie la ordinul si cu aprobarea ministrului administratiei si internelor sau a inlocuitorului legal al acestuia si functioneaza pe baza ordinelor acestuia.
(2) Comisiile se constituie numai pentru rezolvarea problemelor deosebit de importante si complexe, care excedeaza competentelor/atributiilor unei directii generale/directii.
Art. 31
Constituirea comisiilor se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) problematica sa fie limitata temporar si corespunzator din punctul de vedere al complexitatii, astfel incat sa se evite depasirea competentelor membrilor comisiei;
b) selectia specialistilor sa vizeze, dupa caz, si cuprinderea domeniilor conexe celui in a carui sfera se afla problema de rezolvat;
c) eliberarea, totala sau partiala, a membrilor comisiei de obligatiile de serviciu curente sau cel putin acordarea de prioritate colaborarii in cadrul comisiei, fata de celelalte activitati;
d) participarea fiecarui membru la rezolvarea problemelor in ansamblu;
e)
obligatia
tuturor directiilor generale/directiilor de a sprijini activitatea comisiei, prin punerea la
dispozitie
a documentelor si datelor solicitate;
f)
obligatia
presedintelui comisiei de a prezenta rezultatele, nemijlocit, conducerii M.A.I.;
g) asigurarea spatiilor de lucru si a sprijinului logistic necesar.
Art. 32
Verificarea semestriala si anuala a pregatirii continue a personalului din directiile generale/directii, precum si evidenta rezultatelor se desfasoara/se tine potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 33
Evaluarea rezultatelor activitatilor desfasurate de directiile generale/directii se realizeaza, pe niveluri ierarhice si pe domenii de responsabilitate, anual si semestrial, prin verificare, control, analize, comparatii si observare personala.
Art. 34
(1) Bilantul anual al M.A.I. este precedat de bilanturile anuale ale directiilor generale/directiilor, institutiilor si structurilor aflate in subordinea/coordonarea ministerului.
(2) Bilanturile anuale ale directiilor generale/directiilor, desfasurate de regula in luna ianuarie, sunt precedate de bilanturile institutiilor si structurilor aflate in subordinea/ coordonarea M.A.I., care se desfasoara, de asemenea, anual.
Sectiunea 3 - Conducerea si mecanismul decizional in directiile generale/directii
Art. 35
(1) Conducerea M.A.I. se exercita de catre
ministru
.
(2) In absenta ministrului administratiei si internelor, conducerea ministerului se exercita de catre persoana desemnata prin ordin al acestuia.
(3) Ministrul administratiei si internelor raspunde de intreaga activitate a M.A.I. in fata Guvernului, precum si, in calitate de membru al Guvernului, in fata Parlamentului, si reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si din strainatate, precum si in
justitie
.
(4) Secretarii de stat si secretarul general raspund de organizarea si conducerea activitatii structurilor coordonate, potrivit atributiilor si competentelor stabilite prin actele normative in vigoare.
Art. 36
Directiile generale/directiile coordoneaza, controleaza si monitorizeaza, potrivit competentelor in domeniul de activitate, modul de aplicare a prevederilor legale de catre directiile generale/directii si institutiile/structurile aflate in coordonarea/subordonarea M.A.I.
Art. 37
(1) In sensul prezentului ordin, conducerea reprezinta ansamblul activitatilor prin care persoanele cu functii de conducere asigura coordonarea activitatii personalului subordonat, in sensul si cu scopul realizarii obiectivelor stabilite la nivelul organizatiei.
(2) Cerintele conducerii constau in: cunoasterea situatiei existente in domeniul de competenta; identificarea formelor, metodelor, tehnicilor, procedeelor, procedurilor si mijloacelor optime de actiune; identificarea modalitatilor optime de motivare a personalului.
(3) Metoda de conducere este maniera prin care persoanele cu functii de conducere desfasoara procesul de conducere, transformand, prin decizii, informatiile in actiuni, in scopul cresterii eficientei/operativitatii actiunilor, in vederea indeplinirii atributiilor din
competenta
.
Art. 38
Decizia sefului ierarhic, ca esenta a atributului de conducere, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie legala;
b) sa fie emisa in baza unei autoritati institutionale;
c) sa fie emisa in timp optim;
d) sa asigure conditiile care fac posibila executarea ei.
Art. 39
(1) Fundamentarea deciziilor conducerii ministerului se realizeaza de catre sefii unitatilor aparatului central, potrivit competentelor si domeniilor de
responsabilitate
.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
OUG 30/2007
Legea 15/2008
Ordinul 120/2010
Ministerul Administratiei si Internelor
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964