din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1757 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

  Publicat: 01 Jun 2010       26951 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care detine functia de ministru intr-un guvern dar nu este titularul nici unui minister
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.

Art. 30
(1) Comisiile pe domenii de activitate se constituie la ordinul si cu aprobarea ministrului administratiei si internelor sau a inlocuitorului legal al acestuia si functioneaza pe baza ordinelor acestuia.
(2) Comisiile se constituie numai pentru rezolvarea problemelor deosebit de importante si complexe, care excedeaza competentelor/atributiilor unei directii generale/directii.

Art. 31
Constituirea comisiilor se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) problematica sa fie limitata temporar si corespunzator din punctul de vedere al complexitatii, astfel incat sa se evite depasirea competentelor membrilor comisiei;
b) selectia specialistilor sa vizeze, dupa caz, si cuprinderea domeniilor conexe celui in a carui sfera se afla problema de rezolvat;
c) eliberarea, totala sau partiala, a membrilor comisiei de obligatiile de serviciu curente sau cel putin acordarea de prioritate colaborarii in cadrul comisiei, fata de celelalte activitati;
d) participarea fiecarui membru la rezolvarea problemelor in ansamblu;
e) obligatia tuturor directiilor generale/directiilor de a sprijini activitatea comisiei, prin punerea la dispozitie a documentelor si datelor solicitate;
f) obligatia presedintelui comisiei de a prezenta rezultatele, nemijlocit, conducerii M.A.I.;
g) asigurarea spatiilor de lucru si a sprijinului logistic necesar.

Art. 32
Verificarea semestriala si anuala a pregatirii continue a personalului din directiile generale/directii, precum si evidenta rezultatelor se desfasoara/se tine potrivit prevederilor legale in vigoare.

Art. 33
Evaluarea rezultatelor activitatilor desfasurate de directiile generale/directii se realizeaza, pe niveluri ierarhice si pe domenii de responsabilitate, anual si semestrial, prin verificare, control, analize, comparatii si observare personala.

Art. 34
(1) Bilantul anual al M.A.I. este precedat de bilanturile anuale ale directiilor generale/directiilor, institutiilor si structurilor aflate in subordinea/coordonarea ministerului.
(2) Bilanturile anuale ale directiilor generale/directiilor, desfasurate de regula in luna ianuarie, sunt precedate de bilanturile institutiilor si structurilor aflate in subordinea/ coordonarea M.A.I., care se desfasoara, de asemenea, anual.

Sectiunea 3 - Conducerea si mecanismul decizional in directiile generale/directii


Art. 35
(1) Conducerea M.A.I. se exercita de catre ministru .
(2) In absenta ministrului administratiei si internelor, conducerea ministerului se exercita de catre persoana desemnata prin ordin al acestuia.
(3) Ministrul administratiei si internelor raspunde de intreaga activitate a M.A.I. in fata Guvernului, precum si, in calitate de membru al Guvernului, in fata Parlamentului, si reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si din strainatate, precum si in justitie.
(4) Secretarii de stat si secretarul general raspund de organizarea si conducerea activitatii structurilor coordonate, potrivit atributiilor si competentelor stabilite prin actele normative in vigoare.

Art. 36
Directiile generale/directiile coordoneaza, controleaza si monitorizeaza, potrivit competentelor in domeniul de activitate, modul de aplicare a prevederilor legale de catre directiile generale/directii si institutiile/structurile aflate in coordonarea/subordonarea M.A.I.

Art. 37
(1) In sensul prezentului ordin, conducerea reprezinta ansamblul activitatilor prin care persoanele cu functii de conducere asigura coordonarea activitatii personalului subordonat, in sensul si cu scopul realizarii obiectivelor stabilite la nivelul organizatiei.
(2) Cerintele conducerii constau in: cunoasterea situatiei existente in domeniul de competenta; identificarea formelor, metodelor, tehnicilor, procedeelor, procedurilor si mijloacelor optime de actiune; identificarea modalitatilor optime de motivare a personalului.
(3) Metoda de conducere este maniera prin care persoanele cu functii de conducere desfasoara procesul de conducere, transformand, prin decizii, informatiile in actiuni, in scopul cresterii eficientei/operativitatii actiunilor, in vederea indeplinirii atributiilor din competenta .

Art. 38
Decizia sefului ierarhic, ca esenta a atributului de conducere, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie legala;
b) sa fie emisa in baza unei autoritati institutionale;
c) sa fie emisa in timp optim;
d) sa asigure conditiile care fac posibila executarea ei.

Art. 39
(1) Fundamentarea deciziilor conducerii ministerului se realizeaza de catre sefii unitatilor aparatului central, potrivit competentelor si domeniilor de responsabilitate.




Afişează Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 30/2007    Legea 15/2008    Ordinul 120/2010    Ministerul Administratiei si Internelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.