din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1982 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

  Publicat: 01 Jun 2010       26957 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Actiune prin care autoritatea vamala lasa la dispozitia titularului declaratiei vamale
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.

(2) In functie de problematica abordata, procesul de fundamentare a deciziilor presupune si consultarea institutiilor si structurilor aflate in subordinea/coordonarea M.A.I., a ministerelor sau a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si a autoritatilor administratiei publice locale, a structurilor asociative ale acestora, a patronatelor si organizatiilor sindicale reprezentative, a asociatiilor si organizatiilor neguvernamentale, a altor persoane juridice, precum si a persoanelor fizice, in conditiile prevazute de lege.

Art. 40
Fundamentarea deciziilor sefilor unitatilor aparatului central se realizeaza de catre adjunctii acestora, sefii de servicii/birouri, subordonati, precum si de catre grupurile de lucru anume desemnate, potrivit competentelor si domeniilor de responsabilitate.

Art. 41
Persoanele cu functii de conducere pot atribui temporar, prin delegare de competenta, indeplinirea atributiilor ce le revin unor persoane subordonate ierarhic.

Art. 42
Controlul indeplinirii prevederilor prezentului regulament se realizeaza, dupa caz, de catre persoanele cu functii de conducere, fiecare pentru componenta pe care o coordoneaza, respectiv de catre structurile cu atributii si competente de control, potrivit reglementarilor legale in vigoare.

Sectiunea 4 - Evidenta, pastrarea si manipularea ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual, precum si a protocoalelor de cooperare/colaborare interministeriala in directiile generale/directii


Art. 43
(1) La nivelul fiecarei unitati a aparatului central se constituie registre pe suport hartie si/sau registre electronice, ce au drept scop urmarirea etapelor de elaborare, difuzare si raportare a punerii in aplicare a prevederilor ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administratiei si internelor.
(2) Evidenta ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administratiei si internelor se realizeaza de Directia juridica, iar pastrarea si manipularea acestora se realizeaza prin:
a) compartimentele registratura, secretariat planificare/ similare din cadrul directiilor generale/directiilor, pentru cele adresate acestora;
b) birourile documente clasificate/similare sau printr-un ofiter anume desemnat, pentru cele adresate sefilor unitatilor aparatului central.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), evidenta ordinelor si dispozitiilor de gestiune a resurselor umane se realizeaza de Directia generala resurse umane, iar a ordinelor pe linie de management organizatoric se realizeaza de Directia generala management operational.
(4) Evidenta dispozitiilor secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza, pentru fiecare secretar de stat sau pentru secretarul general, printr-un registru unic, instituit in acest scop, dupa caz, la cabinetul demnitarului/inaltului functionar public sau la o directie generala/directie desemnata dintre cele aflate in coordonarea acestuia.
(5) Evidenta dispozitiilor comune ale secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza prin registrul unic instituit la cabinetul demnitarului/inaltului functionar public in a carui subordine se afla directia generala/directia initiatoare.
(6) Difuzarea dispozitiilor secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza de catre structura initiatoare sau de catre structura nominalizata, in continut, in acest scop.
(7) Protocoalele de colaborare interministeriala se pastreaza la directiile generale/directiile initiatoare, iar un exemplar la Directia juridica.
(8) Evidenta acordurilor colective si a contractelor colective de munca incheiate la nivelul M.A.I. se realizeaza de Directia juridica.


Capitolul V - Desfasurarea activitatilor in directiile generale/directii


Sectiunea 1 - Programul de lucru


Art. 44
(1) Programul de lucru in directiile generale/directii se organizeaza potrivit prevederilor Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 703/2009 privind stabilirea programului de lucru in Ministerul Administratiei si Internelor.
(2) In directiile generale/directiile in care programul de lucru nu poate fi desfasurat in intervalul 8,0016,00, conform Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 703/2009, acesta este organizat, prin dispozitia directorilor generali/directorilor directiilor generale respective, cu consultarea, dupa caz, a Corpului National al Politistilor si a altor asociatii profesionale legal constituite, precum si a organizatiilor sindicale reprezentative, cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare.
(3) Prin exceptie, pentru desfasurarea unor activitati temporare cu caracter specific, sefii unitatilor aparatului central pot organiza, fara consultarea asociatiilor cu caracter profesional si a organizatiilor sindicale reprezentative, programul de lucru in alt interval orar, cu obligatia de a asigura corespunzator compensarea cu timp liber .
(4) Programul de lucru al compartimentelor care desfasoara activitati cu publicul se stabileste de catre seful unitatii aparatului central, in raport cu amploarea activitatii, asigurandu-se personalului respectarea programului de lucru legal si repartizarea corespunzatoare a volumului de munca .
(5) Programul de lucru al personalului care executa serviciu operativ 24 din 24 de ore in Centrul operational de comanda din cadrul Centrului National de Conducere a Actiunilor de Ordine Publica se stabileste prin dispozitie a directorului general al Directiei generale management operational.
(6) Programul de lucru al personalului care executa serviciu operativ 24 din 24 de ore in cadrul Centrului national SIS si al Statiei operative centrale pentru comunicatii si tehnologia informatiei se stabileste prin dispozitie a directorului general al Directiei generale pentru comunicatii si tehnologia informatiei.

Art. 45
(1) In situatii de protectie civila, tulburari de amploare ale ordinii si sigurantei publice ori alte asemenea evenimente, la instituirea starii de urgenta sau a starii de asediu, la declararea mobilizarii si la razboi, la alarmarea unitatii, personalul directiilor generale/directiilor din categoria functionarilor publici cu statut special politisti si a cadrelor militare, aflat in Garnizoana Bucuresti, este obligat, potrivit prevederilor legale in vigoare, sa se prezinte de indata la unitatea din care face parte.
(2) In cazul producerii vreuneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici cu statut special politisti si cadrele militare din directiile generale/directii, din categoriile prevazute la alin. (1), care se afla intr-o alta localitate, se prezinta in cel mai scurt timp la cea mai apropiata unitate a M.A.I. si iau legatura cu directia generala/directia din care face parte.
(3) In cazul producerii vreuneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici cu statut special politisti si cadrele militare din directiile generale/directiile care se afla in strainatate se supun regulilor stabilite in cadrul misiunii internationale respective.
(4) In situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici si personalul contractual din directiile generale/directii actioneaza potrivit atributiilor stabilite de legislatia in vigoare si in baza planurilor de crestere a capacitatii operationale/interventie/ alertare/anuntare, dupa caz, elaborate la nivelul fiecarei unitati a aparatului central.

Art. 46
(1) Seful unitatii aparatului central poate dispune reducerea programului de lucru in perioadele cu temperaturi extreme si in alte conditii prevazute de actele normative in vigoare.
(2) Programul de lucru pentru personalul directiilor generale/directiilor, detasat in afara M.A.I., se stabileste de catre seful structurii unde acesta este detasat.




Afişează Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 30/2007    Legea 15/2008    Ordinul 120/2010    Ministerul Administratiei si Internelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.