EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1982
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat: 01 Jun 2010
26957 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Actiune prin care autoritatea vamala lasa la dispozitia titularului declaratiei vamale
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(2) In
functie
de problematica abordata, procesul de fundamentare a deciziilor presupune si consultarea institutiilor si structurilor aflate in subordinea/coordonarea M.A.I., a ministerelor sau a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si a autoritatilor administratiei publice locale, a structurilor asociative ale acestora, a patronatelor si organizatiilor sindicale reprezentative, a asociatiilor si organizatiilor neguvernamentale, a altor persoane juridice, precum si a persoanelor fizice, in conditiile prevazute de
lege
.
Art. 40
Fundamentarea deciziilor sefilor unitatilor aparatului central se realizeaza de catre adjunctii acestora, sefii de servicii/birouri, subordonati, precum si de catre grupurile de lucru anume desemnate, potrivit competentelor si domeniilor de
responsabilitate
.
Art. 41
Persoanele cu functii de conducere pot atribui temporar, prin
delegare
de competenta, indeplinirea atributiilor ce le revin unor persoane subordonate ierarhic.
Art. 42
Controlul indeplinirii prevederilor prezentului regulament se realizeaza, dupa caz, de catre persoanele cu functii de conducere, fiecare pentru componenta pe care o coordoneaza, respectiv de catre structurile cu atributii si competente de control, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Sectiunea 4 - Evidenta, pastrarea si manipularea ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual, precum si a protocoalelor de cooperare/colaborare interministeriala in directiile generale/directii
Art. 43
(1) La nivelul fiecarei unitati a aparatului central se constituie registre pe suport hartie si/sau registre electronice, ce au
drept
scop urmarirea etapelor de elaborare,
difuzare
si raportare a punerii in aplicare a prevederilor ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administratiei si internelor.
(2) Evidenta ordinelor si dispozitiilor cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administratiei si internelor se realizeaza de Directia juridica, iar pastrarea si manipularea acestora se realizeaza prin:
a) compartimentele registratura, secretariat planificare/ similare din cadrul directiilor generale/directiilor, pentru cele adresate acestora;
b) birourile documente clasificate/similare sau printr-un ofiter anume desemnat, pentru cele adresate sefilor unitatilor aparatului central.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), evidenta ordinelor si dispozitiilor de
gestiune
a resurselor umane se realizeaza de Directia generala resurse umane, iar a ordinelor pe linie de
management
organizatoric se realizeaza de Directia generala
management
operational.
(4) Evidenta dispozitiilor secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza, pentru fiecare secretar de stat sau pentru secretarul general, printr-un registru unic, instituit in acest scop, dupa caz, la cabinetul demnitarului/inaltului
functionar
public
sau la o
directie
generala/directie desemnata dintre cele aflate in coordonarea acestuia.
(5) Evidenta dispozitiilor comune ale secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza prin registrul unic instituit la cabinetul demnitarului/inaltului
functionar
public
in a carui subordine se afla directia generala/directia initiatoare.
(6)
Difuzarea
dispozitiilor secretarilor de stat/secretarului general se realizeaza de catre structura initiatoare sau de catre structura nominalizata, in continut, in acest scop.
(7) Protocoalele de colaborare interministeriala se pastreaza la directiile generale/directiile initiatoare, iar un exemplar la Directia juridica.
(8) Evidenta acordurilor colective si a contractelor colective de munca incheiate la nivelul M.A.I. se realizeaza de Directia juridica.
Capitolul V - Desfasurarea activitatilor in directiile generale/directii
Sectiunea 1 - Programul de lucru
Art. 44
(1) Programul de lucru in directiile generale/directii se organizeaza potrivit prevederilor Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 703/2009 privind stabilirea programului de lucru in Ministerul Administratiei si Internelor.
(2) In directiile generale/directiile in care programul de lucru nu poate fi desfasurat in intervalul 8,0016,00, conform Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 703/2009, acesta este organizat, prin dispozitia directorilor generali/directorilor directiilor generale respective, cu consultarea, dupa caz, a Corpului National al Politistilor si a altor asociatii profesionale legal constituite, precum si a organizatiilor sindicale reprezentative, cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare.
(3) Prin exceptie, pentru desfasurarea unor activitati temporare cu caracter specific, sefii unitatilor aparatului central pot organiza, fara consultarea asociatiilor cu caracter profesional si a organizatiilor sindicale reprezentative, programul de lucru in alt interval orar, cu
obligatia
de a asigura corespunzator compensarea cu timp
liber
.
(4) Programul de lucru al compartimentelor care desfasoara activitati cu publicul se stabileste de catre seful unitatii aparatului central, in raport cu amploarea activitatii, asigurandu-se personalului respectarea programului de lucru legal si repartizarea corespunzatoare a volumului de
munca
.
(5) Programul de lucru al personalului care executa serviciu operativ 24 din 24 de ore in Centrul operational de
comanda
din cadrul Centrului National de Conducere a Actiunilor de Ordine Publica se stabileste prin
dispozitie
a directorului general al Directiei generale
management
operational.
(6) Programul de lucru al personalului care executa serviciu operativ 24 din 24 de ore in cadrul Centrului national SIS si al Statiei operative centrale pentru comunicatii si tehnologia informatiei se stabileste prin
dispozitie
a directorului general al Directiei generale pentru comunicatii si tehnologia informatiei.
Art. 45
(1) In situatii de protectie civila, tulburari de amploare ale ordinii si sigurantei publice ori alte asemenea evenimente, la instituirea starii de urgenta sau a starii de asediu, la declararea mobilizarii si la razboi, la alarmarea unitatii, personalul directiilor generale/directiilor din categoria functionarilor publici cu statut special politisti si a cadrelor militare, aflat in Garnizoana Bucuresti, este obligat, potrivit prevederilor legale in vigoare, sa se prezinte de indata la unitatea din care face parte.
(2) In cazul producerii vreuneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici cu statut special politisti si cadrele militare din directiile generale/directii, din categoriile prevazute la alin. (1), care se afla intr-o alta localitate, se prezinta in cel mai scurt timp la cea mai apropiata unitate a M.A.I. si iau legatura cu directia generala/directia din care face parte.
(3) In cazul producerii vreuneia dintre situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici cu statut special politisti si cadrele militare din directiile generale/directiile care se afla in strainatate se supun regulilor stabilite in cadrul misiunii internationale respective.
(4) In situatiile prevazute la alin. (1), functionarii publici si personalul contractual din directiile generale/directii actioneaza potrivit atributiilor stabilite de legislatia in vigoare si in baza planurilor de crestere a capacitatii operationale/interventie/ alertare/anuntare, dupa caz, elaborate la nivelul fiecarei unitati a aparatului central.
Art. 46
(1) Seful unitatii aparatului central poate dispune reducerea programului de lucru in perioadele cu temperaturi extreme si in alte conditii prevazute de actele normative in vigoare.
(2) Programul de lucru pentru personalul directiilor generale/directiilor, detasat in afara M.A.I., se stabileste de catre seful structurii unde acesta este detasat.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
OUG 30/2007
Legea 15/2008
Ordinul 120/2010
Ministerul Administratiei si Internelor
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964