Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

  Publicat: 08 Jun 2010       10619 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 375 din 07/06/2010

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria, denumite in continuare parti,

in dorinta de a dezvolta pe mai departe relatiile bilaterale si de a intari cooperarea politieneasca in materie penala,

in vederea aderarii la spatiul Schengen,

avand in vedere importanta cooperarii politienesti in materie penala pentru protejarea sigurantei nationale si ordinii publice,

dorind sa combata eficient migratia ilegala, contrabanda si traficul de persoane, cat si alte forme de infractionalitate transfrontaliera,

in scopul de a facilita fluenta circulatiei transfrontaliere,

luand in considerare prevederile Conventiei semnate la Schengen la 19 iunie 1990 de punere in aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 intre guvernele statelor Uniunii Economice Benelux, Republicii Federale Germania si Republicii Franceze privind eliminarea treptata a controalelor la frontierele comune, denumita in continuare Conventia Schengen, precum si ale legislatiilor nationale ale statelor partilor,

au convenit dupa cum urmeaza:



PARTEA I
Obiective si definitii



ARTICOLUL 1
Obiectul acordului si raportul fata de alte reglementari



(1) Obiectul prezentului acord il reprezinta intensificarea cooperarii intre parti in vederea prevenirii pericolelor la adresa ordinii si sigurantei publice si combaterea criminalitatii transfrontaliere.

(2) Obligatia de informare a autoritatii competente prin procedura folosita pentru cooperarea politieneasca internationala nu este afectata de prevederile prezentului acord .



ARTICOLUL 2
Definitii



In sensul prezentului acord:

1. autoritati inseamna:

- pentru partea romana:

a) Politia Romana si Politia de Frontiera Romana din Ministerul Administratiei si Internelor;

b) Autoritatea Nationala a Vamilor din Ministerul Finantelor Publice;

- pentru partea bulgara:

a) Directia Generala Politia Criminala, Directia Generala a Politiei de Ordine Publica, Directia Generala a Politiei de Frontiera, Directia generala proceduri premergatoare procesului, Directia specializata pentru operatiuni si operatii tehnice din Ministerul de Interne al Republicii Bulgaria si structurile teritoriale ale acestuia;

b) Agentia Vamilor din Ministerul de Finante;

2. autoritati centrale in domeniul cooperarii politienesti internationale, denumite in continuare autoritati centrale, inseamna:

- pentru partea romana:

a Centrul de cooperare politieneasca internationala din Inspectoratul General al Politiei Romane, Ministerul Administratiei si Internelor;

- pentru partea bulgara:

a Directia cooperare politieneasca operativa internationala din Ministerul de Interne;

3. zone de frontiera inseamna:

- pe teritoriul Romaniei:



Afişează Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Romania    Bulgaria    Politie    Cooperare politieneasca    Contrabanda    Trafic de persoane    Schengen



Comentează: Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala
Jurisprudenţă

Constitutionalitatea judecarii cererii de recuzare de catre insisi colegii judecatorului recuzat
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 366 din 28 mai 2019

Rejudecarea cauzei. Lipsa motivarii hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 124 din 23 ianuarie 2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 362/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (7) fraza finala din Legea cetateniei romane nr. 21/1991
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 223/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 alin. din Legea nr. 61/1993
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 263/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 349/2002
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: stipularea clauzei penale in CIM sau intr-un act aditional al acestuia, prin care este evaluata paguba produsa angajatorului de salariat din vina si in legatura cu munca sa, este interzisa si este sanctionata cu nulitatea clauzei.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Descentralizarea in Noul Cod Administrativ. Principiu si componenta esentiale in desfasurarea activitatilor administrative (III)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Egalitatea in drepturi la acordarea pensiei sociale minime garantate
Sursa: EuroAvocatura.ro

Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Formalitatile necesare transferului salariatilor de la un angajator (cedent) la altul (cesionar)
Sursa: Av. Iulian Gales

Rolul organizatiilor sindicale in procedura transferului de intreprindere si al salariatilor
Sursa: Av. Iulian Gales