Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

  Publicat: 08 Jun 2010       10467 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 375 din 07/06/2010

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria, denumite in continuare parti,

in dorinta de a dezvolta pe mai departe relatiile bilaterale si de a intari cooperarea politieneasca in materie penala,

in vederea aderarii la spatiul Schengen,

avand in vedere importanta cooperarii politienesti in materie penala pentru protejarea sigurantei nationale si ordinii publice,

dorind sa combata eficient migratia ilegala, contrabanda si traficul de persoane, cat si alte forme de infractionalitate transfrontaliera,

in scopul de a facilita fluenta circulatiei transfrontaliere,

luand in considerare prevederile Conventiei semnate la Schengen la 19 iunie 1990 de punere in aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 intre guvernele statelor Uniunii Economice Benelux, Republicii Federale Germania si Republicii Franceze privind eliminarea treptata a controalelor la frontierele comune, denumita in continuare Conventia Schengen, precum si ale legislatiilor nationale ale statelor partilor,

au convenit dupa cum urmeaza:



PARTEA I
Obiective si definitii



ARTICOLUL 1
Obiectul acordului si raportul fata de alte reglementari



(1) Obiectul prezentului acord il reprezinta intensificarea cooperarii intre parti in vederea prevenirii pericolelor la adresa ordinii si sigurantei publice si combaterea criminalitatii transfrontaliere.

(2) Obligatia de informare a autoritatii competente prin procedura folosita pentru cooperarea politieneasca internationala nu este afectata de prevederile prezentului acord .



ARTICOLUL 2
Definitii



In sensul prezentului acord:

1. autoritati inseamna:

- pentru partea romana:

a) Politia Romana si Politia de Frontiera Romana din Ministerul Administratiei si Internelor;

b) Autoritatea Nationala a Vamilor din Ministerul Finantelor Publice;

- pentru partea bulgara:

a) Directia Generala Politia Criminala, Directia Generala a Politiei de Ordine Publica, Directia Generala a Politiei de Frontiera, Directia generala proceduri premergatoare procesului, Directia specializata pentru operatiuni si operatii tehnice din Ministerul de Interne al Republicii Bulgaria si structurile teritoriale ale acestuia;

b) Agentia Vamilor din Ministerul de Finante;

2. autoritati centrale in domeniul cooperarii politienesti internationale, denumite in continuare autoritati centrale, inseamna:

- pentru partea romana:

a Centrul de cooperare politieneasca internationala din Inspectoratul General al Politiei Romane, Ministerul Administratiei si Internelor;

- pentru partea bulgara:

a Directia cooperare politieneasca operativa internationala din Ministerul de Interne;

3. zone de frontiera inseamna:

- pe teritoriul Romaniei:



Afişează Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Romania    Bulgaria    Politie    Cooperare politieneasca    Contrabanda    Trafic de persoane    Schengen



Comentează: Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala
Jurisprudenţă

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia C.C.R. nr. 87/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 174 alin. (1) si art. 282 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 88/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 281 alin. din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Sentinta civila nr. 2.682/2016 privind solutionarea actiunii promovate de reclamantul V.A. in contradictoriu cu paratul Guvernul Romaniei, avand ca obiect "anulare act administrativ"
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Decizia C.C.R. nr. 259/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 143/2000
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 123/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 103 alin. (8) din OUG nr. 195/2002
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 14/2019. RIL: competenta instantei de judecata sa solutioneze actiunea prin care expropriatul contesta despagubirile si solicita stabilirea acestora si obligarea expropriatorului la plata.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 159/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 35 alin. (1) din Legea nr. 165/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 38/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 591 alin. (2) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Formalitatile necesare transferului salariatilor de la un angajator (cedent) la altul (cesionar)
Sursa: Av. Iulian Gales

Rolul organizatiilor sindicale in procedura transferului de intreprindere si al salariatilor
Sursa: Av. Iulian Gales

Evaluarea imobilelor restituite in natura sau prin echivalent in temeiul Legii 165/2013. Aspecte de constitutionalitate.
Sursa: Irina Maria Diculescu

Obligatia instantei de a stabili contributia lunara la intretinerea copilului pe timpul plasamentului masura de protectie a drepturilor copilului sau piedica in calea celeritatii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Diferentierea termenelor de solutionare a cererilor de restituire a imobilelor preluate abuziv si egalitatea in drepturi
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contul bancar ca element obligatoriu al cererii de chemare in judecata problema liberului acces la justitie si confidentialitatii
Sursa: Irina Maria Diculescu