din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1936 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

  Publicat: 08 Jun 2010       14382 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 375 din 07/06/2010

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Consta in descrierea faptei prevazute de lege ca infractiune, stabilirea continutului juridic, a conditiilor obiective si subiective, prevederea pedepselor care se aplica infractorilor si masurile ce se pot lua in cazul comiterii ei.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.

(5) Pe parcursul supravegherii transfrontaliere, agentii unei parti pot efectua supravegherea pe teritoriul statului celeilalte parti, iar frontiera comuna a statelor partilor poate fi traversata si in afara punctelor de trecere a frontierei, precum si in afara programului acestora de functionare.

(6) In cazul supravegherii transfrontaliere de urgenta a unei persoane banuite ca a comis una dintre faptele enumerate la alin. (8), urmatoarele conditii trebuie intrunite:

1. in timpul supravegherii, trecerea frontierei va fi comunicata imediat Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in Romania, si Parchetului Suprem de Casatie, in Republica Bulgaria, precum si autoritatilor competente ale partii solicitate, prevazute la art. 23 alin. (2);

2. o cerere de asistenta formulata in conformitate cu alin. (3) si care expune motivele ce justifica trecerea frontierei fara autorizatie prealabila va fi transmisa fara intarziere.

Supravegherea va inceta de indata ce partea pe teritoriul statului careia are loc solicita acest lucru, in urma notificarii mentionate la pct. 1 sau a solicitarii mentionate la pct. 2 ori daca autorizatia nu a fost obtinuta in termen de 5 ore de la trecerea frontierei.

(7) Supravegherea prevazuta la alin. (1) si (6) nu se poate desfasura decat cu respectarea urmatoarelor conditii generale:

1. agentii care efectueaza supravegherea trebuie sa se conformeze dispozitiilor prezentului articol si legislatiei partii pe teritoriul statului careia actioneaza; ei trebuie sa se supuna instructiunilor primite din partea autoritatilor competente conform locului supravegherii;

2. cu exceptia situatiilor prezentate la alin. (6), in timpul supravegherii agentii vor purta asupra lor un document care sa ateste autorizarea efectuarii supravegherii transfrontaliere;

3. agentii care efectueaza supravegherea trebuie sa poata dovedi in orice moment ca actioneaza in calitate oficiala; autoritatile partilor se vor informa reciproc despre tipul documentelor relevante;

4. agentii care efectueaza supravegherea pot sa aiba asupra lor armele de serviciu in timpul supravegherii, cu exceptia cazurilor in care autoritatea solicitata hotaraste explicit in sens contrar in conformitate cu alin. (3); folosirea armelor este permisa numai in cazurile de legitima aparare;

5. intrarea in locuinte particulare si locuri care nu sunt accesibile publicului va fi interzisa;

6. in cazul in care in vederea efectuarii supravegherii transfrontaliere sunt necesare mijloace tehnice, acestea pot fi utilizate numai daca acest lucru este permis de legislatia nationala a partii solicitate; mijloacele tehnice care vor fi intrebuintate trebuie mentionate in solicitarea transmisa conform alin. (3);

7. agentii care efectueaza supravegherea nu pot nici aresta si nici interoga persoana supravegheata;

8. toate operatiunile vor face obiectul unui raport prezentat autoritatilor partii pe teritoriul statului careia a avut loc supravegherea; agentilor care efectueaza supravegherea li se poate cere sa se infatiseze personal in vederea clarificarii circumstantelor in care s-a desfasurat operatiunea;

9. autoritatile partii din care provin agentii care supervizeaza supravegherea vor sprijini, daca sunt solicitate de autoritatile partii pe teritoriul statului careia s-a desfasurat supravegherea, ancheta ce urmeaza supravegherii la care au participat, inclusiv procedurile judiciare.

(8) Supravegherea prevazuta la alin. (6) poate fi efectuata numai pentru infractiunile enumerate in art. 40 alin. (7) din Conventia Schengen, pentru participarea la organizatiile criminale mentionate in Actiunea comuna 98/733/JHA din 21 decembrie 1998 privind incriminarea participarii la organizatiile criminale in statele membre ale Uniunii Europene sau pentru infractiunile de terorism prevazute in Decizia-cadru 2002/475/JHA din 13 iunie 2002 privind combaterea terorismului.



ARTICOLUL 8
Urmarirea transfrontaliera



(1) Agentii autoritatilor uneia dintre parti, care urmaresc in tara lor o persoana care a comis sau a participat la comiterea unei infractiuni ce constituie baza emiterii mandatului european de arestare, vor fi autorizati sa continue urmarirea fara limita de timp pe teritoriul statului celeilalte parti, fara o autorizare prealabila din partea acesteia din urma, daca, avand in vedere urgenta speciala a situatiei, nu este posibila notificarea autoritatilor competente ale celeilalte parti prin unul dintre mijloacele prevazute la alin. (2), inainte de intrarea pe teritoriul statului acesteia, sau daca aceste autoritati nu pot prelua actiunea de urmarire in timp util. Acelasi lucru este valabil daca persoana urmarita a evadat aflandu-se in stare de arest preventiv sau in executarea unei pedepse privative de libertate.

(2) Notificarea la care se face referire in alin. (1) va fi transmisa securizat prin unul dintre urmatoarele mijloace:

1. telefon, radio si telex sau alte mijloace de comunicare directe din zona de frontiera;

2. echipamentul radio al ofiterilor de legatura;

3. legaturi comune ale politiilor si autoritatilor vamale care lucreaza in aceleasi zone;

4. sisteme de comunicatii standardizate si compatibile.

(3) Agentii care efectueaza urmarirea vor contacta, imediat ce trec frontiera, autoritatile competente ale partii pe teritoriul statului careia are loc urmarirea transfrontaliera. Urmarirea inceteaza la cererea partii pe teritoriul statului careia are loc aceasta.

(4) La cererea agentilor care efectueaza urmarirea, autoritatile locale competente vor retine persoana urmarita in vederea stabilirii identitatii acesteia sau pentru a o lua in custodie, in conformitate cu legislatia nationala a partii pe teritoriul statului careia se desfasoara urmarirea .

(5) Daca nicio cerere de incetare a urmaririi nu a fost facuta si daca autoritatile competente locale nu pot interveni in timp util, atunci agentii care efectueaza urmarirea pot opri persoana urmarita, pana cand agentii partii pe teritoriul statului careia are lor urmarirea pot stabili identitatea persoanei si o pot retine.

(6) O persoana care, ca urmare a actiunilor prevazute la alin. (5), a fost retinuta de catre autoritatile competente poate fi audiata, indiferent de nationalitatea acesteia. Legislatia nationala relevanta a partii pe teritoriul statului careia a fost retinuta persoana se va aplica mutatis mutandis. Daca persoana nu este cetatean al statului partii pe teritoriul careia a fost retinuta, masura retinerii nu va depasi 6 ore, fara a fi incluse orele dintre 00,00 si 9,00 a.m., daca autoritatile competente locale nu au primit in prealabil o cerere pentru retinerea provizorie a persoanei in vederea extradarii.

(7) Urmarirea transfrontaliera poate fi facuta cu indeplinirea urmatoarelor conditii generale:

1. agentii care efectueaza urmarirea au obligatia de a actiona in conformitate cu dispozitiile prezentului articol, precum si cu legislatia statului partii pe al carei teritoriu efectueaza urmarirea; ei trebuie sa se conformeze instructiunilor primite de la autoritatile competente ale partii pe teritoriul statului careia are loc urmarirea;

2. urmarirea este posibila numai peste frontierele terestre;

3. intrarea in locuinte particulare sau in alte locuri inaccesibile publicului este interzisa;

4. agentii care efectueaza urmarirea trebuie sa fie usor de identificat, fie prin purtarea uniformei, a unei banderole sau a unor insemne distinctive de identificare, amplasate pe autovehicul; folosirea unor haine civile, combinata cu utilizarea unor vehicule nemarcate este interzisa; agentii care efectueaza urmarirea trebuie sa fie capabili in orice moment sa dovedeasca faptul ca actioneaza in calitate oficiala;

5. agentii care efectueaza urmarirea pot purta armele de serviciu; folosirea acestora este permisa numai in caz de legitima aparare;

6. odata retinuta, conform prevederilor alin. (5), in scopul de a fi adusa in fata autoritatilor competente, persoana respectiva poate fi perchezitionata; catusele pot fi utilizate pe timpul transferului; obiectele aflate asupra persoanei urmarite pot fi confiscate;

7. agentii care efectueaza urmarirea pot aparea in fata autoritatilor competente ale partii pe teritoriul statului careia au actionat si vor raporta despre faptele si circumstantele cazului; la cererea acestor autoritati, vor ramane la dispozitia acestora pana cand circumstantele in care acestia au actionat au fost clarificate; aceste conditii vor fi respectate chiar daca urmarirea nu s-a soldat cu retinerea persoanei urmarite;

8. autoritatile partii din care provin agentii care efectueaza urmarirea, la cererea autoritatii partii pe teritoriul statului careia s-a desfasurat urmarirea, pot asista la investigatiile ulterioare operatiunii care a avut loc, inclusiv la procedurile judiciare.



PARTEA a IV-a
Forme speciale de cooperare politieneasca in scop preventiv






Afişează Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Romania    Bulgaria    Politie    Cooperare politieneasca    Contrabanda    Trafic de persoane    Schengen

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat
Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov

Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut