din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1791 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

  Publicat: 08 Jun 2010       14374 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 375 din 07/06/2010

1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati



(1) Un punct de control in caz de necesitate poate fi infiintat pe teritoriul statului celeilalte parti, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

1. nu exista la dispozitie un spatiu adecvat pe teritoriul statului celeilalte parti;

2. nu are ca scop controlul la frontiera;

3. este bazat pe informatii politienesti generale si expertiza cu privire la posibile amenintari la adresa securitatii publice si au ca obiectiv combaterea criminalitatii transfrontaliere;

4. autoritatea competenta a celeilalte parti a autorizat acest lucru.

(2) Punctul de control in caz de necesitate trebuie sa fie cat mai aproape de frontiera, in afara localitatilor, si nu poate sa fie situat la o distanta mai mare de 5 km de linia de frontiera comuna.

(3) Autorizarea prevazuta la alin. (1) poate fi insotita de conditii . Masura va fi sistata la solicitarea autoritatii partii pe teritoriul statului careia se efectueaza masura.

(4) Controlul de frontiera se executa exclusiv in conformitate legislatia nationala a statului partii care a dispus controlul, conform art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane (Codul Frontierelor Schengen). La punctele de control in caz de necesitate vor fi prezenti agenti ai autoritatilor ambelor parti.



ARTICOLUL 14
Colaborarea in centrele comune de contact



(1) In scopul facilitarii schimbului de informatii, autoritatile statelor partilor pot folosi centrele comune de contact.

(2) In centrele comune de contact, agentii autoritatilor statelor partilor vor colabora in limitele competentelor proprii, pentru a face schimb de informatii, pentru a analiza si transmite mai departe datele in chestiuni care vizeaza domeniul de competenta al autoritatilor din zonele de frontiera, precum si pentru a sprijini coordonarea cooperarii in conformitate cu prezentul acord .

(3) Cooperarea include si pregatirea si conlucrarea in ceea ce priveste predarea-primirea cetatenilor statelor terte, in baza acordurilor in domeniu incheiate intre parti.

(4) Personalul centrelor comune de contact nu vor participa direct la activitatile operative. Agentii care lucreaza in cadrul centrelor comune de contact sunt subordonati administrativ si profesional autoritatilor lor nationale.

(5) In centrele comune de contact, agentii pot exercita activitati neoperative, in special cele legate de relatii cu publicul si de formare si perfectionare a agentilor autoritatilor partilor.

(6) Detalii privind locul si conditiile infiintarii centrelor comune de contact, modul de colaborare si suportarea uniforma a costurilor aferente functionarii acestora vor fi reglementate in intelegeri distincte incheiate intre parti.

(7) Autoritatile unei parti pot participa la centrele comune de contact pe care cealalta parte le intretine impreuna cu un stat vecin ambelor state, in masura in care cealalta parte si statul vecin consimt asupra acestui lucru. Detaliile asupra cooperarii si suportarii costurilor se reglementeaza intre autoritatile partilor.



PARTEA a V-a
Prevederi generale pentru cooperare



ARTICOLUL 15
Protectia datelor cu caracter personal



Schimbul reciproc de date personale intre autoritatile competente ale partilor se va face in conformitate cu legislatia nationala, respectandu-se conditiile impuse de catre autoritatea competenta care le furnizeaza, si cu urmatoarele principii, care se aplica in procesarea automata si neautomata a datelor:

1. datele furnizate nu vor fi folosite in alte scopuri fata de cele pentru care au fost initial furnizate, fara acordul autoritatii trimitatoare;

2. datele furnizate vor fi distruse/corectate in cazul in care:

- datele se dovedesc a fi incorecte; sau

- autoritatea competenta trimitatoare anunta ca datele au fost stranse ori furnizate prin incalcarea legii; sau

- datele nu mai sunt necesare pentru scopul in care au fost furnizate, in afara de cazul in care exista o autorizatie specifica ca datele furnizate sa fie folosite si in alte scopuri;

3. la cererea autoritatii competente trimitatoare, autoritatea competenta a partii primitoare poate furniza informatii despre folosirea lor;

4. autoritatea competenta trimitatoare se va asigura ca datele transmise sunt corecte si satisfacatoare. In cazul in care, ulterior, se stabileste ca au fost transmise date incorecte sau date care nu ar fi trebuit sa fie trimise ori ca datele transmise legal in conformitate cu legislatia statului autoritatii competente transmitatoare sau primitoare ar trebui distruse ulterior, autoritatea competenta trimitatoare ori primitoare trebuie sa fie imediat notificata pentru a le distruge sau pentru a face corectarile necesare conform pct. 2;

5. autoritatea competenta primitoare va avea datoria sa protejeze in mod eficient datele furnizate impotriva accesului neautorizat, modificarii sau circulatiei;

6. in caz de acces neautorizat sau diseminare a datelor furnizate, autoritatea primitoare va informa imediat autoritatea competenta trimitatoare in legatura cu imprejurarile aferente accesului neautorizat sau diseminarii, precum si in legatura cu masurile luate pentru evitarea unor astfel de incidente pe viitor;

7. atat autoritatea competenta trimitatoare, cat si cea primitoare sunt obligate sa tina evidenta trimiterii, primirii, modificarii sau distrugerii datelor;





Afişează Acord din 2009 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea politieneasca transfrontaliera in materie penala pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Romania    Bulgaria    Politie    Cooperare politieneasca    Contrabanda    Trafic de persoane    Schengen

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat
Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov

Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut