(1) Un punct de control in caz de necesitate poate fi infiintat pe teritoriul statului celeilalte parti, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
1. nu exista la dispozitie un spatiu adecvat pe teritoriul statului celeilalte parti;
2. nu are ca scop controlul la frontiera;
3. este bazat pe informatii politienesti generale si expertiza cu privire la posibile amenintari la adresa securitatii publice si au ca obiectiv combaterea criminalitatii transfrontaliere;
4. autoritatea competenta a celeilalte parti a autorizat acest lucru.
(2) Punctul de control in caz de necesitate trebuie sa fie cat mai aproape de frontiera, in afara localitatilor, si nu poate sa fie situat la o distanta mai mare de 5 km de linia de frontiera comuna.
(3) Autorizarea prevazuta la alin. (1) poate fi insotita de conditii . Masura va fi sistata la solicitarea autoritatii partii pe teritoriul statului careia se efectueaza masura.
(4) Controlul de frontiera se executa exclusiv in conformitate legislatia nationala a statului partii care a dispus controlul, conform art. 21 din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane (Codul Frontierelor Schengen). La punctele de control in caz de necesitate vor fi prezenti agenti ai autoritatilor ambelor parti.
ARTICOLUL 14 Colaborarea in centrele comune de contact
(1) In scopul facilitarii schimbului de informatii, autoritatile statelor partilor pot folosi centrele comune de contact.
(2) In centrele comune de contact, agentii autoritatilor statelor partilor vor colabora in limitele competentelor proprii, pentru a face schimb de informatii, pentru a analiza si transmite mai departe datele in chestiuni care vizeaza domeniul de competenta al autoritatilor din zonele de frontiera, precum si pentru a sprijini coordonarea cooperarii in conformitate cu prezentul acord .
(3) Cooperarea include si pregatirea si conlucrarea in ceea ce priveste predarea-primirea cetatenilor statelor terte, in baza acordurilor in domeniu incheiate intre parti.
(4) Personalul centrelor comune de contact nu vor participa direct la activitatile operative. Agentii care lucreaza in cadrul centrelor comune de contact sunt subordonati administrativ si profesional autoritatilor lor nationale.
(5) In centrele comune de contact, agentii pot exercita activitati neoperative, in special cele legate de relatii cu publicul si de formare si perfectionare a agentilor autoritatilor partilor.
(6) Detalii privind locul si conditiile infiintarii centrelor comune de contact, modul de colaborare si suportarea uniforma a costurilor aferente functionarii acestora vor fi reglementate in intelegeri distincte incheiate intre parti.
(7) Autoritatile unei parti pot participa la centrele comune de contact pe care cealalta parte le intretine impreuna cu un stat vecin ambelor state, in masura in care cealalta parte si statul vecin consimt asupra acestui lucru. Detaliile asupra cooperarii si suportarii costurilor se reglementeaza intre autoritatile partilor.
PARTEA a V-a Prevederi generale pentru cooperare
ARTICOLUL 15 Protectia datelor cu caracter personal
Schimbul reciproc de date personale intre autoritatile competente ale partilor se va face in conformitate cu legislatia nationala, respectandu-se conditiile impuse de catre autoritatea competenta care le furnizeaza, si cu urmatoarele principii, care se aplica in procesarea automata si neautomata a datelor:
1. datele furnizate nu vor fi folosite in alte scopuri fata de cele pentru care au fost initial furnizate, fara acordul autoritatii trimitatoare;
2. datele furnizate vor fi distruse/corectate in cazul in care:
- datele se dovedesc a fi incorecte; sau
- autoritatea competenta trimitatoare anunta ca datele au fost stranse ori furnizate prin incalcarea legii; sau
- datele nu mai sunt necesare pentru scopul in care au fost furnizate, in afara de cazul in care exista o autorizatie specifica ca datele furnizate sa fie folosite si in alte scopuri;
3. la cererea autoritatii competente trimitatoare, autoritatea competenta a partii primitoare poate furniza informatii despre folosirea lor;
4. autoritatea competenta trimitatoare se va asigura ca datele transmise sunt corecte si satisfacatoare. In cazul in care, ulterior, se stabileste ca au fost transmise date incorecte sau date care nu ar fi trebuit sa fie trimise ori ca datele transmise legal in conformitate cu legislatia statului autoritatii competente transmitatoare sau primitoare ar trebui distruse ulterior, autoritatea competenta trimitatoare ori primitoare trebuie sa fie imediat notificata pentru a le distruge sau pentru a face corectarile necesare conform pct. 2;
5. autoritatea competenta primitoare va avea datoria sa protejeze in mod eficient datele furnizate impotriva accesului neautorizat, modificarii sau circulatiei;
6. in caz de acces neautorizat sau diseminare a datelor furnizate, autoritatea primitoare va informa imediat autoritatea competenta trimitatoare in legatura cu imprejurarile aferente accesului neautorizat sau diseminarii, precum si in legatura cu masurile luate pentru evitarea unor astfel de incidente pe viitor;
7. atat autoritatea competenta trimitatoare, cat si cea primitoare sunt obligate sa tina evidenta trimiterii, primirii, modificarii sau distrugerii datelor;
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut