din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2573 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

  Publicat: 24 Jun 2010       38355 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 413 din 21 iunie 2010

Asezata in sectiunea I, cap.II, t.I, C. proc. pen., partea generala ,
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Efecte induse - Efecte secundare (colaterale) ale unui acord sau ale unei concentrari dintre cel putin doua intreprinderi, care afecteaza concurenta dintre ele, pe o alta piata relevanta decat cea vizata de intelegerea sau de concentrarea in cauza.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Acte specifice efectuate de autoritatea vamala pentru a asigura aplicarea corecta a reglementarilor vamale si a altor dispozitii legale privind
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Acte specifice efectuate de autoritatea vamala pentru a asigura aplicarea corecta a reglementarilor vamale si a altor dispozitii legale privind
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In sensul Codului vamal sunt considerate marfuri romanesti:
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

d) operatorul economic autorizat nu respecta oricare dintre cerintele prevazute la art. 9, 9^1 sau 9^2;
e) inscrierea de date incomplete sau nereale care atesta vanzarea marfurilor in regim duty-free.
(4) Ministerul Finantelor Publice suspenda autorizatia de functionare a magazinelor duty-free/duty-free diplomatice pana la solutionarea definitiva a cauzei penale, in cazul in care a fost pusa in miscare actiunea penala impotriva operatorului economic autorizat sau impotriva oricaruia dintre reprezentantii legali ai acestuia pentru o fapta dintre cele reglementate de Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 241/2005, Legea nr. 82/1991, republicata, Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau pentru orice alta fapta contra regimului fiscal, reglementata de Codul penal al Romaniei, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) In cazul in care operatorul economic autorizat doreste sa renunte la autorizatia de functionare pentru un magazin dutyfree/ duty-free diplomatic, acesta are obligatia sa notifice acest fapt la autoritatea vamala in a carei raza de competenta isi desfasoara activitatea magazinul in cauza, cu cel putin 60 de zile inainte de data de la care renuntarea la autorizatie produce efecte .
(6) Operatorii economici autorizati carora le-a fost suspendata, revocata sau anulata autorizatia de functionare a magazinului duty-free/duty-free diplomatic pot valorifica produsele inregistrate in stoc la data comunicarii deciziei de revocare, suspendare sau anulare a autorizatiei de functionare, numai sub supravegherea biroului vamal in a carui raza de competenta isi desfasoara activitatea magazinul in cauza.
(7) In cazul suspendarii, revocarii sau anularii autorizatiei de functionare a magazinului duty-free/duty-free diplomatic, valorificarea marfurilor inregistrate in stoc se poate efectua numai la preturi care sa contina taxa vamala, taxa pe valoarea adaugata si acciza aferenta marfurilor respective, fara posibilitatea de a solicita restituirea acestor taxe.

Art. 9^6
(1) Faptele prevazute la art. 9^5 alin. (2) lit. b) si alin. (3) constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de catre lucratorii vamali din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor.

Art. 9^7
Contraventiilor prevazute la art. 9^6 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

10. Dupa articolul 12 se introduce o anexa, avand cuprinsul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta .

Art. VI
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
a) art. 1 lit. h), art. 6 alin. (2), alin. (4)i��(8), art. 7, art. 11 teza intai, art. 12 alin. (2), art. 16 alin. (2) si (3), art. 18 alin. (1) si (2) si art. 24 din anexa nr. 3 si anexa nr. 6 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 202/2010 pentru modificarea anexei nr. 6 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99 din 12 februarie 2010.

Art. VII
Procedura si conditiile de restituire a taxei vamale, a taxei pe valoarea adaugata si a accizei aferente produselor comercializate prin magazinele duty-free/duty-free diplomatice, precum si Procedura de restituire a diferentei din taxa de autorizare anuala se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. VIII
(1) Autorizatiile de functionare emise pentru magazinele duty-free/duty-free diplomatice isi inceteaza valabilitatea in termen de 5 ani de la data eliberarii, fara posibilitatea continuarii activitatii de comercializare de marfuri in regim duty-free prin emiterea de noi autorizatii.
(2) Dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice nu mai elibereaza autorizatii de functionare a magazinelor duty-free/duty-free diplomatice.
(3) Operatorii economici autorizati sa desfasoare activitatea de comercializare a marfurilor, in valuta, in regim duty-free, situate in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat terestre cu tarile terte, dupa locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal, vor lua masurile care se impun in vederea respectarii intocmai a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(4) Operatorii economici care beneficiaza de autorizatie de functionare a magazinelor in regim duty-free si care au achitat pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta taxa anuala pentru eliberarea autorizatiei de functionare a magazinelor duty-free/duty-free diplomatice sau de comercializare a marfurilor in regim duty-free la bordul aeronavelor, prevazuta la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al marfurilor comercializate in regim duty-free, cu modificarile si completarile ulterioare, vor achita cuantumul taxei prevazute la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu urmatorul termen de plata a taxei anuale din perioada de valabilitate a autorizatiei de functionare.
(5) Prevederile art. 9^2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi puse in aplicare in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Autoritatea Nationala a Vamilor verifica la expirarea perioadei de 120 de zile indeplinirea obligatiilor prevazute la art. 9^2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Comercializarea bauturilor distilate, rachiurilor, lichiorurilor si a altor bauturi spirtoase, precum si a produselor din tutun netimbrate existente in magazinele duty-free este permisa 30 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta. Dupa expirarea acestui interval de timp, stocurile necomercializate existente in magazinele duty-free vor fi inventariate in prezenta unui reprezentant al autoritatii vamale si retrase in vederea aplicarii marcajului specific acestor categorii de marfuri .
(7) Ministerul Finantelor Publice suspenda autorizatia de functionare a magazinului duty-free/duty-free diplomatic pe o perioada de 6 luni, in cazul in care s-a constatat detinerea in cadrul magazinului duty-free/duty-free diplomatic, dupa termenul prevazut la alin. (6), de produse supuse marcarii conform prevederilor legale, fara marcarea corespunzatoare a acestora.

Art. IX
Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 270, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Constituie, de asemenea, infractiune de contrabanda si se pedepseste potrivit alin. (1):
a) introducerea in sau scoaterea din tara prin locurile stabilite pentru controlul vamal, prin sustragere de la controlul vamal, a bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal, daca valoarea in vama a bunurilor sau a marfurilor sustrase este mai mare de 20.000 lei in cazul produselor supuse accizelor si mai mare de 40.000 lei in cazul celorlalte bunuri sau marfuri;
b) introducerea in sau scoaterea din tara, de doua ori in decursul unui an, prin locurile stabilite pentru controlul vamal, prin sustragere de la controlul vamal, a bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal, daca valoarea in vama a bunurilor sau a marfurilor sustrase este mai mica de 20.000 lei in cazul produselor supuse accizelor si mai mica de 40.000 lei in cazul celorlalte bunuri sau marfuri;
c) instrainarea sub orice forma a marfurilor aflate in tranzit vamal."

2. La articolul 270, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Sunt asimilate infractiunii de contrabanda si se pedepsesc potrivit alin. (1) colectarea, detinerea, producerea, transportul, preluarea, depozitarea, predarea, desfacerea si vanzarea bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal cunoscand ca acestea provin din contrabanda sau sunt destinate savarsirii acesteia."

3. La articolul 281, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Organele competente vor crea o baza de date comuna pentru implementarea contraventiilor la regimul vamal, in administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, in termen de 30 de zile de la incheierea protocolului dintre acestea."

Art. X
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se modifica in mod corespunzator prevederile Hotararii Guvernului nr. 707/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 520 din 15 iunie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare.




Afişează OUG nr. 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Evaziune fiscala    Euro    Vama    TVA    Accize    Duty-free    Tigari    Alcool    Codul fiscal 2010    Codul de procedura fiscala    Codul de procedura fiscala 2010    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania
Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati

Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020

Prescriptia dreptului la actiune; dreptul de acces la instanta, componenta a dreptului la proces echitabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 431/13.10.2020

CEDO: Credit Europe Leasing IFN SA impotriva Romaniei. Protectia proprietatii
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Maria Mihalache impotriva Romaniei. Protectia proprietatii
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Munteanu impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Suspendarea de drept a raportului de serviciu nu poate opera in cazul in care este necesar a se evalua de catre angajator infractiunea pentru care s-a dispus trimiterea in judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 292/2020

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020



Articole Juridice

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023)
Sursa: MCP Cabinet avocati