din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1832 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea nr. 155/2010, Legea politiei locale

Legea nr. 155/2010, Legea politiei locale

  Publicat: 15 Jul 2010       97029 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Legea 155/2010, Legea politiei locale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 14 iulie 2010

Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.

Art. 39
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale politiei locale care functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica se asigura din venituri proprii si subventii de la bugetul local.
(2) In cazul in care politia locala se organizeaza ca un compartiment functional in cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general al municipiului Bucuresti, activitatea acesteia se finanteaza integral din bugetul local.


Capitolul IX - Dispozitii finale si tranzitorii



Art. 40
(1) In vederea operationalizarii structurilor de politie locala infiintate potrivit prevederilor prezentei legi, se pot detasa functionari publici cu statut special, in conditiile Statutului politistului, de la unitatile teritoriale ale Politiei Romane, pana la ocuparea posturilor, pe o perioada de pana la un an.
(2) Numarul functionarilor publici cu statut special detasati se stabileste in urma unei analize comune efectuate de unitatea/structura teritoriala a Politiei Romane si de autoritatile administratiei publice locale respective.
(3) Detasarea functionarilor publici cu statut special se face in baza protocolului incheiat intre consiliul local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale respective, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, si unitatea/structura teritoriala a Politiei Romane, in conformitate cu prevederile Statutului politistului.
(4) Atributiile functionarilor publici cu statut special, detasati potrivit alin. (1), se stabilesc in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(5) Functionarilor publici cu statut special, detasati de la unitatile/structurile teritoriale ale Politiei Romane, li se aplica prevederile Statutului politistului si ale actelor normative care reglementeaza salarizarea si alte drepturi ale politistilor.

Art. 41
Politia locala din unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale in care aceasta se organizeaza ca institutie publica de interes local cu personalitate juridica preia, in conditiile legii, patrimoniul actualelor structuri de politie comunitara.

Art. 42
Bugetul politiei locale se stabileste conform reglementarilor in vigoare si se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative, la propunerea primarului/primarului general al municipiului Bucuresti.

Art. 43
(1) Politia locala care are in structura compartimente functionale cu atributii in domeniul circulatiei rutiere incheie protocoale cu administratorul bazei de date, asigura mijloacele tehnice necesare si instruirea personalului destinat acestei activitati, in vederea introducerii in baza de date a punctelor de penalizare aplicate ca urmare a constatarii unor abateri la regimul circulatiei rutiere, in termen de cel mult un an de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
(2) Pana cand compartimentele prevazute la alin. (1) pun in aplicare masurile prevazute la alin. (1), procesele-verbale de constatare a contraventiilor incheiate de politistii locali cu atributii in domeniul circulatiei rutiere pentru abateri care presupun aplicarea de puncte de penalizare se comunica in termen de 24 de ore, in copie, la unitatile/structurile teritoriale ale Politiei Romane, pentru a fi introduse in baza de date, in baza protocolului incheiat intre parti. In municipiul Bucuresti, toate procesele-verbale care cuprind sanctiunile contraventionale complementare, prin aplicarea de puncte de penalizare, in conditiile legislatiei privind circulatia pe drumurile publice, se comunica brigazii de politie rutiera, respectiv sectiilor de politie competente teritoriale, pentru a fi introduse in baza de date.
(3) Structurile de politie locala desemneaza personalul insarcinat cu introducerea punctelor de penalizare in baza de date, care va lucra timp de un an impreuna cu persoanele desemnate din cadrul politiei rutiere, in vederea specializarii.
(4) Politistii locali specializati in domeniul circulatiei rutiere isi exercita atributiile impreuna cu structurile specializate ale Politiei Romane, pe o perioada de un an de la data infiintarii politiei locale in unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala respectiva.

Art. 44
(1) In situatia in care primarul/primarul general al municipiului Bucuresti apreciaza ca sarcinile ce revin autoritatilor administratiei publice locale pe linie de politie locala nu sunt indeplinite corespunzator sau are indicii/sesizari cu privire la incalcarea prevederilor legale de catre politistii locali, poate solicita prefectului sprijinul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor, in vederea efectuarii unui control de specialitate.
(2) Controlul asupra activitatii politiei locale se poate dispune si prin ordin al ministrului administratiei si internelor, la initiativa acestuia, sau, dupa caz, a prefectului, a directorului general al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti ori a inspectorului-sef al inspectoratului de politie judetean, numai dupa incunostintarea prealabila a primarului/primarului general al municipiului Bucuresti.
(3) Orice control se rezuma strict la asigurarea respectarii principiilor constitutionale si a legalitatii specifice. Rezultatele controlului se transmit primarului/primarului general al municipiului Bucuresti si se prezinta in proxima sedinta a consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Art. 45
(1) Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2011.
(2) In termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Administratiei si Internelor elaboreaza, cu consultarea structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale, Regulamentulcadru de organizare si functionare a politiei locale, care se aproba prin hotarare a Guvernului.
(3) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 371/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 878 din 27 septembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia prevederilor art. 20 si 21 referitoare la serviciile publice destinate asigurarii pazei obiectivelor de interes judetean.





Afişează Legea nr. 155/2010, Legea politiei locale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial al Romaniei    Legea 155/2010    Politisti    Politia    Politia locala    Politisti comunitari    Legea 371/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016

Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015

Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009

Inregistrare, autorizare societate nou infiintata
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012

Cerere de fuziune prin contopire
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012

Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012

Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)

Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011

Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite



Articole Juridice

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii
Sursa: Irina Maria Diculescu