din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2024 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social

Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social

  Publicat: 19 Aug 2010       6970 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 18 august 2010

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Legea 10 din 2001. Masuri cu caracter reparator acordate in situatiile in care restituirea in natura nu este posibila, sub forma unor titluri de valoare nominala folosite in procesul de privatizare,
Despagubiri ce se acorda partii vatamate

(2) Presedintele poate emite decizii scrise pentru coordonarea intregii activitati de constituire a Corpului de control si gestionarea controlului profesional.
(3) Presedintele sau directorul Corpului de control, in baza mandatului dat, desemneaza prin decizie membrii Corpului de control care realizeaza acte de control profesional.

Art. 6
Controlul profesional poate fi realizat numai de catre asistentii sociali principali, mandatati de catre Biroul executiv.

Art. 7
(1) Asistentii sociali propusi de catre structurile teritoriale sau de catre Biroul executiv pentru realizarea controlului profesional sustin un interviu in fata Biroului executiv.
(2) Biroul executiv analizeaza persoanele propuse pentru realizarea controlului profesional, in vederea aprobarii acestora, si solicita avizul structurilor teritoriale din care fac parte, dupa caz.
(3) Structurile teritoriale avizeaza persoanele propuse si transmit avizul favorabil sau nefavorabil Biroului executiv, in termen de cel mult 3 zile de la data solicitarii. Avizele structurilor teritoriale sunt consultative.
(4) In urma analizei intreprinse, Biroul executiv aproba sau respinge propunerile inaintate. Hotararea de aprobare sau de respingere este executorie de drept din momentul emiterii.
(5) Hotararea de aprobare sau respingere a propunerilor formulate poate fi contestata in termen de 15 zile de la comunicare si este solutionata in prima sedinta a Biroului executiv.
(6) Hotararea pronuntata in prima sedinta a plenului Biroului executiv este definitiva.

Art. 8
(1) Persoanele care sunt aprobate prin hotarare a Biroului executiv pentru efectuarea activitatii de control profesional fac parte din Corpul de control .
(2) Persoanele care au primit aprobarea pentru efectuarea activitatii de control profesional urmeaza un instructaj initial, sub coordonarea unor persoane desemnate prin dispozitie scrisa a presedintelui sau a directorului Corpului de control, dupa caz.
(3) Perioada de instructaj initial sau periodic nu poate depasi doua zile. Instructajul initial urmareste asimilarea de catre persoanele aprobate a procedurilor si actelor de control profesional.
(4) In urma aprobarii de catre Biroul executiv a masurii de control profesional, membrii Corpului de control sunt mandatati pentru realizarea controlului profesional de catre presedinte sau directorul Corpului de control, dupa caz.
(5) Mandatarii iau cunostinta de limitele mandatelor incredintate, semnand pentru confirmare.
(6) Persoanele mandatate pentru realizarea controlului profesional au obligatia de a aduce la cunostinta membrilor Biroului executiv, in cel mai scurt timp, cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese care ii impiedica sa execute mandatul primit.

Art. 9
Controlul profesional este efectuat de minimum 2 membri ai Corpului de control, desemnati prin decizie a presedintelui sau a directorului Corpului de control, dupa caz.

Art. 10
(1) Asistentii sociali care formeaza obiectul activitatii de control profesional vor fi instiintati in scris cu privire la realizarea controlului profesional cu minimum 7 zile inainte de data stabilita pentru efectuarea acestuia.
(2) In cazul in care asistentul social nu poate fi prezent la efectuarea controlului, acesta poate solicita in scris fixarea unei noi date in termen de 7 zile, cu cel putin 4 zile inaintea datei stabilite, mentionand sediul profesional/locul de munca si data in care poate fi prezent pentru realizarea controlului profesional.
In cazul existentei unor motive temeinice, asistentul social poate solicita fixarea unei alte date, in termen de maximum 30 de zile de la data instiintarii, dupa caz.
(3) La data stabilita in vederea efectuarii controlului, asistentul social vizat are obligatia de a se prezenta personal la sediul profesional al formei de exercitare a profesiei/locul de munca in care isi desfasoara activitatea profesionala.
(4) Dupa legitimarea persoanelor mandatate cu efectuarea controlului profesional si prezentarea scopului si duratei actiunii de control profesional, asistentul social a carei activitate profesionala formeaza obiectul actiunii de control va prezenta persoanelor mandatate, in original, actele de infiintare si inregistrare ale formei de exercitare a profesiei si avizul de exercitare a profesiei/atestatul de libera practica, contractele de prestari servicii incheiate/contractul de munca/actul de numire in functie, dupa caz, precum si concluziile scrise ale actelor profesionale intocmite.

Art. 11
(1) Controlul profesional priveste situatia profesionala si actele profesionale existente la data sesizarii.
(2) Persoanele cu atributii de control desemnate verifica respectarea tuturor conditiilor de functionare ale formei de exercitare a profesiei.
(3) Controlul profesional nu poate privi datele financiarcontabile sau exclusiv personale ale asistentului social asupra caruia se efectueaza controlul profesional.
(4) Activitatea de control poate privi, dupa caz, si desfasurarea activitatii sau intocmirea unui act profesional, cu acordul prealabil scris al asistentului social vizat si al beneficiarilor acestuia.

Art. 12
(1) In activitatea de control profesional, persoanele mandatate nu au dreptul de a aduce atingere drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.
(2) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional nu au dreptul de a formula acuzatii sau de a comunica sanctiuni.
(3) Orice modalitate de control profesional intreprinsa de catre persoanele mandatate care aduce atingere drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului este strict interzisa si constituie abatere disciplinara.
(4) Persoanele asupra carora se realizeaza controlul profesional au obligatia de a avea un comportament decent, fara a formula aprecieri personale la adresa persoanelor mandatate si fara a impiedica actul de control profesional.
(5) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional au dreptul de a solicita fotocopii dupa documente care dovedesc indeplinirea conditiilor de exercitare a profesiei.

Art. 13
(1) Activitatea de control profesional asupra unui asistent social nu poate depasi 7 ore pe zi.
(2) In cazul in care activitatea de control profesional a fost intrerupta, din motive independente de persoanele celor mandatati, activitatea poate fi prelungita in timp, cu acordul prealabil al asistentului social controlat, indicandu-se in procesul-verbal de constatare motivele care au stat la baza luarii unei astfel de masuri .
(3) Persoanele mandatate pentru a efectua controlul profesional au dreptul de a-si stabili in mod liber programul de control, fara a putea insa depasi ora 17,00 din aceeasi zi in care a debutat activitatea de control profesional.
(4) Pentru perioada afectata activitatii de control profesional asistentul social controlat nu are dreptul de a solicita niciun fel de despagubiri .




Afişează Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Hotararea 1/2010    Asistent social    Asistenta sociala    Colegiul National al Asistentilor Sociali

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.