EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1908
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social
Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social
Publicat: 19 Aug 2010
6978 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 18 august 2010
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Art. 14
(1) La finalizarea actului de control profesional, persoanele mandatate pentru efectuarea acestuia vor intocmi un
proces-verbal
de constatare, care, sub sanctiunea nulitatii absolute, va contine urmatoarele mentiuni:
a) numele, prenumele si codurile personale ale persoanelor mandatate pentru efectuarea controlului profesional;
b) perioada, intervalul orar si data efectuarii controlului profesional;
c) locatia sau locatiile unde s-a efectuat controlul profesional;
d) numele si prenumele asistentului social care formeaza obiectul controlului profesional;
e) denumirea formei de exercitare a profesiei/angajatorului in care/la care isi desfasoara activitatea asistentul social care formeaza obiectul controlului profesional;
f) scopul si domeniile profesionale in care s-a efectuat controlul profesional;
g)
concluziile
activitatii de control profesional si, dupa caz, motivarea in fapt si in
drept
a propunerii de sanctionare adresata Comisiei de
deontologie
profesionala sau Biroului executiv, dupa caz.
(2) Procesul-verbal de constatare va cuprinde in mod obligatoriu si semnaturile persoanelor mandatate a efectua controlul profesional, cu aplicarea parafelor profesionale proprii.
(3) Asistentul social care formeaza obiectul controlului profesional are dreptul de a formula observatii in procesul-verbal de constatare cu privire la modul de efectuare a controlului profesional.
(4) In cazul in care asistentul social controlat nu doreste sa formuleze observatii in procesul-verbal de constatare, acesta decade din dreptul de a depune ulterior observatii referitoare la
concluziile
controlului profesional sau la modul de realizare al acestuia, cu exceptia cazului cand a fost impiedicat sa isi exercite acest
drept
.
Art. 15
(1) Procesul-verbal de constatare se intocmeste in dublu exemplar, din care un exemplar pentru asistentul social controlat, sau intr-un singur exemplar, cu
obligatia
comunicarii unei copii celui asupra caruia a fost realizat controlul profesional, in
termen
de 24 de ore de la finalizarea controlului profesional.
(2) Asistentul social care formeaza obiectul controlului profesional va semna si va parafa procesul-verbal de constatare pentru luarea la cunostinta a celor constatate.
(3) In cazul refuzului persoanei controlate de a semna si/sau a parafa procesul-verbal de constatare, persoanele mandatate cu efectuarea controlului profesional vor mentiona acest fapt in cuprinsul procesului-verbal de constatare.
Art. 16
In cazuri bine justificate,
mandatul
acordat pentru realizarea activitatii de control profesional poate fi revocat sau reinnoit, in
functie
de necesitate, prin
dispozitie
a presedintelui Colegiului.
Art. 17
(1) Dupa aducerea la indeplinire a fiecarui mandat acordat, persoanele cu atributii de control profesional au
obligatia
de a comunica in
termen
de 24 de ore, prin orice mijloc de comunicare, secretariatului Corpului de control/Biroului executiv o copie a procesului-verbal de constatare incheiat, urmand sa prezinte originalul acestuia, in cel mult 7 zile, pentru confirmare.
(2) Evidenta proceselor-verbale de constatare incheiate va fi realizata in ordinea comunicarii acestora.
(3) Procesele-verbale de constatare vor fi aduse la cunostinta presedintelui sau directorului Corpului de control pana la data primei sedinte a Biroului executiv.
(4) Procesele-verbale de constatare vor fi comunicate Biroului executiv, precum si Comisiei de
deontologie
profesionala in prima sedinta a acestora sau in maximum 7 zile de la inregistrarea acestora, impreuna cu celelalte acte doveditoare ale controlului profesional.
(5) Procesul-verbal de constatare si celelalte acte doveditoare ale controlului profesional vor constitui dosarul de control profesional, care poate constitui si actul de efectuare a cercetarii disciplinare, dupa caz.
(6) In urma analizarii rezultatelor controlului profesional, Biroul executiv sau Comisia de
deontologie
profesionala va solutiona actele de
sesizare
inregistrate sau va inainta dosarele de control profesional spre solutionare plenului Consiliului national, in prima sedinta a acestuia.
Art. 18
(1) Dosarul de control profesional este constituit pentru fiecare asistent social si contine urmatoarele documente:
a) actul de
sesizare
inregistrat;
b) hotararea sau dispozitia prin care s-a dispus realizarea controlului profesional;
c) procesul-verbal de constatare privind efectuarea controlului profesional;
d) mandatele persoanelor cu atributii de control care au realizat controlul profesional;
e) alte acte doveditoare privind efectuarea controlului profesional, dupa caz.
(2) Dosarele de control profesional sunt inaintate spre solutionare organelor competente in maximum 7 zile de la inregistrarea proceselor-verbale de constatare.
Art. 19
Solutionarea actelor de sesizare, pe baza rezultatelor controlului profesional, avand ca obiect incalcarea dispozitiilor legale privind conditiile exercitarii profesiei se realizeaza numai de catre organele competente prevazute la art. 3, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Art. 20
Dosarele de control profesional sunt arhivate de catre persoanele desemnate prin
decizie a
directorului Colegiului.
Art. 21
Prezentele norme privind controlul exercitarii profesiei de asistent social reprezinta procedura unica de control si supraveghere a exercitarii profesiei de asistent social.
Art. 22
Inapoi
1
2
3
nainte
Afişează
Hotararea nr. 1/2010 pentru aprobarea Normelor privind controlul si supravegherea exercitarii profesiei de asistent social
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
Hotararea 1/2010
Asistent social
Asistenta sociala
Colegiul National al Asistentilor Sociali
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964