EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
» OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
Publicat: 31 Aug 2010
17610 citiri
Secţiunea:
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 613 din 30 august 2010
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Este perioada in care se efectueaza concediile de odihna cuvenite personalului instantelor, cu exceptia instantelor in materie penala, pentru cauzele cu arestati;
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
d) sa fi promovat concursul organizat in conditiile art. 21.
(2) Numirea in functia de sef serviciu se face prin ordin al ministrului justitiei, pe un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reinvestirii in conditiile prevazute la alin. (1) lit. b), c) si d).
(3) La incetarea mandatului functiei de sef serviciu, persoana revine pe functia de consilier de probatiune.
(4)
Mandatul
prevazut la alin. (2) se prelungeste de
drept
pana la momentul numirii in functia de sef serviciu a candidatului declarat admis in urma concursului organizat in acest sens.
(5) In situatia in care niciun
candidat
nu a fost declarat admis la concurs, functia de sef serviciu ramane
vacanta
.
(6) Pe perioada vacantarii sau a vacantarii temporare a functiei de sef serviciu, atributiile specifice functiei de conducere vor fi exercitate, prin delegare, de catre un consilier de probatiune desemnat conform unei proceduri aprobate prin ordin al ministrului justitiei."
8.
La articolul 15, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins: "(6) Impotriva ordinului de
revocare
din
functie
se poate face contestatie la
instanta
judecatoreasca competenta, potrivit legii."
9.
Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 16. i�� (1) Inspectorii de probatiune sunt numiti in
functie
prin ordin al ministrului justitiei, din randul consilierilor de probatiune gradele profesionale IIi��I, tinandu-se seama de calitatile profesionale, abilitatile de comunicare, tactul in relatiile de serviciu, integritate si obiectivitate, precum si de capacitatea de gestionare a situatiilor de
criza
. (2) Pentru a fi numita in functia de inspector de probatiune, persoana trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: a) sa nu fi fost sanctionata disciplinar in ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sanctiunile disciplinare prevazute la art. 74 alin. (1) lit. b)i��e); b) sa fi obtinut calificativele i��binei�� sau i��foarte binei�� la evaluarile performantelor profesionale din ultimii 2 ani; c) sa fi promovat concursul organizat in conditiile art. 21."
10.
La articolul 17, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 17. i�� (1) Dupa criteriul vechimii in probatiune, functia de inspector de probatiune are doua grade profesionale, dupa cum urmeaza: a) inspector de probatiune gradul II, cu o vechime in probatiune de la 4 ani la 6 ani; b) inspector de probatiune gradul I, cu o vechime in probatiune de peste 6 ani."
11.
Dupa articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmatorul cuprins: "Art. 20^1. i�� (1) Cetateanul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European care a dobandit calitatea de consilier de probatiune in statul membru de origine sau de provenienta poate solicita recunoasterea calificarii sale profesionale. (2) In vederea recunoasterii calificarii profesionale, solicitantul va trebui sa sustina un test de verificare a cunostintelor de limba romana si o proba de aptitudini. (3) Procedura de testare a cunostintelor de limba romana si de desfasurare a probei de aptitudini, precum si modalitatea de repartizare pe o
functie
vacanta se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei. (4) Persoana careia i s-a recunoscut calificarea profesionala in conditiile alin. (1)i��(3) va fi incadrata pe gradul profesional corespunzator vechimii in calificarea recunoscuta. (5) Persoana prevazuta la alin. (4) care exercita profesia de consilier de probatiune in Romania are toate drepturile si obligatiile prevazute de
lege
pentru aceasta profesie. (6) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare. (7) Dispozitiile prezentului articol sunt aplicabile si cetatenilor Confederatiei Elvetiene."
12.
Articolul 21 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 21. i�� Conditiile de organizare si desfasurare a concursurilor pentru numirea in functiile de inspector de probatiune si sef al serviciului de probatiune se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei."
13.
Articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 23. i�� Data, locul, precum si tematica examenului de definitivare in
functie
se publica pe pagina electronica a Ministerului Justitiei si se afiseaza la sediul serviciilor de probatiune, cu cel putin 60 de zile inainte de data organizarii acestuia."
14.
Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 25. i�� Conditiile de organizare si desfasurare a examenului de definitivare in
functie
se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei."
15.
Articolul 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 27. i�� (1) Rezultatele examenului de definitivare in
functie
se publica pe pagina electronica a Ministerului Justitiei si se afiseaza la sediul serviciilor de probatiune, intocmindu-se un
proces-verbal
privind data si ora afisarii acestora. (2) Candidatii nemultumiti de rezultate pot formula contestatie la Ministerul Justitiei, in
termen
de 48 de ore de la afisarea rezultatelor pe pagina electronica a acestuia. (3) Contestatiile se solutioneaza in
termen
de 10 zile lucratoare de la primirea acestora, iar rezultatele se publica pe pagina electronica a Ministerului Justitiei si se afiseaza la sediul serviciilor de probatiune."
16.
La articolul 28, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Neprezentarea nejustificata a consilierilor de probatiune debutanti la examenul de definitivare in
functie
sau respingerea acestora la doua sesiuni atrage eliberarea din
functie
."
17.
Articolul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 30. i�� Promovarea in gradele I si II a personalului serviciilor de probatiune, precum si promovarea in gradul I a inspectorilor de probatiune se fac pe baza de examen, in raport cu vechimea in probatiune,
competenta profesionala si
cu rezultatele obtinute in activitate, dovedite pe baza evaluarii anuale a performantelor profesionale."
18.
La articolul 31, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 31. i�� (1) Vechimea in probatiune necesara pentru prezentarea la examenul de promovare in grade profesionale este cea prevazuta la art. 8 si 17."
19.
Articolul 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 32. i�� Data si locul sustinerii examenului de promovare, precum si tematica, actele necesare inscrierii, termenul de
depunere
a acestora se publica pe pagina electronica a Ministerului Justitiei si se afiseaza la sediul serviciilor de probatiune cu cel putin 60 de zile inainte de data organizarii acestuia."
20.
Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 33. i�� (1) Conditiile de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade profesionale se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei. (2) Prevederile art. 29 alin. (1) se aplica in mod corespunzator."
21.
Articolul 34 se abroga.
22.
Articolul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 38. i�� (1) Formarea profesionala a personalului din serviciile de probatiune se realizeaza prin urmatoarele forme: a) participarea la cursuri organizate de Ministerul Justitiei sau la alte cursuri de
formare profesionala in
domeniu; b) stagii profesionale de adaptare la cerintele postului; c) stagii de
practica
si specializare; d) procesul de supervizare. (2) Personalul de probatiune beneficiaza de formare initiala dupa numirea in
functie
."
23.
Dupa articolul 38 se introduc trei noi articole, articolele 38^1, 38^2 si 38^3, cu urmatorul cuprins: "Art. 38^1. i�� (1) Formarea personalului de probatiune se realizeaza cu precadere prin intermediul formatorilor din sistemul de probatiune, care pot colabora, atunci cand este cazul, cu alti specialisti in
domeniu
. (2) Formatorii sunt persoane care isi desfasoara activitatea in cadrul sistemului de probatiune si sunt desemnati de Directia de probatiune pe baza unei proceduri de selectie aprobate prin ordin al ministrului justitiei. (3) Pentru indeplinirea rolului de formator, persoana desemnata va fi remunerata prin raportare la salariul de baza stabilit potrivit legii, proportional cu numarul de ore lucrate in calitate de formator. Art. 38^2. i�� (1) Supervizarea, ca proces de formare interna initiala si continua a personalului de probatiune, contribuie la imbunatatirea si mentinerea abilitatilor profesionale, in vederea adaptarii la standardele de lucru in domeniul probatiunii. (2) Activitatea de supervizare se realizeaza de consilieri de probatiune desemnati prin ordin al ministrului justitiei. (3) Procedura de selectie a consilierilor de probatiune care indeplinesc activitati de supervizare, precum si conditiile de organizare si desfasurare a activitatii de supervizare se stabilesc prin metodologie aprobata prin ordin al ministrului justitiei. (4) Activitatea consilierilor de probatiune care exercita atributii de supervizare este evaluata o data la 4 ani de o
comisie
speciala stabilita conform metodologiei de supervizare, in vederea mentinerii calitatii de supervizor de
practica
. (5) Calitatea de supervizor de
practica
poate fi retrasa de ministrul justitiei, la propunerea directorului directiei de specialitate, in conditiile stabilite prin metodologia activitatii de supervizare. Art. 38^3. i�� In domeniul formarii profesionale, consilierii de probatiune care indeplinesc activitati de supervizare exercita, in principal, urmatoarele atributii: a) pregatirea initiala si supervizarea individuala a consilierilor nou-angajati; b) supervizarea individuala a consilierilor de probatiune care revin in serviciu dupa o absenta mai mare de un an; c) supervizarea consilierilor de probatiune care solicita in mod expres includerea in procesul de supervizare; d) supervizarea consilierilor de probatiune care obtin calificativul i��slabi�� sau i��foarte slabi�� la evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului de probatiune; e) organizarea activitatii de formare la nivelul serviciului de probatiune prin derularea unor cursuri de pregatire pe diferite teme, in
acord
cu nevoile de formare ale personalului."
24.
La articolul 39, alineatele (3), (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "(3) In situatia in care personalul de probatiune urmeaza sa fie inclus in programe de formare profesionala, pe cheltuiala angajatorului, Ministerul Justitiei poate solicita asumarea de catre beneficiarul programului de formare a unui angajament scris. (4) Prin angajamentul prealabil scris prevazut la alin. (3) se stabileste, cu luarea in considerare a costurilor si a duratei formarii, termenul pentru care persoana se obliga sa isi desfasoare activitatea in cadrul sistemului de probatiune, ulterior formarii. (5) In cazul in care persoana este eliberata din
functie
inainte de expirarea termenului stabilit potrivit alin. (4), din initiativa sa ori din motive care ii sunt imputabile, aceasta va suporta integral cheltuielile de scolarizare si celelalte
cheltuieli
de participare."
25.
La articolul 40, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins: "(5) Personalul de probatiune poate fi
delegat
intr-o
functie
de conducere, cu acordul acestuia. Pe perioada delegarii intr-o
functie
de conducere, persoana beneficiaza de toate drepturile prevazute de
lege
pentru functia in care este delegata."
26.
La articolul 41, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "Art. 41. i�� (1) Detasarea consilierilor de probatiune se dispune in interesul serviciului in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea, la propunerea directorului directiei de specialitate, pentru o perioada de cel mult un an. (2) Detasarea poate fi prelungita pentru motive obiective, care impun prezenta persoanei la serviciul la care s-a dispus detasarea, cu acordul acesteia, din 6 in 6 luni. Daca nu exista acordul persoanei, durata maxima a detasarii este de un an."
27.
La articolul 41, alineatele (4) si (5) se abroga.
28.
Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 43. i�� (1) Transferul personalului din serviciile de probatiune intre serviciile de probatiune se aproba, la cererea acestuia, de ministrul justitiei, cu avizul directorului Directiei de probatiune si al sefilor serviciilor de probatiune implicate. (2) Transferul se face intr-o
functie
echivalenta cu functia detinuta. (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), inspectorul de probatiune poate fi transferat, la cerere, pe functia de consilier de probatiune, cu respectarea prevederilor alin. (1). (4) Inspectorul de probatiune transferat pe o
functie
de consilier de probatiune va fi incadrat pe gradul de consilier de probatiune corespunzator vechimii in probatiune."
29.
Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 44. i�� (1) Delegarea, detasarea si transferul se dispun prin ordin al ministrului justitiei.
Delegarea
si detasarea se revoca prin ordin al ministrului justitiei. (2) Conditiile si procedura delegarii, detasarii si transferului se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei."
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
OG 26/2010
Serviciul de probatiune
Consilieri de probatiune
Inspectori de probatiune
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964