EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2352
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
» OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
Publicat: 31 Aug 2010
17837 citiri
Secţiunea:
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 613 din 30 august 2010
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Conform Legii locuintei 114/1996, o locuinta care este \"destinata functionarilor publici,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Printre altele este vorba despre: � tortura si pedepsele sau tratamentele inumane sau degradante, � detentia arbitrara si ilegala, � discriminarea in ceea ce priveste exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de Conventie,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
30.
La capitolul IV, titlul sectiunii a 2-a se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Suspendarea raporturilor de munca si eliberarea din
functie
a personalului de probatiune"
31.
La articolul 45, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "Art. 45. i�� (1) Suspendarea raporturilor de munca ale personalului de probatiune poate interveni de drept, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al angajatorului sau al angajatului, in conditiile legii. (2) Suspendarea raporturilor de munca are ca
efect
suspendarea prestarii muncii de catre personalul de probatiune si a platii drepturilor de natura salariala."
32.
La articolul 45, alineatul (3) se abroga.
33.
Articolul 46 se abroga.
34.
Articolul 47 se abroga.
35.
Articolul 49 se abroga.
36.
Articolul 50 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 50. i�� (1) Suspendarea raporturilor de munca si reluarea activitatii se dispun sau se constata prin ordin al ministrului justitiei care se comunica persoanei in
termen
de 5 zile lucratoare de la data emiterii. (2) Pe perioada suspendarii postul se pastreaza."
37.
Articolul 51 se abroga.
38.
La articolul 52 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "f) incapacitatea profesionala dovedita pe baza evaluarii anuale a performantelor profesionale individuale;".
39.
La articolul 54, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "(2) Ordinul ministrului justitiei de eliberare din
functie
se comunica persoanei in
cauza
si trebuie sa contina, in mod obligatoriu, motivele care determina eliberarea din
functie
si, dupa caz, durata preavizului. (3) Impotriva ordinului de eliberare din
functie
se poate face contestatie la
instanta
judecatoreasca competenta, potrivit legii."
40.
Dupa articolul 57 se introduc doua noi articole, articolele 57^1 si 57^2, cu urmatorul cuprins: "Art. 57^1. i�� (1) Personalul de probatiune are dreptul la concedii medicale si la alte concedii, in conformitate cu legislatia in vigoare. (2) Personalul de probatiune are dreptul la
concediu
platit de 10 zile lucratoare pentru sustinerea examenului de definitivare sau promovare in grade profesionale. Art. 57^2. i�� (1) Personalul de probatiune are dreptul la atribuirea unei locuinte de serviciu daca, in localitatea unde isi desfasoara activitatea, acesta, sotul/sotia sau copiii aflati in intretinerea lor nu beneficiaza de locuinta
proprietate
personala ori nu li s-a atribuit locuinta de catre autoritatile administratiei publice locale. (2) Au dreptul la
locuinta de serviciu
si cei delegati, detasati sau transferati in alta localitate decat cea de domiciliu, daca ei, sotul/sotia sau copiii aflati in intretinerea lor nu au in
proprietate
o locuinta in localitatea in care sunt delegati, detasati sau transferati. In acest caz, personalul
delegat
sau detasat nu mai beneficiaza de dreptul prevazut la art. 42 alin. (1) lit. b). (3) Personalul de probatiune, inclusiv sotul/sotia sau copiii aflati in intretinere, care a instrainat o locuinta
proprietate
personala dupa data numirii in
functie
in localitatea in care solicita dreptul prevazut la alin. (1), nu mai beneficiaza de acest
drept
. (4) Locuintele de serviciu nu pot fi vandute personalului de probatiune."
41.
Articolul 69 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 69. i�� Personalului de probatiune ii este interzis: a) sa aiba calitatea de
comerciant
persoana fizica; b) sa aiba calitatea de membru in organele de conducere, administrare sau control la societati civile, societati comerciale, inclusiv banci sau alte institutii de credit, societati de
asigurare
sau financiare, companii nationale, societati nationale ori regii autonome; c) sa aiba calitatea de membru al unui grup de
interes
economic."
42.
La articolul 70, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(5) Personalul de probatiune poate ocupa functii sau indeplini activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice si al creatiei literar-artistice."
43.
La articolul 70, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, alineatele (6) si (7), cu urmatorul cuprins: "(6) Personalul de probatiune poate ocupa functii sau indeplini activitati si in alte domenii, in specialitatea diplomei de
licenta
prevazuta la art. 20 alin. (1) lit. f), care nu sunt in legatura cu atributiile exercitate in calitate de personal de probatiune din
fisa
postului. (7) Personalul de probatiune este obligat sa instiinteze Directia de probatiune cu privire la ocuparea unor functii prin cumul ori cu privire la indeplinirea unor activitati, in conditiile alin. (5) si (6), pentru verificarea respectarii prevederilor referitoare la incompatibilitati si
interdictii
."
44.
La articolul 71, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Inspectorul de probatiune care a participat la realizarea unei inspectii intr-un serviciu de probatiune nu va putea sa faca parte din comisia de
cercetare
a abaterilor disciplinare constituita pentru a cerceta fapte constatate cu ocazia desfasurarii acelei inspectii."
45.
La articolul 71, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(3) Persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la alin. (1), (2) sau (2^1) este obligata sa il instiinteze in scris despre aceasta pe seful ierarhic superior, in
termen
de maximum 3 zile lucratoare de la data luarii la cunostinta de existenta situatiei de
incompatibilitate
."
46.
Dupa articolul 71 se introduce un nou articol, articolul 71^1, cu urmatorul cuprins: "Art. 71^1. i�� (1) Personalul de probatiune este in conflict de interese daca se afla in una dintre urmatoarele situatii: a) este chemat sa rezolve cereri, sa ia decizii sau sa participe la luarea deciziilor cu privire la persoane aflate in evidenta serviciului de probatiune cu care are relatii cu caracter patrimonial; b) interesele sale patrimoniale, ale sotului, ale rudelor sale ori ale afinilor sai pana la gradul IV inclusiv pot influenta deciziile pe care trebuie sa le ia in exercitarea functiei. (2) Prevederile art. 71 alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator."
47.
La articolul 74 alineatul (1), litera f) se abroga.
48.
La articolul 74, alineatul (4) se abroga.
49.
Articolul 75 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 75. i�� (1) Sanctiunea disciplinara prevazuta la art. 74 alin. (1) lit. a) se poate aplica direct de catre seful serviciului, pentru consilierii de probatiune, sau de directorul directiei de specialitate, pentru sefii serviciilor si inspectorii de probatiune, in
termen
de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta de savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de un an de la data savarsirii
faptei
. Daca, in raport cu gravitatea faptei apreciate ca fiind abatere, seful serviciului de probatiune sau, dupa caz, directorul directiei de specialitate considera ca se impune aplicarea unei alte sanctiuni disciplinare, in
termen
de 30 de zile de la data luarii la cunostinta de savarsirea abaterii disciplinare acesta sesizeaza directia de specialitate ori, dupa caz, ministrul justitiei, in vederea constituirii comisiei de disciplina. (2) Sanctiunile disciplinare prevazute la art. 74 alin. (1) lit. b)i��e) se aplica de ministrul justitiei, la propunerea comisiei de disciplina. Comisiile de disciplina se constituie, prin ordin al ministrului justitiei, din reprezentanti ai directiei de specialitate. Daca procedura cercetarii disciplinare se desfasoara fata de un inspector de probatiune, din
comisie
face parte si un reprezentant al Directiei resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei. (3) Modul de desfasurare a activitatii comisiei de disciplina se stabileste prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei. (4) Sanctiunile disciplinare prevazute la art. 74 alin. (1) lit. b)i��f) nu pot fi aplicate decat dupa cercetarea prealabila a faptei savarsite. (5) Persoana supusa cercetarii disciplinare prealabile va fi convocata in scris in fata comisiei de disciplina, in vederea audierii, precizandu-se obiectul, data, ora si locul intrevederii.
Audierea
trebuie consemnata in scris sau inregistrata audio, sub sanctiunea nulitatii. (6) In cadrul cercetarii se vor stabili faptele si urmarile acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, existenta sau inexistenta vinovatiei, precum si orice alte date concludente. (7) In cursul cercetarii disciplinare prealabile, persoana cercetata are dreptul sa formuleze si sa sustina toate apararile in favoarea sa, aducand toate
probele
pe care le considera necesare. Ea are dreptul sa cunoasca toate actele cercetarii. (8) Refuzul persoanei cercetate de a colabora la derularea cercetarii disciplinare prealabile se constata prin
proces-verbal
si nu impiedica finalizarea acesteia. (9) Cercetarea disciplinara prealabila se finalizeaza prin propunerea comisiei adresata ministrului justitiei privind aplicarea sau neaplicarea unei sanctiuni disciplinare, avandu-se in vedere criteriile prevazute la art. 74 alin. (3). (10) La propunerea comisiei de disciplina, ministrul justitiei aplica, prin ordin, una dintre sanctiunile disciplinare prevazute la art. 74 alin. (1), in
termen
de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii propunerii, dar nu mai tarziu de un an de la data savarsirii
faptei
."
50.
Articolul 76 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 76. i�� (1) Ordinul sau decizia prin care s-a aplicat sanctiunea disciplinara se comunica persoanei sanctionate in
termen
de 5 zile de la data emiterii. (2) Impotriva sanctiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) persoana in
cauza
poate face contestatie la directorul directiei de specialitate sau, in cazul in care sanctiunea a fost aplicata de directorul Directiei de probatiune, la ministrul justitiei, in
termen
de 30 de zile de la comunicarea deciziei prin care s-a aplicat sanctiunea. Solutionarea contestatiei se face in
termen
de 30 de zile de la depunerea acesteia. (3) Ordinul sau decizia de sanctionare se ataseaza dosarului profesional al angajatului. (4) Persoana nemultumita de sanctiunea aplicata se poate
adresa
instantei de judecata competente, potrivit legii."
Art. II
Personalul care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, este incadrat pe functiile de consilier de probatiune, sef serviciu si inspector de probatiune se considera ca indeplineste conditiile legale pentru ocuparea functiilor in care este numit si isi pastreaza gradul profesional detinut.
Art. III
Personalul incadrat in functia de sef serviciu se considera investit in
functie
pe un mandat de 4 ani, de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
Art. IV
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
OG nr. 26/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
OG 26/2010
Serviciul de probatiune
Consilieri de probatiune
Inspectori de probatiune
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964