din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1806 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG nr. 1000/2006, Republicata 2010, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

HG nr. 1000/2006, Republicata 2010, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

  Publicat: 06 Sep 2010       25917 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HG nr. 1000/2006, Republicata 2010, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 620 din 6 septembrie 2010

Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Desemneaza organismul neguvernamental, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, care functioneaza in domeniul dezvoltarii regionale si care se organizeaza si functioneaza in conditiile Legii 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.Abrevieri: ADR
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.

f) constata contraventii si aplica sanctiuni, in conditiile legii;
g) intocmeste rapoarte anuale cu privire la managementul functiilor publice si al functionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum si cu privire la respectarea legislatiei specifice, pe care le prezinta Guvernului, prin ministrul administratiei si internelor, pentru a fi inaintate pentru dezbatere si aprobare Parlamentului.

Art. 9
In domeniul reprezentarii, Agentia are urmatoarele atributii principale:
a) reprezinta autoritatile administratiei publice centrale si locale in raporturile cu persoanele juridice si fizice, romane si straine, in domeniul managementului functiei publice si al functionarilor publici;
b) colaboreaza cu ministerele si cu alte autoritati publice in indeplinirea atributiilor ce ii revin;
c) colaboreaza cu institutii si organisme similare din tara si din strainatate in domeniul sau de activitate;
d) conlucreaza cu organizatiile asociative ale functionarilor publici, din tara si din strainatate, precum si cu organizatiile neguvernamentale cu atributii in domeniul sau de activitate;
e) participa la negocierile dintre organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici si Ministerul Administratiei si Internelor;
f) negociaza, cu acordul ministrului administratiei si internelor, incheierea unor acorduri si proiecte de colaborare internationala in domeniul functiei publice, al functionarilor publici si al managementului resurselor umane; prezinta acordurile convenite ministrului administratiei si internelor pentru a fi aprobate de acesta sau, dupa caz, insusite si supuse spre aprobare Guvernului.

Art. 10
(1) In exercitarea atributiilor sale Agentia colaboreaza cu ministerele, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale sau locale, precum si cu alte persoane juridice de drept public sau privat, romane ori straine.
(2) Autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa comunice Agentiei, la termenele stabilite, informatiile solicitate referitoare la functiile publice si la functionarii publici, in conditiile legii.
(3) Agentia va comunica persoanelor interesate informatii de interes public referitoare la functiile publice si la functionarii publici, in conditiile legii.
(4) Agentia poate edita buletine informative si alte publicatii de specialitate.

Art. 11
(1) Orice modificare aparuta in evidenta functiilor publice din cadrul autoritatii sau institutiei publice se comunica Agentiei in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data producerii ei.
(2) In prima luna a fiecarui an autoritatile si institutiile publice vor transmite Agentiei modificarile intervenite in situatia functionarilor publici, precum si situatia privind salarizarea functionarilor publici.
(3) Informatiile privind functiile publice si functionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, in formatul standard stabilit de Agentie .


Capitolul III - Organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

Art. 12
(1) Agentia este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat .
(2) Presedintele si vicepresedintele sunt numiti prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administratiei si internelor.
(3) Presedintele Agentiei conduce aparatul propriu al Agentiei, stabilit prin prezenta hotarare, numeste si elibereaza din functie personalul acesteia, in conditiile legii.
(4) Presedintele Agentiei este ordonator secundar de credite.
(5) Presedintele reprezinta Agentia in raporturile cu ministerele, cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte autoritati si institutii publice centrale si locale, cu persoane juridice si fizice romane sau straine, precum si in justitie.
(6) In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine cu caracter normativ si individual.
(7) Vicepresedintele indeplineste atributiile si sarcinile care ii sunt delegate de presedinte prin ordin .
(8) In cazul lipsei presedintelui, precum si in cazul in care presedintele se afla in imposibilitate de a-si exercita functia, calitatea de ordonator secundar de credite, precum si celelalte atributii care revin presedintelui se exercita in numele presedintelui, de catre vicepresedintele Agentiei.

Art. 13
(1) Agentia are un secretar general, care face parte din categoria inaltilor functionari publici si este numit in conditiile legii.
(2) Atributiile secretarului general se stabilesc, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei.

Art. 14
(1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Agentiei este de 171, exclusiv demnitarii. Numarul maxim de posturi aprobat include si posturile aferente cabinetului presedintelui.
(2) Personalul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual. Salarizarea personalului Agentiei se face in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
(3) Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
(4) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al presedintelui Agentiei, avand in vedere nevoile institutionale si structura de personal, se pot infiinta, dupa caz, servicii, birouri si/sau alte compartimente, in conditiile legii.
(5) In cadrul Agentiei, prin ordin al presedintelui, se infiinteaza Unitatea de implementare a proiectelor, in conditiile legii.

Art. 15
(1) Atributiile compartimentelor, atributiile si responsabilitatile personalului, precum si circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei, precum si prin fisa postului.
(2) Statul de functii al Agentiei se aproba prin ordin al ministrului administratiei si internelor, la propunerea presedintelui Agentiei, in limita numarului de posturi aprobat.




Afişează HG nr. 1000/2006, Republicata 2010, privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Agentia Nationala a Functionarilor Publici    HG 1000/2006    Functionari publici    Legea 188/1999

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.