CAPITOLUL I Dispozitii generale
ARTICOLUL 1 Definitii
(1) In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) lege - Legea nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata;
b) regulament - Regulamentul de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice, republicata;
c) OSIM - Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci;
d) BOPI - Buletinul Oficial de Proprietate Industriala pe hartie sau in format electronic, publicat si pe pagina web a OSIM;
e) OMPI - Organizatia Mondiala de Proprietate Intelectuala;
f) Gazeta OMPI - publicatia oficiala OMPI privind marcile inregistrate international;
g) OHIM - Oficiul de Armonizare in Piata Interna;
h) Clasificarea de la Nisa - clasificarea instituita prin Aranjamentul de la Nisa privind clasificarea internationala a produselor si serviciilor in vederea inregistrarii marcilor din 15 iunie 1957, revizuit la Stockholm la 14 iulie 1967 si la Geneva la 13 mai 1977 si modificat la 2 octombrie 1979, si la care Romania a aderat prin Legea nr. 3/1998 privind aderarea Romaniei la aranjamentele instituind o clasificare internationala in domeniul proprietatii industriale;
i) Clasificarea de la Viena - clasificarea instituita prin Aranjamentul de la Viena care instituie clasificarea internationala a elementelor figurative ale marcilor, intocmit la Viena la 12 iunie 1973 si modificat la 1 octombrie 1985 si la care Romania a aderat prin Legea nr. 3/1998;
j) regulament comun - Regulamentul de aplicare a Aranjamentului de la Madrid, ratificat de Romania prin Decretul nr. 1.176/1968, si Protocolului referitor la aranjament privind inregistrarea internationala a marcilor, adoptat la Madrid la 27 iunie 1989, ratificat de Romania prin Legea nr. 5/1998;
k) persoana interesata - orice persoana care are un interes legitim legat de o cerere de inregistrare a marcii sau de o marca inregistrata si ale carei interese ar putea fi prejudiciate;
l) utilizarea marcii - comercializarea intr-un volum important si serios, precum si orice activitati de promovare a produselor si/sau serviciilor la care se refera marca, inclusiv publicitatea si prezentarea acestora in targuri si expozitii;
m) intinderea utilizarii - cantitatea de produse si/sau servicii carora marca se aplica si care sunt comercializate pe teritoriul Romaniei sau la export;
n) aria geografica - zona de cunoastere la nivelul teritoriului Romaniei a marcii notorii;
o) gradul de cunoastere a marcii notorii - masura in care segmentul de public consumator are cunostinta de existenta marcii.
(2) Termenii si expresiile definite in art. 3 din lege au acelasi inteles in prezentul regulament.
ARTICOLUL 2 Aria de aplicare a legii
(1) Legea este aplicabila tuturor marcilor individuale, colective sau de certificare, fie ca sunt marci de produse sau de servicii .
(2) Indicatiile geografice ale produselor sunt protejate in Romania conform dispozitiilor legii, reglementarilor comunitare si conventiilor internationale la care Romania este parte.
ARTICOLUL 3 Marca - semn susceptibil de reprezentare grafica
(1) Poate constitui o marca orice semn susceptibil de reprezentare grafica, conform art. 2 din lege.