din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1532 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 05 Dec 2010       56913 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 809 din 03/12/2010

Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Indeplinirea unor acte juridice de catre o persoana, reprezentant, mandatar, in numele si in interesul unei alte persoane, reprezentat, mandant.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Indeplinirea unor acte juridice de catre o persoana, reprezentant, mandatar, in numele si in interesul unei alte persoane, reprezentat, mandant.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.

(2) Prin semne cu inalta valoare simbolica, in sensul art. 5 alin. (1) lit. m) din lege, se intelege: simboluri religioase, simboluri sau embleme apartinand unor societati sau fundatii de caritate, simboluri apartinand unor asociatii culturale cu scop educativ, numele unor personalitati istorice importante.

(3) Pentru a aprecia daca o marca contine semne cu inalta valoare simbolica, in special un simbol religios, OSIM poate sa ceara, in masura in care considera necesar, avizul autoritatilor competente.

(4) Pentru a aprecia daca o marca contine ecusoane, embleme, blazoane, semne heraldice, altele decat cele avute in vedere de art. 6 ter din Conventia de la Paris - Conventia pentru protectia proprietatii industriale din 20 martie 1883, Paris, asa cum a fost revizuita si modificata, ratificata de Romania prin Decretul nr. 1.177/1968, OSIM solicita avizul autoritatilor competente.



ARTICOLUL 4
Dobandirea protectiei



(1) Protectia marcilor este dobandita in Romania prin inregistrarea acestora la OSIM.

(2) Protectia marcilor pe cale internationala este recunoscuta in Romania in baza Aranjamentului de la Madrid si a Protocolului referitor la aranjament.

(3) Protectia marcilor comunitare este recunoscuta in Romania in baza Regulamentului (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009 privind marca comunitara.



ARTICOLUL 5
Limba oficiala



Cererile de inregistrare a marcilor si indicatiilor geografice si orice alte cereri cu privire la marcile si indicatiile geografice depuse spre inregistrare sau inregistrate, precum si intreaga corespondenta referitoare la acestea vor fi depuse la OSIM in limba romana.



ARTICOLUL 6
Reprezentarea prin mandatar



(1) Solicitantul, titularul sau orice persoana interesata poate fi reprezentat(a) in procedurile in fata OSIM printr-un mandatar autorizat, cu domiciliul sau sediul in Romania.

(2) Daca solicitantul, titularul sau persoana interesata nu este reprezentat(a) de un mandatar si nici nu are domiciliul, sediul sau vreo unitate industriala sau comerciala efectiva si functionala pe teritoriul Romaniei, trebuie sa isi aleaga o adresa de corespondenta in Romania, pe care o comunica la OSIM, in scopul efectuarii oricaror proceduri in fata OSIM. Modificarea adresei de corespondenta prin mentionarea unei noi adrese sau renuntarea la adresa de corespondenta se face numai dupa achitarea taxei prevazute de lege pentru modificari in situatia juridica a marcii.

(3) Solicitantul, titularul sau persoana interesata, care nu are nici domiciliul, nici sediul si nici o unitate industriala sau comerciala efectiva si functionala pe teritoriul Uniunii Europene ori in Spatiul Economic European, va fi reprezentat in mod obligatoriu, prin mandatar autorizat, cu exceptia procedurii de depunere a unei cereri.

(4) Desemnarea mandatarului se face printr-o comunicare scrisa la OSIM, denumita procura, care va contine numele si semnatura solicitantului, titularului marcii sau persoanei interesate, dupa caz; desemnarea acestuia dupa depunerea cererii de marca atat pe cale nationala, cat si pe cale internationala se face cu achitarea taxei legale.

(5) Procura se va putea referi la una sau mai multe cereri de inregistrare ori marci inregistrate sau la toate cererile de inregistrare ori la toate marcile inregistrate, existente sau viitoare, ale persoanei care a dat mandatul.

(6) Cand o procura generala a fost data conform alin. (5), comunicarea la OSIM a unui exemplar va fi suficienta, sub conditia ca mandatarul sa indice in fiecare cerere ulterioara procura in baza careia actioneaza.

(7) Orice act solicitat prin mandatar cu privire la renuntarea la o cerere de inregistrare a unei marci, de retragere a unei marci, precum si orice cerere vizand un transfer de drepturi cu privire la o marca vor putea fi facute numai pe baza unui mandat special, care sa mentioneze expres actul renuntarii, retragerii ori al transmiterii.

(8) In cazul in care solicitantul cererii de inregistrare a unei marci este reprezentat prin mandatar, acesta poate semna cererea pe baza procurii date de solicitant.

(9) Orice corespondenta privind o cerere de inregistrare a marcii sau o marca inregistrata transmisa in numele solicitantului sau titularului nu are efect daca lipseste procura de reprezentare . Serviciul marci OSIM poate acorda, la cerere, un termen de 30 de zile pentru depunerea procurii de reprezentare .

(10) Solicitantul, titularul sau persoana interesata nu poate avea decat un mandatar. Daca mai multe persoane sunt indicate in procura de reprezentare, numai cea indicata pe primul loc este considerata mandatar.

(11) Cand OSIM constata ca un mandatar a fost desemnat pentru o cerere de inregistrare a unei marci sau pentru o marca inregistrata inscrie in Registrul marcilor mentiunea ca solicitantul ori titularul are mandatar, precum si numele ori denumirea si adresa sau sediul mandatarului.

(12) Orice inscriere cu privire la desemnarea unui mandatar conform alin. (11) este radiata, daca radierea este ceruta printr-o comunicare scrisa semnata de solicitant, titular sau mandatar.

(13) Inscrierea mandatarului este radiata din oficiu de catre OSIM cand un nou mandatar este desemnat sau in cazul in care o schimbare de titular a fost inscrisa fara ca noul titular sa isi desemneze un mandatar.

(14) Radierea inscrierii mandatarului produce efect de la data la care OSIM a primit comunicarea de solicitare a radierii conform alin. (12) sau, dupa caz, de la data la care OSIM a radiat din oficiu inscrierea mandatarului, potrivit alin. (13).



ARTICOLUL 7
Pluralitatea de solicitanti sau titulari





Afişează Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 84/1998    Marca verbala    Indicatii geografice    Marca combinata    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.