din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2311 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 05 Dec 2010       56860 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 809 din 03/12/2010

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Simbol tridimensional, utilizat ca element de securitate pe cartile de plata, pentru a preveni falsificarea acestora.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Marca inregistrata,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

(2) Cererea trebuie sa contina urmatoarele elemente:

a) solicitarea expresa de inregistrare a unei marci;

b) numele si prenumele sau denumirea, precum si adresa ori sediul solicitantului;

c) cand solicitantul este cetatean strain, denumirea statului caruia acesta ii apartine, denumirea statului in care solicitantul isi are domiciliul sau, dupa caz, denumirea statului in care solicitantul are o intreprindere in intelesul art. 3 din Conventia de la Paris;

d) cand solicitantul este o persoana juridica, forma de constituire a acesteia, precum si denumirea statului a carui legislatie ii guverneaza statutul organic;

e) cand solicitantul are un mandatar, numele sau denumirea si adresa ori sediul acestuia;

f) in cazul in care se revendica, conform art. 10 alin. (2) din lege, o prioritate dintr-o cerere anterioara, o declaratie de invocare a dreptului de prioritate, cu indicarea statului si a datei primului depozit;

g) in cazul in care se revendica, conform art. 11 alin. (1) din lege, o prioritate rezultand din prezentarea produselor sau serviciilor intr-o expozitie si solicitantul doreste sa beneficieze de o protectie temporara, o declaratie de invocare a prioritatii de expozitie, cu indicarea locului si a denumirii expozitiei, precum si a datei introducerii produselor sau serviciilor in expozitie;

h) cand solicitantul revendica culoarea, ca element distinctiv al marcii, o declaratie in acest sens, precum si indicarea numelui sau codului culorii sau a culorilor revendicate, iar pentru fiecare culoare, indicarea partilor principale ale marcii care are aceasta culoare;

i) cand marca are o grafica deosebita sau este figurativa, descrierea acesteia;

j) cand marca este tridimensionala, o declaratie in acest sens;

k) cand marca se compune, in tot sau in parte, din alte caractere decat cele latine ori din alte cifre decat cele arabe si romane, o transliterare a acestor caractere si cifre;

l) cand marca se compune, in tot sau in parte, dintr-unul ori mai multe cuvinte intr-o alta limba decat limba romana, o traducere a acestora;

m) indicarea denumirii produselor sau serviciilor pentru care inregistrarea marcii este ceruta, grupate conform "Clasificarii de la Nisa", precedata de numarul clasei careia denumirea ii apartine;

n) semnatura solicitantului sau a mandatarului sau, dupa caz.

(3) Cererea va fi insotita de reproducerea grafica sau fotografica a marcii, in dimensiuni de maximum 8/8 cm.

(4) Cand cererea contine o declaratie indicand ca marca este tridimensionala, solicitantul va anexa reproducerea grafica sau fotografica a marcii.

(5) Reproducerea furnizata, conform alin. (4), poate, la alegerea solicitantului, sa constea intr-o singura vedere sau in cel mult 3 vederi diferite ale marcii.

(6) In cazul reproducerii unei marci tridimensionale care nu reda in mod suficient detaliile marcii, Serviciul marci OSIM poate solicita furnizarea unui numar de cel mult 6 vederi diferite ale marcii si o descriere a acestei marci.

(7) Cand cererea contine o declaratie indicand ca marca este holograma, solicitantul va depune o reproducere a marcii care va consta intr-o singura vedere a semnului ce reda efectul holografic in integralitatea sa (holograma in sine) ori, la alegerea solicitantului, in mai multe vederi ale hologramei din diferite unghiuri.

(8) Cand reproducerea, constand intr-un desen unic sau o serie de desene, nu reprezinta holograma cu precizie, OSIM poate sa ceara solicitantului ca acesta sa furnizeze si o descriere a marcii holograme.

(9) Dovada de plata a taxelor de depunere si de publicare a cererii se depune odata cu depunerea cererii sau in cel mult 3 luni de la aceasta data si se verifica in examinarea de fond .

(10) Documentele de plata a taxelor trebuie sa contina expres datele necesare pentru identificarea cererii de marca .

(11) Cererea de inregistrare a marcii va fi completata suplimentar cu urmatoarele documente, dupa caz:

a) cand solicitantul doreste sa beneficieze, conform art. 10 alin. (2) din lege, de prioritatea unei cereri anterioare, un document care sa certifice data constituirii primului depozit al marcii, eliberat de o alta administratie nationala, insotit de traducerea conforma cu originalul, in limba romana;

b) cand solicitantul doreste sa beneficieze de o prioritate de expozitie ca urmare a expunerii marcii intr-o expozitie oficial recunoscuta, se va depune un document care sa ateste ca marcile au fost aplicate la produsele sau serviciile prezentate in expozitie si care sa mentioneze data introducerii acestora in expozitie, eliberat de organizatorul expozitiei, insotit de traducerea documentului in limba romana;

c) procura sub semnatura privata de reprezentare a solicitantului in fata OSIM, intocmita in limba romana sau insotita de traducerea acesteia in limba romana;

d) regulamentul de folosire a marcii colective;

e) regulamentul de folosire a marcii de certificare;

f) documentul din care sa rezulte exercitarea legala a activitatii de certificare sau dovada inregistrarii marcii de certificare in tara de origine.

(12) In aplicarea alin. (11) lit. b), solicitantul va depune certificatul de prioritate de expozitie care va contine cel putin urmatoarele informatii:

a) numele manifestarii expozitionale la care s-a participat;

b) locul si perioada desfasurarii expozitiei;

c) organizatorul expozitiei, datele de identificare ale acestuia si semnatura;

d) lista de produse si/sau servicii care s-au prezentat publicului sub marca respectiva, precum si momentul introducerii acesteia in expozitie;

e) numele si semnatura persoanei autorizate din partea organizatorului care certifica autenticitatea documentului;

f) data eliberarii certificatului.



ARTICOLUL 11
Lista cuprinzand produse si servicii



(1) Lista cuprinzand produsele si serviciile pentru care protectia marcii este solicitata trebuie sa fie stabilita in termeni precisi, astfel incat denumirea produselor si serviciilor sa permita clasificarea fiecarui produs sau serviciu numai intr-o singura clasa a Clasificarii de la Nisa.

(2) Daca este necesar, Serviciul marci OSIM, in procedura de examinare preliminara a cererii de inregistrare a marcii, procedeaza la clasificarea listei depuse in conformitate cu Clasificarea de la Nisa si notifica solicitantului lista de produse si/sau servicii clasificata, precum si taxa prevazuta de lege pentru aceasta procedura efectuata.

(3) Cand lista produselor/serviciilor este depusa de solicitant deja clasificata conform Clasificarii de la Nisa, OSIM procedeaza la verificarea clasificarii listei depuse, iar in cazul unor erori ii comunica solicitantului varianta corecta, urmand ca acesta sa achite taxa de reclasificare efectuata.

(4) Produsele si serviciile nu pot fi considerate ca asemanatoare pe motiv ca figureaza in aceeasi clasa si nici nu pot fi considerate ca fiind diferite, pe motiv ca figureaza in clase diferite ale Clasificarii de la Nisa;





Afişează Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 84/1998    Marca verbala    Indicatii geografice    Marca combinata    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.