din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1932 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 05 Dec 2010       56878 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 809 din 03/12/2010

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Marca inregistrata,
Marca inregistrata,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Marca inregistrata,
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca inregistrata,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Marca inregistrata,
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Marca larg cunoscuta in Romania in cadrul segmentului de public
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.

Opozitia



(1) Orice persoana interesata poate formula opozitie pentru motivele relative de refuz, prevazute la art. 6 din lege. Opozitia si observatia nu pot face obiectul unui act comun de sesizare a OSIM. Argumente referitoare la motive absolute de refuz sunt inadmisibile in cadrul procedurii de opozitie.

(2) Actul de opozitie trebuie sa contina:

a) indicatii privind cererea de inregistrare a marcii impotriva careia se formuleaza opozitia, respectiv numarul cererii de inregistrare a marcii, numele sau denumirea solicitantului cererii, mentiunea produselor si serviciilor impotriva carora se formuleaza opozitia;

b) indicatii privind marca sau dreptul anterior dobandit pe care se intemeiaza opozitia;

c) o reprezentare si, dupa caz, o descriere a marcii anterioare sau a altui drept anterior, respectiv o copie a certificatului de inregistrare a marcii opuse si orice alt document care sa certifice ca oponentul este detinatorul dreptului anterior invocat;

d) produsele si serviciile pentru care marca anterioara a fost inregistrata sau ceruta la inregistrare ori pentru care marca anterioara este notoriu cunoscuta sau se bucura de renume in Romania;

e) mentiuni privind calitatea si interesul persoanei care formuleaza opozitia;

f) o prezentare detaliata asupra motivelor invocate in sustinerea opozitiei, precum si temeiul legal invocat;

g) numele sau denumirea si adresa ori sediul mandatarului, daca este cazul; in situatia in care opozitia este formulata printr-un mandatar, este necesar ca odata cu actul de opozitie sa se depuna si procura de reprezentare semnata de oponent.

(3) Daca opozitia este formulata pentru motivul existentei unei marci anterioare, actul de opozitie trebuie sa fie insotit de dovezi de inregistrare a marcii, cum ar fi certificatul de inregistrare sau, dupa caz, documente care sa dovedeasca notorietatea marcilor; daca opozitia este fondata pe existenta oricarui alt drept anterior dobandit, actul de opozitie trebuie sa fie insotit de acte care sa dovedeasca dobandirea si intinderea protectiei acestui drept .

(4) Pentru indeplinirea cerintelor prevazute la alin. (2) lit. f) si g), persoana care a formulat opozitie poate solicita OSIM acordarea unui termen de cel mult doua luni; acest termen va putea fi acordat cu conditia ca la data solicitarii termenului persoana care a formulat opozitia sa fi achitat o taxa in acelasi cuantum cu cel prevazut de lege in cazul prelungirii termenului cerut de solicitant pentru a raspunde la o notificare a OSIM. Daca in termenul acordat cerintele nu sunt indeplinite, Comisia de opozitii OSIM va solutiona opozitia pe baza actelor de la dosar.

(5) Pentru cererile de inregistrare nationala a marcilor termenul pentru formularea opozitiei curge de la data publicarii acestora in format electronic in BOPI, iar pentru cererile de inregistrare internationala a marcilor, termenul pentru formularea opozitiei curge de la publicarea acestora, in format electronic in Gazeta OMPI.

(6) OSIM comunica opozitia solicitantului si il invita sa depuna punctul sau de vedere in termenul prevazut la art. 20 alin. (2) din lege. In cazul in care opozantul depune prezentarea detaliata a motivelor opozitiei, OSIM comunica solicitantului aceasta prezentare, acordand un termen de 30 de zile pentru formularea unui punct de vedere.

(7) La cererea solicitantului, depusa la OSIM nu mai tarziu de data la care expira termenul prevazut la art. 20 alin. (2) din lege, titularul marcii opuse va prezenta OSIM dovada ca:

a) in cursul unei perioade de 5 ani care preceda data publicarii marcii asupra careia s-a formulat opozitia, marca anterioara a facut obiectul unei folosiri efective pe teritoriul Romaniei, in cazul marcilor protejate pe cale nationala sau al marcilor protejate pe cale internationala, valide in Romania, ori cel putin pe teritoriul unui stat membru UE ori Spatiu Economic European in cazul marcilor comunitare, pentru produsele si serviciile pentru care aceasta a fost inregistrata sau este considerata notorie;

b) exista motive justificate pentru neutilizarea marcii opuse.

(8) In lipsa dovezilor de folosire a marcii opuse, in maximum 30 de zile de la data notificarii transmise de OSIM oponentului, actul de opozitie va fi respins.

(9) Dovezile de folosire a marcii opuse pot fi: ambalaje, etichete, cataloage, facturi, fotografii, anunturi in jurnale, declaratii scrise etc.

(10) Daca solicitantul nu raspunde in termenul legal, OSIM poate decide asupra opozitiei bazandu-se numai pe documentele aflate la dosar. La cererea solicitantului, OSIM poate acorda o prelungire de cel mult 30 de zile a termenului pentru raspunsul la opozitie.

(11) Opozitia formulata conform art. 19 din lege se solutioneaza de o comisie formata din 3 specialisti desemnati de seful Serviciului marci, dintre care unul va fi examinatorul caruia i s-a repartizat cererea de inregistrare a marcii.

(12) Comisia emite un aviz de admitere sau de respingere, in tot ori in parte, a opozitiei care este obligatoriu la examinarea de fond si care se va regasi mentionat in hotararea de admitere sau respingere la inregistrare a marcii.



ARTICOLUL 19
Determinarea si dovedirea notorietatii



(1) Pentru a aprecia daca o marca este notorie este suficient ca aceasta sa fie larg cunoscuta:

a) pe teritoriul Romaniei; si

b) pentru segmentul de public din Romania caruia se adreseaza produsele sau serviciile pentru care marca este utilizata.

(2) In sensul alin. (1) lit. b), segmentul de public va fi stabilit pe baza urmatoarelor elemente:

a) categoria de consumatori vizata pentru produsele sau serviciile la care se refera marca; identificarea categoriei de consumatori se face pe grupe de consumatori ai unor anumite produse sau servicii in legatura cu care marca este utilizata;

b) retelele de distribuire a produselor sau serviciilor la care se refera marca .

(3) La opozitie sunt examinate motivele de refuz privind marcile notorii, cu respectarea criteriilor prevazute la art. 24 din lege. OSIM poate cere de la autoritatile publice, institutiile publice, precum si de la persoane juridice de drept privat documente in vederea aprecierii notorietatii in Romania.

(4) In aplicarea criteriului prevazut la art. 24 lit. c) din lege, gradul de cunoastere al unei marci de catre public poate fi apreciat in functie de promovarea acesteia, inclusiv publicitatea si promovarea la targuri sau expozitii a produselor ori serviciilor la care se aplica marca .

(5) Notorietatea unei marci poate fi dovedita prin orice mijloc de proba .

(6) In sustinerea notorietatii unei marci pe teritoriul Romaniei pot fi prezentate acte cum ar fi cele privind:

a) comercializarea sau punerea in vanzare a produselor ori prestarea de servicii sub marca notoriu cunoscuta;

b) importul sau exportul produselor pe care marca notorie este aplicata;

c) publicitatea sau reclama produselor si serviciilor sub marca notoriu cunoscuta in Romania etc.



ARTICOLUL 20





Afişează Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 84/1998    Marca verbala    Indicatii geografice    Marca combinata    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.