din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1824 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

  Publicat: 05 Dec 2010       56896 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 809 din 03/12/2010

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Bun necorporal, semnul sau denumirea care deosebeste intreprinderile de acelasi gen (potrivit Legii 26/1990 privind organizarea si functionarea Registrului Comertului).
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Act adoptat de organele de stat,
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Procedura de examinare a cererii de inregistrare a marcii



(1) OSIM examineaza cererea de inregistrare a marcii in termen de maximum 6 luni, cu conditia achitarii taxei de examinare.

(2) Daca dupa constituirea depozitului reglementar si publicarea cererii se constata ca taxa de examinare si, dupa caz, taxa de reclasificare nu sunt achitate, OSIM acorda solicitantului un termen de 3 luni pentru regularizarea platii. Pentru motive intemeiate, la cererea solicitantului, OSIM poate acorda inca un termen de doua luni.

(3) In cazul in care taxa de examinare nu a fost achitata in termenul prevazut la alin. (2), OSIM va decide respingerea cererii de inregistrare a marcii.

(4) Examinarea de fond a cererii de inregistrare a marcii se efectueaza in baza prevederilor art. 22 alin. (3) si (4) din lege.

(5) In cazul in care in urma examinarii motivelor absolute de refuz rezulta ca exista unul dintre motivele legale care impiedica inregistrarea marcii, OSIM transmite solicitantului un Aviz de refuz provizoriu, invitandu-l sa isi prezinte intr-un termen de 3 luni un punct de vedere asupra acestui refuz. Termenul acordat poate fi prelungit cu o noua perioada de 3 luni la cererea solicitantului, cu conditia platii taxei legale.

(6) In cazul in care solicitantul nu raspunde in termen la avizul de refuz provizoriu sau argumentele prezentate nu sunt in masura sa inlature motivele de refuz, OSIM va decide, dupa caz, limitarea listei de produse/servicii sau respingerea cererii de inregistrare a marcii.

(7) In cazul in care raspunsul solicitantului la avizul de refuz provizoriu contine argumente si motive temeinice privind inregistrarea marcii, acestea pot fi admise. In aceasta situatie Serviciul marci OSIM poate decide inregistrarea marcii.

(8) Daca fata de cererea de inregistrare a marcii a fost formulata o opozitie fondata pe motivele relative de refuz prevazute de art. 6 din lege, aceasta se solutioneaza de catre Comisia de opozitii care emite un aviz de admitere sau respingere a opozitiei, care va fi avut in vedere, in mod obligatoriu, in examinarea de fond .

(9) OSIM finalizeaza examinarea cererii de inregistrare a marcii, in baza raspunsului primit de la solicitant si a avizului Comisiei de opozitii, daca este cazul, si emite o decizie de admitere sau respingere a cererii de inregistrare .

(10) Decizia OSIM de inregistrare a marcii sau de respingere a cererii de inregistrare a marcii se comunica solicitantului in termen de maximum 7 zile de la luarea acesteia, iar in cazul marcilor care au avut opozitii, si opozantului.

(11) In maximum doua luni de la data deciziei de admitere a cererii de inregistrare, marca se publica in BOPI.

(12) Solicitantul cererii de inregistrare poate cere examinarea cu urgenta a cererii sale, potrivit art. 22 alin. (2) din lege, cu conditia achitarii taxei.

(13) Daca in cursul examinarii cererii de inregistrare a marcii intervin proceduri prevazute de lege, cum sunt opozitii sau notificari in urma examinarii motivelor absolute de refuz, acestea prelungesc corespunzator termenelor prevazute de art. 22 din lege si OSIM nu mai este tinut sa restituie taxa de examinare.

(14) In cadrul procedurii de examinare a motivelor absolute de refuz la inregistrarea marcii, sunt refuzate la inregistrare semnele continand embleme sau parti din emblema europeana a carui titular este Consiliul Europei.

(15) Deciziile OSIM privind cererile de inregistrare a marcilor se iau de catre examinatorul dosarului in cauza.

(16) In cazul in care o opozitie a fost formulata, Comisia de examinare cu componenta prevazuta la art. 18 alin. (11) va emite un aviz de admitere sau respingere a opozitiei.



ARTICOLUL 21
Inregistrarea marcii



(1) Cand cererea de inregistrare a marcii respecta conditiile legale de inregistrare si daca nicio opozitie nu a fost formulata in termenul prevazut la art. 19 alin. (1) din lege ori cand a fost emis un aviz de respingere a opozitiei, OSIM decide inregistrarea si inscrierea marcii in Registrul marcilor.

(2) Publicarea inregistrarii marcii in BOPI se face cu mentiunea urmatoarelor elemente:

a) numele sau denumirea si adresa ori sediul solicitantului;

b) numele sau denumirea si adresa ori sediul mandatarului;

c) reproducerea marcii si, dupa caz, mentiunea "color", cu indicarea culorii sau culorilor revendicate, iar pentru marcile care contin si elemente figurative, cu indicarea indicelui de clasificare a elementelor figurative;

d) lista de produse si servicii, pe clase, conform Clasificarii de la Nisa;

e) data de depozit si numarul de depozit, precum si numarul de marca;

f) indicatii privind prioritatea invocata si recunoscuta;

g) mentiunea ca marca este colectiva sau de certificare, daca este cazul, inclusiv regulamentul de folosire;

h) mentiunea ca marca a dobandit un caracter distinctiv inainte de data cererii de inregistrare a marcii, ca urmare a folosirii acesteia, daca este cazul;

i) declaratia conform careia solicitantul nu invoca un drept exclusiv asupra unui element al marcii, in cazul prevazut de art. 23 alin. (1) din lege.

(3) Cand o decizie de respingere a unei cereri de inregistrare a unei marci a fost desfiintata printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, partea interesata comunica la OSIM hotararea in vederea publicarii acesteia in BOPI.

(4) Daca dupa ce a fost publicata o marca este respinsa la inregistrare sau anulata printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, aceasta hotarare se publica in BOPI.



ARTICOLUL 22
Inscrierea inregistrarii marcii in Registrul marcilor



(1) Marca inregistrata in conditiile art. 22 alin. (1) din lege se inscrie in Registrul marcilor.





Afişează Regulament din 2010 de aplicare a Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    Legea 84/1998    Marca verbala    Indicatii geografice    Marca combinata    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.