EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2033
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Fiscala
» OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
Publicat: 07 Jan 2011
84348 citiri
Secţiunea:
Legislatie Fiscala
Ordonanta de urgenta nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 891 din 30/12/2010
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act adoptat de organele de stat,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Substante rezultate �n urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Fractiune a dreptului de proprietate comuna asupra unui bun sau asupra unei mase de bunuri.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Spatiu special amenajat pentru depozitarea stocurilor de marfuri sau de materiale.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Persoana fizica sau juridica ce trimite scrisori, pachete, bani, produse, marfuri etc.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
"(12
1
) Persoanele impozabile inregistrate in Registrul operatorilor intracomunitari isi pastreaza aceasta calitate, in
cazul
modificarii tipului de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 sau 153
1
, cu actualizarea corespunzatoare a informatiilor din acest
registru
."
85. La articolul 160 alineatul (2), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
"d) transferul de certificate de
emisii
de gaze cu
efect
de sera, astfel cum sunt definite la art. 3 din
Directiva
2003/87/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu
efect
de sera in cadrul Comunitatii si de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului, transferabile in conformitate cu art. 12 din directiva, precum si transferul altor unitati care pot fi utilizate de operatori in conformitate cu aceeasi
directiva
."
86. La articolul 176, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 176. - (1) Nivelul accizelor armonizate este cel prevazut in
anexa
nr. 1, care face parte integranta din prezentul
titlu
."
87. Articolul 177 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Calculul accizei pentru tigarete
Art. 177. - (1) Pentru tigarete, acciza datorata este egala cu suma dintre acciza specifica si acciza ad valorem.
(2) Acciza ad valorem se calculeaza prin aplicarea procentului legal asupra pretului de vanzare cu amanuntul al tigaretelor eliberate pentru consum, procent prevazut in
anexa
nr. 6.
(3) Acciza specifica exprimata in echivalent euro/1.000 de tigarete se determina anual, pe baza pretului
mediu
ponderat de vanzare cu amanuntul, a procentului legal aferent accizei ad valorem si a accizei totale al carei nivel este prevazut in
anexa
nr. 6. Aceasta acciza specifica se aproba prin
hotarare
a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice. Hotararea Guvernului se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, cu cel putin 15 zile inainte de intrarea in vigoare a nivelului accizei totale.
(4) Acciza datorata determinata potrivit alin. (1) nu poate fi mai mica decat nivelul accizei minime exprimate in echivalent euro/1.000 de tigarete, prevazuta in
anexa
nr. 6.
(5) Pretul
mediu
ponderat de vanzare cu amanuntul se calculeaza in
functie
de valoarea totala a tuturor tigaretelor eliberate pentru consum, pe baza pretului de vanzare cu amanuntul incluzand toate taxele, impartit la cantitatea totala de tigarete eliberate pentru
consum
. Acest
pret
mediu
ponderat se stabileste pana la data de 1 martie in fiecare an, pe baza datelor privind cantitatile totale de tigarete eliberate pentru
consum
in cursul anului calendaristic precedent.
(6) Pretul de vanzare cu amanuntul pentru orice
marca
de tigarete se stabileste si se declara de catre persoana care elibereaza pentru
consum
tigaretele in Romania sau care importa tigaretele si este adus la cunostinta publica, in conformitate cu cerintele prevazute de normele metodologice.
(7) Este interzisa vanzarea de catre orice persoana a tigaretelor pentru care nu s-au stabilit si declarat preturi de vanzare cu amanuntul.
(8) Este interzisa vanzarea de tigarete de catre orice persoana la un
pret
ce depaseste pretul de vanzare cu amanuntul declarat."
88. La articolul 206
15
, alineatele (3), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Se considera tigari sau tigari de foi, daca, avand in vedere proprietatile acestora si asteptarile obisnuite ale clientilor, pot si au rolul exclusiv de a fi fumate ca atare, dupa cum urmeaza:
a) rulourile de tutun cu un invelis exterior din tutun natural;
b) rulourile de tutun cu umplutura mixta maruntita si cu invelis exterior de culoarea obisnuita a unei tigari de foi, din tutun reconstituit, care acopera in intregime produsul, inclusiv, dupa caz, filtrul, cu exceptia varfului in cazul tigarilor de foi cu varf, daca masa unitara, fara a include filtrul sau mustiucul, nu este mai mica de 2,3 g si nici mai mare de 10 g si circumferinta a cel putin o treime din lungime nu este mai mica de 34 mm;
c) produsele alcatuite partial din substante altele decat tutun si care indeplinesc criteriile prevazute la lit. a) si b);
.................................................................................................
(5) Se considera tutun de fumat fin taiat, destinat rularii in tigarete:
a) tutunul de fumat asa cum este definit la alin. (4), pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime de taiere sub 1,5 mm;
b) tutunul de fumat pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun care au o latime de taiere mai mare de 1,5 mm sau mai mult, daca tutunul de fumat este vandut ori destinat vanzarii pentru rularea in tigarete.
(6) Un rulou de tutun prevazut la alin. (2) este considerat, pentru aplicarea accizei, ca doua tigarete, atunci cand are o lungime, excluzand filtrul sau mustiucul, mai mare de 8 cm, fara sa depaseasca 11 cm, ca 3 tigarete, excluzand filtrul sau mustiucul, cand are o lungime mai mare de 11 cm, fara sa depaseasca 14 cm, si asa mai departe."
89. La articolul 206
15
alineatul (4), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b)
deseuri
de tutun puse in vanzare cu amanuntul care nu intra sub incidenta alin. (2) si (3) si care pot fi fumate. In sensul prezentului articol, deseurile de tutun sunt considerate ca fiind resturi de foi de tutun si produse secundare obtinute la prelucrarea tutunului sau fabricarea produselor din tutun;".
90. La articolul 206
15
, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) Toti operatorii economici platitori de accize pentru tutunul prelucrat, potrivit prezentului capitol, au
obligatia
de a prezenta autoritatii competente liste cuprinzand date cu privire la produsele accizabile eliberate pentru consum, in conformitate cu prevederile din normele metodologice."
91. Articolul 206
59
se abroga.
92. La articolul 206
65
alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) sortimentele care nu se regasesc in nomenclatoarele prevazute la lit. a) se predau in custodie de catre organele care au procedat la confiscare antrepozitarilor autorizati pentru productia si depozitarea de tutun prelucrat, inclusiv persoanelor afiliate acestora, a caror
cota
de piata reprezinta peste 5%."
93. La titlul VII "Accize si alte taxe speciale",
anexa
nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu
anexa
nr. 1, care face parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta
.
94. La titlul VII "Accize si alte taxe speciale", in
anexa
nr. 2, coloana aferenta nivelului accizelor pentru anul 2011 se modifica si se inlocuieste cu coloana 2 din tabelul de mai jos:
1. Cafea verde 153
2. Cafea prajita, inclusiv cafea cu inlocuitori 225
3. Cafea solubila 900
95.
La titlul VII "Accize si alte taxe speciale", dupa
anexa
nr. 5 se introduce o noua anexa,
anexa
nr. 6, prevazuta in
anexa
nr. 2, care face parte integranta din prezenta
ordonanta de urgenta
.
96.
La articolul 296
1
alineatul (1), literele b), c), f), i), j) si k) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) producerea de produse accizabile ce intra sub incidenta regimului de antrepozitare prevazut la titlul VII, in afara unui
antrepozit
fiscal autorizat de catre autoritatea competenta;
c) achizitionarea de alcool etilic si de distilate in vrac de la alti furnizori decat antrepozitarii autorizati pentru
productie
sau expeditorii inregistrati de astfel de produse, potrivit titlului VII;
.................................................................................................
f) livrarea produselor energetice prevazute la art. 206
16
alin. (3) lit. a)-e) din antrepozitele fiscale catre cumparatori, persoane juridice, fara
detinerea
de catre antrepozitul fiscal
expeditor
a documentului de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata;
.................................................................................................
i) refuzul sub orice forma al accesului autoritatilor competente cu atributii de control pentru efectuarea de verificari inopinate in antrepozitele fiscale.
j) livrarea reziduurilor de produse energetice pentru prelucrare in vederea obtinerii de produse accizabile, altfel decat se prevede la titlul VII;
k) achizitionarea reziduurilor de produse energetice pentru
prelucrare
in vederea obtinerii de produse accizabile, altfel decat se prevede la titlul VII;".
97.
La articolul 296
1
alineatul (1), literele d), e) si g) se abroga.
98.
La articolul 296
1
alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) cu
inchisoare
de la un an la 4 ani, cele prevazute la lit. c), i), l) si m);".
99.
Dupa titlul IX
1
se introduce un nou titlu, titlul IX
2
"Contributii sociale obligatorii", cuprinzand articolele 296
2
-296
2
0
, cu urmatorul cuprins:
Inapoi
1
2
...
5
6
7
8
9
10
11
...
16
17
Inainte
Afişează
OUG 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OUG 117/2010
Codul fiscal
Codul fiscal 2011
Impozite 2011
Accize 2011
Codul fiscal modificat
Codul fiscal modificat 2011
Modificari codul fiscal 2011
Legea 571/2003
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964