din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2012 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

  Publicat: 16 Mar 2009       15181 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 30/06/2008

Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Piata special organizata de catre stat, intreprinzatori sau asociatii particulare si mixte,in cadrul carora se pot incheia
Act adoptat de organele de stat,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Dovada scrisa prin care
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Perioada in care s-a platit contributia de asigurari sociale atat de catre asigurat, cat si de angajator sau, dupa caz, numai de catre asigurat.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Perioada in care s-a platit contributia de asigurari sociale atat de catre asigurat, cat si de angajator sau, dupa caz, numai de catre asigurat.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.

g) sa aiba o stare de sanatate corespunzatoare, atestata pe baza de examen medical de specialitate;

h) sa nu fi fost condamnate pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;

i) sa nu fi detinut calitatea de lucrator sau colaborator al securitatii, asa cum sunt definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar si deconspirarea securitatii;

j) sa nu fi fost destituite dintr-o functie publica sau sa nu le fi incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani;

k) sa cunoasca o limba de circulatie europeana;

l) sa nu aiba restrictii de a calatori in strainatate pentru acele tari avute in vedere de catre programul de formare la care participa.

(3) Selectia participantilor la programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) se face in urma parcurgerii urmatoarelor etape, ce se detaliaza in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta:

a) verificarea si selectia dosarelor de inscriere;

b) proba scrisa;

c) interviu;

d) testare specifica destinata evaluarii abilitatilor candidatilor raportata la specificul functiei publice de manager public.

Art. 7. - Participantii la programul intensiv prevazut la art. 3 alin. (1) lit. c) trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 6 alin. (2) lit. c) - l).

Art. 8. - (1) Participantii declarati admisi la unul dintre programele de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b) semneaza, inainte de inceperea programului respectiv, un angajament cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative, prin care se obliga sa lucreze 5 ani in administratia publica. Termenul de 5 ani se calculeaza incepand cu data primei numiri in functia publica specifica de manager public, efectuata in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

(2) Persoanele care au semnat angajamentul prevazut la alin. (1) ale caror raporturi de serviciu inceteaza potrivit dispozitiilor art. 97 lit. b), d) si e), ale art. 98 alin. (1) lit. f) si g) sau ale art. 99 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, inainte de implinirea termenului prevazut la alin. (1), sunt obligate sa restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate pentru formarea acestora, calculate proportional cu perioada ramasa pana la implinirea termenului.

(3) Modelul angajamentului prevazut la alin. (1) se stabileste prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(4) Participantii la programul intensiv de formare prevazut la art. 3 alin. (1) lit. c) respecta obligatiile prevazute in contractul semnat pentru acordarea bursei speciale "Guvernul Romaniei".

(5) Urmarirea creantelor in cazul nerespectarii clauzelor contractule prevazute la alin. (4) revin initiatorului programului Bursa speciala "Guvernul Romaniei".

(6) Obligatia prevazuta la alin. (1) se considera indeplinita si in situatiile in care managerii publici isi desfasoara activitatea in cadrul autoritatilor autonome, structurilor de specialitate ale Parlamentului Romaniei, respectiv in cadrul aparatului Administratiei Prezidentiale.

Art. 9. - (1) Participantii la programele de formare se denumesc dupa cum urmeaza:

a) cursanti, participantii la programul prevazut la art. 3 alin. (1) lit. a);

b) stagiari, participantii la programul prevazut la art. 3 alin. (1) lit. b).

(2) Pe intreaga perioada de formare si pana la data numirii in functia publica specifica de manager public, cursantii si stagiarii au drepturile si obligatiile stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta . Perioada de formare pana la numirea in functia publica specifica de manager public constituie vechime in functia publica si in specialitatea studiilor absolvite.

(3) Pe intreaga perioada in care urmeaza programele de formare specializata prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), cursantii si stagiarii primesc o bursa stabilita prin hotarare a Guvernului, asigurata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, si platita de catre Institutul National de Administratie.

(4) La absolvirea programelor de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), Institutul National de Administratie elibereaza fiecarui absolvent:

a) un certificat care sa ateste absolvirea programului de formare specializata organizat pentru obtinerea statutului de manager public;

b) o adeverinta care sa ateste perioada de desfasurare a programului de formare specializata in administratia publica.

(5) Compartimentele de resurse umane din cadrul institutiilor sau autoritatilor publice, la care managerii publici sunt repartizati dupa absolvirea programelor de formare prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), in baza adeverintei prevazute la alin. (4) lit. b), au obligatia sa inscrie in carnetele de munca ale acestora, ca vechime in functia publica si in specialitatea studiilor, perioada de formare .

(6) Participantii la programele de formare sunt obligati sa respecte regulamentul de ordine interioara si regulamentele de studii ale Institutului National de Administratie.

Art. 10. - Raporturile de serviciu si contractele de munca dintre participantii la programele de formare si autoritatile si institutiile publice unde acestia si-au desfasurat activitatea ca functionari publici sau personal contractual, anterior selectiei, inceteaza in conditiile legii.

Art. 11. - (1) Pe perioada stagiilor in administratia publica din cadrul programelor de formare, participantii sunt sprijiniti si coordonati de catre functionari publici de conducere, denumiti in continuare mentori, desemnati in conditiile prevazute prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(2) Activitatea de mentorat este considerata activitate in domeniul didactic si se desfasoara pe baza unui acord institutional, incheiat in conditiile legii, intre Institutul National de Administratie si autoritatea sau institutia in cadrul careia isi desfasoara activitatea mentorul. Pentru activitatea de mentorat desfasurata, mentorii au dreptul la o indemnizatie, al carei cuantum este stabilit prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Pot fi mentori functionarii publici prevazuti la alin. (1) care indeplinesc urmatoarele conditii:

a) nu au in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile legii;

b) nu sunt rude sau afini, pana la gradul IV inclusiv, si nici sot sau sotie cu participantul la stagiu .

(4) Mentorul are urmatoarele atributii:

a) urmareste atingerea obiectivelor perioadei de stagiu, precum si respectarea domeniilor si tipurilor de activitati specifice;

b) asigura conditiile necesare bunei desfasurari a activitatii participantului la programele de formare, pe durata stagiului;

c) intocmeste un raport de evaluare la sfarsitul perioadei de stagiu .

(5) Domeniile si tipurile de activitati specifice pe care mentorul este obligat sa le includa in programul stagiilor prevazute la alin. (1) sunt stabilite de catre Institutul National de Administratie, in colaborare cu autoritatile si institutiile publice in cadrul carora isi desfasoara activitatea .

(6) Modelul de acord institutional prevazut la alin. (2) se stabileste prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 12. - Pe perioada prevazuta la art. 11 alin. (1), participantii la programele de formare nu beneficiaza de drepturi banesti din partea autoritatilor si institutiilor publice la care isi desfasoara stagiul.

Art. 13. - (1) Calitatea de participant la programele de formare inceteaza in urmatoarele situatii:

a) absentarea nemotivata in mod repetat de la programele sau de la activitatile de formare;

b) cererea scrisa a participantului de a renunta la programele de formare;

c) abateri disciplinare;

d) neabsolvirea programelor de formare din alte motive imputabile participantului;

e) eliminarea de la programul de formare, in cazul intervenirii unor situatii de natura celor prevazute la art. 94 alin. (1) lit. a), e) - m) si o) si la art. 95 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 188/1999, republicata, daca nu se poate relua programul respectiv de formare, la incetarea situatiilor respective.

(2) Participantii la programele de formare sunt obligati sa ramburseze toate cheltuielile aferente, efectuate pe perioada programului de formare si pana la data excluderii din programul de formare, in urmatoarele situatii:

a) cele prevazute la alin. (1) lit. a) - d);

b) cele de natura celor prevazute la art. 94 alin. (1) lit. a), e), f) si m) din Legea nr. 188/1999, republicata, daca nu se poate relua programul respectiv de formare, la incetarea situatiilor respective.





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice