(3) Conditiile de rambursare a cheltuielilor prevazute la alin. (2) se stabilesc prin angajamentul prevazut la art. 8.
Art. 14. - (1) La absolvirea programelor de formare se iau in considerare rezultatele finale obtinute in urma calcularii mediei ponderate dintre:
a) rezultatele evaluarii de la absolvirea programelor de formare, ramase definitive in conditiile regulamentelor de studii, cu o pondere de 70%; si
b) rezultatele evaluarii abilitatilor manageriale, realizate de catre grupurile de experti independenti pentru evaluarea abilitatilor manageriale, cu o pondere de 30%.
(2) Grupurile de experti independenti pentru evaluarea abilitatilor manageriale, prevazute la alin. (1) lit. b), se constituie si functioneaza conform procedurilor dezvoltate cu sprijinul asistentei tehnice cu finantare externa pentru programele de formare anterioare, aprobate si insusite de catre Institutul National de Administratie.
(3) Rezultatele finale obtinute in urma calcularii mediei ponderate in conditiile prevazute la alin. (1) se comunica, individual, participantilor la programele de formare care le pot contesta la Institutul National de Administratie, in termen de 3 zile de la data comunicarii.
(4) Rezultatele contestatiilor se stabilesc si se comunica celor in cauza de catre Institutul National de Administratie, in termen de 10 zile de la depunerea lor, si se aduc la cunostinta publica, data la care raman definitive.
(5) Pe baza rezultatelor ramase definitive in conditiile alin. (4), se intocmeste clasamentul final, care se face public de catre Institutul National de Administratie si se transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(6) Participantii la programele de formare sunt considerati absolventi ai acestora la data aducerii la cunostinta publica a clasamentului final.
Art. 15. - (1) In vederea repartizarii absolventilor programelor de formare prevazute la art. 3 alin. (1), Agentia Nationala a Functionarilor Publici intocmeste, pe baza propunerilor inaintate de autoritatile si institutiile publice, planul de repartizare a managerilor publici, pe care il supune aprobarii Guvernului cu cel putin 3 luni inainte de data absolvirii programelor.
(2) Participantii la programele de formare comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici optiunile individuale, in vederea repartizarii acestora in functiile publice specifice de manageri publici, in limita posturilor aprobate in planul de repartizare prevazut la alin. (1).
(3) Repartizarea absolventilor programelor de formare se face, in limita numarului de posturi prevazute in planul de repartizare a managerilor publici, in functie de urmatoarele criterii, a caror aplicare se face in mod succesiv:
a) clasamentul final;
b) optiunile absolventilor.
(4) Institutiile si autoritatile administratiei publice asigura posturile necesare repartizarii managerilor publici.
(5) Agentia Nationala a Functionarilor Publici transmite autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (4), in termen de 10 zile de la data aducerii la cunostinta publica a clasamentului final in conditiile art. 14 alin. (5), propunerile de numire a absolventilor programelor de formare in functii publice specifice de manager public.
(6) In vederea emiterii actului administrativ de numire in functia publica specifica de manager public, fiecare absolvent al programelor de formare are obligatia sa se prezinte la autoritatea sau institutia publica unde a fost repartizat, in termen de 5 zile de la data primirii comunicarii transmise in termenul prevazut la alin. (5) de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici.
(7) Instructiunile pentru intocmirea Planului de repartizare a managerilor publici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
CAPITOLUL III Cariera in functia publica specifica de manager public
Art. 16. - Numirea in functia publica specifica de manager public se face in termen de 15 zile de la data primirii propunerii de numire transmise de Agentia Nationala a Functionarilor Publici, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice in cadrul careia urmeaza sa-si desfasoare activitatea .
Art. 17. - (1) Functia publica specifica de manager public este structurata pe 3 grade profesionale, dupa cum urmeaza:
a) asistent;
b) principal;
c) superior, ca nivel maxim.
(2) Numirea in functia publica specifica de manager public se face incepand cu gradul profesional "asistent".
Art. 18. - (1) Managerul public isi desfasoara activitatea in subordinea directa a unui inalt functionar public.
(2) In cazul in care in institutia sau autoritatea publica unde a fost repartizat managerul public nu exista un inalt functionar public, acesta isi desfasoara activitatea in subordinea functionarului public de conducere situat pe cel mai inalt nivel din cadrul autoritatii sau institutiei publice respective, dar nu mai putin de functia de director sau functiile publice specifice asimilate acesteia.
Art. 19. - Pentru posturile de manageri publici, superiorul ierarhic prevazut la art. 18 intocmeste fisa postului, pe baza atributiilor si responsabilitatilor generale si a celor specifice minimale, prevazute in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, precum si a obiectivelor specifice ale autoritatii sau institutiei publice respective.
Art. 20. - (1) Managerii publici sunt evaluati profesional anual.
(2) Evaluarea profesionala individuala a managerilor publici cuprinde o componenta interna si o componenta externa, astfel:
a) componenta interna consta in evaluarea performantelor individuale ale managerului public efectuata conform legislatiei privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, de catre superiorul ierarhic prevazut la art. 18, si care se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in termen de 5 zile de la data ramanerii definitive in urma solutionarii eventualelor contestatii conform reglementarilor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;
b) componenta externa consta in evaluarea efectuata de catre evaluatori externi, in trimestrul I al anului urmator celui pentru care se face evaluarea, in conditiile prevazute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, si care se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in termen de 5 zile de la data ramanerii definitive in urma solutionarii eventualelor contestatii.
(3) Contestatiile depuse cu privire la rezultatele componentei externe a evaluarii profesionale individuale se solutioneaza de catre evaluatori externi, desemnati de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.
Art. 21. - (1) Evaluatorul extern prevazut la art. 20 alin. (2) lit. b) este persoana selectata si pregatita in tehnici de intervievare si evaluare, in conditiile normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Evaluatorul extern trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii specifice:
a) sa fie absolvent al invatamantului superior de lunga durata, absolvit cu diploma de licenta sau echivalenta, in domenii sau cu specializari postuniversitare relevante, detaliate in normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
b) sa aiba vechime in specialitatea studiilor absolvite de minimum 5 ani;
c) sa nu sa se afle in situatii de conflict de interese, prevazute de lege, cu managerii publici evaluati.
(3) Evaluatorul extern are urmatoarele atributii principale:
a) efectueaza evaluarea externa, in conditiile prevazute de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, si consemneaza rezultatele acesteia intr-un raport de evaluare;
b) solutioneaza contestatiile privind evaluarea externa a managerilor publici si consemneaza rezultatele acestora, motivate corespunzator, intr-un raport .
(4) Un evaluator extern nu poate indeplini simultan atributiile prevazute la alin. (3) lit. a) si b) in cadrul aceleiasi sesiuni de evaluare.
(5) Remuneratia sau indemnizatia, dupa caz, a evaluatorului extern este asigurata din bugetul de stat, prin bugetul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in cuantumul prevazut de normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti