din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1453 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public

  Publicat: 16 Mar 2009       15187 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din 30/06/2008

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Art. 33. - Pe durata studiilor sau stagiilor din strainatate, atunci cand mijloacele de subzistenta sunt asigurate prin proiectele cu finantare din alte surse, se suspenda plata bursei prevazute la art. 9 alin. (3).

Art. 34. - In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se aproba, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, normele de aplicare a acesteia.

Art. 35. - Angajamentele prevazute la art. 8 alin. (1), incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta de catre participantii la programele de formare, isi mentin valabilitatea in conditiile in care au fost incheiate.

Art. 36. - (1) Managerii publici incadrati in gradele profesionale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se incadreaza in gradele profesionale prevazute la art. 17 alin. (1), dupa cum urmeaza:

a) din gradul profesional asistent in gradul profesional asistent;

b) din gradele profesionale special sau principal in gradul profesional principal;

c) din gradele profesionale superior sau general in gradul profesional superior.

(2) Incadrarea conform alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de managerul public ca urmare a aplicarii dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.

(3) Fisa postului managerului public care a fost incadrat conform alin. (1) se modifica in mod corespunzator.

(4) Autoritatile si institutiile publice in care sunt incadrate persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia finalizarii procedurilor corespunzatoare aplicarii alin. (2) si (3).

Art. 37. - (1) Pana la data intrarii in vigoare a legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici, prevazuta la art. 31 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicata, stabilirea drepturilor salariale si de natura salariala ale managerilor publici numiti in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale managerilor publici numiti in temeiul prezentei ordonante de urgenta se face dupa cum urmeaza:

a) pentru functia publica specifica de manager public grad profesional asistent, salariul de baza este cu 25% mai mare decat salariul de baza prevazut in anexa nr. 2 lit. B "Salarii de baza pentru functii publice de executie" din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, pentru functia publica de consilier superior, treapta 1 de salarizare;

b) pentru functia publica specifica de manager public grad profesional principal, salariul de baza este cu 40% mai mare decat salariul de baza prevazut in anexa nr. 2 lit. B "Salarii de baza pentru functii publice de executie" din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, pentru functia publica de consilier superior, treapta 1 de salarizare;

c) pentru functia publica specifica de manager public grad profesional superior, salariul de baza este cu 55% mai mare decat salariul de baza prevazut in anexa nr. 2 lit. B "Salarii de baza pentru functii publice de executie" din Ordonanta Guvernului nr. 6/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, pentru functia publica de consilier superior, treapta 1 de salarizare.

(2) Pentru activitatea desfasurata, managerii publici beneficiaza de un spor de manager public de 55% aplicat la salariul de baza si care nu face parte din acesta, precum si de prime, spor de vechime si alte drepturi salariale, in conditiile legii.

(3) Drepturile de natura salariala care nu au caracter permanent si au fost acordate persoanelor prevazute la alin. (1) anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se acorda in continuare pana la finalizarea perioadei pentru care au fost initial prevazute.

(4) Managerii publici numiti in temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care la data intrarii in vigoare beneficiaza de un salariu mai mare decat cel stabilit potrivit prevederilor alin. (1)-(3), isi mentin salariul avut.

Art. 38. - (1) Comisia pentru managerii publici, infiintata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si numita prin Decizia primului-ministru nr. 461/2005 privind aprobarea componentei nominale a Comisiei pentru managerii publici, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si secretariatul tehnic al Comisiei continua sa functioneze exclusiv in vederea asigurarii:

a) finalizarii procedurilor de evaluare demarate anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si emiterii deciziilor corespunzatoare evaluarilor managerilor publici pana la data de 15 august 2008;

b) continuarii litigiilor aflate pe rol la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta pana la data ramanerii definitive si irevocabile a hotararilor judecatoresti pronuntate in cadrul acestora.

(2) Autoritatile si institutiile publice, precum si celelalte organizatii care au reprezentanti in cadrul Comisiei pentru managerii publici au obligatia de a asigura prezenta acestora la lucrarile Comisiei.

(3) Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (1) atrage raspunderea administrativa, civila sau penala a membrilor comisiei, individuala ori solidara si indivizibila, dupa caz.

(4) In cazul nerespectarii de catre Comisia pentru managerii publici a termenului prevazut la alin. (1) lit. a), devin aplicabile dispozitiile prevazute la art. 39 alin. (1)-(3).

Art. 39. - (1) Managerii publici ale caror performante profesionale individuale au fost evaluate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si care au obtinut calificativele necesare promovarii, daca nu au fost promovati din motive neimputabile lor, promoveaza in treapta, respectiv grad profesional corespunzator evaluarii aferente fiecarui an de activitate .

(2) Managerii publici ale caror performante profesionale individuale au fost evaluate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si care nu au obtinut calificativele necesare promovarii sunt reconfirmati in treapta, respectiv in gradul profesional.

(3) Managerii publici ale caror performante profesionale individuale au fost evaluate inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si care au obtinut calificative necorespunzatoare sunt retrogradati in gradul profesional, prin trecerea pe un grad profesional inferior celui detinut la data evaluarii.

(4) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice unde isi desfasoara activitatea managerii publici evaluati in conditiile art. 38 alin. (1) lit. a), respectiv ale alin. (1)-(3) emit in termen de 10 zile de la data promovarii actul administrativ de promovare, reconfirmare sau retrogradare, dupa caz.

Art. 40. - Documentele rezultate din activitatea Comisiei pentru managerii publici, infiintata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din activitatea Ministerului Internelor si Reformei Administrative, potrivit aceluiasi act normativ se predau institutiilor publice responsabile potrivit prezentei ordonante de urgenta, pe baza de protocol de predareprimire, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 41. - (1) In vederea realizarii atributiilor prevazute prin prezenta ordonanta de urgenta, se suplimenteaza cu 10 numarul de posturi prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu modificarile ulterioare, prin redistribuire, in cadrul numarului maxim de posturi aprobat Ministerului Internelor si Reformei Administrative.

(2) Finantarea posturilor prevazute la alin. (1) se face incepand cu data de 1 ianuarie 2009.

(3) In vederea pregatirii implementarii atributiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, Agentia Nationala a Functionarilor Publici poate solicita Ministerului Internelor si Reformei Administrative asigurarea resurselor umane necesare, in conditiile legii.

Art. 42. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 36 si 37, care intra in vigoare la data de 31 august 2008.

(2) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza in mod corespunzator cu prevederile Legii nr. 188/1999, republicata.

(3) Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 590 din 1 iulie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia art. 11 alin. (1) si (2), art. 14 alin. (2) si (4), art. 19 si a anexei la aceasta, care se abroga la data de 31 august 2008, si a art. 3 alin. (1), (4)-(7), care se abroga la data indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 38 alin. (1) lit. b).

(4) Pana la data intrarii in vigoare a normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta se aplica in mod corespunzator prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 783/2005, cu modificarile ulterioare, in masura in care acestea nu contravin prevederilor prezentei ordonante de urgenta.



PRIM-MINISTRU





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 92/2008, privind statutul functionarului public denumit manager public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice