din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1861 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

  Publicat: 26 Apr 2011       24607 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

Publicata in Monitorul Oficial nr. 284 din 21 aprilie 2011

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Negocierea intre angajator sau organizatia de angajatori pe de o parte si angajati,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Operatiune de transferare a unei sume din contul bancar al unui titular in contul bancar al altui titular.
Banca constituita in conformitate cu legislatia romaneasca si autorizata de catre BNR.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

i) evaluarea ofertelor si a documentelor anexate la acestea;
j) intocmirea raportului de evaluare a ofertelor, ierarhizarea investitorilor privati si desemnarea ofertei castigatoare de catre comisia de evaluare;
k) decizia de selectie catre fiecare investitor privat care a participat la procedura este insotita de un rezumat al motivelor legate de respingerea ofertei sale si de o declaratie precisa privind termenul exact de asteptare care se aplica conform art. 22 alin. (1) si se comunica prin oricare dintre urmatoarele modalitati: posta, fax, mijloace electronice (e-mail);
l) partenerul public are dreptul de a nu comunica anumite informatii specificate la lit. k) numai in situatia in care divulgarea acestora ar conduce la neaplicarea unei prevederi legale, ar constitui un obstacol in aplicarea unei prevederi legale, ar fi contrara interesului public, ar prejudicia interesele comerciale legitime ale investitorilor privati sau ar prejudicia concurenta loiala;
m) incheierea contractului de parteneriat public-privat cu investitorul privat declarat castigator.
(3) In cazul procedurii deschise, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), perioada cuprinsa intre data transmiterii anuntului de selectie spre publicare in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si data-limita de depunere a ofertelor trebuie sa fie de cel putin 52 de zile.
(4) In cazul procedurii deschise, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este mai mica decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), partenerul public are obligatia de a transmite anuntul de selectie spre publicare in SEAP cu cel putin 22 de zile inainte de data-limita de depunere a ofertelor.
(5) In cazul proiectelor complexe din punct de vedere tehnic si/sau financiar, cand partenerul public nu este in masura sa defineasca, fara ajutor si in avans, mijloacele tehnice care sa ii satisfaca nevoile sau sa faca aranjamentele financiare sau legale pentru proiect, acesta poate decide atribuirea contractului de parteneriat public-privat prin procedura de dialog competitiv.
(6) In cazul alegerii procedurii de dialog competitiv, partenerul public va intocmi si o nota justificativa prin care va motiva alegerea acestei proceduri. Procedura selectata va fi indicata in anuntul de selectie.
(7) Procesul de atribuire a contractului de parteneriat public-privat prin procedura de dialog competitiv se deruleaza dupa cum urmeaza:
a) definirea si aprobarea de catre partenerul public a oportunitatii de demarare a proiectului de parteneriat publicprivat;
b) elaborarea si aprobarea studiului de prefezabilitate sau de fundamentare de catre partenerul public;
c) elaborarea de catre partenerul public a anuntului de selectie si a documentului atasat;
d) constituirea comisiei de evaluare a scrisorilor de intentie de catre partenerul public;
e) elaborarea si aprobarea criteriilor de evaluare, a grilelor de punctaj si a modului de tratare a scrisorilor de intentie intarziate sau primite nesigilate;
f) elaborarea si aprobarea criteriilor de negociere cu investitorii privati;
g) publicarea anuntului de selectie impreuna cu documentul atasat;
h) primirea si inregistrarea plicurilor ce contin scrisorile de intentie elaborate de investitorii privati interesati;
i) convocarea comisiei de evaluare si deschiderea plicurilor continand scrisorile de intentie in prezenta tuturor membrilor comisiei si a investitorilor privati interesati;
j) evaluarea scrisorilor de intentie si a documentelor anexate la acestea;
k) intocmirea raportului de evaluare de catre comisia de evaluare unde vor fi stabiliti investitorii privati selectati ce vor fi invitati la negocierea si semnarea acordului de proiect;
l) constituirea de catre partenerul public a comisiei de negociere cu investitorii privati selectati, pentru semnarea acordului de proiect;
m) invitarea simultan si in scris a investitorilor privati selectati la negocierea si semnarea acordului de proiect;
n) desfasurarea negocierilor cu investitorii privati semnatari ai acordului de proiect, conform criteriilor stabilite de partenerul public in documentul atasat, pentru selectarea investitorului privat cu care se va incheia contractul de parteneriat public-privat;
o) prezentarea ofertei finale, dupa finalizarea negocierilor, in termenul stabilit de catre partenerul public. Pentru contractele cu o valoare de pana la sau egala cu echivalentul in lei al sumei de 125.000 euro, fara TVA, termenul pentru depunerea ofertei finale nu poate fi mai mic de 5 zile de la terminarea negocierilor cu toti candidatii, iar pentru contractele cu o valoare ce depaseste echivalentul in lei al sumei de 125.000 euro, fara TVA, termenul pentru depunerea ofertei finale nu poate fi mai mic de 10 zile de la terminarea negocierilor cu toti candidatii;
p) partenerul public va publica in SEAP termenul-limita pentru depunerea ofertelor finale, in conformitate cu lit. o);
q) intocmirea raportului de ierarhizare a investitorilor privati participanti la procedura si de desemnare a ofertei castigatoare;
r) decizia de selectie catre fiecare investitor privat care a participat la procedura este insotita de un rezumat al motivelor legate de respingerea ofertei sale si de o declaratie precisa privind termenul exact de asteptare care se aplica conform art. 22 alin. (1) si se va comunica prin oricare dintre urmatoarele modalitati: posta, fax, mijloace electronice (e-mail);
s) partenerul public are dreptul de a nu comunica anumite informatii specificate la lit. r) numai in situatia in care divulgarea acestora ar conduce la neaplicarea unei prevederi legale, ar constitui un obstacol in aplicarea unei prevederi legale, ar fi contrara interesului public, ar prejudicia interesele comerciale legitime ale investitorilor privati sau ar prejudicia concurenta loiala;
s) incheierea contractului de parteneriat public-privat cu investitorul privat declarat castigator.
(8) In cazul procedurii de dialog competitiv, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), perioada cuprinsa intre data transmiterii anuntului de selectie spre publicare in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si data-limita de depunere a scrisorilor de intentie trebuie sa fie de cel putin 37 de zile.
(9) In cazul procedurii de dialog competitiv, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este mai mica decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), partenerul public are obligatia de a transmite anuntul de selectie spre publicare in SEAP cu cel putin 22 de zile inainte de data-limita de depunere a scrisorilor de intentie.
(10) Contractul este atribuit investitorului privat care a prezentat oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, dupa aplicarea criteriilor stabilite de partenerul public, criterii precizate in anuntul de selectie sau in documentul atasat.
(11) Criteriile de evaluare si negociere sunt ponderate.
(12) Daca partenerul public considera ca o astfel de ponderare nu este posibila din punct de vedere obiectiv, criteriile de evaluare vor fi ierarhizate si partenerul public va intocmi o nota justificativa in acest sens.
(13) Criteriile de evaluare si negociere trebuie sa includa cel putin costul total al ofertei, obiectivele de performanta definite conform scopului contractului, dezvoltarea durabila si cota-parte din contract pe care partenerul privat se angajeaza sa o atribuie la randul sau intreprinderilor mici si mijlocii.
(14) Prin costul total al ofertei se intelege suma costurilor generate de proiectarea, finantarea, constructia/realizarea sau transformarea, reabilitarea/modernizarea, intretinerea, mentenanta, operarea, exploatarea sau managementul lucrarilor, echipamentelor si valorilor imateriale/materiale si de prestarea de servicii prevazute pe durata contractului.
(15) Alte criterii de evaluare si negociere, legate de obiectul contractului, pot fi: calitatea si natura inovatoare ale ofertei, termenul de realizare a lucrarilor, echipamentele sau valorile imateriale si calitatile arhitecturale, estetice sau functionale ale acestora.
(16) In cazul alegerii de catre partenerul public a procedurii de dialog competitiv, criteriile de evaluare vor fi diferite de criteriile de negociere .
(17) In cazul procedurii de dialog competitiv, cand negocierile cu primul clasat nu pot conduce la incheierea unui contract de proiect de parteneriat public-privat, partenerul public incepe negocierile, pe rand, cu urmatorii investitori privati selectati, in ordinea ierarhica a selectiei, pana la obtinerea unui rezultat favorabil.
(18) In cazul in care un ofertant depune o oferta cu un pret neobisnuit de scazut, partenerul public are dreptul sa o descalifice, daca in urma analizei unor detalii solicitate in scris de la ofertant aceasta nu este sustinuta din punct de vedere tehnic, financiar, logistic ori nu corespunde din alte puncte de vedere stabilite de catre partenerul public prin anuntul de selectie si/sau documentul atasat.
(19) Indiferent de procedura aplicata, in cazul nefinalizarii unui contract de parteneriat public-privat cu niciunul dintre investitorii privati care au depus oferte, partenerul public are dreptul la reluarea intregii proceduri. Dupa caz, inainte de reluarea procedurii, partenerul public poate sa refaca sau sa completeze studiul de fundamentare/prefezabilitate si/sau sa schimbe unele date din documentul atasat.
(20) In procedura de dialog competitiv numarul minim de candidati invitati este de 3. Partenerul public poate limita numarul de investitori privati selectati pentru incheierea acordului de proiect, cu conditia sa fie disponibil un numar suficient de candidati pentru a asigura o concurenta reala. In cazul in care numarul de candidati care indeplinesc criteriile de selectie este mai mic decat numarul minim stabilit in anuntul de selectie, partenerul public poate continua procedura, invitand investitorul privat sau investitorii privati care indeplinesc criteriile de selectie.
(21) Procedura deschisa sau procedura de dialog competitiv se poate finaliza chiar daca se depune o singura oferta, cu conditia ca aceasta, impreuna cu documentele anexate de catre investitorul privat interesat, sa respecte cerintele minime impuse de anuntul de selectie si documentul atasat, elaborate de partenerul public.
(22) Partenerul public are obligatia de a solicita investitorilor privati constituirea garantiei de participare in cuantum de 1%, fara TVA, din valoarea estimata a contractului. Garantia de participare se constituie prin virament bancar, printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, sau prin depunere la casieria partenerului public.
(23) Partenerul public are obligatia de a verifica constituirea garantiei de participare, conform alin. (22), la data deschiderii ofertelor, respectiv la data deschiderii scrisorilor de intentie."

12. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
Investitorul privat selectat potrivit prezentei legi are obligatia de a include in oferta lista cuprinzand persoanele care au calitatea de intreprinderi afiliate acestuia si, de asemenea, are obligatia de a actualiza aceasta lista in mod permanent, pana la finalizarea contractului de parteneriat public-privat."




Afişează OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 178/2010    OG 2/2001    Legea 180/2002    OUG 39/2011    Parteneriat public-privat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro