EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Codurile Esentiale
» OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicat: 26 Apr 2011
24533 citiri
Secţiunea:
Codurile Esentiale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 284 din 21 aprilie 2011
Act procesual in care se consemneaza pe scurt rezumatul deliberarii completului de judecata
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune care consta in lipsirea actului juridic civil de efectele sale firesti intrucat acesta a fost incheiat cu nerespectarea dispozitiilor legale imperative sau cu incalcarea conditiilor de validitate ale actului respectiv.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Viciu al unei hotarari,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
A fost promulgat la 11.09.1865
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
(2) Dupa luarea deciziei, completul va intocmi o
minuta
care se semneaza de catre toti membrii acestuia si se consemneaza intr-un registru special tinut de
Consiliu
.
(3) Decizia Consiliului, adoptata potrivit alin. (1), va fi motivata si comunicata in scris partilor in
termen
de 3 zile de la pronuntare. Decizia, fara motivarea acesteia, se publica pe pagina de
internet
a Consiliului inauntrul aceluiasi
termen
.
(4) Decizia motivata se publica pe pagina de
internet
a Consiliului, in cadrul buletinului oficial, fara referire la datele de identificare a deciziei si ale partilor, precum si la datele personale, in
termen
de 10 zile de la data la care aceasta ramane definitiva si irevocabila.
(5) Decizia prin care Consiliul a dispus luarea unor masuri de remediere va fi inaintata, in copie, in acelasi
termen
prevazut la alin. (3), catre Unitatea
Centrala
pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat din cadrul Secretariatului General al Guvernului, care are
obligatia
de a monitoriza indeplinirea masurilor de remediere.
Art. 28^18
(1) Decizia prin care Consiliul anuleaza in parte sau in tot actul atacat este obligatorie pentru partenerul
public
.
(2) In cazul in care termenul prevazut de art. 28^15 alin. (4) nu este respectat de partenerul public, se va aplica conducatorului unitatii care nu a efectuat toate demersurile necesare pentru ducerea la indeplinire a deciziei Consiliului sau persoanei obligate o
amenda
pe fiecare zi de intarziere, ce consta in 20% din salariul minim lunar pe economie, la cererea partii interesate.
(3) Decizia Consiliului este obligatorie pentru parti, contractul de parteneriat public-privat incheiat cu nerespectarea deciziei Consiliului fiind lovit de
nulitate
absoluta.
(4) Decizia pronuntata de Consiliu privind amenda, neatacata in termen, constituie
titlu executoriu
si se executa de organele competente potrivit dispozitiilor legale privind executarea silita a creantelor fiscale si cu procedura prevazuta de aceste dispozitii.
Art. 28^19
(1) Deciziile Consiliului cu privire la solutionarea contestatiei si obligarea la plata amenzii pot fi atacate cu
plangere
la
instanta
judecatoreasca prevazuta la art. 28^20 alin. (1), in
termen
de 10 zile de la comunicare, pentru motive atat de nelegalitate, cat si de
netemeinicie
.
(2)
Plangerea
va fi formulata in scris si va fi motivata, dispozitiile art. 28^7 alin. (1) aplicandu-se in mod corespunzator.
(3) Partea care formuleaza
plangerea
are
obligatia
sa comunice, in termenul prevazut la alin. (1), o copie a acesteia, precum si a inscrisurilor doveditoare si partii adverse, depunand dovada de comunicare in fata instantei pana la primul
termen
de
judecata
.
(4)
Plangerea
formulata impotriva deciziei pronuntate de Consiliu se taxeaza cu 50% din sumele prevazute la art. 28^35.
Art. 28^20
(1)
Instanta
competenta sa solutioneze
plangerea
formulata impotriva deciziei pronuntate de Consiliu este curtea de apel, sectia de contencios administrativ si fiscal in a carei raza se afla sediul partenerului
public
. Cu exceptia cazurilor in care
plangerea
are ca obiect contestarea amenzii, Consiliul nu are calitatea de parte in proces.
(2)
Instanta
competenta sa solutioneze
plangerea
formulata impotriva deciziei pronuntate de Consiliu privind procedurile de selectie ce au ca scop incheierea de contracte de parteneriat public-privat privind servicii si/sau lucrari aferente infrastructurii de transport de
interes
national, asa cum este definita de legislatia in vigoare, este Curtea de
Apel
Bucuresti, Sectia de contencios administrativ si fiscal. Cu exceptia cazurilor in care
plangerea
are ca obiect contestarea amenzii, Consiliul nu are calitatea de parte in proces.
(3)
Plangerea
va fi solutionata in complet format din 3 judecatori.
(4)
Plangerea
se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 304^1 din
Codul de procedura civila
. Prevederile art. 28^23 a�� art. 28^35 se aplica in mod corespunzator.
(5) Dupa solutionarea plangerii de catre
instanta
prevazuta la alin. (1) sau (2), dosarul cauzei se restituie de catre
instanta
Consiliului.
Art. 28^21
(1) In cazuri temeinic justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, presedintele instantei poate dispune, la cererea partii interesate, prin
incheiere
data cu citarea partilor, suspendarea executarii contractului.
(2)
Instanta
solutioneaza cererea de suspendare luand in considerare consecintele probabile ale acesteia asupra tuturor categoriilor de interese ce ar putea fi lezate, inclusiv asupra interesului
public
.
Instanta
va putea sa nu dispuna masura prevazuta la alin. (1) in cazul in care consecintele negative ale acesteia ar putea fi mai mari decat beneficiile ei. Hotararea de a nu dispune suspendarea executarii contractului nu trebuie sa prejudicieze niciun alt
drept
al persoanei care a inaintat cererea prevazuta la alin. (1).
(3) Incheierea prevazuta la alin. (1) poate fi atacata cu recurs, in mod separat, in
termen
de 5 zile de la
comunicare
.
Art. 28^22
(1) Instanta, admitand plangerea, modifica decizia Consiliului, dispunand, dupa caz:
a)
anularea
in tot sau in parte a actului partenerului public;
b) obligarea la emiterea actului de catre partenerul public;
c) indeplinirea unei obligatii de catre partenerul public, inclusiv eliminarea oricaror specificatii tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anuntul de selectie, documentul atasat sau din alte documente emise in legatura cu procedura de selectie;
d) orice alte masuri necesare remedierii incalcarii dispozitiilor legale in materia parteneriatului public-privat.
(2)
Instanta
sesizata cu o
plangere
impotriva unei decizii a Consiliului prin care acesta a solutionat contestatia cu privire la exceptie, admitand plangerea, va desfiinta decizia respectiva si va retine
cauza
spre judecare pe fond cu luarea in considerare a motivelor care au determinat desfiintarea deciziei.
(3) In situatia in care
instanta
admite plangerea, modifica decizia Consiliului si constata ca actul partenerului
public
a incalcat prevederile legislatiei in materia parteneriatului publicprivat, iar contractul a fost incheiat inainte de comunicarea deciziei de catre Consiliu, incalcandu-se astfel prevederile art. 28^4 alin. (3), dispozitiile art. 28^31 alin. (1) lit. b) alin. (2)a��(6) sau, dupa caz, ale art. 28^32 se aplica in mod corespunzator.
(4)
Instanta
poate respinge pe fond
plangerea
.
(5) Hotararea pronuntata de
instanta
este definitiva si irevocabila.
Art. 28^23
(1) Procesele si cererile privind acordarea despagubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate in cadrul procedurii de selectie, precum si cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezolutiunea, rezilierea sau denuntarea unilaterala a contractelor de parteneriat public-privat se solutioneaza in prima
instanta
de catre sectia comerciala a tribunalului in circumscriptia caruia se afla sediul partenerului
public
.
(2) In fata instantei de judecata, litigiile privind drepturile si obligatiile contractate in cadrul procedurilor de selectie care intra in sfera de aplicare a dispozitiilor prezentei legi se solutioneaza de urgenta si cu precadere, potrivit dispozitiilor art. 720^2 a��720^7 si 720^9 din
Codul
de procedura civila, care se aplica in mod corespunzator.
Art. 28^24
(1) Despagubirile pentru repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de selectie se solicita in
justitie
prin
actiune
separata.
(2) Despagubirile reprezentand prejudiciul cauzat printr-un act al partenerului
public
sau ca urmare a nesolutionarii in termenul legal a unei cereri privind procedura de selectie, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia parteneriatului public-privat, se pot acorda numai dupa
anularea
in prealabil, potrivit legii, a actului respectiv ori, dupa caz, dupa revocarea actului sau luarea oricaror altor masuri de remediere de catre partenerul
public
.
(3) In cazul in care se solicita plata de despagubiri pentru repararea prejudiciului reprezentand
cheltuieli
de elaborare a ofertei sau de participare la procedura de selectie,
persoana vatamata
trebuie sa faca doar dovada incalcarii prevederilor prezentei legi, precum si a faptului ca ar fi avut o sansa reala de a incheia contractul, iar aceasta a fost compromisa ca urmare a incalcarii respective.
Art. 28^25
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
OUG 39/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 178/2010
OG 2/2001
Legea 180/2002
OUG 39/2011
Parteneriat public-privat
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964