EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
Publicat: 13 May 2011
22533 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda � DLAF
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 331 din 12 mai 2011
Desemneaza organul independent, din cadrul Comisiei Europene, care raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.Abrevieri: OLAF
(Oficiul European de Lupta Contra Fraudei). De la 1 iunie 1999, Oficiul European de Lupta Contra Fraudei raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.
Puterile publice existente in stat.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
(Oficiul European de Lupta Contra Fraudei). De la 1 iunie 1999, Oficiul European de Lupta Contra Fraudei raspunde de combaterea fraudei impotriva bugetului Uniunii Europene.
Mod de sesizare a organelor de urmarire penala, prevazut in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
In aplicarea art. 2, Departamentul indeplineste urmatoarele functii:
a) functia de coordonare a luptei antifrauda, in scopul asigurarii unei protectii efective si echivalente a intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
b) functia de control, in scopul identificarii de nereguli, fraude si alte activitati ilicite ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
c) functia de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru asigurarea protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
d) functia de reprezentare, prin care se asigura participarea Romaniei in cadrul comitetelor consultative, grupurilor de lucru si al retelelor de comunicare sau schimb de informatii, in materia protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene.
Art. 8
In realizarea functiilor sale, Departamentul indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) asigura si faciliteaza cooperarea intre institutiile nationale implicate in protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, intre acestea si
Oficiul European de Lupta Antifrauda a��
OLAF
si
autoritatile publice relevante
din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din state beneficiare de asistenta financiara din partea Uniunii Europene;
b) efectueaza sau coordoneaza actiuni de control in vederea identificarii neregulilor, fraudelor si altor activitati ilicite in legatura cu gestionarea, obtinerea si utilizarea fondurilor europene si a celor de
cofinantare
aferente, precum si a oricaror altor fonduri ce intra in sfera intereselor financiare ale Uniunii Europene, inclusiv a imprumuturilor si garantiilor acordate de
Banca
Europeana de Investitii;
c) efectueaza sau coordoneaza actiuni de control in vederea identificarii neregulilor, fraudelor si altor activitati ilicite ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania prin diminuarea ilegala a resurselor proprii;
d) culege, analizeaza si prelucreaza date si efectueaza cercetari statistice in domeniul protectiei intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
e) initiaza sau avizeaza proiecte de acte normative privind protectia intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania;
f) elaboreaza si coordoneaza programe de perfectionare profesionala si instruire in domeniul luptei antifrauda;
g) solutioneaza cererile de asistenta administrativa, in calitate de unitate centrala, conform acordurilor de cooperare internationala, avand ca obiect protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene la care Romania este parte;
h) asigura, coordoneaza si monitorizeaza raportarea neregulilor intre institutiile nationale si
Comisia Europeana in
conformitate cu prevederile legislatiei europene.
Art. 9
(1) Departamentul primeste sesizarile Oficiului European de Lupta Antifrauda -
OLAF
sau ale altor surse ori se sesizeaza din oficiu cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitati care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania.
(2) Modul de solutionare a sesizarilor se aduce la cunostinta institutiei/persoanei care a formulat
sesizarea
.
Art. 10
(1) Departamentul are calitatea de organ de constatare, in sensul art. 214 din
Codul
de procedura penala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, in privinta aspectelor de natura infractionala care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania.
(2) Departamentul poate, la solicitarea procurorului, sa efectueze controale cu privire la respectarea dispozitiilor legale in materia protejarii intereselor financiare ale Uniunii Europene.
Art. 11
(1) In exercitarea functiei de control, Departamentul efectueaza investigatii administrative, controale la fata locului, analize si verificari documentare.
(2) In cadrul desfasurarii actiunilor de control, in sensul atributiilor prevazute la art. 8 lit. b) si c):
a) toate institutiile si autoritatile publice, operatorii economici cu
capital
de stat sau privat, orice alta entitate, precum si persoanele fizice sunt obligate sa permita reprezentantilor Departamentului accesul in sedii, pe terenuri, in mijloace de transport sau in alte spatii folosite in scopuri economice;
b) Departamentul solicita tuturor institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici cu
capital
de stat sau privat, oricaror altor entitati, precum si persoanelor fizice documentele si informatiile necesare intocmirii actului de
control
. In cazul existentei unei imposibilitati temporare motivate in furnizarea acestora, persoanele prevazute au
obligatia
ca in
termen
de 10 zile de la primirea solicitarii sa dea
curs
acesteia;
c) reprezentantii Departamentului procedeaza la luarea de
declaratii
de la orice persoana care poate furniza date si informatii cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitati ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene.
(3) Departamentul intocmeste acte de control care pot constitui mijloace de proba, in conditiile Codului de procedura penala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Actele de control intocmite de Departament nu sunt acte sau operatiuni administrative in sensul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 12
(1) In scopul clarificarii unor aspecte ce fac obiectul unei actiuni de control, Departamentul poate solicita organelor de control financiar-fiscal, organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sau institutiilor publice din subordinea Guvernului ori a ministerelor cu competente in materie de control administrativ specializat sa efectueze verificari si controale in domeniul lor de
activitate
.
(2) La intocmirea actului de control, Departamentul poate utiliza actele organelor si institutiilor prevazute la alin. (1).
(3) La cererea Departamentului, organele de politie, jandarmerie sau alti agenti ai fortei publice sunt obligati sa acorde sprijin echipei de control in exercitarea atributiilor ce ii revin.
Art. 13
(1) In cazul identificarii de nereguli privind obtinerea sau utilizarea fondurilor europene, precum si a fondurilor de
cofinantare
aferente, Departamentul transmite actul de control autoritatilor cu competente in gestionarea fondurilor pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin in materia raportarii neregulilor si recuperarii financiare, conform legii.
(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) au
obligatia
de a comunica, in
termen
de 60 de zile de la data primirii actului de control al Departamentului, masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin acesta, precum si actiunile intreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii.
Art. 14
(1) In cazul identificarii de nereguli privind gestionarea fondurilor europene, Departamentul transmite actul de control ministerelor de resort in vederea luarii masurilor care se impun pentru remedierea deficientelor constatate si, dupa caz, pentru sanctionarea persoanelor responsabile, cu informarea primului-ministru.
(2) Ministerele de resort informeaza Departamentul, in
termen
de 60 de zile, cu privire la masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actul de control si, dupa caz, la sanctiunile dispuse.
Art. 15
(1) In cazul identificarii de nereguli care au ca rezultat diminuarea ilegala a resurselor proprii, Departamentul transmite actul de control autoritatii responsabile pentru stabilirea si colectarea acestora.
(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) informeaza Departamentul, in
termen
de 60 de zile, cu privire la masurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate si, dupa caz, recuperarea sumelor datorate.
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 61/2011
OUG 49/2005
Departamentului pentru lupta antifrauda
DLAF
Oficiul European de Lupta Antifrauda
OLAF
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964