EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1614
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
Publicat: 13 May 2011
22569 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda � DLAF
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 331 din 12 mai 2011
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Art. 16
In cazul constatarii unor elemente de natura infractionala, Departamentul sesizeaza
parchetul
competent sa efectueze
urmarirea penala
si transmite actul de control in vederea recuperarii prejudiciului si tragerii la raspundere penala a persoanelor vinovate.
Art. 17
(1) In scopul indeplinirii atributiilor prevazute la art. 8 lit. a) si d), toate autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, in stabilirea, colectarea si controlul resurselor ce trebuie virate la bugetul general al Uniunii Europene au
obligatia
de a transmite Departamentului, in
termen
de 15 zile, datele si informatiile solicitate.
(2) In scopul indeplinirii atributiei prevazute la art. 8 lit. g), autoritatile si institutiile competente au
obligatia
de a transmite Departamentului informatiile solicitate pentru solutionarea cererilor de asistenta administrativa, conform obligatiilor ce ii revin potrivit acordurilor de cooperare internationala avand ca obiect protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene la care Romania este parte.
Capitolul IV - Sanctiuni
Art. 18
Constituie
contraventie
refuzul persoanelor fizice sau juridice de a pune la dispozitie, in termenul prevazut, documentele si informatiile necesare intocmirii actului de control, solicitate de catre reprezentantii Departamentului, conform art. 11 alin. (2) lit. b).
Art. 19
(1) Contraventia prevazuta la art. 18 se sanctioneaza cu
amenda
de la 500 lei la 5.000 lei.
(2) Constatarea contraventiei prevazute la art. 18 si aplicarea sanctiunii se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Departamentului.
(3) Contraventiei prevazute la art. 18 ii sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Capitolul V - Statutul functionarului
public
din cadrul Departamentului
Art. 20
(1) Personalul necesar desfasurarii activitatii Departamentului este alcatuit din functionari publici cu statut special si din personal contractual.
(2) Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea, incetarea raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de munca se aproba prin ordin al sefului Departamentului.
Art. 21
(1) Statutul special al functionarului
public
din cadrul Departamentului este conferit de natura atributiilor specifice privind protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, in scopul indeplinirii obligatiilor ce revin Romaniei conform prevederilor art. 325 din
Tratatul
privind functionarea Uniunii Europene.
(2) Functionarul din cadrul Departamentului indeplineste o
functie
de
interes
public, cu un statut special conferit de atributiile, raspunderile, complexitatea, riscurile si interdictiile care decurg din aplicarea prezentei legi, precum si din alte acte normative referitoare la organizarea si functionarea Departamentului.
(3) Fara a aduce atingere prevederilor alin. (2), in exercitarea atributiilor sale de serviciu, functionarul
public
cu statut special din cadrul Departamentului nu poate fi supus niciunei ingradiri sau presiuni de orice natura si beneficiaza de stabilitate in
functie
.
Art. 22
(1) Dupa nivelul atributiilor exercitate, functiile publice specifice din cadrul Departamentului se impart in:
A. Functii publice specifice de conducere:
a) director;
b)
director
adjunct;
c) sef serviciu;
d) sef
birou
.
B. Functii publice specifice de executie:
a) consilier;
b) referent de specialitate;
c) referent.
(2) Functiile publice de executie sunt structurate pe gradele profesionale prevazute la art. 15 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Vechimea in specialitatea studiilor necesara ocuparii functiilor publice de conducere sau de executie este cea prevazuta la art. 57 din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Activitatea desfasurata de catre functionarii publici cu statut special din cadrul Departamentului, precum si cea desfasurata de catre consilierii din cadrul acestuia, pana la intrarea in vigoare a prezentei legi, absolventi ai facultatilor cu profil juridic, constituie vechime in specialitate juridica.
Art. 23
(1) Recrutarea functionarilor publici cu statut special si ocuparea functiilor de conducere in cadrul Departamentului se fac prin concurs sau examen, dupa caz, cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea 61/2011 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 61/2011
OUG 49/2005
Departamentului pentru lupta antifrauda
DLAF
Oficiul European de Lupta Antifrauda
OLAF
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964