EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2003
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea 121/2011 privind participarea fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman
Legea 121/2011 privind participarea fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman
Publicat: 21 Jun 2011
24661 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 121/2011 privind participarea fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 427 din 17 iunie 2011
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Indemnizatie zilnica ce se acorda, in conditiile legii,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Art. 18
(1) Personalul participant la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman are dreptul la despagubiri pentru cazuri de
invaliditate
sau deces in conditiile si cuantumurile prevazute de
lege
.
(2) In caz de deces, despagubirile se acorda celor indreptatiti, potrivit legii.
(3) Personalul evacuat medical in spitale din strainatate si insotitorii acestuia beneficiaza de drepturile de
diurna
stabilite pentru misiunea sau operatia respectiva. Cheltuielile de spitalizare sunt in sarcina Ministerului Apararii Nationale.
(4) Personalul evacuat medical in spitale din strainatate poate fi vizitat de sot si rudele de gradul I, cate 5 zile, dupa internare si la fiecare luna de spitalizare, cu suportarea cheltuielilor de catre Ministerul Apararii Nationale, in conditiile stabilite pentru personalul trimis in misiune temporara in strainatate.
Capitolul V - Aspecte financiare
Art. 19
(1)
Fondurile
necesare participarii fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman se asigura de la bugetul de stat, prin bugetele institutiilor trimitatoare.
(2) Din
fondurile
prevazute la alin. (1) se suporta cheltuielile determinate de pregatirea misiunii sau operatiei si executarea acesteia in zona de operatii, astfel:
a) dislocarea fortelor armate din garnizoana de dispunere de baza de pe teritoriul statului roman in zona de
responsabilitate
din cadrul misiunii sau operatiei, precum si repatrierea acestora;
b) unele achizitii de bunuri, lucrari si servicii necesare misiunilor sau operatiilor, precum si realizarea nivelului de operativitate, solicitat de tipul de misiune sau operatie;
c)
cheltuieli
de operare si sprijin logistic necesare indeplinirii misiunilor si operatiilor;
d) selectionarea, vizita medicala, testarea, pregatirea, rotirea personalului, efectuarea concediului suplimentar, insotirea esaloanelor de transport si controalele efectuate in zona de misiune sau operatie, in conditiile stabilite de Ministerul Apararii Nationale, precum si in cele prevazute in reglementarile specifice fiecarei activitati;
e) incheierea contractelor de
asigurare
pentru personal si, dupa caz, pentru tehnica;
f) evacuarea medicala a personalului care nu poate fi tratat in unitatile sanitare din teatrul de operatii si asigurarea transportului insotitorilor acestora;
g) procurarea materialelor necesare, repatrierea, insotirea si inhumarea personalului decedat, precum si indeplinirea formalitatilor specifice;
h) despagubirea tertilor pentru pagube produse pe timpul indeplinirii misiunilor sau operatiilor;
i) alte
cheltuieli
specifice, inclusiv cele destinate activitatilor necesare dezvoltarii relatiilor cu autoritatile locale si populatia civila, asigurarea activitatilor de protocol, desfasurarea activitatilor informativ-operative, precum si efectuarea despagubirilor cu titlu de favoare in conditiile in care nu exista o obligatie din partea statului roman.
(3) In situatiile prevazute la art. 6, achizitiile de tehnica si echipament prevazute la alin. (2) pot fi derulate in regim de urgenta, prin
derogare
de la prevederile legale care reglementeaza domeniul achizitiilor publice, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale.
Art. 20
Finantarea cheltuielilor determinate de participarea fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman se realizeaza in conditiile legii, potrivit metodologiei stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale.
Art. 21
(1) Contabilitatea valorilor materiale si banesti se organizeaza si se conduce potrivit legislatiei romane si normelor specifice stabilite de Ministerul Apararii Nationale. In anumite situatii, stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale, justificarea cheltuielilor prevazute la art. 19 alin. (2) lit. i) se poate face pe baza unui proces-verbal, intocmit de o
comisie
numita prin ordin de zi pe unitate,
document
care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de
document
justificativ.
(2) Normele de inzestrare si de
consum
specifice, precum si metodologiile de aplicare a acestora se aproba pentru fiecare teatru de operatii, prin ordin al ministrului apararii nationale.
Art. 22
(1) Bunurile aflate in dotarea fortelor armate, distruse, degradate sau pierdute pe timpul executarii misiunilor si operatiilor in afara teritoriului statului roman, se scad din evidenta contabila, potrivit prevederilor legale si procedurilor aprobate prin ordin al ministrului apararii nationale.
(2) Bunurile a caror aducere in tara costa mai mult decat valoarea de
inventar
actualizata a acestora pot fi valorificate ori donate autoritatilor/comunitatilor locale sau organizatiilor neguvernamentale din zona de operatii, in conformitate cu normele stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale.
(3) Prevederile alin. (2) se aplica si bunurilor aflate in gestiunea misiunilor permanente care isi inceteaza activitatea, in situatia in care nu sunt solicitate pentru a fi transmise fara plata la alte institutii publice.
(4) Sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la alin. (2) si (3) vor fi retinute integral de institutiile publice din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala ca venituri proprii si vor fi folosite pentru finantarea cheltuielilor materiale si de
capital
.
Art. 23
(1) Pentru achizitia de bunuri, lucrari si servicii, in afara teritoriului statului roman, necesare indeplinirii misiunilor si operatiilor de catre fortele armate, persoanele imputernicite, in conditiile legii, de ministrul apararii nationale sunt abilitate sa incheie contracte si, respectiv, sa efectueze plati in
valuta
. In situatia in care motivele de securitate, necesitatile operative sau uzantele locale nu permit aplicarea legislatiei nationale, prin
derogare
de la prevederile legale ce reglementeaza domeniul achizitiilor publice, achizitia de bunuri, lucrari si/sau servicii se face in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale,
fondurile
necesare asigurandu-se, daca este cazul, in
numerar
.
(2) Pentru executarea unor servicii necesare misiunilor si operatiilor se pot angaja persoane din zona de dislocare, potrivit prevederilor alin. (1), pe baza de contract, cu plata unor sume negociate in conformitate cu reglementarile institutiilor trimitatoare.
(3) In
functie
de cerinte, pot fi selectionate si persoane care nu au
cetatenia
romana, din tara sau din strainatate, care au cunostintele necesare asigurarii unor servicii in teatrele de operatii. Drepturile si obligatiile acestora se stabilesc prin contracte de prestari
servicii
.
Art. 2
(1) Plata obligatiilor financiare ale fortelor armate se efectueaza in
valuta
acceptata in zona de dislocare, in
numerar sau
prin conturi in valuta, deschise la unitati bancare, potrivit legii.
(2) Valoarea in lei a cheltuielilor in
valuta
se actualizeaza in
functie
de evolutia cursului valutar stabilit de
Banca Nationala a Romaniei
la data efectuarii platii.
Capitolul VI - Dispozitii finale
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Legea 121/2011 privind participarea fortelor armate la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 42/2004
Legea 121/2011
Armata Romaniei
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964