din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1809 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale

Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale

  Publicat: 01 Jul 2011       18193 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 456 din 29 iunie 2011

In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
1. Drapel care poarta semnele distinctive ale unui stat si care se arboreaza in diferite imprejurari, potrivit legislatiei interne si uzantelor internationale.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
NATURA 2000 (Obiectiv de tip NATURA 2000)
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.

Persoana angajata intr-o intreprindere de transport international care are sediul pe teritoriul unei parti contractante si care efectueaza, pe cont propriu sau in contul unor terti, transporturi internationale de pasageri sau de marfuri, pe caile ferate, rutiere, aeriene sau pe apele interioare este supusa legislatiei acestei parti contractante. Totusi:
1. persoana angajata de catre o filiala sau reprezentanta permanenta a intreprinderii mentionate este supusa legislatiei partii contractante pe teritoriul careia se gaseste aceasta filiala sau reprezentanta permanenta, daca nu este un lucrator detasat;
2. persoana care desfasoara o activitate, in principal pe teritoriul partii contractante unde isi are domiciliul, este supusa legislatiei acestei parti contractante, chiar daca intreprinderea care o angajeaza nu are pe acest teritoriu nici sediul si nici o filiala sau reprezentanta permanenta.

ARTICOLUL 10 - Echipajul navelor
Persoana care desfasoara o activitate la bordul unei nave sub pavilionul unei parti contractante este supusa legislatiei partii contractante sub al carei pavilion se afla nava.

ARTICOLUL 11 - Misiuni diplomatice si posturi consulare
(1) Pentru membrii misiunilor diplomatice si posturilor consulare si pentru personalul particular angajat exclusiv in serviciul acestora se vor aplica dispozitiile relevante ale Conventiei de la Viena din 18 aprilie 1961 cu privire la relatiile diplomatice si ale Conventiei de la Viena din 24 aprilie 1963 cu privire la relatiile consulare.
(2) Membrii personalului de serviciu al misiunilor diplomatice si posturilor consulare ale unei parti contractante, precum si personalul de serviciu aflati in serviciul particular al membrilor acestor misiuni sau posturi, care nu sunt trimisi, ci sunt angajati pe plan local, vor fi supusi legislatiei statului acreditar.
(3) Lucratorii mentionati la alin. (2), care sunt cetateni ai statului acreditant, pot opta sa fie supusi legislatiei statului acreditant, in termen de 3 luni de la data la care persoana in cauza a fost angajata de misiunea diplomatica sau postul consular.

ARTICOLUL 12 - Exceptii de la dispozitiile art. 7-11
Autoritatile competente ale celor doua parti contractante pot conveni la cererea comuna a angajatului si a angajatorului sau la cererea lucratorului independent exceptii de la dispozitiile art. 7-11, in interesul unei persoane sau al unei categorii de persoane, cu conditia ca persoana sau persoanele respective sa fie supuse legislatiei unei parti contractante.


PARTEA III - Dispozitii speciale referitoare la diferitele categorii de prestatii


SECTIUNEA 1 - Prestatii in caz de boala si maternitate


ARTICOLUL 13 - Totalizarea perioadelor de asigurare
(1) Daca legislatia unei parti contractante conditioneaza dreptul la prestatii de realizarea unor perioade de asigurare, institutia competenta a acestei parti contractante ia in considerare, daca este necesar, perioadele de asigurare realizate conform legislatiei celeilalte parti contractante, in masura in care acestea nu se suprapun, ca si cum ar fi perioade realizate conform legislatiei primei parti contractante.
(2) In ceea ce priveste prestatiile in bani in caz de boala si de maternitate, dispozitiile alin. (1) se vor aplica numai daca persoana in cauza desfasoara o activitate si este supusa legislatiei pe teritoriul partii contractante unde a fost introdusa cererea .

ARTICOLUL 14 - Prestatii in natura in cazul resedintei sau domiciliului pe teritoriul celeilalte parti contractante
(1) Persoanele care indeplinesc conditiile cerute de legislatia unei parti contractante pentru a avea dreptul la prestatii in natura si a caror stare necesita acordarea de prestatii in natura in caz de urgenta majora care ameninta viata sau integritatea corporala a persoanei, cand au resedinta sau domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante, primesc prestatii in natura de la institutia locului de resedinta sau domiciliu, conform dispozitiilor legislatiei pe care o aplica, pe cheltuiala institutiei competente.
(2) Asiguratii romani cu resedinta sau domiciliul in Republica Moldova beneficiaza de proteze, dispozitive medicale si alte prestatii importante in natura pe cheltuiala institutiei competente din Romania. Acordarea acestora de catre institutia din Republica Moldova este conditionata de obtinerea aprobarii prealabile a institutiei competente din Romania, cu exceptia situatiei in care acordarea prestatiei nu poate fi amanata fara a pune in pericol viata sau integritatea corporala a persoanei in cauza.

ARTICOLUL 15 - Prestatii in natura pentru titularii unei pensii
(1) Titularul unei pensii acordate in baza legislatiilor celor doua parti contractante va primi prestatii in natura in conformitate cu legislatia partii contractante pe teritoriul careia isi are domiciliul, ca si cum ar fi fost titular al unei pensii numai in conformitate cu legislatia acestei parti contractante.
(2) Titularul unei pensii acordate in baza legislatiei unei parti contractante, care are domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante, va avea dreptul la prestatii in natura in masura in care ar fi avut dreptul la acestea daca ar fi avut domiciliul pe teritoriul primei parti contractante. Prestatiile in natura sunt acordate de institutia locului de domiciliu, in conformitate cu dispozitiile legislatiei pe care o aplica aceasta, ca si cum persoana respectiva ar fi avut dreptul la prestatiile mentionate in virtutea acestei legislatii, costul prestatiilor fiind suportat de institutia competenta a primei parti contractante.
(3) Membrii de familie ai titularului unei pensii acordate de o institutie din Romania care au domiciliul in Republica Moldova vor primi prestatii in natura pe cheltuiala institutiei competente din Romania.

ARTICOLUL 16 - Prestatii in bani in caz de resedinta sau domiciliu pe teritoriul celeilalte parti contractante
Prestatiile in bani in cazul resedintei sau domiciliului pe teritoriul celeilalte parti contractante sunt platite de institutia competenta, in conformitate cu dispozitiile legislatiei pe care o aplica.

ARTICOLUL 17 - Transportul persoanei care a primit prestatii in natura
(1) Daca persoana trebuie transportata in tara sa numai cu ambulanta dupa acordarea prestatiilor in natura in caz de urgenta majora care prezinta pericol pentru viata sau integritatea sa corporala, transportul acestei persoane pana la frontiera celeilalte parti contractante se efectueaza, cu aprobarea prealabila a institutiei competente, de catre institutia partii contractante pe teritoriul careia persoana a primit prestatia in natura, pe cheltuiala institutiei competente.
(2) In cazuri exceptionale, cand transportul trebuie efectuat numai cu un mijloc de transport aerian, transportul se efectueaza, cu aprobarea prealabila a institutiei competente, pe cheltuiala institutiei competente, de catre partea contractanta pe teritoriul careia s-a acordat prestatia in natura .
(3) In cazul in care este necesar, dupa iesirea din situatia de urgenta majora care ameninta viata sau integritatea corporala a persoanei, continuarea acordarii prestatiilor in natura sau efectuarea transportului va avea loc cu aprobarea prealabila a institutiei competente.

ARTICOLUL 18 - Institutii
Institutiile care vor acorda prestatiile prevazute la art. 14-17 vor fi desemnate de catre autoritatile competente prin Aranjamentul administrativ.

ARTICOLUL 19 - Rambursare
(1) Institutia competenta va rambursa cheltuielile efective pentru prestatiile acordate, pentru fiecare caz in parte, in conformitate cu dispozitiile art. 14, 15 si 17, catre institutia care furnizeaza prestatiile, cu exceptia cheltuielilor administrative.
(2) Cheltuielile efective ale prestatiilor vor fi calculate de catre institutia care furnizeaza prestatiile, la nivelul tarifelor folosite pentru propriile persoane asigurate.
(3) Institutia competenta va rambursa cheltuielile pentru prestatii acordate conform dispozitiilor art. 15 alin. (2) pe baza de sume forfetare. Modalitatea de calcul al sumelor forfetare va fi stabilita prin Aranjamentul administrativ.




Afişează Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 130/2011    Romania    Republica Moldova    Securitate sociala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro