EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1873
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale
Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale
Publicat: 01 Jul 2011
18190 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 130/2011 pentru
ratificarea Acordului
dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 456 din 29 iunie 2011
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Confirmare intr-o anumita functie
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
ARTICOLUL 27 - Acordarea unei prestatii in caz de agravare a unei boli profesionale
In cazul in care, din
cauza
unei boli profesionale, persoana a beneficiat sau beneficiaza de o prestatie din partea institutiei unei parti contractante si solicita, in caz de agravare, drepturile la prestatii de la institutia celeilalte parti contractante, se aplica urmatoarele prevederi:
1. in cazul in care persoana nu a exercitat in baza legislatiei celeilalte parti contractante o activitate in masura sa provoace sau sa agraveze boala in cauza, institutia competenta a primei parti contractante este obligata sa suporte prestatia, tinand
cont
de agravare, conform legislatiei pe care o aplica;
2. in cazul in care persoana a exercitat o astfel de activitate in baza legislatiei celeilalte parti contractante, institutia competenta a primei parti contractante este obligata sa suporte prestatia, fara a tine
cont
de agravare, conform dispozitiilor legislatiei pe care o aplica; institutia competenta a celei de-a doua parti contractante acorda persoanei in
cauza
un supliment al carui cuantum este egal cu diferenta dintre cuantumul prestatiei datorate dupa agravare si cuantumul prestatiei care ar fi fost datorata inainte de agravare, in conformitate cu prevederile legislatiei pe care o aplica.
SECTIUNEA 5 - Prestatii in caz de somaj
ARTICOLUL 28 - Totalizarea perioadelor de asigurare
In cazul in care legislatia unei parti contractante conditioneaza dreptul la prestatii de realizarea unor perioade de asigurare, institutia competenta a acestei parti contractante va lua in considerare, daca este necesar, perioadele de
asigurare
realizate conform legislatiei celeilalte parti contractante, in masura in care aceste perioade nu se suprapun.
ARTICOLUL 29 - Acordarea prestatiilor
(1) Prestatiile vor fi acordate de institutia competenta a partii contractante pe teritoriul careia persoana in
cauza
are domiciliul, tinand seama de dispozitiile art. 28, in conformitate cu legislatia pe care o aplica.
(2) In cazul in care legislatia pe care o aplica institutia competenta prevede luarea in considerare a veniturilor realizate, la stabilirea cuantumului prestatiilor se iau in considerare numai veniturile realizate in baza activitatii desfasurate pe teritoriul partii contractante respective. In cazul in care nu exista asemenea venituri sau nu au fost realizate venituri la nivelul salariului minim, prestatia se va stabili pe baza salariului minim prevazut de legislatia partii contractante respective.
PARTEA IV - Dispozitii diverse
ARTICOLUL 30 - Masuri administrative si de cooperare
(1) Autoritatile competente ale celor doua parti contractante vor stabili masurile administrative necesare pentru aplicarea prezentului
acord
.
(2) Autoritatile competente:
1. vor conveni Aranjamentul administrativ in scopul aplicarii prezentului acord;
2. vor desemna organismele de legatura in scopul realizarii legaturilor directe dintre institutiile partilor contractante;
3. se vor informa reciproc asupra modificarilor aduse legislatiilor partilor contractante, in masura in care aceste modificari afecteaza aplicarea prezentului
acord
.
(3) In aplicarea prezentului acord, autoritatile competente si institutiile competente ale partilor contractante isi vor acorda sprijin reciproc, ca si cum ar aplica propria legislatie. Aceasta asistenta administrativa este gratuita.
(4) Daca o persoana care are domiciliul sau
resedinta
pe teritoriul unei parti contractante a introdus o
cerere
sau beneficiaza de prestatii conform legislatiei celeilalte parti contractante si daca este necesara o
expertiza
medicala, institutia locului de
domiciliu
sau de
resedinta
a primei parti contractante va efectua aceasta
expertiza
la cererea si pe cheltuiala institutiei competente a celei de-a doua parti contractante. In cazul in care
expertiza
medicala este necesara in aplicarea legislatiilor ambelor parti contractante, aceasta va fi efectuata de institutia locului de
resedinta
sau domiciliu, pe cheltuiala proprie.
(5) Orice date sau informatii privind o anumita persoana, care sunt comunicate conform prezentului acord, sunt considerate confidentiale si nu pot fi utilizate decat in scopul aplicarii prezentului
acord
.
ARTICOLUL 31 - Scutirea de taxe si de legalizare
(1) Daca legislatia unei parti contractante dispune scutirea integrala sau partiala de taxe de timbru, taxe consulare sau administrative pentru certificatele si alte documente prezentate conform legislatiei acestei parti contractante, aceasta scutire se aplica si certificatelor sau altor documente similare eliberate de autoritatile celeilalte parti contractante pentru aplicarea prezentului
acord
.
(2) Cele doua parti contractante isi recunosc reciproc toate actele, documentele sau certificatele de orice fel, necesare pentru aplicarea prezentului acord, asa cum au fost eliberate de autoritatile emitente, fiind scutite de cerinta legalizarii.
ARTICOLUL 32 - Introducerea unei cereri
Cererile care in conformitate cu legislatia unei parti contractante trebuie introduse intr-un
termen
stabilit, la o autoritate,
institutie
sau
instanta
judecatoreasca a acestei parti contractante, indeplinesc aceasta
conditie
daca sunt introduse, in acelasi termen, la o autoritate,
institutie
sau
instanta
judecatoreasca corespondenta a celeilalte parti contractante. In acest caz, autoritatea, institutia sau
instanta
judecatoreasca care a primit cererea o transmite, fara intarziere, autoritatii, institutiei sau instantei judecatoresti a primei parti contractante, fie direct, fie prin intermediul organismelor de legatura ale celor doua parti contractante.
ARTICOLUL 33 - Recuperarea platilor excedentare
In cazul in care institutia unei parti contractante a platit unui
beneficiar de
prestatii o suma care depaseste suma la care avea dreptul, aceasta
institutie
poate, in conditiile prevazute de legislatia pe care o aplica, sa ceara institutiei celeilalte parti contractante, debitoare de prestatii in favoarea acestui beneficiar, sa retina suma platita in plus din sumele datorate beneficiarului respectiv. Aceasta
institutie
efectueaza
retinerea
in conditiile si limitele in care o astfel de
compensare
este permisa de legislatia pe care o aplica, ca si cum ar fi sume platite in plus de catre ea insasi, si transfera cuantumul astfel dedus institutiei creditoare.
ARTICOLUL 34 - Procedura de executare
(1) Hotararile cu
titlu executoriu
ale unei instante judecatoresti a unei parti contractante, precum si documentele executorii emise de catre o autoritate sau o
institutie
a unei parti contractante cu privire la contributiile de asigurari sociale si la
alte creante
rezultate din aplicarea prezentului
acord
sunt recunoscute pe teritoriul celeilalte parti contractante.
(2) Recunoasterea nu poate fi refuzata decat pe motiv de
incompatibilitate
cu ordinea publica a partii contractante pe teritoriul careia este ceruta recunoasterea hotararii sau documentului.
(3) Hotararile si documentele executorii recunoscute conform alin. (1) sunt executate pe teritoriul celeilalte parti contractante.
Procedura de executare
este conforma cu legislatia partii contractante pe teritoriul careia se executa
hotararea
. Hotararile sau documentele vor fi insotite de o
atestare
care confirma caracterul lor executoriu (formula executorie).
(4) Creantele privind contributiile de asigurari sociale datorate institutiei unei parti contractante au, in cadrul oricarei proceduri de
faliment
sau
executare silita
pe teritoriul celeilalte parti contractante, acelasi rang ca si creantele echivalente de pe teritoriul acestei parti contractante.
ARTICOLUL 35 - Moneda de plata
(1) Plata prestatiilor in
bani
acordate in conformitate cu prezentul
acord
va fi efectuata in moneda partii contractante a carei
institutie
acorda prestatiile.
(2) Plata oricarei prestatii in natura acordate in conformitate cu prezentul
acord
poate fi efectuata in moneda partii contractante a carei
institutie
acorda prestatiile.
(3) Moneda si modalitatile de plata pentru sumele reprezentand rambursari ale prestatiilor acordate sunt convenite prin Aranjamentul administrativ.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 130/2011
Romania
Republica Moldova
Securitate sociala
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964