din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1674 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » OUG 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii

OUG 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii

  Publicat: 01 Jul 2011       18438 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Om politic, istoric si literat, si-a legat numele de mari momente ale istoriei Romaniei: revolutia de la 1848, unirea Moldovei cu tara Romaneasca, marile reforme legislative din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, proclamarea independentei de stat a Romaniei.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii

Publicat in Monitorul Oficial nr. 460 din 30 iunie 2011

A fost promulgat la 11.09.1865
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Om politic, istoric si literat, si-a legat numele de mari momente ale istoriei Romaniei: revolutia de la 1848, unirea Moldovei cu tara Romaneasca, marile reforme legislative din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, proclamarea independentei de stat a Romaniei.
Act adoptat de organele de stat,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Act adoptat de organele de stat,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Reprezinta sistemul general de acordare a creditelor si presupune stabilirea unui plafon maxim al creditelor ce urmeaza a fi acordate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Modalitate de plata des utilizata in decontarea platilor interne si internationale, intrucat ofera suficiente garantii, atat vanzatorului cat si cumparatorului:
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Modalitate de plata des utilizata in decontarea platilor interne si internationale, intrucat ofera suficiente garantii, atat vanzatorului cat si cumparatorului:
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Modalitate de plata des utilizata in decontarea platilor interne si internationale, intrucat ofera suficiente garantii, atat vanzatorului cat si cumparatorului:
Reprezinta sistemul general de acordare a creditelor si presupune stabilirea unui plafon maxim al creditelor ce urmeaza a fi acordate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Om politic, istoric si literat, si-a legat numele de mari momente ale istoriei Romaniei: revolutia de la 1848, unirea Moldovei cu tara Romaneasca, marile reforme legislative din timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, proclamarea independentei de stat a Romaniei.
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.
Modalitate de plata des utilizata in decontarea platilor interne si internationale, intrucat ofera suficiente garantii, atat vanzatorului cat si cumparatorului:
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Reprezinta capacitatea unei entitati de a-si onora datoriile pe termen scurt, prin detineri de active lichide (numerar, conturi la banci, investitii pe termen scurt, alte active foarte lichide).
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Dobanda aplicata in perioada constructiei investitiei finantata pe baza de credit.
Veniturile si cheltuielile Uniunii Europene sunt prevazute in bugetul comunitatii, in baza unor prognoze anuale. Cheltuielile operationale determinate de transpunerea in practica a Titlurilor V si VI ale Tratatului asupra Uniunii Europene constituie o exceptie de la regula, fiind in sarcina statelor membre.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.

f) plata impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat;
g) alte costuri de operare.
(3) Nu sunt eligibile pentru a fi selectate in cadrul programului I.M.M.-urile din sectoarele/domeniile: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, produse energetice definite potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, activitati de inchiriere si leasing, activitati de investigare si protectie si activitatile excluse de normele europene, pentru care nu se poate acorda ajutor de minimis in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 379 din 28 decembrie 2006.

Art. 4
(1) Prin derogare de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile ulterioare, prezenta ordonanta de urgenta instituie un mecanism de garantare in baza caruia Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa mandateze F.N.G.C.I.M.M. in vederea emiterii de garantii in numele si in contul statului, in favoarea institutiilor de credit care urmeaza sa acorde credite I.M.M.-urilor definite la art. 2 din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, eligibile in cadrul programului.
(2) In exercitarea atributiilor delegate potrivit prezentei ordonante de urgenta, F.N.G.C.I.M.M. este autorizat sa mandateze filialele sale in scopul derularii programului.
(3) Sursa de plata a garantiilor acordate de catre F.N.G.C.I.M.M. in numele si in contul statului pentru creditele obtinute de I.M.M.-urile eligibile in cadrul programului este Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii.
(4) Plafonul anual al garantiilor ce pot fi acordate in conditiile programului pe perioada de implementare 2011a��2013 se stabileste de catre Ministerul Finantelor Publice si se aproba prin hotarare a Guvernului.

Art. 5
(1) Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin A.I.P.P.I.M.M., subventioneaza partial dobanda platita de I.M.M.-uri la contractele de credit in lei incheiate de acestea cu institutiile de credit, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Prin legea bugetului de stat, se vor aloca in fiecare an, prin bugetul Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, pentru A.I.P.P.I.M.M., fondurile necesare pentru subventionarea partiala a dobanzii aferente creditului contractat de I.M.M.-uri cu institutia de credit in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(3) Bugetul total maxim al subventiei acordate in cadrul programului pentru perioada de implementare 2011a��2013 este de 165.000 mii lei. Cuantumul anual al subventiei se stabileste prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, aprobate prin hotarare a Guvernului, cu incadrarea in creditele bugetare aprobate prin legile bugetare anuale cu aceasta destinatie.

Art. 6
(1) Mecanismul de garantare inclus in program se deruleaza cu respectarea pct. 3.5 din Comunicarea Comisiei cu privire la aplicarea art. 87 si 88 din Tratatul CE privind ajutoarele de stat sub forma de garantii (2008/C 155/02), publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 155 din 20 iunie 2008.
(2) Masurile de subventionare a dobanzii prevazute in prezenta ordonanta de urgenta fac parte dintr-o schema transparenta de minimis, care se va derula cu respectarea criteriilor stabilite de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006, si de legislatia nationala in domeniu .

Capitolul III - Finantarea si garantarea



Art. 7
(1) Creditul prevazut la art. 1 alin. (2) se acorda cu urmatoarele facilitati:
a) dobanda partial subventionata a�� subventia acordata I.M.M.-urilor de la bugetul de stat de catre Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, prin A.I.P.P.I.M.M., in cuantum de maximum 70% din dobanda calculata pentru creditele in lei, dar nu mai mult de 6,5% pe an din soldul sumei utilizate din linia de credit acordata in conditiile prezentei ordonante de urgenta;
b) garantii in numele si in contul statului acordate de F.N.G.C.I.M.M., in calitate de mandatar al Ministerului Finantelor Publice, pentru creditele contractate de beneficiarii eligibili care respecta conditiile programului si se incadreaza in normele si procedurile interne ale institutiilor de credit . Garantia in numele si in contul statului se acorda numai in situatia in care beneficiarul programului nu dispune de garantii suficiente pentru accesarea liniei de credit .
(2) Perioada de rambursare a creditelor cu dobanda subventionata si, dupa caz, cu garantie de stat este de maximum un an de la data acordarii liniei de credit .
(3) Linia de credit se poate prelungi pe perioada de valabilitate a programului, in conditiile prevazute la alin. (2).
(4) I.M.M.-urile vor plati lunar partea din dobanda care le revine in baza contractului de credit, urmand ca, in baza conventiei de colaborare dintre A.I.P.P.I.M.M. si institutia de credit partenera, A.I.P.P.I.M.M. sa vireze lunar institutiei de credit partenere subventia de dobanda aferenta creditului contractat de catre I.M.M. in conditiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(5) Subventionarea partiala a dobanzii se acorda in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie, iar garantiile in limita plafonului aprobat si in functie de criteriile specifice prevazute in normele si procedurile interne de creditare ale institutiilor de credit si in normele de garantare ale F.N.G.C.I.M.M.

Art. 8
(1) Pentru acoperirea riscurilor rezultate din acordarea garantiilor in cadrul programului, precum si pentru finantarea anuala a capitalului se constituie Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii, denumit in continuare fondul de risc .
(2) Sursele fondului de risc sunt:
a) comisionul de risc incasat de la beneficiarii programului;
b) sumele recuperate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in contul valorii de executare a garantiilor platite de catre Ministerul Finantelor Publice;
c) obligatiile fiscale accesorii calculate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si aplicate creantelor rezultate din plata garantiilor in cadrul programului;
d) dobanzile bonificate la disponibilul fondului de risc in cadrul programului;
e) in cazul in care disponibilul fondului de risc al programului nu acopera valoarea de executare a garantiilor, acesta se alimenteaza de la bugetul de stat prin alocatiile bugetare anuale pe perioada 2011a��2014.
(3) Sumele aflate in fondul de risc constituit in cadrul programului sunt destinate achitarii de catre Ministerul Finantelor Publice a obligatiilor de plata a valorii de executare a garantiilor catre institutiile de credit .
(4) Fondul de risc se gestioneaza de catre Ministerul Finantelor Publice, in conditiile legii, prin contul curent general al Trezoreriei Statului, avandu-se in vedere siguranta, lichiditatea si rentabilitatea fondurilor. Modul de gestionare a fondului de risc, precum si inregistrarea in contabilitatea Trezoreriei Statului se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor publice.
(5) Disponibilitatile fondului de risc existente in contul curent general al Trezoreriei Statului sunt purtatoare de dobanda . Nivelul ratei dobanzii se stabileste la nivelul dobanzii la vedere practicate de Trezoreria Statului.
(6) Disponibilitatile aflate in fondul de risc la sfarsitul anului se regularizeaza cu bugetul de stat, in limita sumelor alocate din acest buget . Disponibilitatile ramase in fondul de risc la sfarsitul anului dupa regularizarea cu bugetul de stat se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, pe perioada derularii programului.

Art. 9
(1) Intre Ministerul Finantelor Publice si F.N.G.C.I.M.M. se incheie o conventie prin care se stabilesc drepturile si obligatiile partilor in derularea finantarii prin credite bancare cu dobanda partial subventionata si, dupa caz, cu garantie de stat .
(2) Beneficiarul programului se obliga sa constituie, conform prevederilor titlului VI din Legea nr. 99/1999 privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice, cu modificarile ulterioare, in favoarea statului roman, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, o garantie reala mobiliara a�� gaj fara deposedare asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise la institutia de credit finantatoare, valabila pana la stingerea creantelor datorate de acesta in baza contractului de garantare, in limita liniei de credit contractate.

Art. 10
(1) Cel putin unul dintre administratorii, actionarii sau asociatii beneficiarului programului, precum si intreprinzatorul persoana fizica ce desfasoara activitati economice in mod independent, autorizata potrivit legii, dupa caz, in calitate de fideiusor, vor garanta prin cel putin un angajament personal creantele rezultate din plata garantiilor acordate de F.N.G.C.I.M.M. in numele si in contul statului, cu renuntarea la beneficiul de discutiune si diviziune.





Afişează OUG 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    OUG 60/2011    Programul Mihail Kogalniceanu    IMM    Criza    Legea 85/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro