EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii
HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii
Publicat: 12 Aug 2011
19732 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de
evaluare
in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 569 din 10 august 2011
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Formarea profesionala continua este ulterioara formarii initiale
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
(1) Evaluarea primara se realizeaza prin desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) constituirea de catre MECTS a unei baze de date cuprinzand datele si informatiile relevante, structurate pe criterii, standarde si indicatori, inclusiv prin rapoarte furnizate de universitatile supuse evaluarii;
b) verificarea datelor si informatiilor furnizate de universitati, cu respectarea prevederilor art. 192 alin. (1)a��(3) din Legea nr. 1/2011; aceasta verificare are caracter continuu, iar MECTS poate decide depunctarea universitatilor care au raportat date false;
c) prelucrarea datelor si informatiilor colectate, in conformitate cu aplicarea unor formule de calcul si statistice propuse de organismul de
evaluare
si aprobate prin ordin de catre ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
(2) Rezultatele evaluarii primare se publica anual, pentru toate universitatile supuse evaluarii.
Art. 8
(1) Evaluarea institutionala se realizeaza prin desfasurarea urmatoarelor activitati:
a) asumarea de catre universitate a unei misiuni institutionale specifice de educatie universitara,
cercetare
stiintifica si/sau creatie artistica, care incadreaza universitatea in una dintre categoriile prevazute la art. 193 alin. (4) din Legea nr. 1/2011;
b) realizarea de catre universitate a unui raport sintetic de autoevaluare care analizeaza dimensiunile prevazute la alin. (4) si alin. (5) lit. b)a��m);
c) vizitarea universitatii de catre echipe de experti evaluatori, selectati de catre organismul de
evaluare
prevazut la art. 2 alin. (1), in vederea validarii sau invalidarii externe a indeplinirii misiunii institutionale asumate de universitati si a corespondentei acesteia cu rezultatele evaluarii primare si cu situatia reala a universitatii.
(2) Rezultatele evaluarii institutionale se publica, pentru fiecare universitate evaluata institutional, la finalizarea fiecarei evaluari institutionale a unei universitati.
(3) Echipele de experti evaluatori sunt constituite din persoane care indeplinesc criterii aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
(4) Echipele de experti evaluatori viziteaza universitatile evaluate si identifica punctele tari si punctele slabe cu privire la diferitele dimensiuni ale activitatii universitatilor.
(5) Evaluarea institutionala are vedere cel putin urmatoarele aspecte:
a) criteriile, standardele si indicatorii pe baza carora se realizeaza evaluarea primara;
b) masura in care universitatea isi indeplineste misiunea si obiectivele organizationale asumate;
c) calitatea si rezultatele activitatii de predare/invatare si de cercetare;
d) calitatea resursei umane;
e) politicile referitoare la recrutarea, evaluarea si formarea personalului didactic si de cercetare:
(i) standardele universitatii pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare, stabilite potrivit art. 1 din Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice si de
cercetare
vacante din invatamantul superior, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 457/2011;
(ii) masura in care sunt implicati experti externi in comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor, potrivit art. 23 din Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice si de
cercetare
vacante din invatamantul superior, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 457/2011;
(iii) metodologia de
evaluare
periodica a personalului, masura in care sunt implicati experti externi in evaluarea periodica a personalului si standardele minime ale rezultatelor activitatilor didactice si de
cercetare
prevazute in contractele de munca ale personalului didactic si de cercetare, potrivit art. 303 din Legea nr. 1/2011;
(iv) procesele decizionale in urma carora se scot la concurs posturile didactice si de cercetare, conform art. 213, 295 si 301 din Legea nr. 1/2011;
(v)
formarea profesionala continua
a personalului, in special referitoare la competentele didactice;
f) strategia universitatii privitoare la asigurarea si cresterea calitatii activitatilor de predare si cercetare:
(i) existenta acestei strategii;
(ii) masura in care aceasta strategie este implementata si eficienta implementarii acesteia;
(iii) organizarea sistemului de
asigurare
a calitatii;
(iv) responsabilitatile structurilor universitatii si personalului pentru asigurarea calitatii;
(v) modalitatile de monitorizare si revizuire a sistemului de
asigurare
a calitatii;
g) sistemele de aprobare, monitorizare si
evaluare
periodica a programelor de studii si a continutului acestora:
(i) existenta unor proceduri interne de aprobare a programelor de studii de catre un organism care nu include personalul care preda in cadrul acestor programe;
(ii) evaluarea si monitorizarea periodica a programelor de studii de catre specialisti externi, reprezentanti ai angajatorilor, absolventilor, studentilor si de catre alte entitati relevante, organizata de catre universitate;
(iii) participarea studentilor in activitatile de
asigurare
a calitatii programelor de studii;
h) procedurile de
evaluare
si notare a studentilor;
i) alte modalitati prin care universitatea isi duce la indeplinire finalitatile asumate, respectiv:
(i) procesele decizionale si administrative;
(ii) alocarea resurselor;
(iii) structura interna;
j) resursele informationale disponibile pentru procesul de predare/invatare: biblioteci, acces online la reviste stiintifice, programe de tutorat;
k)
infrastructura
de cercetare/de creatie artistica in cazul universitatilor de arte;
l) sistemele informationale utilizate in administrarea universitatii, inclusiv in culegerea datelor si informatiilor utilizate in evaluarea primara;
m) strategia de dezvoltare organizationala.
(6) Procedura de realizare a evaluarii institutionale se propune de catre organismul de
evaluare
si se aproba prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, care se publica in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Capitolul III - Evaluarea in scopul ierarhizarii programelor de studii universitare
Art. 9
Inapoi
1
2
3
Inainte
Afişează
HG 789/2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare in scopul clasificarii universitatilor si ierarhizarii programelor de studii
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
HG 789/2011
Legea educatiei
Noua lege a educatiei
Legea 1/2011
Master
Doctorat
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964