EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2535
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
» Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
Publicat: 18 Aug 2011
21456 citiri
Secţiunea:
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de
publicitate
mediator,
codul
dentologic al profesiei de mediator
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 578 din 16 august 2011
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Reglementeaza in cap. I, t. I, C. proc. pen., partea speciala; sunt procurorul si organele de cercetare penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
b) sa respecte prevederile Codului de etica si
deontologie
profesionala a mediatorilor, prevazut in
anexa
nr. 8;
c) sa respecte hotararile Consiliului publicate in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, sau afisate pe site-ul Consiliului, dupa caz;
d) sa anunte Consiliului, in
termen
de maximum 3 zile, orice modificare survenita in datele de contact sau in forma de exercitare a profesiei de mediator;
e) sa achite taxa anuala de administrare a Tabloului mediatorilor pana la data de 31 decembrie a anului fiscal pentru care aceasta taxa se datoreaza.
Art. 52^13
Mediatorul are
obligatia
sa isi imbunatateasca permanent cunostintele teoretice si tehnicile de mediere, in conditiile stabilite de Consiliu si in limita a cel putin echivalentul a 20 de puncte profesionale anual.
Art. 52^14
Mediatorul are
obligatia
sa se inregistreze fiscal cu forma de exercitare avizata de Consiliu la inceputul activitatii de mediator si sa emita documente fiscale pentru plata onorariului sau a altor
cheltuieli
ocazionate de derularea contractului de mediere, in care sa specifice forma de exercitare a profesiei de mediator, conform legii.
Art. 52^15
Mediatorul are
obligatia
sa afiseze autorizatia pe baza careia functioneaza ca mediator autorizat.
Art. 52^16
(1) Mediatorul are
obligatia
de a-si viza anual legitimatia de mediator.
(2) Mediatorul are
obligatia
de a se inscrie intr-o
asociatie
profesionala a mediatorilor inainte de a solicita inscrierea in Tabloul mediatorilor.
SECTIUNEA 3 - Raspunderea mediatorilor care desfasoara activitate de mediere
Art. 52^17
(1) Raspunderea disciplinara a mediatorilor intervine pentru urmatoarele abateri:
a) incalcarea obligatiei de confidentialitate, impartialitate si neutralitate;
b) refuzul de a raspunde cererilor formulate de autoritatile judiciare, in cazurile prevazute de lege;
c) refuzul de a restitui inscrisurile incredintate de partile aflate in conflict;
d) reprezentarea sau asistarea uneia dintre parti intr-o procedura judiciara ori arbitrala avand ca obiect conflictul supus medierii;
e) savarsirea altor fapte care aduc atingere probitatii profesionale.
(2) Constituie
abatere
disciplinara savarsirea urmatoarelor fapte care aduc atingere probitatii profesionale:
a) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^5 alin. (1) de a informa partile si de a da orice explicatii lamuritoare cu privire la activitatea de mediere, procedura de mediere, scopul, limitele si efectele medierii, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. b) sau c) din Lege, respectiv
amenda
de la 50 lei la 500 lei sau suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni, dupa caz;
b) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^5 alin. (2) de desfasurare a activitatii de mediere cu respectarea libertatii, demnitatii si vietii private a partilor, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
c) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^6 alin. (2) de a conduce procesul de mediere in mod nepartinitor, cu asigurarea unui permanent echilibru intre parti, cu respectarea principiului neutralitatii si impartialitatii, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
d) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. a) de a refuza
preluarea
unui caz daca a luat cunostinta de orice imprejurare care l-ar impiedica sa fie neutru si impartial, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
e) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. b) de a refuza
preluarea
unui caz daca drepturile in discutie nu pot face obiectul medierii potrivit art. 2 din Lege, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta de art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
f) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. c) de a refuza
preluarea
unui caz daca a reprezentat sau a asistat vreuna dintre parti intr-o procedura judiciara ori arbitrala avand ca obiect conflictul supus medierii, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
g) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. d) de a refuza
preluarea
unui caz daca are calitatea de
martor cu
privire la faptele si imprejurarile pe care le-a cunoscut inainte de a fi devenit mediator in acel caz si in toate cazurile dupa ce a fost audiat ca
martor in
cauza
supusa medierii, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
h) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. e) de a refuza
preluarea
unui caz daca a acordat anterior uneia dintre parti sau ambelor parti consultanta de specialitate in
cauza
supusa medierii, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
i) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^7 lit. f) de a refuza
preluarea
unui caz daca nu are calificarea necesara pentru a raspunde in mod rezonabil orizontului de asteptare al partilor, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) din Lege, respectiv observatie scrisa;
j) nerespectarea obligatiei prevazute la art. 52^8 de a sesiza autoritatea competenta daca in cursul medierii ia cunostinta de existenta unor fapte care pun in pericol cresterea sau dezvoltarea normala a copilului intr-un conflict de
familie
si de a asigura garantiile prevazute de
Lege
in cazul minorilor in cadrul procedurii de mediere, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Lege, respectiv suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator, dupa caz;
k) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^9 de a restitui onorariul achitat de catre parti in total sau in parte, dupa caz, daca pe parcursul desfasurarii procesului de mediere decide inchiderea procedurii de mediere pentru situatii de natura sa afecteze scopul medierii, neutralitatea sau impartialitatea mediatorului, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. b) sau c) din Lege, respectiv
amenda
de la 50 lei la 500 lei sau suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni, dupa caz;
l) nerespectarea de catre mediator a obligatiei prevazute la art. 52^10 de a informa
instanta
de judecata sau
organele de urmarire penala
cu privire la rezultatul procedurii de mediere si de a raspunde oricaror cereri formulate de autoritatile judiciare in cazurile prevazute de Lege, pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. b) sau c) din Lege, respectiv
amenda
de la 50 lei la 500 lei sau suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni, dupa caz;
m) nerespectarea de catre mediator a regulilor de
publicitate
prevazute la art. 52^12 lit. a), pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observatie scrisa sau
amenda
de la 50 lei la 500 lei, dupa caz;
n) nerespectarea de catre mediator a prevederilor Codului de etica si
deontologie
profesionala al mediatorilor, prevazut la 52^12 lit. b), pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observatie scrisa sau
amenda
de la 50 lei la 500 lei, dupa caz;
o) nerespectarea de catre mediator a hotararilor Consiliului publicate in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, sau afisate pe site-ul Consiliului [art. 52^12 lit. c)], pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observatie scrisa sau
amenda
de la 50 lei la 500 lei, dupa caz;
p) nerespectarea de catre mediator a obligatiei de a comunica Consiliului orice modificare a conditiilor care face necesara actualizarea mentiunilor din Tabloul mediatorilor, prevazuta la art. 12 din Lege, in
termen
de 3 zile [art. 52^12 lit. d)], pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observatie scrisa sau
amenda
de la 50 lei la 500 lei, dupa caz;
q) nerespectarea de catre mediator a obligatiei de a achita taxa anuala de administrare a Tabloului mediatorilor pana la data de 31 decembrie a anului fiscal pentru care aceasta taxa se datoreaza [art. 52^12 lit. e)], pentru care se aplica sanctiunea prevazuta la art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observatie scrisa sau
amenda
de la 50 lei la 500 lei, dupa caz;
r) nerespectarea de catre mediator a obligatiei de a-si imbunatati permanent cunostintele teoretice si tehnicile de mediere, in conditiile stabilite de Consiliu si in limita a cel putin 20 de puncte profesionale anual (art. 52^13), pentru care se aplica una dintre sanctiunile prevazute la art. 39 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Lege, respectiv observatie scrisa,
amenda
de la 50 lei la 500 lei sau suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni, dupa caz;
s) nerespectarea de catre mediator a obligatiei de a se inregistra fiscal cu forma de exercitare avizata de Consiliu si de a emite documente fiscale pentru plata onorariului sau a altor
cheltuieli
ocazionate de derularea contractului de mediere, in care sa se specifice forma de exercitare a profesiei de mediator, conform Legii (art. 52^14), pentru care se aplica una dintre sanctiunile prevazute la art. 39 alin. (1) lit. a), b), c) sau d) din Lege, respectiv observatie scrisa,
amenda
de la 50 lei la 500 lei, suspendarea din calitatea de mediator pe o durata de la o luna la 6 luni sau incetarea calitatii de mediator.
Art. 52^18
Repetarea abaterii disciplinare in
termen
de un an de la data aplicarii unei sanctiuni disciplinare ramase definitiva poate constitui temei pentru aplicarea unei sanctiuni mai grave.``
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Mediere
Acord de mediere
Mediator
Legea 192/2006
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964