EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1553
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
» Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
Publicat: 18 Aug 2011
21454 citiri
Secţiunea:
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de
publicitate
mediator,
codul
dentologic al profesiei de mediator
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 578 din 16 august 2011
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din formele importante prin care se manifesta dreptul de aparare,
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
(1) Formele de exercitare a profesiei de mediator si mediatorii pot avea site propriu, bloguri, precum si orice alte forme electronice de afisare sau prezentare care se aplica in cazul internetului, care pot cuprinde mentiuni referitoare la activitatea desfasurata.
(2) Continutul si modul de prezentare a site-ului, blogului, precum si a oricaror alte forme electronice de comunicare, afisare sau prezentare care se aplica in cazul internetului trebuie sa respecte demnitatea si onoarea profesiei, a celorlalti mediatori, precum si secretul profesional.
(3) Site-ul sau blogul, precum si orice alte forme electronice de afisare sau prezentare care se aplica in cazul internetului nu pot cuprinde nicio intercalare cu caracter de reclama ori mentiune publicitara pentru un produs sau serviciu diferit de activitatile prevazute de Legea nr. 192/2006 privind
medierea
si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Site-ul sau blogul, precum si orice alte forme electronice de comunicare, afisare sau prezentare care se aplica in cazul internetului nu pot contine legaturi directe sau indirecte catre alte adrese de
internet
(linkuri) al caror continut ar fi contrar principiilor esentiale ale profesiei de mediator si nu pot prelua informatii din alte surse, fara mentionarea expresa a sursei si a datei la care a fost preluata informatia.
(5) Pentru realizarea obiectivelor mentionate la alin. (4), forma de exercitare a profesiei de mediator sau mediatorul detinatoare/detinator a/al site-ului, blogului, precum si a/al oricaror alte forme electronice de comunicare, afisare sau prezentare care se aplica in cazul internetului trebuie sa asigure cel putin o data pe an vizitarea si evaluarea paginilor proprii si a paginilor la care este permis accesul pe baza legaturilor (linkurilor) si trebuie sa dispuna fara intarziere eliminarea acestora daca continutul si forma lor sunt contrare principiilor esentiale privind organizarea si exercitarea profesiei de mediator sau sunt facute in scop comercial.
(6) Este interzisa utilizarea adreselor de corespondenta postale sau electronice publicate de Consiliul de mediere in Tabloul mediatorilor pentru transmiterea unor mesaje denigratoare la
adresa
mediatorilor autorizati.
Art. 9
Nerespectarea obligatiilor prevazute de prezentele reguli de
publicitate
constituie
abatere
in conformitate cu art. 38 lit. e) din Legea nr. 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si se sanctioneaza disciplinar conform dispozitiilor legii si Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere.
Anexa nr. 2 (Anexa nr. 8 la regulament) - Cod de etica si
deontologie
profesionala a mediatorilor
1. Preambul
Codul de etica si
deontologie
profesionala a mediatorilor autorizati, impreuna cu normele privind raspunderea disciplinara a acestora, prevazute in Legea nr. 192/2006 privind
medierea
si organizarea profesiei de mediator (legea) si Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului de mediere constituie principalele reguli in conformitate cu care mediatorii isi desfasoara
activitatea
.
Prezentul cod cuprinde ansamblul normelor si caracteristicilor ce definesc calitatea activitatii profesionale, avand rol de a servi ca linie de conduita obligatorie mediatorilor, astfel incat acestia sa desfasoare o activitate competenta si responsabila, in conformitate cu etica profesiei.
1.1. Definitii
In sensul prezentului cod,
medierea
este modalitatea voluntara de solutionare a conflictelor dintre doua sau mai multe persoane, pe cale amiabila, cu sprijinul unei terte persoane neutre, calificate si independente, printr-o activitate desfasurata in conformitate cu prevederile legale in domeniu si cu normele prezentului cod.
Mediatorul este persoana neutra, impartiala si calificata, apta sa faciliteze negocierile dintre partile aflate in conflict, in scopul obtinerii unei solutii reciproc convenabile, eficiente si durabile.
Probitatea profesionala reprezinta respectarea tuturor normelor deontologice si de organizare si functionare ale profesiei stabilite prin lege, regulamentul de organizare si functionare, prezentul cod si prin hotarari ale Consiliului de mediere.
1.2. Misiunea mediatorului
Intr-o societate intemeiata pe respect fata de justitie, mediatorul indeplineste un rol esential. Intr-un stat de drept, mediatorul are sarcina de a incerca solutionarea conflictelor pe cale amiabila, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate.
Mediatorul nu are si nu poate avea o obligatie de rezultat, ci doar de prudenta si diligenta. Solutionarea conflictului depinde exclusiv de acordul partilor, misiunea principala a mediatorului fiind aceea de a depune toate eforturile de care este capabil si priceperea pe care o are pentru a sprijini partile sa ajunga la un
acord
.
1.3. Obiectivele codului
Normele deontologice sunt destinate sa garanteze, prin acceptarea lor liber consimtita, buna indeplinire de catre mediator a misiunii sale, recunoscuta ca fiind indispensabila pentru buna functionare a societatii. Nerespectarea acestor norme de catre mediatori va duce, in ultima instanta, la aplicarea unei sanctiuni disciplinare.
Obiectivele prezentului cod sunt urmatoarele:
a) sa ofere mediatorilor liniile de conduita directoare in activitatea pe care o desfasoara;
b) sa apere interesul
public
[medierea este, conform art. 4 alin. (1) din Legea nr. 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, o activitate de
interes
public];
c) sa promoveze increderea in mediere ca modalitate alternativa de solutionare a conflictelor.
2. Principii generale
2.1. Libertatea partilor de a recurge la mediere si de a lua o decizie
2.1.1. Mediatorul are
obligatia
de a se asigura ca partile au recurs la procedura de mediere in mod voluntar, in cunostinta de
cauza
si fara a fi constranse. Fac exceptie de la acest principiu situatiile in care
medierea
este o procedura obligatorie prevazuta de legile speciale.
2.1.2. Mediatorul trebuie sa respecte si sa incurajeze dreptul partilor de a lua orice
decizie libera
si in cunostinta de
cauza
care sa solutioneze divergentele dintre ele.
2.1.3. Mediatorul va informa de la inceput partile in ce va consta activitatea sa si asupra faptului ca decizia finala le apartine in mod exclusiv si ca se pot retrage oricand din procesul de mediere.
2.1.4. Mediatorul nu va oferi partilor consultanta legala sau de specialitate, in schimb poate sfatui partile ca pot obtine
asistenta juridica independenta
sau de specialitate.
2.1.5. Mediatorii trebuie sa acorde asistenta numai in cazul in care au calificarea necesara pentru a raspunde in mod rezonabil orizontului de asteptare al partilor angajate in mediere.
2.2. Nediscriminarea
Mediatorul nu va refuza activitatea de mediere si nu o va exercita la standarde inferioare din motive ce tin de rasa, culoarea, nationalitatea, originea etnica, limba, religia, sexul, opinia, apartenenta politica, averea sau originea sociala a partilor.
2.3. Independenta, neutralitatea si impartialitatea mediatorului
Mediatorii trebuie sa fie independenti, neutri fata de dispute si parti si sa conduca procesul de mediere intr-un mod impartial.
In exercitarea atributiilor lor profesionale trebuie sa se bucure de deplina independenta fata de entitatile care ar putea avea interese in cauzele in care are loc
medierea
. Aceasta independenta trebuie sa fie de natura a le garanta impartialitatea, neutralitatea si echidistanta fata de cauza, rezultatele acesteia si de partile implicate in disputa.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
Inainte
Afişează
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Mediere
Acord de mediere
Mediator
Legea 192/2006
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964