din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2090 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator

Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator

  Publicat: 18 Aug 2011       21457 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator

Publicata in Monitorul Oficial nr. 578 din 16 august 2011

Concept in temeiul caruia se aproba sau se dezaproba, pe baza unor criterii etice si juridice, obiceiurile,
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

Mediatorul trebuie sa evite orice situatie de natura sa ii limiteze independenta si sa respecte normele de etica profesionala.
Daca in orice moment din timpul procesului de mediere mediatorul isi pierde aceste atribute, el este obligat sa aduca acest fapt la cunostinta partilor implicate in conflict si, daca este cazul, sa anunte entitatea care a supus cazul spre mediere.
In situatiile in care vor fi solutionate prin mediere conflicte de familie, independenta si impartialitatea mediatorului nu pot fi argumente pentru a ignora sau a neglija interesul superior al minorului.

2.4. Increderea si integritatea morala Relatia dintre mediator si parti se bazeaza pe incredere, avand la baza cinstea, probitatea, spiritul de dreptate si sinceritatea mediatorului.

2.5. Secretul profesional a�� confidentialitatea
Prin insasi natura misiunii sale, mediatorul este depozitarul secretelor partilor implicate in procedura medierii si destinatarul comunicarilor de natura confidentiala.
Fara o garantie a confidentialitatii, increderea nu poate exista. Prin urmare, secretul profesional este recunoscut ca fiind deopotriva un drept si o indatorire fundamentala si primordiala a mediatorului.
Mediatorul trebuie sa respecte secretul oricarei informatii confidentiale de care ia cunostinta in cadrul activitatii sale profesionale. Aceasta obligatie nu este limitata in timp .

2.6. Conflictul de interese
Mediatorul trebuie sa refuze preluarea unui caz daca stie ca exista imprejurari care l-ar impiedica sa fie neutru si impartial, precum si atunci cand constata ca drepturile in discutie nu pot face obiectul medierii.
Mediatorii vor face cunoscute toate conflictele de interese potentiale sau existente de care sunt, in mod rezonabil, constienti. Comunicarea conflictelor de interese se face atat partilor aflate in conflict, cat si, daca este cazul, entitatii care a supus cazul spre mediere. Daca partile nu isi dau acordul expres privind participarea sa in continuare, mediatorul este obligat sa renunte la solutionarea respectivului caz.
De asemenea, mediatorul nu poate reprezenta sau asista vreuna dintre parti intr-o procedura judiciara ori arbitrala avand ca obiect conflictul supus medierii.
Mediatorul nu poate fi audiat ca martor in legatura cu faptele sau actele de care a luat cunostinta in cadrul procedurii de mediere.

2.7. Stabilirea onorariilor
Mediatorul trebuie sa informeze partile cu privire la onorariu, iar valoarea insumata a onorariului si a cheltuielilor ocazionate de procedura medierii trebuie sa fie echitabila si justificata.
Acesta va explica partilor baza de calcul si valoarea onorariilor, precum si a deconturilor de cheltuieli .

2.8. Raspunderea mediatorului
Mediatorul raspunde civil, penal si disciplinar pentru incalcarea obligatiilor sale profesionale, in conformitate cu prevederile legii civile, ale legii penale si ale normelor stabilite de Consiliul de mediere.
Incalcarea prevederilor prezentului cod constituie atingere adusa probitatii profesionale si atrage sanctionarea conform legii.

2.9. Incompatibilitati
Exercitarea profesiei de mediator este compatibila cu orice alta profesie, cu exceptia incompatibilitatilor prevazute prin legi speciale.

2.10. Calitatea procesului de mediere
Mediatorii trebuie sa depuna toate diligentele necesare in vederea prestarii unui serviciu de calitate in conditii de siguranta, respect reciproc, egalitate de sanse, respectarea diversitatii, corectitudine profesionala si procedurala.

3. Comportamentul profesional

3.1. In exercitarea profesiei, mediatorii au obligatia sa respecte hotararile Consiliului de mediere.

3.2. Mediatorul trebuie sa adopte un comportament apt de a contribui la cresterea prestigiului profesiei. Pentru aceasta el trebuie sa fie devotat profesiei, sa isi imbunatateasca tehnicile si practicile profesionale, urmand in acest scop cursuri de formare continua. Mediatorul trebuie sa se asigure ca personalul angajat sau administrativ necesar activitatii de mediere respecta deontologia si secretul profesiei.
Toti mediatorii, astfel cum sunt definiti in continutul legii, trebuie sa se abtina, chiar in afara exercitarii profesiei, de la orice incalcari ale legilor, regulamentelor si regulilor profesiei si de la orice actiuni contrare impartialitatii, independentei si onoarei profesiei, susceptibile sa aduca stirbire demnitatii acesteia, adica probitatii profesionale.

3.3. Mediatorul este autorizat sa informeze publicul despre serviciile pe care le ofera, cu conditia ca informatia sa fie fidela si veridica, cu respectarea secretului profesional, a altor principii esentiale ale profesiei si a regulilor de publicitate stabilite prin norme aplicabile profesiei.
Mediatorul va evita sa faca mentiuni care sa aduca atingere intereselor altor practicieni in mediere.

4. Relatiile dintre mediatori

4.1. Practicienii in mediere isi datoreaza amabilitate si respect reciproc, nefiind permise vulgaritatea si manifestarile necuviincioase. Ei trebuie sa se abtina de la orice atitudine jignitoare ori imputari rauvoitoare, in general sa se abtina de la orice actiune susceptibila de a aduce daune altor colegi mediatori.

4.2. Divergentele dintre mediatori se vor solutiona pe cale amiabila, iar in situatia nerezolvarii pe aceasta cale, vor fi supuse dezbaterii Consiliului de mediere, constituit in instanta disciplinara.




Afişează Hotararea nr. 2247/2011. Reguli de publicitate mediator, codul dentologic al profesiei de mediator pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Mediere    Acord de mediere    Mediator    Legea 192/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro