EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1961
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
» OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece
OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece
Publicat: 06 Sep 2011
37207 citiri
Secţiunea:
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 629 din 5 septembrie 2011
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Lista recapitulativa de marfuri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Principiu de baza al procesului penal, prevazut in cap. I, t. I, C. porc. pen., partea generala, consta in prerogativele
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Art. 24
(1) Lunar, in termenul stabilit prin contract, dupa primirea facturii, asociatiile de proprietari/locatari au
obligatia
de a defalca cheltuielile privind gazele naturale pe consumatori individuali, tinand
cont
de ajutorul pentru incalzirea locuintei stabilit in conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(2) Defalcarea cheltuielilor prevazute la alin. (1) se evidentiaza intr-un
borderou
care se transmite furnizorului in
termen
de maximum doua zile de la intocmire.
(3) Asociatia de proprietari/locatari are
obligatia
de a evidentia lunar ajutorul pentru gaze naturale in tabelul cu cheltuielile de
intretinere
.
Art. 25
(1) Pentru ajutoarele pentru combustibili solizi sau petrolieri prevazute la art. 11 alin. (2), pana la data de 15 septembrie a fiecarui an, primarii au
obligatia
sa intocmeasca lista cu beneficiarii de ajutor social care utilizeaza pentru incalzirea locuintei lemne, carbuni, combustibili petrolieri, pe baza documentatiei depuse la stabilirea ajutorului social.
(2) Pe baza listei prevazute la alin. (1), primarii emit dispozitiile privind stabilirea dreptului la ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri, pe care le transmit titularilor de ajutor social pana la data de 30 septembrie a fiecarui an.
(3) Dreptul la ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri prevazut la art. 11 alin. (2) se stabileste o singura data pentru toata perioada sezonului rece.
(4) Plata ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri, prevazut la art. 11 alin. (2), se efectueaza o singura data, pana la data de 31 octombrie a fiecarui an, pentru toata perioada sezonului rece.
(5) Data platii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri si modalitatea de plata a acestuia se stabilesc de catre primar, prin
dispozitie
care se aduce la cunostinta titularilor.
(6) Pentru familiile si persoanele singure carora le inceteaza dreptul la ajutor social dupa efectuarea platii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri, dreptul la acesta din urma inceteaza in luna urmatoare, iar sumele platite necuvenit cu acest titlu se recupereaza in conditiile legii.
(7) Pentru familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutor social dupa data prevazuta la alin. (4), ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri prevazut la art. 11 alin. (2) se acorda incepand cu luna in care s-a stabilit dreptul la ajutor social.
(8) Plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, stabilit in conditiile alin. (7), pentru perioada ramasa pana la sfarsitul sezonului rece, se efectueaza o singura data, in luna in care s-a stabilit
dreptul
.
Sectiunea 4 - Finantarea si plata ajutorului pentru incalzirea locuintei
Art. 26
(1)
Fondurile
necesare pentru plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, prevazut la art. 8 alin. (2)-(5) si art. 9 alin. (1), se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2)
Fondurile
necesare pentru plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, prevazut la art. 11 alin. (1), se asigura din transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale, prevazute in bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(3)
Fondurile
necesare pentru plata ajutorului pentru incalzirea locuintei, prevazut la art. 11 alin. (2), se asigura din bugetele locale, inclusiv din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de
stat
.
(4)
Fondurile
necesare pentru plata ajutoarelor pentru incalzirea locuintei prevazute la art. 8 alin. (6)-(8), art. 9 alin. (2) si art. 11 alin. (3) se asigura din bugetele locale.
(5) Cheltuielile administrative privind stabilirea, modificarea sau incetarea dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei, precum si pentru tiparirea formularului de
cerere
si declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile acesteia se asigura din bugetele locale.
Art. 27
(1) Decontarea sumelor cu titlu de ajutor pentru incalzirea locuintei prevazut la art. 8 alin. (2)-(5), art. 9 alin. (1) si art. 11 alin. (1) se realizeaza lunar de catre agentiile teritoriale, pe baza borderoului centralizator prevazut la art. 21 alin. (5) si art. 23 alin. (5) si a situatiei centralizatoare prevazute la art. 17 alin. (3) si (7), in cazul ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri.
(2) In vederea platii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri in conditiile alin. (1), primarii transmit lunar agentiilor teritoriale situatia centralizatoare prevazuta la art. 17 alin. (3) actualizata conform prevederilor art. 17 alin. (7).
Art. 28
Sumele reprezentand cheltuielile pentru incalzirea locuintei, aferente consumului de energie termica sau de gaze naturale, platite direct de consumatorii titulari de
contract
de furnizare a energiei termice/conventie individuala, respectiv
contract
de furnizare a gazelor naturale, precum si ajutoarele pentru incalzirea locuintei achitate de agentiile teritoriale ori de autoritatile administratiei publice locale, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, se vor colecta in conturile tip ESCROW, deschise la banci de catre distribuitorii si producatorii de energie termica sau de gaze naturale.
Sectiunea 5 - Verificare si monitorizare
Art. 29
(1) Borderoul centralizator prevazut la art. 21 alin. (5) si art. 23 alin. (5), precum si situatia centralizatoare prevazuta la art. 17 alin. (3) se transmit agentiilor teritoriale si in format electronic, in termenele prevazute de prezenta
ordonanta de urgenta
.
(2) Pe baza documentelor prevazute la alin. (1), agentiile teritoriale elaboreaza baza de date cu beneficiarii ajutoarelor pentru incalzirea locuintei si sumele acordate.
Art. 30
(1) Primarii au
obligatia
de a efectua lunar, pana la inceputul sezonului rece urmator, la solicitarea agentiilor teritoriale, anchete sociale pentru verificarea veridicitatii datelor inscrise in declaratiile pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile acesteia pentru cel putin 60% dintre beneficiarii dreptului la ajutorul pentru incalzirea locuintei.
(2) Familiile sau persoanele singure pentru care urmeaza sa se efectueze anchetele sociale se comunica de agentiile teritoriale din baza de date constituita in conditiile art. 29 alin. (2).
(3) Anchetele sociale pot fi efectuate si la sesizarea unor terti, persoane fizice ori juridice, peste procentul prevazut la alin. (1).
(4) In situatia in care familia sau persoana singura beneficiara de ajutor pentru incalzirea locuintei refuza sa furnizeze informatiile si documentele necesare pentru intocmirea anchetei sociale sau in urma anchetelor sociale efectuate prin sondaj se constata ca la completarea cererii si declaratiei pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile acesteia nu a declarat corect numarul membrilor de familie, veniturile ori bunurile detinute, dreptul la ajutorul pentru incalzirea locuintei inceteaza incepand cu luna urmatoare, iar sumele platite necuvenit cu acest titlu se recupereaza in conditiile legii, prin
dispozitie
a primarului, care constituie
titlu executoriu
.
(5) Sumele prevazute la alin. (4) se recupereaza de catre serviciile de specialitate ale primariei de la
beneficiar in
termen
de maximum 3 luni, se transfera agentiei teritoriale si se fac venituri la bugetul de
stat
.
(6) In situatia prevazuta la alin. (4), daca se constata ca fapta titularului constituie infractiune, primarul are
obligatia
sa sesizeze organul de urmarire penala.
Art. 31
(1) Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale monitorizeaza si controleaza prin personalul imputernicit si prin institutiile abilitate din subordine aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta cu privire la acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
Inainte
Afişează
OUG 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
OUG 70/2011
Ajutoare de incalzire
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964