EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2226
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» OUG nr. 97/2005 (Republicata 2011) privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
OUG nr. 97/2005 (Republicata 2011) privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
Publicat: 13 Oct 2011
45201 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de Urgenta nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul,
resedinta
si actele de identitate ale cetatenilor romani*)
Republicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei Nr. 719, din 12 octombrie 2011.
Republicata in temeiul art. 218 din Legea nr. 71/2011 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 287/2009 privind
Codul
civil, publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011, dandu-se textelor o noua numerotare.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Conform Legii locuintei 114/1996, o locuinta care, \"prin gradul de satisfacere a raportului dintre cerinta utilizatorului si caracteristicile locuintei, la un moment dat,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Dorinta populatiei si a companiilor de a detine active care pot fi usor schimbate contra bunurilor si serviciilor.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Art. 36. - Persoana care gazduieste o alta persoana, in mod neintrerupt, pe o perioada mai mare de 30 de zile, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 32 alin. (2) lit. a), are
obligatia
de a anunta politia sau serviciul
public
comunitar de evidenta a persoanelor de la locul unde este situat imobilul.
Art. 37. - (1) Evidenta locatarilor prin cartea de
imobil
se tine in urmatoarele categorii de imobile care dispun de mai multe unitati locative, astfel cum acestea sunt definite de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) destinate cazarii in comun;
b) care servesc total sau partial ca
locuinta
.
*) Art. 27 alin. (1) intra in vigoare la 1 octombrie 2011, data intrarii in vigoare a Legii nr. 71/2011.
**) Art. 30 intra in vigoare la 1 octombrie 2011, data intrarii in vigoare a Legii nr. 71/2011.
(2) Dispozitiile alin. (1) nu sunt aplicabile locatarilor imobilelor situate in incinta unitatilor militare, a sediilor misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare sau locuintelor destinate exclusiv personalului acestora, precum si, dupa caz, membrilor familiilor si persoanelor aflate in ingrijirea acestora.
Art. 38. - (1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de
imobil
revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de
politie
.
(2) Cartea de
imobil
se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre
proprietarul
imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de
imobil
este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executive al asociatiei.
(3) Pastrarea, actualizarea si utilizarea datelor din cartea de
imobil
de catre persoana desemnata in acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(4) Responsabilul cartii de
imobil
are
obligatia
sa inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au
resedinta
in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(5) Cartea de
imobil
se intocmeste intr-un singur exemplar, care se pastreaza la responsabilul cartii de
imobil
.
Art. 39. - (1) Persoanele care isi schimba domiciliul sau isi stabilesc
resedinta
sunt obligate sa ceara inscrierea in cartea de
imobil
la noua locuinta in
termen
de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc in
imobil
sunt obligate sa prezinte actul de identitate responsabilului cartii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cartii de
imobil
.
Art. 40. - La hoteluri si in alte locuri de cazare in comun, inscrierea in cartea de
imobil
se face la sosire, prin grija proprietarului sau a administratorului acestora, dupa caz.
Art. 41. - (1) In cazul in care, in conditiile legii, se schimba denumirea unor unitati administrativ-teritoriale sau se aproba reorganizarea ori trecerea in alt rang a unei unitati administrativteritoriale, precum si in situatia in care se schimba denumirea strazilor sau se renumeroteaza imobilele, cheltuielile pentru schimbarea cartii de identitate si a celorlalte documente prevazute de prezenta
ordonanta
de urgenta se suporta din bugetele unitatilor administrativ-teritoriale respective.
(2) Pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor retinute sau arestate care nu poseda asemenea documente si care nu dispun de mijloace financiare, precum si persoanelor cu
handicap si
celor fara venituri, seful serviciului
public
comunitar de evidenta a persoanelor poate acorda scutire de la plata cheltuielilor de producere si eliberare a actelor de identitate.
(3) Se excepteaza de la plata cheltuielilor de producere si eliberare a actelor de identitate persoanele care sunt victime ale calamitatilor naturale, incendiilor sau ale altor dezastre si care declara pe propria raspundere, la serviciul
public
comunitar de evidenta a persoanelor in a carui raza teritoriala domiciliaza ori isi au resedinta, faptul ca actul de identitate a fost pierdut, distrus sau deteriorat ca urmare a producerii unei astfel de situatii.
CAPITOLUL V
Sanctiuni
Art. 42. - Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta
ordonanta
de urgenta atrage, dupa caz, raspunderea civila, materiala, disciplinara, contraventionala sau penala a persoanelor vinovate.
Art. 43. - Constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea dispozitiilor art. 16 alin. (1), art. 23 alin. (1), art. 24 si art. 38 alin. (4), cu
amenda
de la 25 lei la 50 lei;
b) nerespectarea dispozitiilor art. 15 alin. (1), art. 18 alin. (1), art. 19 alin. (2) si (3), art. 39 si 40, cu
amenda
de la 40 lei la 80 lei;
c) nerespectarea dispozitiilor art. 25 si 36, cu
amenda
de la 75 lei la 150 lei.
Art. 44. - Constatarea contraventiilor prevazute la art. 43 si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoane imputernicite din cadrul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor si de catre politisti.
Art. 45. - Contraventiilor prevazute in prezenta
ordonanta
de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 46. - Evidenta manuala a cetatenilor romani constituita pentru perioada 15 iulie 1949 - 1 iulie 2000, pe baza de fise si registre, aflata in conservare la D.E.P.A.B.D., se exploateaza si se utilizeaza in continuare pentru furnizarea unor date, la solicitarea persoanelor fizice si juridice, precum si a institutiilor interesate, in conditiile legii.
Art. 47. - (1) Formularele-tip utilizate de serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor se completeaza olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu exceptia rubricii destinate semnaturii, care trebuie completata numai olograf de catre solicitantul actului de identitate.
(2) In cazul in care semnarea cererii de catre solicitant nu este posibila, se face mentiune despre aceasta in
cerere
de catre lucratorul serviciului
public
comunitar de evidenta a persoanelor care primeste
cererea
.
Art. 48. - Forma si continutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea resedintei si ale cartii de
imobil
se stabilesc de Ministerul Administratiei si Internelor, la propunerea D.E.P.A.B.D., si se aproba prin
hotarare
a Guvernului.
Art. 49. - Procedura de preschimbare esalonata a buletinelor de identitate aflate in
termen
de valabilitate se stabileste prin
hotarare
a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 50. - (1) In scopul asigurarii resurselor financiare pentru materialele necesare producerii documentelor prevazute la art. 3, Ministerul Administratiei si Internelor prevede sumele necesare, anual, in mod distinct, in bugetul de venituri si
cheltuieli
al D.E.P.A.B.D.
(2) In scopul asigurarii resurselor financiare necesare achizitionarii echipamentelor de calcul si programelor software licentiate, utilizate pentru producerea cartilor de identitate si a cartilor de alegator, precum si pentru incheierea si derularea contractelor de service la aceste echipamente, Ministerul Administratiei si Internelor prevede sumele necesare, anual, in mod distinct, in bugetul de venituri si
cheltuieli
al D.E.P.A.B.D.
(3) Dotarea D.E.P.A.B.D. cu materialele necesare indeplinirii atributiilor legale se realizeaza, prin grija Ministerului Administratiei si Internelor, din productia interna si din
import
.
Art. 51. - (1) D.E.P.A.B.D., prin intermediul structurilor sale teritoriale, comunica directiilor judetene de statistica sau, dupa caz, Directiei regionale de statistica a municipiului Bucuresti datele necesare pentru statistica demografica, referitoare la persoanele fizice care isi schimba domiciliul ori
resedinta
dintr-o unitate sau subunitate administrativ-teritoriala in alta.
(2) Schimbarile intervenite in denumirea unor unitati administrativ-teritoriale, precum si situatiile de reorganizare sau de trecere in alt rang a unei unitati administrativ-teritoriale sunt comunicate D.E.P.A.B.D. de catre structura de specialitate din cadrul Institutului National de Statistica.
(3) Schimbarile prevazute la alin. (1) si (2) se comunica in sistem informatic, periodicitatea si circuitul lor fiind stabilite de Ministerul Administratiei si Internelor de comun
acord
cu Institutul National de Statistica.
(4) Infiintarea, desfiintarea sau schimbarea denumirii strazilor, facuta in conditiile legii, este comunicata birourilor judetene de administrare a bazelor de date privind evidenta persoanelor sau, dupa caz, Serviciului de administrare a bazelor de date privind evidenta persoanelor Bucuresti, de catre consiliile locale, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
(5) Datele prevazute la alin. (4) se comunica in scris, anexandu-se copia hotararii prin care s-a infiintat, s-a desfiintat sau s-a schimbat denumirea strazilor.
Art. 52. - Ministerul Administratiei si Internelor elaboreaza, in
termen
de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta, norme metodologice de aplicare unitara a prevederilor acesteia, care se aproba prin
hotarare
a Guvernului*).
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
OUG nr. 97/2005 (Republicata 2011) privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Monitorul Oficial al Romaniei
Evidenta populatiei
OUG 95/2005
Acte de stare civila
Noul cod civil
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964