EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2065
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicat: 18 Oct 2011
22201 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 729 din 17 octombrie 2011
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(Hard dollars) Banii pe care o firma broker/dealer ii plateste pentru analiza, cercetare sau alte servicii financiare prestate clientilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
(Bankruptcy) Stare de insolvabilitate a unei persoane fizice sau juridice; cu alte cuvinte, incapacitatea acesteia de a-si plati datoriile.
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Act adoptat de organele de stat,
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Art. 5^6. - Prezenta
lege
se aplica activitatilor relevante referitoare la exploatarea unei regiuni geografice in scopul:
a) explorarii sau extractiei de petrol, gaze, carbune sau alti combustibili solizi;
b) punerii la dispozitia transportatorilor aerieni, maritimi sau fluviali a aeroporturilor si a porturilor maritime sau fluviale ori a altor terminale de transport.``
9. La articolul 6, alineatele (2^1) si (2^2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2^1) In situatia asocierii partenerilor publici potrivit dispozitiilor art. 8 lit. b), la constituirea asocierii, avand in vedere scopul si obiectivele asocierii si ale proiectului de parteneriat public-privat, precum si cu respectarea dispozitiilor legale in materia proprietatii publice, partenerii publici vor stabili de comun
acord
care dintre membrii asocierii va avea calitatea de
titular
al dreptului de proprietate, precum si orice alte conditii privind regimul juridic si modul de punere in valoare a bunului
public
realizat prin contractul de parteneriat public-privat.
(2^2) In situatia asocierii unei autoritati publice centrale cu una sau mai multe autoritati publice locale, conform art. 8 lit. b), in vederea derularii unui proiect de parteneriat public-privat de
interes
public
national, la finalizarea contractului, bunul
public
este transferat, cu titlu gratuit, partenerului public, respectiv autoritatii publice centrale, in buna stare si liber de orice sarcini sau obligatii, potrivit prevederilor art. 30 alin. (1).``
10. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
Este partener public, in sensul prezentei legi:
a) oricare organism al statului,
autoritate publica
sau
institutie
publica, care actioneaza la nivel central, regional ori local, sau organisme de
drept
public, indiferent de activitatea lor, incluzandu-le pe cele care opereaza activitati mentionate la art. 5^2-5^6. Un A�organism de
drept
publicA� inseamna orice organism:
(i) stabilit in scopul specific de a satisface nevoile de
interes
general, care nu au un caracter industrial sau comercial; si
(ii) avand personalitate juridica; si
(iii) finantat, in cea mai mare parte, de catre un partener
public
din cei enumerati la lit. a); sau
- facand obiectul supervizarii, gestionarii de catre un partener
public
dintre cei enumerati la lit. a); sau
- avand un consiliu administrativ, de conducere sau de supraveghere, in cadrul caruia mai mult de jumatate dintre membri sunt numiti de catre un partener
public
dintre cei enumerati la lit. a);
b) oricare asociere formata din unul sau mai multi parteneri publici enumerati la lit. a), autoritati, institutii publice si intreprinderi publice din statele membre ale Uniunii Europene, indiferent de activitatea lor, inclusiv cei care opereaza una dintre activitatile mentionate la art. 5^2-5^6;
c) orice
intreprindere
publica care opereaza una dintre activitatile mentionate in art. 5^2-5^6, asupra carora partenerii publici definiti la lit. a) si b) pot exercita, direct sau indirect, o influenta dominanta in virtutea dreptului de proprietate, participarii financiare ori normelor care o guverneaza. Influenta dominanta se prezuma in cazul in care partenerii publici definiti la lit. a) si b), direct sau indirect, fata de o intreprindere:
- detin majoritatea capitalului subscris al intreprinderii; sau
- controleaza majoritatea voturilor asociate actiunilor emise de intreprindere; sau
- pot numi mai mult de jumatate dintre membrii organului de administrare, de conducere sau de supraveghere a intreprinderii;
d) orice entitati juridice care, daca nu sunt parteneri publici asa cum sunt definiti la lit. a)-c), desfasoara printre activitatile lor una ori mai multe dintre activitatile mentionate la art. 5^2-5^6 sau orice combinatie a acestora si beneficiaza de drepturi speciale ori exclusive acordate de o
autoritate
competenta
. In sensul prezentei legi, A�drepturile speciale sau exclusiveA� inseamna drepturile acordate de catre o
autoritate competenta a
unui stat membru prin intermediul unei dispozitii legislative, de reglementare ori administrative, care au ca
efect
limitarea exercitarii activitatilor definite in art. 5^2-5^6 la una sau mai multe entitati si care afecteaza substantial capacitatea altor entitati de a efectua o astfel de
activitate
.``
11. La articolul 10, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "d) protectia unor interese esentiale de stat impune acest lucru;``.
12. La articolul 11, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f) se refera la prestarea de servicii de cercetare-dezvoltare, altele decat cele ale caror beneficii revin exclusiv partenerilor publici pentru uz propriu in cadrul propriilor activitati, cu conditia ca serviciul prestat sa fie integral remunerat de catre partenerul
public
.``
13. La articolul 11, dupa litera f) se introduc doua noi litere, literele g) si h), cu urmatorul cuprins:
"g) sunt reglementate de
Directiva
2009/81/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 iulie 2009 privind coordonarea procedurilor privind atribuirea anumitor contracte de lucrari, de furnizare de
bunuri
si de prestare de servicii de catre autoritatile sau entitatile contractante in domeniile apararii si securitatii si de modificare a Directivelor 2004/17/CE si 2004/18/CE;
h) in urma atribuirii, partenerii publici pot pune la
dispozitie
sau pot exploata retele publice de telecomunicatii ori pot furniza publicului unul sau mai multe servicii de telecomunicatii.``
14. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) unui
acord
international incheiat in conformitate cu prevederile tratatului cu unul ori mai multe state care nu sunt membre ale Uniunii Europene si care vizeaza furnizarea de produse sau executia de lucrari, destinate implementarii ori exploatarii unui proiect in comun cu statele semnatare si numai daca prin acordul respectiv a fost mentionata o procedura specifica pentru atribuirea contractului respectiv; toate acordurile sunt comunicate Comisiei Europene de catre Unitatea
Centrala
pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat;``.
15. La articolul 12, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Partenerul
public
are
obligatia
de a exclude din procedura de selectie pentru incheierea contractului de parteneriat public-privat orice
investitor
privat despre care are cunostinta ca in ultimii 5 ani a fost condamnat prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru
frauda
si/sau pentru spalare de
bani
.
(3) Partenerul
public
are dreptul de a exclude dintr-o procedura de selectie pentru atribuirea unui
contract
de parteneriat public-privat orice
investitor
privat care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) a intrat in
faliment
ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul
sindic sau
care au facut obiectul unor proceduri echivalente prevazute de legislatia nationala a altor tari;
b) nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;
c) a fost condamnat in ultimii 3 ani, prin
hotarare
definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
d) prezinta informatii incorecte sau nu prezinta informatiile solicitate de catre partenerul public, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de
calificare si
selectie.``
16. La articolul 18 alineatul (2), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) intocmirea raportului de
evaluare
a ofertelor, stabilirea ofertelor admisibile, respectiv neconforme sau neacceptabile, ierarhizarea investitorilor privati si desemnarea ofertei castigatoare dintre ofertele admisibile de catre comisia de evaluare;``.
17. La articolul 18 alineatul (2), dupa litera k) se introduce o noua litera, litera k^1), cu urmatorul cuprins:
"k^1) partenerul
public
va publica anuntul de atribuire a contractului, cu respectarea continutului prevazut in
anexa
la prezenta lege;``.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
Inainte
Afişează
OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Parteneriatul public-privat
Legea 178/2010
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Monitorul Oficial al Romaniei
OUG 86/2011
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964