In conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in temeiul art. 59 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin .Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativ, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin .Art. 2. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice dispozitie contrara se abroga.Art. 3. - Directia generala educatie si invatare pe totparcursul vietii, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant duc la indeplinire prevederile prezentului ordin .Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,Daniel Petru FuneriuBucuresti, 7 octombrie 2011.Nr. 5.571.ANEXARegulament de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativCAPITOLUL IDispozitii generaleArt. 1. - Prezentul regulament defineste locul si rolul alternativelor educationale in sistemul de invatamant din Romania si stabileste cadrul juridic si institutional necesar promovarii si dezvoltarii pluralismului educational romanesc.Art. 2. - (1) In invatamantul preuniversitar sunt recunoscute urmatoarele alternative educationale: Freinet, Montessori, pedagogia curativa, Planul Jena, Step by Step, Waldorf.(2) In conditiile legii, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, se pot organiza si pot functiona alternative educationale, altele decat cele mentionate la alin. (1).(3) Invatamantul preuniversitar alternativ autorizat/acreditat se integreaza in sistemul national de invatamant si isi desfasoara activitatea in baza regulamentelor proprii ale alternativelor educationale, avizate de Comisia Nationala pentru Alternative Educationale (C.N.A.E.) si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (M.E.C.T.S.).(4) Oferta educationala a alternativelor educationale respecta cerintele de tratare diferentiata a copiilor si tinerilor. Pluralismul educational promoveaza libertatea de optiune a beneficiarilor primari si secundari ai educatiei.(5) M.E.C.T.S. sustine extinderea si integrarea invatamantului preuniversitar alternativ in sistemul national de invatamant, cu respectarea autonomiei organizatorice si functionale a acestuia, in conformitate cu specificul fiecarei alternative educationale.Art. 3. - Invatamantul preuniversitar alternativ se organizeaza cu grupe/clase/structuri/unitati de invatamant alternativ, de stat sau particulare.Art. 4. - Alternativele educationale recunosc si respecta principiile care guverneaza invatamantul preuniversitar, asa cum sunt ele formulate la art. 3 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011.Art. 5. - In invatamantul preuniversitar alternativ sunt interzise activitatile care incalca normele de moralitate si orice activitati care pot pune in pericol sanatatea si integritatea fizica sau psihica a copiilor si a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic, precum si activitatile de natura politica si prozelitismul religios.Art. 6. - Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ particular sunt unitati libere, deschise, autonome, din punct de vedere atat organizatoric, cat si economico-financiar, avand drept fundament proprietatea privata, garantata de Constitutia Romaniei, republicata.Art. 7. - Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ particular sunt organizate si functioneaza pe principiul nonprofit.Art. 8. - Invatamantul preuniversitar alternativ se desfasoara in limba romana. In conditiile legii, se pot organiza grupe/clase/structuri de invatamant preuniversitar alternativ in limbile minoritatilor sau in limbi de circulatie internationala.CAPITOLUL IIInfiintarea grupelor/claselor/structurilor/unitatilor de invatamant preuniversitar alternativArt. 9. - Initiativa infiintarii grupelor/claselor/structurilor/unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ se concretizeaza prin depunerea de catre unitatea scolara si/sau de catre organizatia interesata a documentatiei necesare autorizarii, potrivit legislatiei in vigoare. Documentatia este insotita de avizul C.N.A.E., care certifica respectarea de catre initiator a conditiilor necesare pentru functionarea ca alternativa educationala.Art. 10. - Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ de stat si particulare, precum si grupele/clasele/structurile integrate in unitati de stat sau particulare se supun acreditarii, conform legii.Art. 11. - Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ dobandesc personalitate juridica in urma acreditarii, in conformitate cu legislatia in vigoare.Art. 12. - Infiintarea de grupe/clase/structuri de invatamant alternativ in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar se realizeaza cu parcurgerea urmatoarelor etape:a) exprimarea in scris a optiunii parintilor/tutorilor legal instituiti;b) asigurarea cadrelor didactice abilitate pentru alternativa educationala solicitata, a caror formare este recunoscuta de catre asociatiile/fundatiile/federatiile/centrele/planurile care gestioneaza pluralismul educational la nivel national;c) avizul consiliului de administratie al unitatii de invatamant;d) avizul C.N.A.E.;e) aprobarea grupei/clasei/structurii de catre consiliul de administratie al inspectoratelor scolare, prin cuprinderea acestora in proiectul planului de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar.Art. 13. - Unitatea scolara si/sau organizatia interesata asigura, la infiintarea grupelor/claselor/structurilor/unitatilor de invatamant alternativ, dotarea minima specifica, prevazuta in regulamentul de organizare si functionare a fiecarei alternative educationale.CAPITOLUL III
Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010 Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020
Comunicare informatii de interes public. Excluderea de la comunicare a informatiilor ce privesc datele personale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 180/10 februarie 2021
Prescriptia dreptului la actiune; dreptul de acces la instanta, componenta a dreptului la proces echitabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 431/13.10.2020
Transformarea postului in post cu studii superioare. Obligarea paratului la emiterea deciziei privind transformarea postului detinut la terminarea studiilor superioare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 702/30 octombrie 2018
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Detasarea unui salariat fara acordul acestuia Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia I Civila- Decizia civila nr. 470 din 12 iunie 2019
CEDO: Flaminzeanu impotriva Romaniei. Dreptul la instruire Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice Sursa: MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
GDPR: Anonimizarea datelor candidatilor la concursuri Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Paradigmele muncii in contextul noilor schimbari sociale Sursa: Alexandra Florescu, internship MCP Cabinet avocati
Ordinul de protectie. Masuri care pot fi dispuse. Garantii pentru respectarea masurilor dispuse Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati