din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2026 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Ordinul MECTS nr. 5.571/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativ

Ordinul MECTS nr. 5.571/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativ

  Publicat: 08 Nov 2011       8301 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. 5.571/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativ

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 782 din 3 noiembrie 2011

Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.

Reteaua scolara

Art. 14. - Reteaua scolara de invatamant preuniversitar alternativ cuprinde totalitatea unitatilor de invatamant alternativ de stat si particulare, grupele, clasele, structurile integrate in unitati scolare de stat si particulare, acreditate sau autorizate provizoriu.
Art. 15. - Invatamantul preuniversitar alternativ de stat si particular este organizat pe niveluri, in concordanta cu particularitatile de varsta si individuale ale beneficiarilor primari, asigurandu-se caracterul deschis al sistemului de invatamant, dar si diferentierea specifica, in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare a fiecarei alternative educationale.
Art. 16. - Unitatea scolara si/sau organizatia interesata solicita, la infiintarea claselor/structurilor/unitatilor de invatamant alternativ liceal, functionarea acestora in filierele si profilurile prevazute la art. 31 alin. (1) din Legea nr. 1/2011.
Art. 17. - Asociatiile/fundatiile/federatiile/centrele/planurile care gestioneaza pluralismul educational la nivel national impreuna cu unitatile de invatamant preuniversitar alternativ de stat si particulare si autoritatile administratiei publice locale pot infiinta consortii scolare, conform legislatiei in vigoare.

CAPITOLUL IV
Autonomia organizatorica si functionala

Art. 18. - Grupele/clasele/structurile/unitatile de invatamant preuniversitar alternativ dispun de autonomie organizatorica si functionala, in conformitate cu prevederile regulamentului fiecarei alternative educationale, avizat de C.N.A.E. si aprobat de M.E.C.T.S.
Art. 19. - (1) Planurile-cadru si programele scolare sunt elaborate, in proiect, de reprezentantii alternativelor educationale, sunt avizate de C.N.A.E./Institutul de Stiinte ale Educatiei (I.S.E.)/institutiile responsabile pentru elaborarea curriculumului national si sunt aprobate de M.E.C.T.S.
(2) Grupele/clasele/structurile/unitatile de invatamant alternativ pot utiliza curriculumul national, cu avizul C.N.A.E si aprobarea M.E.C.T.S.
Art. 20. - (1) Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (A.R.A.C.I.P.), la propunerea C.N.A.E., formeaza experti in evaluarea externa a alternativelor educationale, care participa la autorizarea/acreditarea/evaluarea invatamantului preuniversitar alternativ de stat si particular.
(2) Metodologia de autorizare, acreditare si evaluare periodica a unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ este elaborata de A.R.A.C.I.P., avizata de C.N.A.E. si aprobata de M.E.C.T.S., prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

CAPITOLUL V
Autonomia economico-financiara a unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ particulare.
Caracterul nonprofit al activitatii

Art. 21. - (1) Statul asigura finantarea de baza pentru toti prescolarii si pentru toti elevii din invatamantul alternativ preprimar, primar, gimnazial, profesional si liceal de stat si particular acreditat. Finantarea de baza se face in limitele costului standard per elev/prescolar, conform metodologiei elaborate de M.E.C.T.S.
(2) Finantarea complementara si finantarea suplimentara a unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ se asigura conform Legii nr. 1/2011.
(3) Finantarea de baza si finantarea complementara se realizeaza pe baza contractului de management, incheiat conform prevederilor art. 106 din Legea nr. 1/2011.
(4) In invatamantul preuniversitar alternativ particular, taxele de scolarizare se stabilesc de consiliul de administratie al fiecarei unitati de invatamant, in conditiile legii.
Art. 22. - Consiliul de administratie al unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ particulare, cu consultarea persoanei juridice fondatoare, stabileste anual bugetul de venituri si cheltuieli pentru a asigura functionarea unitatii scolare, in conformitate cu prevederile legale.
Art. 23. - Pentru finantarea invatamantului preuniversitar alternativ particular, furnizorul de educatie poate derula si alte activitati aducatoare de venituri, in conditiile legii si in conformitate cu prevederile statutului asociatiilor/fundatiilor/ federatiilor/centrelor/planurilor care gestioneaza pluralismul educational.
Art. 24. - Consiliile judetene/consiliile locale pot aloca, prin hotarari proprii, fonduri in vederea finantarii organizatiilor neguvernamentale care sunt declarate de utilitate publica si care organizeaza activitate in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ particulare.
Art. 25. - Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ particulare acreditate sunt sprijinite de catre stat, in conditiile prevazute la art. 60 alin. (5) din Legea nr. 1/2011.
Art. 26. - Documentele specifice managementului economico-financiar al unitatii de invatamant preuniversitar alternativ particulare reflecta politicile proprii, iar implementarea lor se face potrivit prevederilor legale si in conformitate cu hotararile consiliului de administratie, in vederea asigurarii autonomiei unitatii de invatamant si a garantarii asigurarii calitatii in educatie.
Art. 27. - Desfiintarea, dizolvarea sau lichidarea unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ particulare se face in conditiile legii sau din initiativa consiliului de administratie al unitatii de invatamant alternativ. In caz de desfiintare, dizolvare sau lichidare, patrimoniul initial revine fondatorului, iar patrimoniul realizat in exclusivitate prin activitatea unitatii de invatamant (dobandit in timpul functionarii provizorii, respectiv dupa acreditare) va fi transferat unei unitati de invatamant de acelasi profil/specializare, particulara sau de stat, conform hotararii consiliului de administratie al unitatii de invatamant alternativ.

CAPITOLUL VI
Managementul unitatilor de invatamant

Art. 28. - Conducerea unitatii de invatamant preuniversitar alternativ de stat si particulare se exercita conform prevederilor Metodologiei de organizare si functionare a consiliului de administratie al unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica si ale Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar (R.O.F.U.I.P.) si cu respectarea elementelor specifice fiecarei alternative educationale.
Art. 29. - In unitatile de invatamant de stat in care functioneaza clase/grupe de invatamant preuniversitar alternativ, acestea sunt reprezentate, proportional cu numarul de prescolari/elevi, in consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
Art. 30. - (1) In invatamantul preuniversitar alternativ particular, componenta consiliului de administratie include reprezentanti ai fondatorilor. Conducerea consiliului de administratie este asigurata de persoana desemnata de fondatori.
(2) Directorii unitatilor de invatamant preuniversitar alternativ particulare sunt numiti de conducerea persoanei juridice fondatoare, cu respectarea criteriilor de competenta . Actul de numire se aduce la cunostinta inspectoratului scolar pe raza caruia isi desfasoara activitatea unitatea respectiva.

CAPITOLUL VII
Beneficiari primari ai invatamantului preuniversitar

Art. 31. - Transferul prescolarilor/elevilor in si din invatamantul preuniversitar alternativ de stat si particular se realizeaza cu respectarea prevederilor R.O.F.U.I.P.
Art. 32. - La constituirea formatiunilor de studiu se tine cont de specificul alternativelor educationale, conform prevederilor regulamentului de organizare si functionare a fiecarei alternative educationale, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 33. - (1) Unitatile de invatamant preuniversitar alternativ de stat si particulare au obligatia sa incheie cu parintii, in momentul inscrierii copiilor/elevilor, un contract educational.
(2) Nerespectarea prevederilor contractului educational-tip de catre unitatea de invatamant este sanctionata de inspectoratul scolar, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 34. - In elaborarea programelor scolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire optionale, sunt consultate si structurile asociative ale parintilor, precum si ale reprezentantilor comunitatii locale si, dupa caz, ale operatorilor economici.
Art. 35. - Evaluarea elevilor din invatamantul preuniversitar alternativ se face in conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare a alternativei educationale, cu respectarea prevederilor legale.

CAPITOLUL VIII




Afişează Ordinul MECTS nr. 5.571/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar alternativ pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Invatamant    Invatamant alternativ    Ministerul Educatiei    Invatamant preuniversitar

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020

Comunicare informatii de interes public. Excluderea de la comunicare a informatiilor ce privesc datele personale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 180/10 februarie 2021

Prescriptia dreptului la actiune; dreptul de acces la instanta, componenta a dreptului la proces echitabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 431/13.10.2020

Transformarea postului in post cu studii superioare. Obligarea paratului la emiterea deciziei privind transformarea postului detinut la terminarea studiilor superioare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 702/30 octombrie 2018

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Detasarea unui salariat fara acordul acestuia
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia I Civila- Decizia civila nr. 470 din 12 iunie 2019

CEDO: Flaminzeanu impotriva Romaniei. Dreptul la instruire
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020



Articole Juridice

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

GDPR: Anonimizarea datelor candidatilor la concursuri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Paradigmele muncii in contextul noilor schimbari sociale
Sursa: Alexandra Florescu, internship MCP Cabinet avocati

Ordinul de protectie. Masuri care pot fi dispuse. Garantii pentru respectarea masurilor dispuse
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati