din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1792 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

  Publicat: 16 Mar 2009       45108 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Legea nr. 81/2002
- Legea nr. 196/2004
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului penal.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Scoatere din circuitul financiar al unei unitati economice a unor fonduri.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

d) sa invite la sediul politiei de frontiera persoanele a caror prezenta este necesara pentru indeplinirea atributiilor politiei de frontiera, prin aducerea la cunostinta acestora, in scris, a scopului si motivului invitatiei;

e) sa efectueze controlul persoanelor si al bagajelor, precum si al autovehiculelor, mijloacelor de transport feroviare, navelor sau aeronavelor, atunci cand exista indicii temeinice ca savarsirea unei infractiuni la regimul frontierei de stat este iminenta si ca persoana sau bunurile cautate se afla in zona controlata;

f) sa foloseasca orice mijloc de transport si de telecomunicatie, indiferent de proprietar sau de detinator, cu exceptia celor apartinand Corpului diplomatic sau consular, pentru luarea unor masuri legale ce nu sufera amanare si care nu pot fi aduse la indeplinire altfel; cheltuielile ocazionate de folosirea acestor mijloace vor fi achitate ulterior, la cererea proprietarilor, si vor fi suportate din fondurile Politiei de Frontiera Romane, urmand sa fie recuperate, potrivit legii, de la persoanele care au determinat interventia;

g) sa foloseasca gratuit mijloacele de transport in comun, mijloacele de transport feroviare si navale, in timpul serviciului, pentru executarea unor misiuni care nu pot fi indeplinite altfel; folosirea mijloacelor de transport se face pe baza legitimatiei de serviciu;

h) sa poarte asupra sa armamentul si munitia necesara si sa foloseasca pentru indeplinirea misiunilor autovehicule, nave, ambarcatiuni, elicoptere si alte mijloace de transport cu sau fara insemnele distinctive ale Politiei de Frontiera Romane; in functie de situatie politistul de frontiera poate folosi girofarurile din dotarea mijloacelor de transport;

i) sa utilizeze, in raport cu natura si cu gradul de impotrivire a persoanei care a savarsit o fapta ilegala, forta fizica si mijloacele specifice din dotare, inclusiv cainii de serviciu; folosirea acestora se va face cu respectarea stricta a legii;

j) sa foloseasca banca de date a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera;

k) sa interzica accesul sau sa inlature persoanele care au intrat in perimetrul punctului de trecere a frontierei de stat ori se afla in apropierea acestuia si care prin prezenta lor sau prin activitatile desfasurate impiedica, sub orice forma, derularea normala a traficului de frontiera;

l) sa efectueze controale si sa participe la razii, independent sau in colaborare cu organele locale ale politiei, cand exista indicii cu privire la savarsirea de infractiuni la regimul frontierei de stat ori ascunderea unor infractori sau bunuri provenite din aceste infractiuni;

m) sa stabileasca, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale, masuri de limitare temporara a circulatiei persoanelor si mijloacelor de transport in apropierea frontierei de stat, in raioanele in care se desfasoara sau urmeaza sa se desfasoare actiuni specifice; aceste limitari vor fi aduse la cunostinta cetatenilor prin grija prefectilor si primarilor;

n) sa solicite sprijinul cetatenilor pentru urmarirea, prinderea, imobilizarea si conducerea la sediile politiei de frontiera a persoanelor care au savarsit fapte ilegale ori a caror identitate nu a putut fi stabilita, pentru luarea masurilor ce se impun, potrivit legii;

o) sa opreasca, sa controleze, sa retina, sa conduca si sa cerceteze in porturile Romaniei navele, ambarcatiunile si persoanele care au incalcat regimul juridic al frontierei de stat si al marii teritoriale sau drepturile Romaniei in zona contigua ori in zona economica exclusiva;

p) sa actioneze pentru oprirea si controlul oricarei nave suspecte, la solicitarea organelor abilitate sau din proprie initiativa, in situatia in care se detin informatii referitoare la implicarea acesteia in activitati ilegale in apele aflate in zona de competenta, informand de indata celelalte institutii cu competente in domeniu; intreaga raspundere privind consecintele ce decurg din oprirea nejustificata a navei revine solicitantului;

r) sa foloseasca armamentul de la bordul navelor proprii impotriva navelor si ambarcatiunilor care au incalcat legislatia romana, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta;

s) sa exercite orice alte drepturi si sa indeplineasca orice alte indatoriri prevazute de lege.



SECTIUNEA a 2-a
Obligatiile politistului de frontiera



Art. 28. - (1) Politistul de frontiera este obligat, in domeniul sau de activitate, sa ia masurile necesare de inlaturare a pericolelor care ameninta ordinea publica sau siguranta persoanelor, in toate situatiile in care ia cunostinta direct ori cand este sesizat despre acestea.

(2) Cand ia cunostinta de existenta unei infractiuni flagrante politistul de frontiera este obligat sa intervina si in afara orelor de program, a atributiilor de serviciu si a competentei sale, pentru incheierea actelor prevazute in Codul de procedura penala.

(3) Cand situatia impune sa actioneze in afara competentei sale politistul de frontiera procedeaza ca si acea autoritate in a carei competenta intra solutionarea cauzei. Despre actiunea sa politistul de frontiera informeaza de indata autoritatea competenta . Daca autoritatea competenta nu poate sa intervina in timp util, politistul de frontiera indeplineste toate actele si faptele prevazute de lege in competenta acelei autoritati. Actiunea acestuia inceteaza in momentul in care intervine autoritatea competenta .

Art. 29. - Activitatile prevazute la art. 27 lit. c), e), l), o) si p) nu au caracterul unei perchezitii prevazute in Codul de procedura penala.

Art. 30. - (1) In exercitarea atributiilor de serviciu politistul de frontiera este obligat in prealabil sa isi decline calitatea si sa prezinte insigna de politist si legitimatia de serviciu, cu exceptia situatiilor in care rezultatul actiunii este periclitat.

(2) La intrarea in actiune sau la inceputul interventiei ce nu sufera amanare politistul de frontiera este obligat sa se prezinte, iar dupa incheierea oricarei actiuni sau interventii sa se legitimeze si sa declare functia si unitatea de politie de frontiera din care face parte.

Art. 31. - (1) Pentru impiedicarea si neutralizarea actiunilor agresive ale persoanelor descoperite ca au savarsit infractiuni sau contraventii la regimul frontierei de stat ori ca au tulburat ordinea si linistea publica in zona de competenta, actiuni ce nu au putut fi inlaturate sau anihilate prin utilizarea altor mijloace legale, politistii de frontiera pot folosi scuturi de protectie, casti cu vizor, bastoane de cauciuc, bastoane cu energie electrostatica, catuse, dispozitive cu substante iritant-lacrimogene, arme cu glont de cauciuc, caini de serviciu, precum si alte mijloace de imobilizare care nu pun in pericol viata persoanei si nu ii produc acesteia vatamari corporale grave.

(2) Mijloacele prevazute la alin. (1) pot fi folosite impotriva persoanelor care:

a) intreprind actiuni care pun in pericol integritatea corporala, sanatatea si bunurile altor persoane;

b) pun in pericol activitatile ce se desfasoara in punctul de trecere a frontierei de stat;

c) ultragiaza persoanele cu functii ce implica exercitiul autoritatii publice.

(3) Folosirea mijloacelor prevazute la alin. (1) impotriva participantilor la actiunile agresive se va face in mod gradual, dupa atentionarea prealabila asupra uzului unor asemenea mijloace si dupa lasarea timpului necesar pentru incetarea actiunilor si parasirea zonei, dupa caz.

(4) Folosirea mijloacelor prevazute la alin. (1) nu trebuie sa depaseasca nevoile reale pentru impiedicarea sau neutralizarea actiunilor agresive.



SECTIUNEA a 3-a
Folosirea armamentului



Art. 32. - (1) In caz de necesitate si atunci cand folosirea altor mijloace de impiedicare sau constrangere nu este posibila, politistul de frontiera poate folosi forta armelor albe sau a armelor de foc, in conditiile si in situatiile prevazute de Legea privind regimul armelor de foc si al munitiilor si de prezenta ordonanta de urgenta .

(2) Uzul armamentului din dotare, in conditiile si in situatiile prevazute de lege, pentru indeplinirea atributiilor de serviciu este considerat legitim.

Art. 33. - Pentru oprirea sau retinerea navelor ori a ambarcatiunilor care au incalcat legislatia Romaniei in apele din zona de competenta, precum si a celor care incearca sa fuga de sub escorta, navele si ambarcatiunile Politiei de Frontiera Romane pot folosi armamentul de bord sau individual din dotare, in urmatoarele situatii:

a) pentru somarea de oprire si retinere a navelor si ambarcatiunilor;

b) direct, fara somatie, impotriva navelor si ambarcatiunilor in anumite situatii prevazute de lege.

Art. 34. - Executarea focului cu armamentul de bord, cu somatie, se efectueaza astfel:





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice