din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1835 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008

  Publicat: 16 Mar 2009       45102 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Legea nr. 81/2002
- Legea nr. 196/2004
- O.U.G. nr. 130/2008 publicata in MOF nr. 711 din 20/10/2008.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Comunicare scrisa, adresata ardesata direct sau prin executorul judecatoresc, prin care se cere debitorului executarea obligatiei scadente.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Comunicare scrisa, adresata ardesata direct sau prin executorul judecatoresc, prin care se cere debitorului executarea obligatiei scadente.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,

a) dupa ce au fost epuizate somatiile legale transmise prin toate mijloacele de comunicare radio, optico-vizuale si acustice, iar nava sau ambarcatiunea urmarita continua sa le ignore, comandantul navei Politiei de Frontiera Romane procedeaza la executarea focului de avertisment in conditiile stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta;

b) in cazul in care, dupa executarea somatiei legale si a focului de avertisment, nava in cauza nu se supune, se va folosi armamentul de bord dupa ce in prealabil a fost avertizat echipajul acesteia sa se deplaseze spre partea din fata a navei, prin somatia: "Parasiti pupa, vom deschide foc in plin!" Dupa ce s-a convins ca avertismentul a fost inteles nava Politiei de Frontiera Romane va deschide foc in plin de la mica distanta asupra partii din spate a navei urmarite, cautandu-se pe cat posibil lovirea aparatului propulsor. Intreaga raspundere pentru nesupunerea la somatie si pentru consecintele ce decurg din ignorarea avertismentelor navei Politiei de Frontiera Romane revine comandantului navei urmarite sau inlocuitorului legal al acestuia.

Art. 35. - Navele Politiei de Frontiera Romane pot executa foc cu armamentul de bord, fara somatie, in urmatoarele situatii:

a) impotriva navelor straine care ataca nave romanesti;

b) impotriva navelor urmarite care riposteaza cu foc de arma sau manevreaza astfel incat securitatea navei Politiei de Frontiera Romane este pusa in pericol;

c) impotriva submarinelor sau altor vehicule submersibile straine care navigheaza in marea teritoriala in imersiune sau la cota periscopica;

d) impotriva navelor straine care ataca alte nave in apele nationale navigabile;

e) impotriva navelor straine care desfasoara actiuni ce pun in pericol securitatea insulelor artificiale, a conductelor si cablurilor submarine, a instalatiilor portuare, a localitatilor si obiectivelor economice de pe litoral si a celor situate pe malurile apelor de frontiera;

f) impotriva grupurilor de oameni sau nave inarmate care patrund in apele din zona de competenta a Romaniei si riposteaza sau incearca sa riposteze cu arme de foc.

Art. 36. - (1) Navele Politiei de Frontiera Romane executa focul de avertisment si focul in plin, astfel incat sa evite incalcarea prin foc de arma a teritoriului statului vecin.

(2) Dupa executarea focului in plin sau in caz de abordaj comandantul navei Politiei de Frontiera Romane se va conforma intocmai reglementarilor internationale privind salvarea vietii omenesti pe mare sau pe fluviu.

Art. 37. - In cazul ambarcatiunilor sau al altor mijloace plutitoare de dimensiuni reduse executarea focului cu sau fara somatie va fi efectuata cu respectarea reglementarilor privind regimul armelor de foc si al munitiilor si a dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.

Art. 38. - Fiecare situatie in care s-a facut uz de arma se raporteaza de urgenta in mod ierarhic. Daca in urma uzului de arma s-a produs moartea sau vatamarea unei persoane ori avarierea grava a unei nave sau aeronave, fapta se comunica de indata procurorului competent.



CAPITOLUL VI
Personalul Politiei de Frontiera Romane



Art. 39. - (1) Personalul Politiei de Frontiera Romane se compune din politisti de frontiera, alti functionari publici si personal contractual.

(2) Politia de Frontiera Romana isi asigura personalul necesar dintre absolventii institutiilor de invatamant ale Ministerului de Interne si personal selectionat si transferat de la alte institutii.

(3) Politistilor de frontiera le sunt aplicabile prevederile Legii privind statutul politistului.

(4) Functionarilor publici le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici si alte reglementari specifice.

(41) Abrogat.

(5) Personalul contractual este supus dispozitiilor Codului muncii si celorlalte norme legale referitoare la drepturile si indatoririle acestuia, in masura in care prin prezenta ordonanta de urgenta nu se dispune altfel.

Art. 391. - Abrogat.



CAPITOLUL VII
Asigurarea logistica, materiala si financiara



Art. 40. - (1) Politia de Frontiera Romana poate detine in folosinta imobile, armament, munitie, echipamente si aparatura tehnica specifica, necesare in vederea indeplinirii atributiilor prevazute de lege.

(2) Politia de Frontiera Romana poate sa inchirieze, in conditiile legii, imobile sau parti din acestea, disponibile, aflate in administrarea sa si in proprietatea publica a statului, prin licitatie publica, potrivit legii.

(3) Politia de Frontiera Romana va retine o cota de 50% din chiria prevazuta in contractele de inchiriere, diferenta urmand sa fie varsata la bugetul de stat .

(4) Sumele retinute se constituie in venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si vor fi utilizate pentru intretinerea, repararea si modernizarea imobilelor aflate in administrarea Politiei de Frontiera Romane. Sumele ramase necheltuite la sfarsitul fiecarui an se reporteaza in anul urmator, avand aceeasi destinatie.

(5) Unitatile Politiei de Frontiera Romane utilizeaza un parc propriu de nave, ambarcatiuni, elicoptere, autovehicule, animale de serviciu si alte mijloace necesare pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege.

(6) Pe langa unitatile Politiei de Frontiera Romane se pot constitui sectii sau asociatii sportive, gospodarii-anexe, precum si cabinete medicale care sa asigure asistenta medicala la locul permanent de munca .

(7) Inspectoratul General al Politiei de Frontiera si unitatile subordonate pot detine in folosinta baze de tratament si unitati de cazare a personalului si a membrilor de familie ai acestuia pe timpul cat se afla in misiune, concedii de odihna sau tratament medical.

Art. 41. - Inspectoratul General al Politiei de Frontiera si unitatile subordonate au in folosinta locuinte de serviciu, de interventie si sociale ce pot fi repartizate personalului propriu si familiilor acestuia.

Art. 42. - (1) Dotarea Politiei de Frontiera Romane se realizeaza de Ministerul de Interne in functie de fondurile alocate cu aceasta destinatie prin legea bugetului de stat si din alte surse, potrivit legii.

(2) Dotarea Politiei de Frontiera Romane se realizeaza din productie interna si din import.



CAPITOLUL VIII





Afişează Ordonanta de urgenta nr. 104/2001, privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane. Consolidata 2008 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice