din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2339 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: O.U.G. nr. 53/2015 pentru stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti

INTEGRAL: O.U.G. nr. 53/2015 pentru stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti


In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 832 din data de 6 noiembrie 2015 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti.

Avand in vedere:


-instabilitatea existenta in mai multe regiuni ale lumii care a generat, in ultima perioada de timp, o amplificare a fenomenului migrationist, cu efecte directe asupra unui numar semnificativ de state europene;


-contextul in care tarile cele mai afectate de dezvoltarea acestui fenomen au adoptat diverse masuri de combatere a migratiei, fara ca acestea sa aiba un caracter unitar si fara a se contura perspectiva solutionarii acestui fenomen;


-legatura directa dintre evenimentele internationale si fenomenul migratiei ilegale la frontierele Romaniei, exemplificata prin cresterea, incepand cu anul 2011, a intentiei de organizare a unor rute de migratie bine conturate direct spre Spatiul Schengen, ca urmare a evenimentelor din Siria;


-pozitionarea geografica a Romaniei in calea a patru potentiale rute de migratie catre Europa de Vest, respectiv:


a)ruta estica de migratie, la frontierele cu Ucraina si Republica Moldova;


b)ruta de migratie a Balcanilor de Vest (Turcia-Grecia-Macedonia-Serbia-Croatia/Ungaria), la frontiera cu Serbia;


c)ruta terestra est-mediteraneana (Turcia-Grecia-Bulgaria), la frontiera cu Bulgaria;


d)ruta Marii Negre, la frontiera maritima;


-conturarea, pe teritoriul tarii noastre, incepand cu anul 2011, a unei noi rute de migratie care se desprinde din cea a Balcanilor de Vest, avand ca principala sursa de migranti tot zona Turcia-Grecia si Albania-Kosovo;


-faptul ca intensificarea fenomenului imigrationist la nivelul Romaniei poate determina aparitia, in unele regiuni, a unor potentiale efecte negative, din punct de vedere socioeconomic si al securitatii nationale;


-necesitatea cresterii capacitatii operative a institutiilor si autoritatilor publice implicate in managementul situatiei imigrantilor ilegali si a persoanelor aflate in nevoie de protectie internationala, inclusiv prin cooperarea dintre acestea in cadrul unor centre ad-hoc in care sa fie integrate toate instrumentele prevazute de legislatia in vigoare ca masuri concrete de raspuns la diferitele situatii generate de strainii care intra sau incearca sa intre intr-un numar foarte mare si intr-un timp foarte scurt pe teritoriul Romaniei,


luand in considerare faptul ca neadoptarea de urgenta a unor masuri de ordin legislativ ar conduce la consecinte grave asupra utilizarii prompte si cat mai eficiente a intregii capacitati a institutiilor si autoritatilor publice cu atributii in managementul situatiilor generate de imigrantii ilegali sau de persoanele aflate in nevoie de protectie internationala, care intra sau intentioneaza sa intre pe teritoriul Romaniei intr-un numar foarte mare,


in considerarea faptului ca reglementarile propuse vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta a carei reglementare nu poate fi amanata,


in temeiul art. 115alin. (4)din Constitutia Romaniei, republicata,



Guvernul Romaniei adopta prezenta Ordonanta de Urgenta.



CAPITOLUL I Dispozitii generale


Art. 1.


(1)Prezenta ordonanta de urgenta stabileste masurile necesare pentru integrarea activitatilor de control la trecerea frontierei de stat, de protectie a sanatatii publice si de clarificare a situatiei strainilor care intra sau incearca sa intre in Romania, prevazute de legislatia in vigoare, in cazul constatarii la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti, actual sau iminent.


(2)In scopul prevenirii si inlaturarii amenintarilor la adresa securitatii nationale, precum si al mentinerii climatului de ordine si siguranta publica in cazul unui aflux masiv de imigranti, prezenta ordonanta de urgenta stabileste un instrument de coordonare integrata a actiunilor autoritatilor romane cu atributii in aceste domenii.


(3)Aplicarea prezentei ordonante de urgenta nu este conditionata de constatarea printr-o decizie a Consiliului Uniunii Europene a existentei afluxului masiv de imigranti.


Art. 2.


In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:


a)aflux masiv de imigranti - trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre straini, intr-un numar care determina depasirea capacitatii operationale a structurilor Politiei de Frontiera Romane competente teritorial si limitrofe locului unde are loc trecerea;


b)clarificarea situatiei strainilor - inregistrarea, verificarea si dispunerea, in cel mai scurt timp posibil si in functie de situatia fiecarui strain, a masurilor prevazute de lege;


c)sistemul AFIS national - sistem automatizat pentru identificarea datelor dactiloscopice, organizat potrivit legii la nivelul Politiei Romane.


Art. 3.


In aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta autoritatile romane respecta urmatoarele principii:


a)principiul nereturnarii, care reprezinta interdictia de a returna un strain catre un teritoriu unde viata ori libertatea ii pot fi puse in pericol;


b)principiul proportionalitatii si eficientei in privinta masurilor luate si a mijloacelor utilizate pentru solutionarea situatiei strainilor;


c)principiul nediscriminarii, constand in interdictia de a dispune masuri impotriva strainilor intemeiate exclusiv pe motive de rasa, culoare, sex, etnie sau origine sociala, limba, religie ori convingeri, opinie politica sau de alta natura, apartenenta la o minoritate nationala, situatia materiala, gradul si tipul unei deficiente, statutul la nastere, handicap, varsta sau orientare sexuala;


d)principiul respectarii demnitatii umane, prin interdictia de a aplica orice tratamente care pot fi considerate degradante ori care sunt in conflict cu convingerile religioase sau de alta natura ale strainilor;


e)principiul respectarii unitatii familiei si a vietii de familie.


CAPITOLUL II Managementul unui aflux masiv de imigranti prin intermediul centrelor integrate


SECTIUNEA 1 Centrele integrate


AA§1.Infiintarea centrelor integrate


Art. 4.


In situatia in care constata prezenta sau iminenta unui aflux masiv de imigranti, inspectorul general al Inspectoratului General al Politiei de Frontiera infiinteaza, prin dispozitie, unul sau mai multe centre de integrare a activitatilor de control la trecerea frontierei de stat, de protectie a sanatatii publice si de clarificare a situatiei strainilor care se prezinta la frontiera, denumite in continuare centre integrate.


Art. 5.


Centrele integrate sunt locuri special amenajate, avand regimul zonei de tranzit, destinate realizarii urmatoarelor activitati:


a)trierea epidemiologica;


b)controlul pentru trecerea frontierei de stat;


c)primirea, inregistrarea si solutionarea cererilor de acordare a protectiei internationale;


d)clarificarea situatiei juridice a strainilor din centrele integrate care nu solicita protectie internationala si dispunerea masurilor specifice;


e)cazarea strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in centrele integrate;


f)alte activitati specifice, destinate clarificarii situatiei strainului.


Art. 6.


(1)Prin dispozitia de infiintare a unui centru integrat se stabilesc cel putin urmatoarele:


a)amplasamentul centrului integrat si schema acestuia;


b)seful centrului integrat, precum si celelalte persoane cu functii de conducere, de coordonare si control al fortelor participante;


c)modalitatea de cooperare a institutiilor care desfasoara activitati in cadrul centrului integrat, inclusiv organizarea accesului, protectiei, supravegherii si insotirii strainilor in si din centrul integrat, potrivit competentelor acestora;


d)regulile de ordine interioara;


e)modul de realizare a informarilor reciproce cu privire la evolutia situatiei operative;


f)periodicitatea evaluarii activitatilor desfasurate.


(2)La dispozitie se anexeaza planurile de cooperare incheiate intre autoritatile si institutiile care desfasoara activitati in cadrul centrelor.


Art. 7.


Autoritatile administratiei publice centrale si locale sunt obligate sa acorde sprijin Politiei de Frontiera Romane in identificarea si stabilirea locurilor in care sa fie amplasate centrele integrate, inclusiv prin punerea la dispozitie cu titlu gratuit si pentru o perioada determinata a unor cladiri sau terenuri, potrivit dispozitiilor legale aplicabile.


AA§2.Desfiintarea centrelor integrate


Art. 8.


(1)Centrele integrate se desfiinteaza prin dispozitie a inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei de Frontiera.


(2)Decizia cu privire la desfiintarea centrelor integrate se ia numai dupa consultarea autoritatilor sau a institutiilor care participa la activitatile realizate in cadrul acestora.


Art. 9.


(1)Autoritatile si institutiile publice reprezentate in cadrul Grupului de coordonare a implementarii Strategiei nationale privind imigratia, constituit prin Hotararea Guvernuluinr. 572/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, asigura buna desfasurare a activitatii centrelor integrate, potrivit competentelor proprii, cu logistica, tehnica si personal.


(2)Trierea epidemiologica in cadrul centrelor se realizeaza de catre personalul spitalelor si unitatilor sanitare ale Ministerului Sanatatii sau ale ministerelor si institutiilor cu retele sanitare proprii, potrivit dispozitiilor legale in materie.


(3)Activitatile prevazute la art. 5lit. b)-f)se realizeaza de catre personalul Politiei de Frontiera Romane, al Inspectoratului General pentru Imigrari si al altor autoritati publice, potrivit atributiilor stabilite de legislatia in vigoare si de prezenta ordonanta de urgenta.


(4)Masurile de ordine publica pe timpul desfasurarii activitatilor prevazute laart. 5se asigura de catre Jandarmeria Romana.


Art. 10.


(1)Conducerea de ansamblu a activitatii centrelor integrate se asigura de catre Inspectoratul General al Politiei de Frontiera.


(2)In cadrul centrelor integrate, conducerea nemijlocita a activitatilor specifice fiecarei institutii sau autoritati participante se asigura de catre conducatorii acestora, potrivit atributiilor si competentelor proprii.


SECTIUNEA a 3-a Dispozitii speciale si derogatorii


AA§1.Trecerea frontierei de stat


Art. 11.


(1)Politia de Frontiera Romana organizeaza activitatea din cadrul punctelor de trecere a frontierei din zona in care se manifesta afluxul masiv de imigranti astfel incat trecerea frontierei de stat de catre persoanele care indeplinesc conditiile prevazute de lege sa fie cat mai putin afectata.


(2)In scopul limitarii efectelor negative ale unui aflux masiv de imigranti asupra activitatii punctelor de trecere a frontierei, Politia de Frontiera Romana este abilitata sa organizeze, in zona in care functioneaza un centru integrat, trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre straini prin alte locuri decat punctele de trecere a frontierei, in conditiile prevazute la art. 4 alin. (2)lit. b)din Regulamentul (CE)nr. 562/2006al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane (Codul Frontierelor Schengen).


AA§2.Prelucrarea unor date cu caracter personal


Art. 12.


(1)In scopul apararii ordinii si sigurantei publice, odata cu efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat in cadrul centrelor integrate, personalul Politiei de Frontiera Romane preia impresiunile digitale si imaginea faciala ale tuturor strainilor care, potrivit documentelor prezentate sau declaratiilor acestora, au implinit cel putin varsta de 14 ani.


(2)Prevederile art. 44alin. (1)din Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica in cazul strainilor care depun cerere de acordare a protectiei internationale dupa ce le-au fost preluate impresiunile digitale si imaginea faciala potrivit alin. (1).


Art. 13.


(1)Impresiunile digitale preluate potrivit art. 12alin. (1)sunt comparate, cautate si stocate in format electronic in sistemul AFIS national, intr-o partitie special constituita in acest scop, asociate cu urmatoarele date:


a)numele si prenumele;


b)cetatenia;


c)data nasterii;


d)sexul;


e)imaginea faciala;


f)data si locul preluarii imaginii faciale si a impresiunilor digitale.


(2)Datele stocate in sistemul AFIS national potrivit alin. (1) sunt pastrate pentru o perioada de 5 ani de la data preluarii imaginii faciale si a impresiunilor digitale, dupa care sunt sterse.


Art. 14.


(1)Datele stocate in sistemul AFIS national potrivit art. 13alin. (1)pot fi accesate, pentru indeplinirea atributiilor de serviciu, de:


a)personalul Politiei de Frontiera Romane, in scopul verificarii identitatii strainilor care au trecut sau au incercat sa treaca ilegal frontiera de stat a Romaniei ori pentru care se solicita Politiei de Frontiera Romane readmiterea pe teritoriul Romaniei in baza unui acord de readmisie;


b)personalul Inspectoratului General pentru Imigrari, in scopul indeplinirii activitatilor prevazute la art. 44alin. (3)din Legea nr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru verificarea identitatii strainilor luati in custodie publica ori pentru care se solicita Inspectoratului General pentru Imigrari readmiterea pe teritoriul Romaniei in baza unui acord de readmisie.


(2)Datele stocate in sistemul AFIS national potrivit art. 13alin. (1)pot fi puse la dispozitia personalului autoritatilor cu atributii de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice si securitatii nationale, pentru indeplinirea atributiilor de serviciu in cadrul unui dosar penal sau al unei investigatii.


Art. 15.


(1)Pentru punerea la dispozitie in conditiile prevazute la art. 14alin. (2)se transmite catre Institutul National de Criminalistica din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane o cerere scrisa, care cuprinde in mod obligatoriu mentiuni referitoare la identitatea si functia solicitantului, dosarul penal sau lucrarea care face necesar accesul si scopul in care se solicita accesul.


(2)Institutul National de Criminalistica din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane efectueaza verificari in sistemul AFIS national si comunica rezultatul acestora.


Art. 16.


(1)Datele cu caracter personal care fac obiectulart. 12-15sunt prelucrate in conformitate cu prevederile Legiinr. 677/2001pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Afacerilor Interne in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice, republicata.


(2)Drepturile persoanei vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal in conditiile prezentei ordonante de urgenta se exercita, dupa caz, potrivit prevederilor Legiinr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legiinr. 238/2009, republicata.


AA§3.Clarificarea situatiei strainilor din centrele integrate


Art. 17.


Prin derogare de la art. 9alin. (5)-(8)din Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 194/2002privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care Politia de Frontiera Romana constata ca masura nepermiterii intrarii in Romania, dispusa impotriva unui strain care a facut obiectul controlului pentru trecerea frontierei de stat in cadrul unui centru integrat, nu poate fi pusa in executare in termen de cel mult 10 zile, masura se pune in executare de catre Inspectoratul General pentru Imigrari prin indepartarea sub escorta a strainului. Dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernuluinr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, privind indepartarea sub escorta, luarea in custodie publica a strainilor si tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei se aplica in mod corespunzator.


Art. 18.


(1)Cererile pentru acordarea protectiei internationale depuse de strainii care fac obiectul controlului pentru trecerea frontierei de stat in cadrul unui centru integrat se solutioneaza in procedura de azil la frontiera, dispozitiileart. 82-87din Legeanr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.


(2)Prin derogare de la prevederileart. 82din Legea nr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia prevazuta la alin. (1), termenul de analizare si pronuntare a unei hotarari este de maximum 10 zile de la primirea cererii.


(3)Prin derogare de la prevederileart. 83din Legea nr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Inspectoratul General pentru Imigrari poate acorda accesul la teritoriu si la procedura ordinara de azil fara efectuarea unui interviu in una dintre urmatoarele situatii:


a)solicitantul provine dintr-o tara de origine pentru care rata de admisibilitate in faza administrativa a procedurii de azil, la nivel national, este de cel putin 30%;


b)solicitantul face parte din categoria persoanelor vulnerabile.


SECTIUNEA a 4-a Drepturile si obligatiile strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate


AA§1.Drepturile strainilor


Art. 19.


(1)Strainii care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate au dreptul la cazare, hrana, asistenta medicala si masuri de preventie, precum si materiale de igiena personala, care se acorda gratuit, cu respectarea, pe cat posibil, a opiniei si specificului propriu acestora in materie religioasa, filozofica si culturala, indiferent de situatia juridica a acestora, potrivit dispozitiilorart. 21si22.


(2)Strainii cazati in centrele integrate au dreptul de a fi informati, intr-o limba pe care o inteleg sau se presupune in mod rezonabil ca o inteleg, cu privire la regulile de ordine interioara pe care trebuie sa le respecte in cadrul centrelor integrate, cu privire la drepturile si obligatiile care le revin pe durata sederii acestora in centrele integrate, precum si cu privire la implicatiile trecerii ilegale a frontierei de stat a Romaniei.


Art. 20.


(1)Centrele integrate sunt organizate, autorizate sanitar, sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, amenajate si dotate astfel incat sa ofere conditii adecvate de cazare, hrana, asistenta medicala primara si igiena personala strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul acestora.


(2)Centrele integrate sunt administrate de catre Politia de Frontiera Romana, prin ordonatorii tertiari de credite din subordine.


Art. 21.


(1)Pentru asigurarea suportului necesar cazarii strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate se utilizeaza inclusiv constructii usoare din elemente modulate, dotate cu materiale corespunzatoare, aflate in dotarea structurilor Politiei de Frontiera Romane sau puse la dispozitia Politiei de Frontiera Romane de catre alte institutii sau autoritati publice ori din rezerva de stat, potrivit dispozitiilor legale aplicabile, in cazul in care necesarul depaseste capacitatea operationala a Politiei de Frontiera Romane.


(2)Hrana strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate se asigura potrivit normelor de hrana prevazute in anexa la Hotararea Guvernuluinr. 1.213/2003privind stabilirea normelor de hrana pentru strainii luati in custodie publica si cazati in centrele de cazare ale Ministerului Afacerilor Interne.


(3)Structura normelor de hrana, regulile de acordare si de aplicare a acestora, dotarea locurilor de cazare din cadrul centrelor integrate, precum si asigurarea cu materiale de igiena personala se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


(4)Conditiile de cazare, hrana si materialele de igiena personala pentru strainii care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate se asigura de Politia de Frontiera Romana, prin structurile ai caror conducatori au calitatea de ordonatorii tertiari de credite care administreaza respectivele centre integrate.


Art. 22.


Asistenta medicala si masurile de preventie aplicate strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate se realizeaza prin spitalele si unitatile sanitare ale Ministerului Sanatatii, respectiv prin cele ale ministerelor si institutiilor cu retele sanitare proprii.


AA§2.Obligatiile strainilor


Art. 23.


(1)Strainii care fac obiectul controlului pentru trecerea frontierei de stat in cadrul centrelor integrate sunt obligati sa prezinte toate documentele sau informatiile necesare stabilirii identitatii lor si sa se supuna fotografierii si amprentarii.


(2)Strainii care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate sunt obligati sa respecte regulile de ordine interioara, sa nu distruga bunurile din dotarea centrelor integrate, sa se conformeze dispozitiilor personalului autoritatilor care desfasoara activitati in cadrul centrelor integrate si sa se supuna investigatiilor si tratamentelor medicale in cazul constatarii unor afectiuni medicale de natura sa puna in pericol sanatatea celorlalte persoane aflate in centrul integrat.


Art. 24.


(1)In cazul nerespectarii de catre straini a obligatiilor prevazute laart. 23personalul autoritatilor care desfasoara activitati in centrele integrate poate lua masurile legale necesare, inclusiv prin utilizarea fortei si a mijloacelor din dotare, pentru protejarea vietii sau a integritatii fizice a personalului centrelor integrate, a strainilor ori a altor persoane, impiedicarea producerii de pagube materiale, a parasirii neautorizate a centrului sau pentru restabilirea ordinii interioare. Masurile se aplica gradual si proportional cu starea de pericol ce trebuie inlaturata.


(2)Folosirea masurilor de constrangere a strainilor care fac obiectul activitatilor realizate in cadrul centrelor integrate trebuie sa fie proportionala cu starea de pericol, sa se aplice numai pe perioada necesara si doar atunci cand nu exista o alta modalitate de inlaturare a pericolului. Folosirea masurilor de constrangere nu are caracterul unei sanctiuni.


(3)Strainii care incita la nerespectarea regulilor de ordine interioara ale centrelor integrate sau care, prin comportamentul lor, pun in pericol in mod repetat propria securitate ori securitatea celorlalti straini aflati in centrul integrat, a personalului institutiilor sau autoritatilor care desfasoara activitati in cadrul centrului integrat sunt transferati in locuri special amenajate in acest scop in cadrul sediilor structurilor teritoriale ale Politiei de Frontiera Romane pentru o perioada de maximum 24 de ore.


AA§3.Raportul cu alte reglementari


Art. 25.


Dispozitiile legale prin care se stabilesc drepturi si obligatii ale strainilor, altele decat cele prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, se aplica in mod corespunzator, in functie de situatia juridica a fiecarui strain.


SECTIUNEA a 5-aMonitorizarea activitatii centrelor integrate


Art. 26.


Organizatiilor si organismelor nationale, internationale si neguvernamentale cu atributii in domeniul migratiei si azilului li se asigura posibilitatea de a vizita centrele integrate, cu respectarea regulilor de ordine interioara.


SECTIUNEA a 6-aSuportarea cheltuielilor


Art. 27.


(1)Cheltuielile necesare organizarii, autorizarii, amenajarii si dotarii centrelor integrate, precum si cele determinate de asigurarea conditiilor de cazare, hrana si igiena personala se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, in limita fondurilor alocate pentru aceste destinatii, precum si din alte surse legal constituite.


(2)Cheltuielile referitoare la asigurarea asistentei medicale primare si a tratamentului corespunzator, a asistentei medicale spitalicesti de urgenta, precum si a asistentei medicale si a tratamentului in cazurile de boli acute sau cronice care pun viata in pericol iminent acordate strainilor care solicita acordarea unei forme de protectie internationala, precum si asistenta medicala acordata solicitantilor de azil cu nevoi speciale se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne.


(3)Cheltuielile referitoare la asigurarea asistentei medicale pentru activitatea de preventie se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sanatatii, respectiv prin bugetele ministerelor si institutiilor cu retele sanitare proprii, potrivit legii, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie.


CAPITOLUL III Coordonarea integrata a activitatilor din domeniul securitatii nationale si al ordinii publice in cazul unui aflux masiv de imigranti


Art. 28.


(1)In vederea coordonarii integrate a activitatilor determinate de aparitia, pe teritoriul Romaniei sau la frontiera, intr-o perioada scurta de timp, a unui aflux masiv de imigranti, Ministerul Afacerilor Interne intocmeste, impreuna cu autoritatile si institutiile reprezentate in Grupul de coordonare a implementarii Strategiei nationale privind imigratia, Planul de contingenta privind principalele masuri necesare pentru inlaturarea amenintarilor la adresa securitatii nationale generate de un aflux masiv de imigranti, precum si pentru prezervarea climatului de ordine si siguranta publica.


(2)Planul de contingenta prevazut la alin. (1) se aproba potrivit legii.


CAPITOLUL IV Masuri adiacente managementului unui aflux masiv de imigranti prin intermediul centrelor integrate


Art. 29.


In vederea cresterii capacitatii de cazare a strainilor luati in custodie publica, prin derogare de la art. 102alin. (1)din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul aparitiei la frontiera a unui aflux masiv de imigranti, cazarea strainilor se poate realiza si in alte spatii care se afla in administrarea Ministerului Afacerilor Interne sau puse la dispozitia ministerului, cu titlu gratuit, de catre alte autoritati ori institutii publice.


Art. 30.


(1)In vederea cresterii capacitatii operationale de management a situatiilor determinate de aparitia pe teritoriul Romaniei sau la frontiera a unui aflux masiv iminent de imigranti, structurile competente ale Ministerului Afacerilor Interne pot desfasura exercitii, antrenamente si simulari.


(2)Cheltuielile necesare desfasurarii exercitiilor, antrenamentelor si simularilor, in vederea cresterii capacitatii operationale de management al situatiilor determinate de aparitia pe teritoriul Romaniei sau la frontiera a unui aflux masiv iminent de imigranti, se asigura prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie.


Art. 31.


Asistenta medicala si masurile de preventie pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne implicat in activitatile realizate in cadrul centrelor integrate se asigura prin unitatile sanitare din subordinea Directiei medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin celelalte structuri medicale din sistemul de ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca si prin unitati sanitare publice.


CAPITOLUL VDispozitii finale


Art. 32.


(1)In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera intocmeste un plan de masuri dupa consultarea autoritatilor si institutiilor care ar putea sa desfasoare activitati in cadrul centrelor integrate.


(2)Ordinul prevazut la art. 21alin. (3)se emite in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice