din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2271 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

INTEGRAL: OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice.

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 156 din 12.03.2009



Avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri urgente pentru perfectionarea si flexibilizarea sistemului achizitiilor publice si luind in considerare faptul ca neadoptarea unor astfel de masuri ar putea avea ca efect o diminuare a gradului de cheltuire a fondurilor publice alocate, inclusiv a fondurilor comunitare, consecinta cea mai grava in acest caz reprezentand-o amanarea/intarzierea implementarii unor proiecte de investitii majore, cu impact social si economic la nivel national sau local, cele mai afectate fiind proiectele incluse in Programul operational regional, POS Transporturi si POS Mediu,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. I. - La articolul 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 572 din 4 iulie 2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2006, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"f) de initiere, organizare si sustinere, prin personalul propriu, a cursurilor de perfectionare si instruire a personalului autoritatilor si institutiilor publice care aplica dispozitiile legale referitoare la achizitiile publice."

Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8, partea introductiva a literei b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) oricare organism, altul decat unul dintre cele prevazute la lit. a), cu personalitate juridica, care a fost infiintat pentru a satisface nevoi de interes general fara caracter comercial sau industrial si care se afla cel putin in una dintre urmatoarele situatii:".

2. Dupa articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu urmatorul cuprins:

"Art. 121. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica pentru atribuirea contractului de achizitie publica de catre structuri ale autoritatilor contractante care functioneaza pe teritoriul altor state, atunci cand valoarea contractului, estimata potrivit prevederilor sectiunii a 2-a din cap. II, este egala sau mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 124.

(2) Pentru atribuirea contractelor de achizitie publica care intra sub incidenta prevederilor alin. (1) si a caror valoare estimata este mai mare decat cea prevazuta la art. 19 trebuie sa se asigure aplicarea principiilor generale prevazute la art. 2 alin. (2), publicitatea la nivel local si respectarea prevederilor art. 35-38 reprezentand cerinte minime in acest sens."

3. La articolul 14 alineatul (1), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:

"d) aplicarii unei proceduri specifice prevazute de legislatia comunitara, in contextul programelor si proiectelor de cooperare teritoriala."

4. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 19. - Autoritatea contractanta are dreptul de a achizitiona direct produse, servicii sau lucrari, in masura in care valoarea achizitiei, estimata conform prevederilor sectiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depaseste echivalentul in lei a 15.000 euro pentru fiecare achizitie de produse, servicii sau lucrari. Achizitia se realizeaza pe baza de document justificativ, care in acest caz se considera a fi contract de achizitie publica, iar obligatia respectarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta se limiteaza numai la prevederile art. 204 alin. (2)."

5. Articolul 40 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 40. - (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a asigura obtinerea documentatiei de atribuire de catre orice operator economic prin asigurarea accesului direct, nerestrictionat si deplin, prin mijloace electronice, la continutul documentatiei de atribuire.

(2) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (1), in situatia in care atasarea documentatiei de atribuire in SEAP nu este posibila din motive tehnice, autoritatea contractanta are obligatia de a pune la dispozitia oricarui operator economic care a inaintat o solicitare in acest sens sau, dupa caz, caruia i s-a transmis o invitatie de participare a unui exemplar din documentatia de atribuire, pe suport hartie ori pe suport magnetic.

(3) In cazul prevazut la alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de asigura obtinerea gratuita a documentatiei de atribuire pentru orice operator economic care o ridica direct de la sediul autoritatii contractante sau de la alta adresa indicata de acesta. In cazul in care documentatia este transmisa prin posta, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita operatorilor economici care vor sa beneficieze de aceasta facilitate o plata care nu trebuie sa depaseasca insa costul aferent transmiterii documentatiei respective."

6. La articolul 58, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 58. - (1) In cazul atribuirii contractelor de publicitate media, cu o valoare anuala cumulata, fara TVA, estimata ca fiind mai mare decat echivalentul in lei a 20.000 euro, autoritatea contractanta are obligatia de a publica un anunt de participare si un anunt de atribuire, in sistemul informatic de utilitate publica disponibil pe internet, la o adresa dedicata, precum si pe pagina proprie de internet."

7. La articolul 76, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 76. - (1) Fara a aduce atingere prevederilor art. 71, in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat cea prevazuta la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite anuntul de participare, spre publicare in SEAP, cu cel putin 20 de zile inainte de data-limita de depunere a ofertelor."

8. Articolul 84 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 84. - Fara a aduce atingere prevederilor art. 71, in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat cea prevazuta la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite anuntul de participare, spre publicare in SEAP, cu cel putin 10 zile inainte de data-limita de depunere a candidaturilor."

9. La articolul 85, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Numarul minim al candidatilor, indicat in anuntul de participare prevazut la alin. (3), trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de 5."

10. La articolul 86 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) fie de a continua procedura de licitatie restransa numai cu acel/acei candidat/candidati care indeplineste/indeplinesc criteriile solicitate."

11. La articolul 89, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) In cazul in care, din motive de urgenta, nu pot fi respectate numarul de zile prevazut la alin. (1) si (2), precum si cel rezultat in urma aplicarii prevederilor alin. (4), autoritatea contractanta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii prin reducerea perioadei respective, dar nu la mai putin de 10 zile."

12. La articolul 90, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 90. - (1) Fara a aduce atingere prevederilor art. 71, in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat cea prevazuta la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite invitatia de participare cu cel putin 15 zile inainte de data-limita de depunere a ofertelor."

13. La articolul 90, alineatul (4) se abroga.

14. Articolul 99 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 99. - Fara a aduce atingere prevederilor art. 71, in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat cea prevazuta la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite anuntul de participare, spre publicare in SEAP, cu cel putin 20 de zile inainte de data-limita de depunere a candidaturilor."

15. La articolul 101, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul minim al candidatilor, indicat in anuntul de participare prevazut la alin. (2), trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de 3."

16. La articolul 102 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) fie de a continua procedura de dialog competitiv numai cu acel/acei candidat/candidati care indeplineste/indeplinesc criteriile solicitate."

17. Articolul 114 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 114. - Fara a aduce atingere prevederilor art. 71, in cazul in care valoarea estimata a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat cea prevazuta la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a transmite anuntul de participare, spre publicare in SEAP, cu cel putin 10 zile inainte de data-limita de depunere a candidaturilor."

18. La articolul 116, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Numarul minim al candidatilor, indicat in anuntul de participare prevazut la alin. (3), trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de 3."

19. La articolul 117 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) fie de a continua procedura de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare numai cu acel/acei candidat/candidati care indeplineste/indeplinesc criteriile solicitate."

20. La articolul 121, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Autoritatea contractanta deruleaza negocieri pana la identificarea si stabilirea ofertei castigatoare, avand in vedere prevederile art. 200."

21. La articolul 121, alineatele (3) si (4) se abroga.

22. Articolul 124 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 124. - Autoritatea contractanta are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte numai in cazul in care valoarea estimata, fara TVA, a contractului de achizitie publica este egala sau mai mica decat echivalentul in lei al urmatoarelor praguri:

a) pentru contractul de furnizare: 100.000 euro;

b) pentru contractul de servicii: 100.000 euro;

c) pentru contractul de lucrari: 750.000 euro."

23. La articolul 178, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 178. - (1) In cazul in care, pentru criteriile de natura celor prevazute la art. 176 lit. c) si d), autoritatea contractanta considera ca se justifica impunerea anumitor cerinte minime pe care ofertantii/candidatii trebuie sa le indeplineasca pentru a fi considerati calificati, atunci aceste cerinte trebuie sa fie precizate, conform principiului transparentei, in cadrul anuntului de participare."

24. Articolul 179 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 179. - Autoritatea contractanta are obligatia de a respecta principiul proportionalitatii atunci cand stabileste criteriile de calificare si selectie, iar aceste criterii trebuie sa aiba o legatura concreta cu obiectul contractului care urmeaza a fi atribuit. In acest sens, nivelul cerintelor minime solicitate prin documentatia de atribuire, precum si documentele care probeaza indeplinirea unor astfel de cerinte trebuie sa se limiteze numai la cele strict necesare pentru a se asigura indeplinirea in conditii optime a contractului respectiv, luand in considerare exigentele specifice impuse de valoarea, natura si complexitatea acestuia."

25. La articolul 186, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) In cazul in care ofertantul/candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata, in conformitate cu prevederile alin. (1), de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180."

26. Articolul 200 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 200. - (1) In termen de 20 de zile de la data deschiderii ofertelor, autoritatea contractanta are obligatia de a stabili oferta castigatoare, pe baza criteriului de atribuire precizat in anuntul de participare si in documentatia de atribuire, in conditiile in care ofertantul respectiv indeplineste criteriile de selectie si calificare impuse.

(2) In cazuri temeinic motivate, autoritatea contractanta poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.

(3) Motivele temeinice se prezinta intr-o nota justificativa, aprobata de ordonatorul de credite al autoritatii contractante, si este parte a dosarului achizitiei publice."

27. Articolul 205 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 205. - (1) Autoritatea contractanta are dreptul de a incheia contractul de achizitie publica/acordul-cadru numai dupa implinirea termenelor de:

a) 11 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii, in cazul in care valoarea estimata, conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, este mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2);

b) 6 zile de la data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii, in cazul in care valoarea estimata, conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a a contractului de achizitie publica/acordului-cadru, este egala sau mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2).

(2) Contractul de achizitie publica/acordul-cadru incheiat inainte de implinirea termenelor prevazute la alin. (1) este lovit de nulitate.

(3) Autoritatea contractanta nu are obligatia de a respecta termenele prevazute la alin. (1) in urmatoarele cazuri:

a) atunci cand prezenta ordonanta de urgenta nu prevede obligativitatea publicarii unui anunt sau a unei invitatii de participare;

b) atunci cand contractul de achizitie publica/acordul-cadru urmeaza sa fie incheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedura de atribuire si nu exista alti operatori economici implicati in procedura de atribuire;

c) atunci cand este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizarii unui sistem dinamic de achizitie.

(4) Prevederile prezentului articol se aplica in mod corespunzator si in cazul organizarii unui concurs de solutii, precum si in cazul atribuirii contractelor prevazute la cap. VII."

28. La articolul 206, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 206. - (1) Autoritatea contractanta are obligatia de a informa operatorii economici implicati in procedura de atribuire despre deciziile referitoare la rezultatul selectiei, la rezultatul procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica sau de incheiere a acordului-cadru, la admiterea intr-un sistem de achizitie dinamic, la rezultatul concursului de solutii ori, dupa caz, la anularea procedurii de atribuire si eventuala initiere ulterioara a unei noi proceduri, in scris si cat mai curand posibil, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la emiterea acestora, inauntrul termenului prevazut la art. 200."

29. La articolul 206, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:

"(11) In sensul prevederilor alin. (1), se considera operator economic implicat in procedura de atribuire orice candidat/ofertant pe care autoritatea contractanta nu l-a informat inca despre decizii care ii vizeaza direct candidatura/oferta proprie sau orice candidat/ofertant a carui candidatura/oferta nu a fost inca respinsa definitiv de autoritatea contractanta. O respingere este considerata definitiva daca a fost comunicata operatorului economic in cauza si fie a fost considerata legala de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor sau de catre instanta sesizata in legatura cu acest aspect, fie nu a facut ori nu mai poate face obiectul unei cai de atac."

30. La articolul 207 alineatul (2), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"d) fiecarui operator economic dintre cei prevazuti la lit. a)-c), data-limita pana la care au dreptul de a depune contestatie, avandu-se in vedere prevederile art. 2562 alin. (1)."

31. La articolul 209 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) autoritatea contractanta se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 86 alin. (2) lit. a), art. 102 alin. (2) lit. a) sau art. 117 alin. (2) lit. a);".

32. Articolul 210 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 210. - Autoritatea contractanta are obligatia de a comunica in scris tuturor participantilor la procedura de atribuire, in cel mult 3 zile lucratoare de la data anularii, atat incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au creat prin depunerea de oferte, cat si motivul concret care a determinat decizia de anulare, inauntrul termenului prevazut la art. 200."

33. Articolul 2101 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2101. - Cu exceptia negocierii fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in cel mult 48 de zile de la anularea procedurii de atribuire, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite in SEAP informatii referitoare la motivele anularii."

34. Articolul 255 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 255. - (1) Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept ori intr-un interes legitim printr-un act al autoritatii contractante, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, poate solicita anularea actului, obligarea autoritatii contractante de a emite un act, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdictionala sau in justitie, in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

(2) In sensul prevederilor alin. (1), prin persoana vatamata se intelege orice operator economic implicat in procedura de atribuire, care:

a) are un interes legitim in legatura cu respectiva procedura de atribuire; si

b) a suferit, sufera sau risca sa sufere un prejudiciu ca o consecinta a unui act al autoritatii contractante, de natura sa produca efecte juridice, ori ca urmare a nesolutionarii in termenul legal a unei cereri privind respectiva procedura de atribuire.

(3) In sensul prevederilor alin. (1), prin act al autoritatii contractante se intelege orice act administrativ, orice alta operatiune administrativa care produce sau poate produce efecte juridice, neindeplinirea in termenul legal a unei obligatii prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumita operatiune, in legatura cu sau in cadrul procedurii de atribuire."

35. La articolul 256, alineatele (1) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 256. - (1) In vederea solutionarii contestatiilor pe cale administrativ-jurisdictionala, partea care se considera vatamata are dreptul sa se adreseze Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, cu respectarea prevederile art. 2562 si 270-271.

(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contestatiile referitoare la procedurile de atribuire de servicii si/sau lucrari aferente infrastructurii de transport de interes national se formuleaza si se judeca in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu derogarile prevazute la alin. (12)-(14). Prin derogare de la prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, termenele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. h), art. 7 alin. (1) si art. 11 alin. (1) se reduc la 5 zile. Prevederile art. 2878 alin. (1) sunt aplicabile."

36. Articolul 2561 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2561. - (1) Inainte de a se adresa instantei competente, persoana vatamata notifica autoritatea contractanta cu privire la pretinsa incalcare a dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice si la intentia de a sesiza instanta judecatoreasca competenta. Dispozitiile art. 205 si 256 2 raman aplicabile.

(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. Dupa primirea notificarii, autoritatea contractanta poate adopta orice masuri pe care le considera necesare pentru remedierea pretinsei incalcari, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis in cadrul respectivei proceduri.

(3) Masurile adoptate potrivit alin. (2) se comunica in termen de o zi lucratoare atat persoanei care a notificat autoritatea contractanta, cat si celorlalti operatori economici implicati in procedura de atribuire.

(4) Persoana vatamata care, primind comunicarea prevazuta la alin. (2), considera ca masurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei incalcari va transmite autoritatii contractante o notificare de renuntare la dreptul de a formula actiune in justitie sau, dupa caz, de renuntare la judecarea actiunii.

(5) Lipsa notificarii prevazute la alin. (1) nu impiedica introducerea cererii in fata instantei judecatoresti competente.

(6) Dispozitiile alin. (1)-(5) se aplica in mod corespunzator in cazul prevazut la art. 256 alin. (1)."

37. Dupa articolul 2561 se introduce un nou articol, articolul 2562, cu urmatorul cuprins:

"Art. 2562. - (1) Persoana vatamata poate sesiza Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor sau, dupa caz, instanta judecatoreasca competenta in vederea anularii actului si/sau recunoasterii dreptului pretins ori a interesului legitim, in termen de:

a) 10 zile de la data luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a, este mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2);

b) 5 zile de la data luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, de un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a, este egala sau mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2).

(2) In cazul in care cererea prevazuta la alin. (1) priveste continutul documentatiei de atribuire, publicata in SEAP in conditiile art. 75 alin. (5), art. 89 alin. (4) si art. 127 alin. (2), data luarii la cunostinta este data publicarii documentatiei de atribuire.

(3) Partea nu se poate adresa, pentru solutionarea aceleiasi cereri, concomitent Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si instantei judecatoresti competente. In caz contrar, se prezuma renuntarea la calea administrativ-jurisdictionala, partea avand obligatia de a notifica Consiliului introducerea cererii la instanta judecatoreasca competenta."

38. La articolul 257, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 257. - (1) Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, denumit in continuare Consiliu, organism independent cu activitate administrativ-jurisdictionala, functioneaza pe langa Secretariatul General al Guvernului."

39. La articolul 261, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Membrii Consiliului sunt selectionati pe baza aptitudinilor profesionale si a bunei reputatii. Candidatii trebuie sa aiba studii universitare de lunga durata, o vechime de 9 ani in domeniul juridic, economic sau tehnic, precum si o experienta de cel putin 2 ani in domeniul achizitiilor publice."

40. La articolul 262, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Personalul auxiliar are calitatea de personal contractual si este asimilat din punctul de vedere al salarizarii personalului contractual al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice."

41. La articolul 263, alineatele (2)-(6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Evaluarea activitatii Consiliului se efectueaza bilunar de catre o comisie.

(3) Comisia prevazuta la alin. (2) este alcatuita din 5 membri, dupa cum urmeaza:

a) un reprezentant al Guvernului, care indeplineste si functia de presedinte al comisiei;

b) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;

c) un reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;

d) un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice;

e) un reprezentant al Consiliului Concurentei.

(4) In sensul prevederilor alin. (2), comisia intocmeste un raport de evaluare care se inainteaza primului-ministru prin Secretariatul General al Guvernului. Pe baza propunerilor din raportul de evaluare, primul-ministru poate sa dispuna, prin decizie, eliberarea din functie a acelor consilieri de solutionare a contestatiilor care au obtinut calificativul nesatisfacator.

(5) Procedura de evaluare a activitatii Consiliului si a presedintelui acestuia se stabileste prin ordin al secretarului general al Guvernului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul aparitiei unor situatii deosebite, procedura de evaluare poate fi efectuata ori de cate ori este necesar si inainte de acest termen."

42. La articolul 270 alineatul (1), literele c1 si c2 se abroga.

43. La articolul 270 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"d) obiectul contestatiei;".

44. La articolul 271, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 271. - (1) Sub sanctiunea respingerii contestatiei ca tardiva, aceasta se inainteaza atat Consiliului, cat si autoritatii contractante, nu mai tarziu de expirarea termenelor prevazute la art. 2562. Contestatorul va atasa la contestatie si copia actului atacat, in cazul in care acesta a fost emis, precum si copii ale inscrisurilor prevazute la art. 270 alin. (1), daca acestea sunt disponibile.

.....................................................................................................................

(4) In cazul neindeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), dispozitiile art. 274 si ale art. 277 alin. (3) nu sunt aplicabile."

45. Articolul 272 se abroga.

46. La articolul 274, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 274. - (1) In vederea solutionarii contestatiei/contestatiilor, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Consiliului, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data expirarii termenului prevazut la art. 205 alin. (1), punctul sau de vedere asupra acesteia/acestora, insotit de orice alte documente considerate edificatoare, precum si, sub sanctiunea amenzii prevazute la art. 275 alin. (3), o copie a dosarului achizitiei publice. Lipsa punctului de vedere al autoritatii contractante nu impiedica solutionarea contestatiei/ contestatiilor, in masura in care s-a facut dovada comunicarii acesteia/acestora."

47. La articolul 274, alineatul (3) se abroga.

48. Articolul 2761 se abroga.

49. Denumirea sectiunii a 5-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:



"SECTIUNEA a 5-a
Masuri de remediere"



50. Articolul 277 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 277. - (1) Dupa primirea unei contestatii, autoritatea contractanta are dreptul de a adopta masurile de remediere pe care le considera necesare ca urmare a contestatiei respective. Orice astfel de masuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalti operatori economici implicati in procedura de atribuire, precum si Consiliului, nu mai tarziu de o zi lucratoare de la data adoptarii acestora.

(2) In situatia in care contestatorul considera ca masurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind nelegale, acesta va trimite Consiliului si autoritatii contractante o notificare de renuntare la contestatie. In acest caz, autoritatea contractanta nu mai are obligatia de a comunica punctul sau de vedere potrivit dispozitiilor art. 274.

(3) Primirea unei contestatii de catre autoritatea contractanta, pentru care nu s-a luat act de renuntare conform prevederilor alin. (2), suspenda de drept procedura de atribuire incepand cu data expirarii termenului prevazut la art. 205 alin. (1) si pana la data expirarii termenului prevazut la art. 281 alin. (1), daca partea interesata nu a introdus plangere la instanta judecatoreasca competenta. Daca decizia Consiliului a fost atacata cu plangere, dispozitiile art. 2877 si 2878 raman aplicabile.

(4) Contractul incheiat in perioada de suspendare este lovit de nulitate.

(5) In cazul in care, in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, autoritatea contractanta achizitioneaza produse, servicii sau lucrari defalcate pe loturi, prevederile alin. (3) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a depus contestatie."

51. La articolul 278, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) In cazul in care Consiliul admite contestatia si dispune luarea unei masuri de remediere a actului atacat, va preciza si termenul in care aceasta trebuie dusa la indeplinire, care nu poate fi mai scurt decat termenul de exercitare a caii de atac impotriva deciziei Consiliului, asa cum este prevazut la art. 281 alin. (1)."

52. La articolul 279, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(5) Decizia prin care Consiliul a dispus luarea unor masuri de remediere va fi inaintata, in copie, in acelasi termen prevazut la alin. (3), catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, care are obligatia de a monitoriza indeplinirea masurilor de remediere."

53. La articolul 280, alineatul (5) se abroga.

54. La articolul 281, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 281. - (1) Deciziile Consiliului privind solutionarea contestatiei si obligarea la plata amenzii pot fi atacate cu plangere la instanta judecatoreasca prevazuta la art. 283 alin. (1), in termen de 10 zile de la comunicare, atat pentru motive de nelegalitate, cat si de netemeinicie.

.....................................................................................................................

(3) Partea care formuleaza plangerea are obligatia sa comunice, in termenul prevazut la alin. (1), o copie a acesteia, precum si a inscrisurilor doveditoare si partii adverse, depunand dovada de comunicare in fata instantei pana la primul termen de judecata."

55. Articolul 283 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 283. - (1) Instanta competenta sa solutioneze plangerea formulata impotriva deciziei pronuntate de Consiliu este curtea de apel, sectia de contencios-administrativ si fiscal in a carei raza se afla sediul autoritatii contractante. Cu exceptia cazurilor in care plangerea are ca obiect contestarea amenzii, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor nu are calitatea de parte in proces.

(2) Plangerea va fi solutionata in complet format din 3 judecatori.

(3) Plangerea se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 3041 din Codul de procedura civila. Prevederile sectiunii a 9-a se aplica in mod corespunzator."

56. Articolul 284 se abroga.

57. La articolul 285, alineatele (1)-(3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 285. - (1) Instanta, admitand plangerea, modifica decizia Consiliului, dispunand, dupa caz:

a) anularea in tot sau in parte a actului autoritatii contractante;

b) obligarea la emiterea actului de catre autoritatea contractanta;

c) indeplinirea unei obligatii de catre autoritatea contractanta, inclusiv eliminarea oricaror specificatii tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anuntul/invitatia de participare, din documentatia de atribuire sau din alte documente emise in legatura cu procedura de atribuire;

d) orice alte masuri necesare remedierii incalcarii dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice.

(2) Instanta, sesizata cu o plangere impotriva unei decizii a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, prin care acesta a solutionat contestatia pe exceptie, admitand plangerea, va desfiinta decizia respectiva si va retine cauza spre judecare pe fond cu luarea in considerare a motivelor care au determinat desfiintarea deciziei.

(3) In situatia in care instanta admite plangerea, modifica decizia Consiliului si constata ca actul autoritatii contractante a incalcat prevederile legislatiei in materia achizitiilor publice, iar contractul a fost incheiat inainte de pronuntare, dispozitiile art. 28710 lit. b) se aplica in mod corespunzator."

58. Articolul 286 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 286. - (1) Procesele si cererile privind actele autoritatilor contractante, acordarea despagubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate in cadrul procedurii de atribuire, precum si cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezolutiunea, rezilierea sau denuntarea unilaterala a contractelor de achizitie publica se solutioneaza in prima instanta de catre sectia de contencios administrativ si fiscal a tribunalului in circumscriptia caruia se afla sediul autoritatii contractante.

(2) Litigiile privind desfasurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, precum si cele privind drepturile si obligatiile contractate in cadrul acestor proceduri se solutioneaza de urgenta si cu precadere, potrivit dispozitiilor art. 7202-7207 si art. 7209 din Codul de procedura civila, care se aplica in mod corespunzator."

59. Articolul 287 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 287. - (1) Despagubirile pentru repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de atribuire se solicita numai in justitie, in conditiile prevederilor art. 2562 alin. (1) sau prin actiune separata.

(2) Despagubirile reprezentand prejudiciul cauzat printr-un act al autoritatii contractante sau ca urmare a nesolutionarii in termenul legal a unei cereri privind procedura de atribuire, prin incalcarea dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice, se pot acorda numai dupa anularea in prealabil, potrivit legii, a actului respectiv ori, dupa caz, dupa revocarea actului sau luarea oricaror altor masuri de remediere de catre autoritatea contractanta.

(3) In cazul in care se solicita plata de despagubiri pentru repararea prejudiciului reprezentand cheltuieli de elaborare a ofertei sau de participare la procedura de atribuire, persoana vatamata trebuie sa faca doar dovada incalcarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, precum si a faptului ca ar fi avut o sansa reala de a castiga contractul, iar aceasta a fost compromisa ca urmare a incalcarii respective."

60. Dupa articolul 287 se introduc 18 noi articole, articolele 2871-28718, cu urmatorul cuprins:

"Art. 2871. - (1) Judecatorul, de indata ce constata ca sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru cererea de chemare in judecata, dispune prin rezolutie comunicarea acesteia, precum si a inscrisurilor catre parat.

(2) Paratul este obligat sa depuna intampinarea in termen de 3 zile de la comunicarea cererii de chemare in judecata.

(3) Intampinarea se comunica de indata reclamantului, care este obligat sa depuna raspuns la intampinare in termen de 3 zile de la comunicare. Paratul va lua cunostinta de raspunsul la intampinare de la dosarul cauzei.

(4) Cererea reconventionala se introduce in termenul prevazut la alin. (2).

Art. 2872. - (1) Comunicarea citatiilor si a altor acte de procedura se poate face de grefa instantei si prin telefax, posta electronica sau prin alte mijloace ce asigura transmiterea textului actului si confirmarea primirii acestuia. Partile, daca dispun de asemenea mijloace de comunicare, au obligatia de a indica datele corespunzatoare in cererea de chemare in judecata, respectiv in intampinare.

(2) Partea careia, personal sau prin reprezentant ori prin functionarul sau persoana insarcinata cu primirea corespondentei, i s-a inmanat citatia pentru un termen de judecata nu va fi citata in tot cursul judecarii la acea instanta, prezumandu-se ca ea cunoaste termenele de judecata ulterioare aceluia pentru care citatia i-a fost inmanata.

Art. 2873. - In termen de o zi lucratoare de la primirea citatiei, autoritatea contractanta are obligatia de a-i instiinta pe ceilalti participanti implicati in procedura de atribuire despre existenta unui litigiu privind procedura de atribuire respectiva.

Art. 2874. - (1) La data depunerii raspunsului la intampinare, judecatorul fixeaza prin rezolutie primul termen de judecata, care va fi de cel mult 20 zile de la data inregistrarii cererii de chemare in judecata, dispunand citarea partilor.

(2) Termenele de judecata ulterioare nu pot fi mai mari de 10 zile.

Art. 2875. - (1) Lipsa partii legal citate nu poate impiedica judecarea cauzei, daca legea nu dispune altfel.

(2) Daca la orice termen fixat pentru judecata se infatiseaza numai una dintre parti, instanta, dupa ce va cerceta toate lucrarile din dosar si va asculta sustinerile partii prezente, se va pronunta in temeiul dovezilor administrate, examinand si exceptiile si apararile partii care lipseste.

(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si in cazul in care lipsesc ambele parti, desi au fost legal citate, daca cel putin una dintre ele a cerut in scris judecarea cauzei in lipsa.

Art. 2876. - Instanta va putea dispune o singura data amanarea judecarii cauzei numai in mod exceptional, pentru motive temeinice si care nu sunt imputabile partii sau reprezentantului ei.

Art. 2877. - (1) In cazuri temeinic justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, instanta, pana la solutionarea fondului cauzei, poate sa dispuna la cererea partii interesate, prin incheiere motivata data cu citarea partilor, masuri cu caracter provizoriu, cum ar fi:

a) masuri de suspendare sau care sa asigure suspendarea procedurii de atribuire, in stadiul in care se afla;

b) alte masuri care sa asigure oprirea implementarii anumitor decizii a autoritatii contractante.

(2) Instanta solutioneaza cererea de suspendare sau privind o alta masura provizorie, luand in considerare consecintele probabile ale acestei masuri asupra tuturor categoriilor de interese ce ar putea fi lezate, inclusiv asupra interesului public. Instanta va putea sa nu dispuna masurile prevazute la alin. (1), in cazul in care consecintele negative ale acestora ar putea fi mai mari decat beneficiile lor. Hotararea de a nu dispune masuri provizorii nu trebuie sa prejudicieze niciun alt drept al persoanei care a inaintat cererea prevazuta la alin. (1).

(3) Incheierea prevazuta la alin. (1) poate fi atacata cu recurs, in mod separat, in termen de 5 zile de la comunicare.

Art. 2878. - (1) Indiferent de decizia instantei cu privire la suspendarea procedurii de atribuire, autoritatea contractanta nu are in nicio situatie dreptul de a incheia contractul inainte de solutionarea cauzei de catre instanta.

(2) In cazul in care hotararea prin care instanta a solutionat cauza este comunicata inainte de expirarea termenelor prevazute la art. 205 din prezenta ordonanta de urgenta, autoritatea contractanta are dreptul de a incheia contractul numai dupa implinirea termenelor respective.

(3) In cazul in care, in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, autoritatea contractanta achizitioneaza produse, servicii sau lucrari defalcate pe loturi, prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a formulat actiune in justitie.

Art. 2879. - Instanta, admitand cererea, poate dispune anularea in tot sau in parte a actului autoritatii contractante, obligarea la emiterea actului de catre autoritatea contractanta, indeplinirea unei obligatii de catre autoritatea contractanta, inclusiv eliminarea oricaror specificatii tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anuntul/invitatia de participare, din documentatia de atribuire ori din alte documente emise in legatura cu procedura de atribuire, precum si orice alte masuri necesare remedierii incalcarii dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice.

Art. 28710. - Instanta poate constata nulitatea contractului in urmatoarele cazuri:

a) autoritatea contractanta a atribuit contractul fara sa respecte obligatiile referitoare la publicarea unui/unei anunt/invitatii de participare conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta;

b) autoritatea contractanta nu a respectat prevederile art. 205 alin. (1) sau ale art. 2878 alin. (1) si (2), prin aceasta privand un operator economic interesat de posibilitatea de a se adresa instantei inainte de incheierea contractului, operatorul economic respectiv avand sanse reale de a i se atribui contractul, iar aceste sanse i-au fost compromise ca urmare a unei incalcari a prevederilor in materie de achizitii publice;

c) autoritatea contractanta nu a respectat prevederile art. 150 sau ale art. 158-160.

Art. 28711. - (1) In cazul in care contractul de achizitie publica a produs efecte juridice sau daca masura prevazuta la art. 28710 ar avea efecte negative mai mari decat cele pozitive si numai daca exista motive imperative de interes general, instanta poate dispune:

a) limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de executie al acestuia; si/sau

b) aplicarea unei amenzi autoritatii contractante de pana la 2% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proportional cu posibilitatea de a limita efectele contractului conform dispozitiilor de la lit. a).

(2) Interesele economice in legatura directa cu contractul respectiv, cum ar fi costurile generate de executarea contractului, costurile generate de lansarea unei noi proceduri de atribuire, costurile cu privire la obligatiile legale generate de absenta efectelor contractului, nu constituie motive imperative de interes general.

Art. 28712. - (1) Prevederile art. 28710 lit. a) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca se incadreaza in una dintre situatiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta in care are dreptul de a nu transmite spre publicare un/o anunt/invitatie de participare, a procedat dupa cum urmeaza:

a) a publicat in mod voluntar in SEAP si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un anunt pentru asigurarea transparentei, prin care isi exprima intentia de a incheia contractul respectiv; si

b) a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1) si ale art. 206 alin. (3).

(2) In sensul prevederilor alin. (1) lit. a), publicarea anuntului si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu este necesara in urmatoarele situatii:

a) autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea estimata a contractului de furnizare ori de servicii care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 125.000 euro;

b) autoritatea contractanta se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimata a contractului de furnizare ori de servicii care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 400.000 euro;

c) valoarea estimata a contractului de lucrari care urmeaza sa fie atribuit este egala sau mai mica decat echivalentul in lei a 5.000.000 euro.

Art. 28713. - Prevederile art. 28710 lit. c) nu sunt aplicabile atunci cand autoritatea contractanta, considerand ca a respectat prevederile art. 150 sau, dupa caz, ale art. 158-160, a procedat dupa cum urmeaza:

a) a comunicat ofertantilor implicati decizia de atribuire a contractului, cu respectarea prevederilor art. 206 alin. (1)-(2) si ale art. 207; si

b) a incheiat contractul respectand, din proprie initiativa, prevederile art. 205 alin. (1) si ale art. 206 alin. (3).

Art. 28714. - (1) Constatarea nulitatii contractului in conditiile prevazute la art. 287 10 se poate solicita si prin actiune separata, in termen de cel mult 30 de zile de la data publicarii anuntului de atribuire prevazut la art. 56 sau, dupa caz, de la data in care s-au indeplinit prevederile art. 28713 lit. a). In cazul in care nu a fost publicat un anunt de atribuire sau publicarea anuntului de atribuire nu s-a realizat in conditiile prevazute la art. 47-48 si la art. 56, cererea de constatare a nulitatii contractului se poate introduce in termen de cel mult de 6 luni de la data incheierii acestuia.

(2) Cererea introdusa dupa expirarea termenelor prevazute la alin. (1) se solutioneaza potrivit dispozitiilor art. 28711.

Art. 28715. - Hotararea se pronunta in termen de 3 zile de la inchiderea dezbaterilor si se comunica partilor in cel mult 5 zile de la pronuntare.

Art. 28716. - (1) Hotararea pronuntata in prima instanta poate fi atacata cu recurs, in termen de 5 zile de la comunicare. Recursul se judeca de sectia de contencios administrativ si fiscal a curtii de apel.

(2) Recursul suspenda executarea si se judeca de urgenta si cu precadere.

(3) In cazul admiterii recursului, instanta de recurs, modificand sau casand sentinta, va rejudeca in toate cazurile litigiul in fond.

Art. 28717. - (1) Cererile introduse, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la instantele judecatoresti, avand ca obiect contractele de achizitie publica, contractele de concesiune de lucrari publice si contractele de concesiune de servicii, se taxeaza cu 2% din valoarea contractului.

(2) Cererile pentru repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de atribuire se taxeaza cu 2% din valoarea acestuia.

(3) Cererile privind anularea actului juridic nepatrimonial, obligarea autoritatii de a emite un act juridic nepatrimonial, recunoasterea dreptului pretins si alte asemenea cereri neevaluabile in bani se taxeaza cu 2.000 lei. Daca prin aceste cereri se solicita si repararea prejudiciului cauzat in cadrul procedurii de atribuire, aceasta se taxeaza la valoare, potrivit prevederilor alin. (2).

Art. 28718. - Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, in masura in care nu sunt contrare prezentei reglementari."

61. Articolul 291 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 291. - Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea presedintelui Consiliului si cu avizul Secretariatului General al Guvernului."

62. Articolul 2961 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2961. - Fara a aduce atingere prevederilor art. 294 si in masura in care un operator economic nu a utilizat o cale de atac in acest sens, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice are dreptul de a solicita in instanta constatarea nulitatii contractelor/acordurilor-cadru, pentru urmatoarele motive:

a) autoritatea contractanta se afla in unul dintre cazurile prevazute la art. 28710;

b) contractul de achizitie publica, contractul de concesiune de lucrari publice sau contractul de concesiune de servicii a fost incheiat cu nerespectarea cerintelor minime prevazute de autoritatea contractanta in caietul de sarcini sau, desi sunt respectate cerintele respective, contractul a fost incheiat in conditii mai putin favorabile decat cele prevazute in propunerile tehnica si financiara care au constituit oferta declarata castigatoare;

c) atunci cand autoritatea contractanta urmareste dobandirea executiei unei lucrari, a unui serviciu sau a unui produs, fapt care ar incadra contractul respectiv fie in categoria contractelor de achizitie publica, fie in categoria contractelor de concesiune de lucrari publice sau de concesiune de servicii, insa autoritatea contractanta incheie un alt tip de contract decat acestea, cu nerespectarea procedurilor de atribuire prevazute de prezenta ordonanta de urgenta."

63. La articolul 300, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:

"(11) Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, pentru cauzele in care a fost parte, copia hotararii judecatoresti pronuntate conform art. 28715, in cel mult 30 de zile de la data la care hotararea a devenit definitiva si irevocabila."

Art. III. - (1) Dispozitiile referitoare la solutionarea litigiilor in instanta prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica numai proceselor incepute dupa intrarea in vigoare a acesteia din urma.

(2) Procesele in curs de judecata la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor continua sa fie judecate de instantele legal investite, potrivit legii sub care au inceput.

(3) Dispozitiile referitoare la solutionarea contestatiilor prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica numai contestatiilor formulate dupa intrarea in vigoare a acesteia din urma. Contestatiile introduse in fata Consiliului, in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit legii sub care au inceput.

Art. IV. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.



*



Prezenta ordonanta de urgenta transpune Directiva 2007/66/CE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a directivelor 89/665/CEE si 92/13/CEE ale Consiliului in ceea ce priveste ameliorarea eficacitatii cailor de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitii publice, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L335 din 20 decembrie 2007.



PRIM-MINISTRU
EMIL BOC


                                           Contrasemneaza:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puscas
Viceprim-ministru,
ministrul administratiei si internelor,
Dan Nica
p. Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea
si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
Corneliu Burada
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea




Bucuresti, 7 martie 2009.

Nr. 19.








Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice