din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2234 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea 203/2018 privind masuri de eficientizare a achitarii amenzilor contraventionale

INTEGRAL: Legea 203/2018 privind masuri de eficientizare a achitarii amenzilor contraventionale


LEGE nr. 203 din 20 iulie 2018 privind masuri de eficientizare a achitarii amenzilor contraventionale

Publicata in Monitorul Oficial numarul 647 din data de 25 iulie 2018


CAPITOLUL I: Dispozitii generale

Articolul 1
Prezenta lege reglementeaza masuri pentru facilitarea achitarii amenzilor contraventionale prin constituirea unui cont unic de plata si simplificarea procedurilor de urmarire a incasarii amenzilor.

Articolul 2
Pentru scopul prezentei legi:
a)se constituie un cont unic deschis la Trezoreria Statului, destinat incasarii amenzilor contraventionale;
b)se reglementeaza obligatia utilizarii unei serii de evidenta unica a proceselor-verbale de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, denumit in continuare proces-verbal de contraventie;
c)se instituie titlul de creanta electronic cuprinzand datele din procesul-verbal de contraventie, stabilite de prezenta lege;
d)se constituie sistemul informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice.

Articolul 3
Fac obiectul prevederilor art. 1-17 din prezenta lege amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice de catre agentii constatatori din cadrul organelor care au implementat seria de evidenta unica a proceselor-verbale de contraventie si modalitatea de preluare si transmitere in sistem informatic a datelor necesare crearii titlului de creanta electronic.

Articolul 4
(1)Sumele reprezentand amenzile contraventionale incasate in conditiile prezentei legi se fac venit la bugetul local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in care domiciliaza contravenientul. Distribuirea sumelor se realizeaza pe baza datelor privind evidenta persoanelor fizice existente la nivelul Ministerului Finantelor Publice valabile la momentul efectuarii transferului.
(2)Prin exceptie de la prevederile alin. (1), sumele reprezentand amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice fara domiciliu in Romania sau cu domiciliu necunoscut, incasate in conditiile prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat.
(3)In cazul in care contravenientul isi modifica domiciliul, iar distribuirea sumelor reprezentand amenzi contraventionale s-a realizat pe baza datelor existente, la momentul transferului, la nivelul Ministerului Finantelor Publice, in conformitate cu prevederile alin. (1), acestea fiind diferite de domiciliul actual, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala la nivelul careia a fost incasata contravaloarea amenzii contraventionale va efectua transferul sumei catre unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala competenta, in limita obligatiilor de plata transferate catre aceasta.



CAPITOLUL II: Achitarea amenzilor in contul unic si distribuirea sumelor incasate

Articolul 5

Prin ordin al ministrului finantelor publice se deschide un cont unic pentru achitarea amenzilor contraventionale potrivit prevederilor prezentei legi.

Articolul 6
(1)Incasarea amenzilor contraventionale in contul unic se face prin modalitatile de plata stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi.
(2)Achitarea in numerar a amenzilor contraventionale se poate face la orice unitate a Trezoreriei Statului, la casieriile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau la alte entitati care se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei legi, indiferent de domiciliul persoanei fizice.
(3)In cazul amenzilor achitate in conditiile prezentei legi, contravenientul nu este obligat sa faca dovada platii catre agentul constatator sau organul din care acesta face parte.

Articolul 7
Documentele de plata prin care se realizeaza achitarea amenzii contraventionale contin urmatoarele informatii:
a)seria de evidenta unica a procesului-verbal de contraventie;
b)codul numeric personal al contravenientului, daca persoana are atribuit un asemenea cod;
c)contul sau codul IBAN al contului unic;
d)suma platita;
e)data platii;
f)alte informatii necesare, stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 8
(1)Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care incaseaza amenzi contraventionale potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) au obligatia de a transfera catre sistemul informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice informatii despre incasarile efectuate in numerar prin casieriile proprii, precum si despre sumele incasate prin alte modalitati de plata decat cele stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi.
(2)Procedura si termenele de transmitere catre sistemul informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice a informatiilor referitoare la incasarile efectuate in numerar prin casieriile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, precum si prin alte modalitati de plata se stabilesc prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, cu avizul ministrului afacerilor interne.

Articolul 9
(1)In termen de maximum doua zile lucratoare de la data incasarii in contul unic, Ministerul Finantelor Publice vireaza sumele incasate in contul unic de venituri al bugetului local/bugetului de stat, potrivit destinatiilor stabilite de prezenta lege.
(2)Documentul de plata prin care se vireaza suma din contul unic in contul de venituri bugetare contine urmatoarele informatii:
a)seria de evidenta unica a procesului-verbal de contraventie;
b)codul numeric personal al contravenientului, daca persoana are atribuit un asemenea cod;
c)codul IBAN al contului bugetar;
d)suma platita;
e)data platii;
f)alte informatii stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 10
(1)Ministerul Finantelor Publice restituie sumele virate in contul unic, in situatia in care transmiterea nu este conforma cu regulile si procedurile de transmitere a sumelor in contul unic stabilite prin prezenta lege sau prin normele de aplicare a prezentei legi.
(2)Metodologia de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata a amenzilor contraventionale in conformitate cu prevederile prezentei legi se stabileste prin ordin comun al ministrului finantelor publice si ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, cu avizul ministrului afacerilor interne.
(3)Cererile privind solicitarea indreptarii erorilor materiale din documentele de plata a amenzilor contraventionale in conformitate cu prevederile prezentei legi pot fi depuse in termen de maximum un an de la data efectuarii platii.



CAPITOLUL III: Procesul-verbal de contraventie

Articolul 11

(1)Pentru a fi introdus in sistemul informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice, potrivit prezentei legi, procesul-verbal de contraventie intocmit trebuie sa cuprinda, distinct, pe langa informatiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarele informatii necesare efectuarii platii:
a)seria de evidenta unica a procesului-verbal de contraventie;
b)contul unic si codul IBAN al acestuia;
c)suma de plata reprezentand amenda aplicata;
d)suma de plata reprezentand jumatate din minimul amenzii prevazute de lege;
e)alte informatii necesare, stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi, care nu afecteaza drepturile contravenientului.
(2)Modelul procesului-verbal de contraventie prevazut la alin. (1) se aproba prin normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 12
Seria de evidenta unica a procesului-verbal de contraventie contine un set de caractere numerice a carui structura se stabileste prin normele de aplicare a prezentei legi.



CAPITOLUL IV: Titlul de creanta electronic


Articolul 13
(1)Titlul de creanta electronic cuprinde un set de informatii preluate din procesul-verbal de contraventie inmanat sau comunicat contravenientului, precum si alte informatii, prevazute la alin. (2).
(2)Informatiile preluate electronic de organul din care face parte agentul constatator, prevazute la alin. (1), sunt:
a)seria de evidenta unica a procesului-verbal de contraventie;
b)data intocmirii procesului-verbal de contraventie;
c)data la care procesul-verbal de contraventie a fost inmanat sau comunicat contravenientului;
d)datele de identificare a contravenientului;
e)suma de plata reprezentand cuantumul amenzii aplicate;
f)suma de plata reprezentand jumatate din minimul amenzii prevazute de lege;
g)data pana la care se poate achita jumatate din minimul amenzii prevazute de lege;
h)codul IBAN al contului unic;
i)temeiul legal al aplicarii sanctiunii;
j)situatia procesului-verbal de contraventie.
(3)Datele de identificare a contravenientului, prevazute la alin. (2) lit. d) sunt, dupa caz:
a)numele si prenumele, codul numeric personal si domiciliul contravenientului persoana fizica cu domiciliul in Romania; sau
b)numele si prenumele contravenientului persoana fizica fara domiciliu in Romania sau cu domiciliul necunoscut si codul numeric personal, daca persoana are atribuit un asemenea cod, si, dupa caz, seria si numarul pasaportului ori ale altui document de trecere a frontierei de stat, data eliberarii acestuia si statul emitent.
(4)Informatiile care fac obiectul prevederilor alin. (2) lit. j) se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 14
(1)Titlul de creanta electronic se transmite in format electronic, de catre organul din care face parte agentul constatator, organului fiscal competent in colectarea creantelor fiscale.
(2)Dupa transmiterea titlului de creanta electronic, organul din care face parte agentul constatator sesizat cu privire la formularea unei plangeri impotriva procesului-verbal de contraventie comunica in format electronic aceasta situatie si ca exista o hotarare definitiva a instantei de judecata.
(3)In situatia in care exista o hotarare judecatoreasca definitiva, organele prevazute la alin. (1) procedeaza la executare, cu respectarea prevederilor art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4)Prin derogare de la prevederile art. 39 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, procesele-verbale de contraventie intocmite in conditiile prezentei legi se arhiveaza la nivelul organului din care face parte agentul constatator, fara a mai fi transmise in format hartie organelor fiscale competente.
(5)Prin exceptie de la prevederile alin. (4), in situatia in care sunt necesare informatii suplimentare, in cadrul procedurii de contestare la executare, procesul-verbal de contraventie poate fi solicitat de organele fiscale competente sau de catre instantele de judecata.

Articolul 15
(1)Titlurile de creanta electronica se transmit in fisiere electronice care contin semnatura sau alta modalitate de autentificare stabilita prin normele de aplicare a prezentei legi.
(2)Titlul de creanta electronic, transmis in conditiile alin. (1), editat pe suport hartie de catre organele prevazute la art. 14 alin. (1), este valabil fara semnatura si stampila.
(3)Titlul de creanta electronic devine executoriu, in conditiile art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si sta la baza initierii masurilor de recuperare intreprinse de catre organele prevazute la art. 14 alin. (1), potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 16

Procedura de prelucrare si transmitere a titlurilor de creanta electronica, inclusiv termenele aferente, se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei legi.

Articolul 17
Prevederile art. 1-16 se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL V: Modificarea si completarea unor acte normative

Articolul 18
Alineatul (7) al articolului 226 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(7) Netransmiterea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor catre organele fiscale in termen de 90 de zile de la comunicarea acestora catre contravenient atrage, potrivit legii, raspunderea persoanelor care se fac vinovate de aceasta. Transmiterea cu intarziere a proceselor-verbale nu impiedica executarea silita a acestora, in conditiile in care nu a intervenit prescriptia executarii."

Articolul 19
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1.La articolul 109, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Modelul procesului-verbal de constatare a contraventiei se stabileste prin ordin al ministrului afacerilor interne, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
2.La articolul 109, alineatele (5)-(8) se abroga.
3.La articolul 120, alineatele (2) si (3) se abroga.

Articolul 20
Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.La articolul 8, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor juridice in conformitate cu legislatia in vigoare se fac venit integral la bugetul de stat, cu exceptia celor aplicate, potrivit legii, de autoritatile administratiei publice locale si amenzilor privind circulatia pe drumurile publice, care se fac venit integral la bugetele locale ale unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in care contravenientul isi are domiciliul sau sediul, dupa caz."
2.La articolul 8, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor fizice in conformitate cu legislatia in vigoare se fac venit integral la bugetele locale ale unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in care contravenientul isi are domiciliul."
3.La articolul 8, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor fizice fara domiciliu in Romania si persoanelor juridice fara sediu in Romania se fac venit la bugetul de stat."
4.La articolul 16, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: data si locul unde este incheiat; numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator; numele, prenumele, domiciliul si codul numeric personal ale contravenientului, descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea imprejurarilor care pot servi la aprecierea gravitatii faptei si la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia; indicarea societatii de asigurari, in situatia in care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulatie; posibilitatea achitarii, in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal, a jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ; termenul de exercitare a caii de atac si instanta la care se depune plangerea."
5.Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
Lipsa uneia dintre mentiunile privind numele si prenumele agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, codul numeric personal pentru persoanele care au atribuit un asemenea cod, iar, in cazul persoanei juridice, lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu."
6.Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
Contravenientul este obligat sa prezinte agentului constatator, la cerere, actul de identitate ori documentele in baza carora se fac mentiunile prevazute la art. 16 alin. (1) si (11). In caz de refuz, pentru legitimarea contravenientului, agentul constatator poate apela la politisti, jandarmi sau politisti locali."
7.La articolul 25, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Procesul-verbal de constatare a contraventiei este titlu de creanta si instiintare de plata."
8.La articolul 26, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Daca agentul constatator aplica si sanctiunea, iar contravenientul este prezent la incheierea procesului-verbal, copia de pe acesta se inmaneaza contravenientului, facandu-se mentiune in acest sens in procesul-verbal. Contravenientul va semna de primire.
..........................................
(3) In cazul in care contravenientul nu este prezent sau, desi prezent, refuza sa semneze procesul-verbal, comunicarea acestuia se face de catre agentul constatator, in termen de cel mult doua luni de la data incheierii."
9.Articolul 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
Comunicarea procesului-verbal se face prin posta, cu aviz de primire, sau prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de cel putin un martor."
10.La articolul 28, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
(1) Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal, jumatate din minimul amenzii prevazute de actul normativ, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal."
11.Articolul 37 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
Procesul-verbal neatacat in termenul prevazut la art. 31, precum si hotararea judecatoreasca definitiva prin care s-a solutionat plangerea constituie titlu executoriu, fara vreo alta formalitate."
12.La articolul 39, dupa alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (31)-(33), cu urmatorul cuprins:
"(31) In cazul in care contravenientul isi schimba domiciliul fiscal, organul fiscal local de la domiciliul anterior transfera organului fiscal local de la noul domiciliu dosarul fiscal al contravenientului cuprinzand titlurile executorii provenite din sanctiuni contraventionale, neincasate sau incasate partial pentru diferenta, precum si orice alte acte de executare silita intocmite cu respectarea prevederilor legale.
(32) Organul fiscal local de la noul domiciliu continua procedura de executare silita in baza actelor administrative fiscale emise de organul fiscal local de la domiciliul fiscal anterior al contravenientului.
(33) Sumele incasate in cursul procedurii de executare silita prevazute la alin. (32) se fac venit la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale de la noul domiciliu fiscal al contravenientului."



CAPITOLUL VI: Dispozitii tranzitorii si finale

Articolul 21

(1)Prevederile cap. I-IV se aplica, in sistem pilot, amenzilor contraventionale la regimul circulatiei pe drumurile publice aplicate conducatorilor de autovehicule.
(2)Organizarea, functionarea, finantarea si administrarea sistemului informatic de gestionare a titlurilor de creanta electronice se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(3)Prevederile cap. I-IV se aplica amenzilor contraventionale, altele decat cele prevazute la alin. (1), pe masura dezvoltarii sistemului informatic prevazut la alin. (2), de la data stabilita prin hotarare a Guvernului.

Articolul 22
(1)Pentru procesele-verbale intocmite anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, aplicarea si executarea sanctiunii contraventionale se supun prevederilor legale in vigoare la momentul intocmirii actului de constatare.
(2)De la data intrarii in vigoare a prezentei legi, contravenientul poate achita jumatate din minimul amenzii prevazute de lege si in acele situatii in care actul normativ de stabilire a contraventiilor nu prevedea expres aceasta posibilitate.

Articolul 23
Normele de aplicare a prezentei legi se aproba prin hotarare a Guvernului, pana la 31 decembrie 2018.

Articolul 24
Prezenta lege intra in vigoare in termen de 30 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 1-17 care intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2019.

Articolul 25
(1)La data intrarii in vigoare a prezentei legi, dispozitiile din actele normative in vigoare care stabilesc achitarea a jumatate din minimul amenzii contraventionale, intr-un termen mai mic decat cel prevazut la art. 28 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
(2)La data intrarii in vigoare a ordinului ministrului afacerilor interne prevazut la art. 109 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatie pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, anexele nr. 1A si 1D din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.391/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice