din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 331/2018 privind aprobarea Programului de investitii pentru infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana

INTEGRAL: Legea nr. 331/2018 privind aprobarea Programului de investitii pentru infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana


Legea nr. 331/2018 privind aprobarea Programului de investitii pentru infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana

CAPITOLUL I


Dispozitii generale


Art. 1. - Se aproba Programul de investitii pentru infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana, incepand cu anul 2018, denumit in continuare Program, care are ca obiect facilitarea accesului la finantare in vederea realizarii de investitii pentru infiintarea unitatilor.


Art. 2. - (1) Programul prevazut la art. 1 vizeaza realizarea de investitii pentru infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in localitatile din zona montana.


(2) Investitiile din Program au ca obiectiv valorificarea superioara a produselor montane, limitarea declinului sectorului de productie primara, in scopul asigurarii consumului intern, mentinerea si crearea de noi locuri de munca, cu accent deosebit pe stoparea depopularii.


(3) Infiintarea unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana se realizeaza in conformitate cu proiectele-tip puse la dispozitie in mod gratuit de catre Agentia Zonei Montane, denumita in continuare AZM.


(4) Numarul unitatilor, tipul acestora, amplasamentul in localitatile din zona montana si proiectul-tip de realizare se aproba anual prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.


Art. 3. - In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:


a) zona montana - astfel cum este definita la art. 1 din anexa la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 52/2017 privind aprobarea Procedurii de verificare a conformitatii datelor cuprinse in caietul de sarcini in vederea acordarii dreptului de utilizare a mentiunii de calitate facultative "produs montan" si de verificare a respectarii legislatiei europene si nationale de catre operatorii economici care au obtinut dreptul de utilizare a respectivei mentiuni, cu modificarile ulterioare;


b) unitati de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana - constructii inregistrate/autorizate sanitar-veterinar unde se realizeaza abatorizarea animalelor si/sau prelucrarea carnii rezultate din zona montana, respectand normele de igiena si sanitar- veterinare in vigoare;


c) beneficiari privati - persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, constituite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, grupuri de producatori infiintate conform Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 338/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului mediului, apelor si padurilor nr. 358/763/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 37/2005 privind recunoasterea si functionarea grupurilor si organizatiilor de producatori, pentru comercializarea produselor agricole si silvice, persoane juridice constituite in conformitate cu prevederile Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, persoane juridice constituite in conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, si persoane juridice constituite in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati in agricultura si/sau industria alimentara;


d) proiect-tip pus la dispozitie de Agentia Zonei Montane - documentatie tehnico-economica elaborata de AZM, conform legislatiei in vigoare, pentru realizarea si dotarea unei constructii-cadru, amplasata in zona montana, care corespunde standardelor in domeniu si se incadreaza in bugetul previzionat pentru finantarea acestui program.


CAPITOLUL II


Modul de finantare si de accesare a Programului


Art. 4. - (1) Se instituie o schema de finantare prin care beneficiarii Programului primesc maximum 40% din valoarea cheltuielilor eligibile ale investitiei in vederea realizarii unitatilor de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana.


(2) Intensitatea sprijinului financiar poate fi majorata cu 20 de puncte procentuale, cu conditia ca ajutorul de stat maxim combinat sa nu depaseasca 90 de puncte procentuale din valoarea cheltuielilor eligibile ale investitiei pentru:


a) tinerii fermieri sau fermierii care s-au instalat in cei 5 ani anteriori datei de depunere a cererii de inscriere in Program;


b) investitiile care se realizeaza in zone care se confrunta cu constrangeri naturale sau cu alte constrangeri specifice;


c) cooperativele constituite in conformitate cu prevederile Legii nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


(3) Sprijinul financiar prevazut la alin. (1) se acorda o singura data pentru un beneficiar si pentru un singur obiectiv dezvoltat prin Program.


(4) Sumele necesare pentru finantarea Programului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, destinate in acest scop.


(5) Valoarea anuala a schemei de finantare, conditiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finantarii, precum si modalitatile de verificare si de control se stabilesc anual prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


Art. 5. - Sprijinul financiar prevazut la art. 4 se acorda beneficiarilor privati, asa cum sunt ei definiti la art. 3 lit. c), in vederea realizarii investitiilor stabilite prin proiectele-tip puse la dispozitie de catre Agentia Zonei Montane.


Art. 6. - Valoarea totala a Programului este de 15 milioane euro si se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


CAPITOLUL III


Dispozitii finale


Art. 7. - Unitatile de capacitate mica pentru sacrificarea animalelor si/sau prelucrarea carnii in zona montana, realizate in cadrul acestui program, pot asigura prestari de servicii si altor beneficiari privati, pe baza de contract de prestari servicii.


Art. 8. - (1) Schema de ajutor de stat prevazuta de prezenta lege se notifica la Comisia Europeana.


(2) In situatia in care decizia Comisiei Europene contine prevederi noi sau diferite fata de schema notificata, prevederile schemei de ajutor de stat se completeaza si/sau se modifica in mod corespunzator.


Art. 9. - (1) Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale este responsabil pentru recuperarea creantelor bugetare rezultate din nereguli in cadrul prezentului program.


(2) In cazul constatarii faptului ca s-au acordat, in mod nejustificat, sume in cadrul prezentului program, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale are obligatia de a notifica beneficiarii cu privire la obligatia restituirii sumelor acordate la finantarea Programului si nejustificate.


(3) In cazul in care beneficiarii privati nu restituie Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale sumele notificate, in termen de 15 zile de la data comunicarii notificarii, acesta emite decizii de recuperare a sumelor de restituit.


(4) Decizia de recuperare constituie titlu de creanta si poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data comunicarii.


(5) Introducerea contestatiei pe cale administrativa nu suspenda executarea titlului de creanta.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice