din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2190 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulament de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice

INTEGRAL: Regulament de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice


Regulament din 1991 de organizare si functionare a Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 189 din 19/09/1991



CAPITOLUL I
Denumirea, forma juridica si sediul



1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice functioneaza pe linga guvern ca organ central de specialitate, cu personalitate juridica, finantat de la bugetul administratiei centrale de stat, in calitate de ordonator principal de credite.


2. Sediul oficiului este in municipiul Bucuresti, str. Povernei nr. 19-21, sectorul 1.



CAPITOLUL II
Obiectul de activitate si atributiile



1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice este organul central de specialitate, de analiza si control la nivel national, ce urmareste aplicarea normelor tehnice de respectare a prevederilor legale referitoare la asigurarea calitatii vinurilor, bauturilor alcoolice, distilatelor, materialelor folosite in tratamentele admise de lege, prin determinari organoleptice, fizico-chimice, microbiologice, potrivit metodologiei interne si internationale in acest domeniu.


2. Activitatea de analiza si control se desfasoara la nivel national, prin sondaj, pe baza de proceduri specifice, asupra agentilor economici care produc, importa si comercializeaza vinuri, produse pe baza de must si vin, precum si orice fel de bauturi alcoolice si materii prime pentru prepararea acestora, in concordanta cu interesele nationale si cu reglementarile adoptate pe plan international.


3. Atributiile oficiului sint urmatoarele:


3.1. Analizeaza, in laboratoare autorizate sau acreditate, proprii sau ale tertilor, probele ce formeaza obiectul sau de activitate, provenite de la agentii economici din tara sau din import, eliberind buletine de analiza sau buletine de incercari, in urmatoarele cazuri:


a) in urma activitatii proprii de control;


b) la cererea agentilor economici si la solicitarea consumatorilor;


c) la solicitarea organelor de stat autorizate (Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Economiei si Finantelor, Ministerul Sanatatii, Politie, Procuratura, Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate) sau a asociatiilor pentru protectia consumatorilor.


3.2. Efectueaza, la cerere, expertize si contraexpertize tehnice, in caz de litigii intre parti, la toate produsele prevazute in obiectul sau de activitate.


3.3. Executa, la cerere, analize complete la mostrele de vinuri si bauturi alcoolice ce urmeaza a fi expediate pentru prospectare la partenerii externi, la vinurile si bauturile alcoolice ce se livreaza la export, precum si la mostrele de vinuri si bauturi alcoolice provenite din import.


3.4. Efectueaza, la cerere, analize complete la materii prime, vinuri, produse pe baza de must si vin, rachiuri naturale si industriale, materiale oenologice, utilizind metodele de determinare (organoleptice, fizico-chimice, microbiologice etc.) prevazute in standardele de stat si cele recomandate de Oficiul international al viei si vinului.


3.5. Avizeaza pe baza analizelor organoleptice si de laborator, din punct de vedere al incadrarii in parametrii tehnici si calitativi prevazuti in legislatia vitivinicola interna, in normele tehnice de aplicare a acesteia si in prevederile din standardele de stat si internationale:


a) importul de vinuri, produse pe baza de must si vin, bauturi alcoolice si materii prime pentru prepararea acestora, destinate comercializarii, precum si autorizatiile de import pentru aceste produse;


b) exportul de vinuri si produse pe baza de must si vin;


c) exportul de alte bauturi alcoolice;


d) calitatea materialelor de uz oenologic provenite din tara sau din import;


e) punerea in consum de noi sortimente de bauturi alcoolice sau materiale oenologice.


3.6. Previne comercializarea de vinuri si bauturi alcoolice sau prestari de servicii in domeniul sau de activitate, care nu corespund cerintelor consumatorilor sau pot afecta viata ori sanatatea acestora, prin omologarea produselor, numai daca se incadreaza in prevederile standardelor obligatorii si prin supravegherea pe piata a calitatii acestora, potrivit legii.


3.7. Organizeaza periodic instruiri cu specialistii care isi desfasoara activitatea in laboratoarele de profil din tara, pentru ridicarea nivelului profesional al acestora, in vederea obtinerii certificatelor de autorizare sau de acreditare.


3.8. Emite autorizatii de functionare a laboratoarelor de profil din tara, in functie de dotarea lor cu aparatura specifica si incadrarea acestora cu specialisti autorizati, luind masuri de retragere a autorizatiilor atunci cind constata abateri de la metodele de determinare prevazute in standarde.


3.9. Indruma si controleaza activitatea tehnica a laboratoarelor de profil din teritoriu, promovind practicile oenologice si metodele de analiza nou aparute, sau cele care s-au aplicat mai putin in tara noastra.


3.10. Organizeaza, la cerere, cursuri de formare si autorizare pentru aplicarea tratamentelor cu ferocianura de potasiu in vederea deferizarii vinurilor cu continut ridicat de Fe. Persoanele care au absolvit si au obtinut rezultate corespunzatoare la aceste cursuri primesc autorizatii care le confera dreptul sa aplice tratamentele respective.


3.11. La cererea agentilor economici si a unor institutii de stat, acorda consultatii tehnice in domeniul sau de activitate, si recomanda solutii pentru problemele in care a fost solicitat.


3.12. Participa la elaborarea, imbunatatirea, revizuirea si avizarea standardelor de stat si a altor reglementari in domeniul producerii vinurilor, produselor pe baza de must si vin, precum si a celorlalte bauturi alcoolice.


3.13. Are relatii de colaborare cu Institutul de cercetari pentru viticultura si vinificatie Valea Calugareasca, Institutul de cercetari alimentare, Laboratorul Larex, institutiile de invatamint superior de profil si alte organisme din domeniul sau de activitate.


3.14. Participa la organizarea actiunii pentru acordarea titlului de "degustator autorizat de vinuri".


3.15. Sprijina si participa la organizarea de manifestari nationale si internationale cu caracter vinicol (tirguri, expozitii, concursuri, consfatuiri, simpozioane, congrese etc.).


3.16. Colaboreaza cu unitati similare din alte tari in vederea asigurarii schimbului de experienta, informatii, publicatii si aparatura specifica.



CAPITOLUL III
Supravegherea calitatii vinului si bauturilor alcoolice.
Depistarea fraudelor si falsificarilor



1. Supravegherea calitatii vinurilor si bauturilor alcoolice, precum si a serviciilor in domeniu pentru prevenirea si depistarea fraudelor si falsificarilor, in special a celor ce pot afecta viata ori sanatatea oamenilor, se realizeaza de specialistii anume desemnati din cadrul Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate si Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice, prin efectuarea de controale sau inspectii periodice si inopinate in locurile unde se produc, comercializeaza, incearca, conserva, ambaleaza, transporta, depoziteaza si se utilizeaza vinurile si bauturile alcoolice.


2. Criteriile pentru efectuarea controlului calitatii vinului si bauturilor alcoolice, prevenirea si combaterea faptelor de natura a afecta viata ori sanatatea oamenilor, reprimarea fraudelor si falsificarilor privind calitatea vinurilor si bauturilor alcoolice, precum si a serviciilor in domeniu, modul de recoltare si sigilare a esantioanelor in vederea trimiterii lor pentru analiza, verificari si incercari in laboratoarele acreditate sau autorizate de catre Oficiul de stat pentru calitate, precum si modul de intocmire a proceselor-verbale de constatare si a altor documente aferente se stabilesc printr-o procedura specifica intocmita de Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice pe baza metodologiei-cadru elaborata de Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate.


3. Contravaloarea mostrelor si esantioanelor prelevate in cadrul actiunii de supraveghere a calitatii se suporta de catre producator, comerciant, importator sau prestator servicii, dupa caz.


Cheltuielile de incercare si verificare a produselor si serviciilor in laboratoarele acreditate sau autorizate se suporta de catre agentul economic in culpa, daca rezultatele nu sint corespunzatoare si, dupa caz, din bugetul Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate sau al Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice, daca rezultatele sint corespunzatoare calitativ.


Toate prestatiile de servicii solicitate de catre agentii economici se efectueaza contra cost.


4. Mostrele destinate analizelor de laborator se recolteaza in 3 exemplare care se sigileaza, din care una ramine la furnizor, una se utilizeaza pentru analize, iar una se retine la oficiu reprezentind contramostra.


Volumul unei mostre prelevate pentru analize complete de laborator este variabil in functie de produs, de tipul ambalajului in care este imbuteliat acesta, dar fara sa depaseasca 1.000 ml fiecare.


Mostrele vor fi insotite de avize de expeditie. Pe baza analizelor de laborator efectuate, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice emite buletine de analiza a caror valabilitate este in functie de durata termenului de garantie al produsului respectiv, potrivit normelor tehnice in vigoare.


5. In buletinele de analiza se va specifica costul in lei sau in valuta, dupa caz, al determinarilor efectuate conform tarifelor stabilite in conditiile legii.


Rezultatele analizelor si reclamatiilor, intemeiate, ale consumatorilor si beneficiarilor vor fi aduse la cunostinta agentilor economici interesati si a consumatorilor.



CAPITOLUL IV
Drepturile, obligatiile si raspunderile oficiului



1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului de organizare si functionare si a unor metodologii si proceduri proprii elaborate in concordanta cu prevederile Hotaririi Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor ori calitatea mediului inconjurator.


2. Personalul care executa aceste activitati specifice, trebuie sa aiba o tinuta morala ireprosabila, sa fie intransigent si incoruptibil si va raspunde de realitatea datelor inscrise in documentele incheiate si de pastrarea secretului profesional in legatura cu aspectele tehnico-economice si comerciale de care ia cunostinta in timpul exercitarii atributiilor de serviciu.


3. In cazul constatarii unor abateri de la caracteristicile calitative ale vinului si bauturilor alcoolice, declarate sau garantate de producator sau prestator, care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor, organul de supraveghere a calitatii din cadrul Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va dispune incetarea vinzarii si depozitarea separata, analizarea cauzelor care au condus la abaterile constatate, masuri de remediere a acestora si, dupa caz, oprirea productiei.


De asemenea, pentru vinul si bauturile alcoolice provenite din import, la care s-au constatat deficiente calitative, se va dispune sistarea vinzarii si anuntarea importatorului, in vederea remedierii acestora si, dupa caz, oprirea livrarilor.


4. In situatia constatarii la vinzare a unor vinuri si bauturi alcoolice falsificate sau interzise consumului, daunatoare sanatatii sau inselaciuni, privind calitatea produselor sus-mentionate, precum si a serviciilor in domeniu, organul de constatare din cadrul Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va dispune oprirea comercializarii acestora, fiind obligat sa sesizeze de indata pe procuror sau organul de cercetare penala, luind masuri sa nu dispara urmele infractiunii, corpurile delicte si orice alte mijloace de proba. Organul constatator va proceda in acelasi mod si cu privire la constatarile avute in vedere la punctul 3.


5. In scopul protectiei consumatorilor, organele de supraveghere a calitatii, vinului si bauturilor alcoolice au dreptul sa patrunda in locurile in care se produc, depoziteaza, transporta sau se comercializeaza produsele sus-mentionate si serviciile in domeniu, in cazul in care se constata ca acestea afecteaza viata ori sanatatea oamenilor.


6. Organele de supraveghere a calitatii vinului si bauturilor alcoolice, precum si a serviciilor in domeniu vor colabora cu asociatiile pentru protectia consumatorilor, in scopul prevenirii si depistarii cazurilor de frauda sau falsificare a calitatii acestor produse si serviciilor si vor aduce la cunostinta consumatorilor, prin intermediul mass-mediei, abaterile constatate.


7. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice raspunde pentru recoltarea corecta a mostrelor, in situatia cind aceasta operatiune se executa de catre personalul propriu, imputernicit cu supravegherea calitatii si de pastrarea corespunzatoare a contramostrelor, pina la expirarea duratei termenului de garantie a produsului respectiv.


8. Raspunde de exactitatea datelor inscrise in buletinele de analiza emise, de modul de completare, interpretare a rezultatelor obtinute, de concluziile si recomandarile efectuate.


9. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice va prezenta, ori de cite ori situatia o va impune, propuneri organelor in drept, pentru reactualizarea tarifelor privind costul serviciilor prestate, potrivit legii.


10. Veniturile ce vor fi realizate de Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice vor fi varsate la bugetul administratiei centrale de stat.


11. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice intocmeste buget de venituri si cheltuieli si bilant contabil.



CAPITOLUL V
Structura organizatorica si conducerea oficiului



1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice functioneaza in baza structurii organizatorice prezentata in anexa si a statului de functii aprobat de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Economiei si Finantelor, avind un numar de 45 posturi, din care 15 specialisti de profil, fondurile necesare asigurindu-se anual din bugetul administratiei centrale de stat.


___________


Anexa se comunica celor interesati.



2. In perioadele cu volum mare de activitate, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice poate coopta colaboratori externi, iar numarul acestora se va stabili anual in functie de volumul de operatiuni ce urmeaza a fi executate si de creditele bugetare acordate.


3. Activitatea oficiului este condusa de un consiliu de administratie si de inspectorul de stat sef.


Consiliul de administratie este format din 7 persoane, dupa cum urmeaza:


- inspectorul de stat sef;


- inspectorul de stat sef-adjunct;


- directorul economic;


- seful serviciului inspectie de specialitate;


- seful serviciului organizare;


- seful serviciului omologari;


- consilierul juridic.


4. Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:


a) organizeaza, conduce si controleaza intreaga activitate a oficiului ce decurge din obiectul sau de activitate;


b) analizeaza raportul anual de activitate, bugetul si bilantul contabil al oficiului;


c) hotaraste asupra modalitatilor de realizare a sarcinilor ce revin oficiului;


d) face propuneri pentru stabilirea de tarife si preturi la analizele si prestatiile de servicii efectuate, precum si pentru modificarea acestora.


Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cite ori este nevoie, la convocarea inspectorului de stat sef.


5. Inspectorul de stat sef este asimilat cu functia de subsecretar de stat, iar inspectorul de stat sef-adjunct este asimilat cu functia de consilier de stat, fiind numiti prin decizie a primului-ministru.


Conducerea operativa a oficiului este asigurata de inspectorul de stat sef, ajutat de inspectorul de stat sef-adjunct si directorul economic.


In asigurarea conducerii operative, inspectorul de stat sef exercita urmatoarele atributii:


a) conduce intreaga activitate a oficiului, asigurind executarea hotaririlor consiliului de administratie, cu respectarea legislatiei in vigoare;


b) urmareste cresterea eficientei activitatii oficiului, imbunatatirea nivelului tehnic si calitativ al analizelor si prestatiilor efectuate;


c) asigura exercitarea controlului si buna desfasurare a activitatii economico-financiare a oficiului;


d) angajeaza si concediaza personalul si ii aplica sanctiunile disciplinare, cu respectarea prevederilor legii;


e) emite ordine si instructiuni, in conditiile prevazute de lege;


f) reprezinta oficiul in relatiile cu guvernul, cu celelalte ministere, alte organe de stat si organizatii din tara, cu organisme similare din alte tari, precum si in fata organelor jurisdictionale;


g) prezinta spre examinare consiliului de administratie proiectul de program de activitate si proiectul de buget pentru anul urmator iar, in termen de 30 de zile de la incheierea exercitiului financiar, prezinta spre aprobare raportul de activitate si bilantul contabil pe anul precedent;


h) conduce sedintele consiliului de administratie;


i) angajeaza oficiul pentru toate operatiunile patrimoniale, cu respectarea prevederilor legii.


6. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice functioneaza pe linga guvern ca organ central de specialitate si are nivelul de salarizare corespunzator celui prevazut pentru ministere, celelalte organe centrale si alte institutii asimilate acestora.


7. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice are relatii de colaborare cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, alte ministere si organe centrale, in realizarea atributiilor tehnice ce-i revin.



CAPITOLUL VI
Dispozitii finale si tranzitorii



1. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice de pe linga guvern este imputernicit pentru urmarirea aplicarii politicii statului privind asigurarea si controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice la nivel national, in conditiile prevazute de lege, potrivit metodologiei interne si internationale.


De asemenea, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice se imputerniceste ca organism national de specialitate pentru organizarea si coordonarea activitatii de autorizare a laboratoarelor de profil din teritoriu si a expertilor care desfasoara activitati in domeniul calitatii acestor produse.


Totodata, Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice ca organism national de specialitate neutru, independent de furnizor si beneficiar, se imputerniceste pentru organizarea si coordonarea comisiei de omologare a produselor din domeniul sau de activitate.


2. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice are dreptul de a elabora norme, instructiuni si publicatii privind practicile oenologice si metodele de analiza nou aparute sau cele care s-au aplicat mai putin in tara noastra.


3. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice este recunoscut pe plan international ca organism national de specialitate de catre Oficiul international al viei si vinului si este agreat si de Comunitatea Economica Europeana, unde are specimene de semnaturi pentru certificarea calitatii vinurilor si bauturilor alcoolice ce se livreaza la export si a celor provenite din import, precum si pentru recunoasterea denumirii de origine.


4. Oficiul pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice este autorizat sa perceapa taxe si tarife in lei sau valuta, stabilite si aprobate in conditiile legii, pentru activitatea de eliberare a buletinelor de analiza, buletinelor de incercari, de omologare, autorizare, avizare, efectuarea de expertize si contraexpertize, verificarea unor loturi de produse, difuzarea de materiale documentare de orientare, acordarea de asistenta tehnica, organizarea de instruiri de formare si perfectionare a personalului care lucreaza in laboratoarele de profil din teritoriu, precum si pentru alte activitati prestate in domeniu.


5. Unitatile producatoare sau prestatoare, laboratoarele de incercari si specialistii care considera nejustificat refuzul, dupa caz, al omologarii ori autorizarii sau retragerea acestora, se pot adresa Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate care va solutiona contestatia in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.


6. Urmarirea aplicarii prevederilor Hotaririi Guvernului nr. 545/1991 se realizeaza de catre organele Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate, in cooperare cu organele de specialitate ale Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice, pentru produsele din domeniul de activitate a acestuia.


7. Constatarea contraventiilor prevazute in art. 19 din Hotarirea Guvernului nr. 545/1991 si aplicarea sanctiunilor se face, potrivit legii, de catre persoane cu atributii de control din cadrul Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate si Oficiului pentru controlul calitatii vinului si bauturilor alcoolice, pentru produsele din domeniul de activitate a acestuia.


8. Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, plingerea se va depune si solutiona in conformitate cu prevederile Legii nr. 32/1968.


9. Organele de supraveghere a calitatii vinului si bauturilor alcoolice conlucreaza, in timpul exercitarii atributiilor lor, cu organele Ministerului de Interne si Garzii Financiare.


10. Prevederile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile legale din domeniul supravegherii calitatii produselor si serviciilor.




Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice