din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare

INTEGRAL: Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare


Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 139 din 04/07/1991



I. Dispozitii generale



Art. 1. - Garda financiara si unitatile sale teritoriale sint un corp de control financiar specializat al statului, militarizat, neincazarmat, care functioneaza in cadrul Ministerului Economiei si Finantelor.


Modul de organizare si functionare a acestui corp, conditiile de recrutare, promovare, disciplina, drepturile si obligatiile personalului in exercitarea atributiilor de serviciu, precum si procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor incheiate sint supuse dispozitiilor stabilite in prezentul regulament.



II. Organizarea si functionarea Garzii financiare



Art. 2. - Garda financiara este organizata si functioneaza la nivel central in Ministerul Economiei si Finantelor, iar in teritoriu sint constituite sectii ale acesteia in cadrul directiilor generale ale controlului financiar de stat.


Art. 3. - Garda financiara este pusa sub comanda unui comisar general, sef al Garzii financiare, cu rang de subsecretar de stat, care conduce, administreaza, controleaza si raspunde de intreaga activitate.


Activitatea garzii financiare este coordonata de comandamentul garzii, condus de secretarul de stat - sef al Departamentului controlului financiar de stat si al contabilitatii din Ministerul Economiei si Finantelor.


Comandamentul Garzii financiare se compune din: comisarul general, sef al Garzii financiare, conducatorii directiilor de impozite si taxe, Directiei generale a controlului financiar, Directiei generale a participatiilor statului si gestiunii capitalului de stat, Directiei generale a vamilor, Inspectiei generale de preturi si tarife.


Comandamentul Garzii financiare analizeaza si dezbate problemele si rezultatele activitatii acesteia, stabilind masuri de perfectionare a muncii; comandamentul poate invita la sedintele sale conducatori si specialisti din cadrul altor compartimente din Ministerul Economiei si Finantelor sau de la alte ministere, departamente si institutii publice cu atributii in domeniul economico-financiar si al controlului.


Art. 4. - Comandamentul Garzii financiare se intruneste trimestrial sau ori de cite ori este nevoie si isi desfasoara activitatea pe baza programelor de actiune.


Art. 5. - Comisarul general, sef al Garzii financiare are urmatoarele atributii principale:


a) asigura, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, conducerea cu eficienta si operativitate a aparatului Garzii financiare;


b) asigura ca fiecare persoana sa-si indeplineasca indatoririle si sa aplice dispozitiile prevazute de legi, regulamente, ordine; asigura controlul activitatii sectiilor teritoriale;


c) executa anchete si inspectii speciale ordonate de ministrul economiei si finantelor, ministrul bugetului, veniturilor statului si controlului financiar, comandamentul garzii sau din proprie initiativa;


d) in cazul descoperirii de nereguli si incorectitudini, ia sau ordona masurile ce se impun;


e) primeste si asigura solutionarea sesizarilor si reclamatiilor in legatura cu abaterile de la reglementarile fiscale, vamale si de la normele de comert, cu consultarea directiilor de specialitate din Ministerul Economiei si Finantelor;


f) prevede si supune la timp conducerii Ministerului Economiei si Finantelor necesarul de resurse pentru asigurarea conditiilor de desfasurare normala a activitatii;


g) emite delegatii subalternilor pentru misiuni si insarcinari speciale;


h) aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare personalului din subordine;


i) stabileste, cu acordul ministrului bugetului, veniturilor statului si controlului financiar, atributiile celorlalte functii de conducere din aparatul Garzii financiare.


Comisarul general raspunde in fata comandamentului pentru intreaga activitate a Garzii financiare.


Semestrial, comisarul general, sef al Garzii financiare va prezenta spre analiza conducerii ministerului un raport asupra activitatii acesteia desfasurate in perioada supusa raportarii.


Art. 6. - Comisarul general, sef al Garzii financiare este imputernicit sa emita reguli, metode si procedee privind executarea controlului, raportarea rezultatelor si alte dispozitii necesare bunei desfasurari a controlului.


Art. 7. - Garda financiara, la nivel central, face parte din Ministerul Economiei si Finantelor, iar in judete si municipiul Bucuresti este organizata pe sectii in structura directiilor generale ale controlului financiar de stat.


Garda financiara si sectiile acesteia au in structura divizii si alte compartimente de specialitate, potrivit organigramei aprobate de ministrul economiei si finantelor.


La nivel central, Garda financiara este condusa de comisarul general si adjunctii acestuia; sectiile sint conduse de un comisar sef de sectie si adjuncti, iar diviziile, de catre un comisar sef de divizie.


Art. 8. - Sectiile Garzii financiare sint subordonate ierarhic numai comisarului general, sef al Garzii financiare.



III. Conditiile de recrutare si promovare a personalului



Art. 9. - Selectionarea personalului in vederea incadrarii, definitivarii si inaintarii in functii ierarhice sau de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.


Art. 10. - Garda financiara isi recruteaza personalul de executie pentru ocuparea functiilor de comisar dintre cetatenii romani care indeplinesc urmatoarele conditii:


a) sa fie majori, barbati cu serviciul militar satisfacut, apti pentru serviciul operativ si sa nu depaseasca virsta de 45 ani; la constituirea Garzii financiare pot fi incadrate persoane din aparatul Ministerului Economiei si Finantelor, in virsta de peste 45 ani, cu conditia ca numarul acestora sa nu depaseasca 40% din numarul total;


b) sa aiba un comportament demn si civilizat in societate si sa nu fi fost pedepsiti pentru savirsirea unor infractiuni;


c) sa fie absolventi ai unor institutii de invatamint superior economic sau juridic. Pot fi angajate si persoane cu pregatire medie de specialitate economica, in proportie de 20% din numarul de posturi de specialitate, dar numai in conditiile in care nu pot fi recrutate cadre cu pregatire superioara.


Art. 11. - La infiintarea Garzii financiare, salariatii directiilor generale de control financiar din Ministerul Economiei si Finantelor si ai Inspectiei generale de preturi si tarife, care au o vechime in munca de control de cel putin un an, vor putea fi transferati fara concurs in aparatul Garzii financiare, in functii echivalente sau superioare. Transferurile pe functii sint conditionate de rezultatele testului psihologic si controlului medical.


Ofiterii si subofiterii activi, specializati in asigurarea functionarii in regim militarizat a Garzii financiare, pot fi detasati, din cadrul ministerelor de care apartin, la solicitarea Ministerului Economiei si Finantelor.


Art. 12. - Candidatii care solicita posturi in Garda financiara vor fi supusi unei preselectii medicale si psihologice, care este eliminatorie, ce se va organiza si desfasura prin centrele medicale ale Ministerului de Interne, comandamentelor militare judetene sau alte unitati medicale specializate.


Art. 13. - Candidatii admisi la preselectie se pot prezenta la concursurile organizate prin ordin al secretarului de stat - sef al Departamentului controlului financiar de stat si al contabilitatii, in care sint stipulate componenta comisiilor de examinare, locul si conditiile de desfasurare a concursului.


Art. 14. - La incadrare, personalul Garzii financiare este obligat sa depuna juramintul prevazut de lege, care se va consemna intr-un act scris, semnat de persoana in cauza, si se va pastra in arhiva unitatii din care face parte.


Personalul Garzii financiare din Ministerul Economiei si Finantelor, precum si comisarii sefi de sectie, adjunctii acestora si sefii de divizii vor depune juramintul in fata comandamentului Garzii financiare.


Persoanele incadrate la sectiile Garzii financiare din cadrul judetelor si municipiului Bucuresti vor depune juramintul in fata comisarului sef de sectie, la ceremonie participind si un reprezentant al comisarului general, sef al Garzii financiare.


Art. 15. - Numirea comisarilor generali adjuncti, a personalului Garzii financiare din Ministerul Economiei si Finantelor, precum si a comisarilor sefi de sectii, adjunctilor acestora si sefilor de divizii din unitatile sale teritoriale, se va face prin ordin al ministrului bugetului, veniturilor statului si controlului financiar.


Pentru personalul operativ de executie si auxiliar al Garzii financiare din Ministerul Economiei si Finantelor si din teritoriu, incadrarea se va face prin decizie a comisarului general, la propunerea comisarilor sefi de sectie, cu consultarea Directiei generale a organizarii, salarizarii, resurse umane si gestiune din Ministerul Economiei si Finantelor.


Art. 16. - Transferul personalului Garzii financiare, aplicarea masurilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca, se fac, in conditiile legii, de catre organele care l-au incadrat.



IV. Executarea serviciului, drepturile si obligatiile personalului
Garzii financiare in exercitarea atributiilor de serviciu



Art. 17. - In exercitarea atributiilor prevazute de art. 15 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, aparatul Garzii financiare executa:


a) serviciul ordinar;


b) serviciul extraordinar.


Serviciul ordinar este acela care se executa zilnic sau periodic de catre personalul Garzii financiare, pe baza legitimatiei de serviciu, fara a fi nevoie de ordin special, si cuprinde atributiile prevazute la art. 15 lit. a) si b) din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare.


Serviciul extraordinar este acela care se executa de catre personalul Garzii financiare numai in virtutea ordinelor sau delegatiilor speciale date de conducerea Ministerului Economiei si Finantelor, potrivit prevederilor art. 15 ultimul alineat din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare. La orice actiune de control participa minimum doua persoane din Garda financiara.


Art. 18. - In conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 30/1991, personalul Garzii financiare este in drept:


a) sa efectueze controale in localurile si dependintele in care se produc, se depoziteaza, se comercializeaza bunuri sau se desfasoara activitati care fac obiectul impozitarii;


b) sa verifice existenta si autenticitatea documentelor justificative pe timpul transportului, precum si in locurile de desfasurare a unor activitati de productie, prestari servicii, acte si fapte de comert, cind exista indicii de sustragere de la indeplinirea obligatiilor fiscale sau de realizare a unor procedee interzise de lege;


c) sa verifice registrele si orice alte documente din care rezulta indeplinirea obligatiilor fiscale;


d) sa efectueze, in conditiile si potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala, perchezitii in localuri publice sau particulare - case, curti, dependinte si gradini -, daca exista indicii ca in aceste locuri sint ascunse marfuri sau instalatii cu care se fabrica produse fara indeplinirea obligatiilor fiscale sau daca se comit alte fraude fiscale;


e) sa confiste, in conditiile legii, obiectele sau produsele - corpuri delicte - sustrase de la plata impozitelor si taxelor sau ale caror fabricatie si desfacere sint interzise, precum si sa ridice documentele care pot servi la dovedirea fraudelor sau contraventiilor descoperite;


f) sa constate contraventii si sa aplice sanctiunile corespunzatoare potrivit competentei prevazute de lege;


g) sa sesizeze organele de urmarire penala in legatura cu infractiunile constatate cu ocazia exercitarii atributiilor de serviciu;


h) sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de armamentul si mijloacele din dotare, in conditiile legii.


Art. 19. - Personalul Garzii financiare are urmatoarele obligatii principale:


a) sa respecte intocmai Constitutia, legile in vigoare si juramintul solemn, consacrindu-se serviciului si lucrind constiincios si obiectiv;


b) sa incheie acte scrise asupra rezultatelor controlului si constatarilor pe care le face;


c) sa se supuna ordinelor superiorilor sai si sa execute in mod legal dispozitiile primite, informind asupra modului de indeplinire a acestora;


d) sa fie mereu la dispozitia serviciului si sa respecte ordinul dat de seful sectiei si de sefii ierarhici;


e) sa pastreze secretul in exercitarea serviciului;


f) sa nu pretinda si sa nu primeasca nici un fel de bunuri in natura sau bani, nici sa-si creeze avantaje in legatura cu serviciul;


g) sa transmita toate cererile si reclamatiile ce intra in specificul activitatii Garzii financiare, pe cale ierarhica;


h) sa pastreze in buna stare bunurile din dotare;


i) sa respecte cerintele statutului functionarului public;


j) sa nu faca parte din vreun partid sau organizatie politica;


k) sa fie cuviincios in relatiile de serviciu;


l) sa nu consume bauturi alcoolice in timpul serviciului sau sa accepte sa i se serveasca masa gratuit.


Cu ocazia controalelor sau executarii ordinelor primite, personalul Garzii financiare este obligat sa se legitimeze, in caz de nevoie sau la cerere.


Incalcarea oricarei obligatii de serviciu atrage aplicarea de sanctiuni disciplinare, contraventionale sau penale, potrivit legii.


Art. 20. - Serviciul extraordinar in cadrul unitatilor teritoriale se organizeaza si se executa pe baza ordinului scris al sefului sectiei, iar in lipsa acestuia, al inlocuitorului desemnat. In ordin se vor preciza locul si timpul in care trebuie sa se execute controlul.


Rezultatul controlului, evenimentele survenite si masurile luate se consemneaza intr-un proces-verbal de control, iar evenimentele deosebite se raporteaza imediat sefului ierarhic. La iesirea din serviciu, documentele de control se depun si se inregistreaza la sediul sectiei impreuna cu mijloacele de interventie si autoaparare aflate in dotare.


Art. 21. - Personalul aflat in serviciu este obligat sa execute, in termenul fixat, ordinele si dispozitiile primite; in cazurile cind are indicii temeinice privind existenta unor nereguli sau fraude ale caror urmarire si constatare nu pot suferi intirziere, raporteaza imediat sefilor ierarhici si procedeaza conform ordinelor primite. Asemenea situatii se mentioneaza neconditionat in procesul-verbal de control.


Art. 22. - Personalul Garzii financiare este obligat sa sprijine, prin mijloace si procedee de control specifice, organele de control financiar si celelalte servicii din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, la cererea scrisa a acestora si cu acordul prealabil al comisarului sef de sectie.


Art. 23. - Serviciul de control in porturi, aeroporturi, puncte de control vamale pentru trecerea frontierei si asupra mijloacelor de transport se poate executa la orice ora din zi sau din noapte si in orice situatie s-ar gasi produsele; la agentii economici si comerciali, in depozite sau la producatori, controlul se va face, pe cit posibil, numai in zilele lucratoare cind acestia sint in activitate, tinindu-se seama de dispozitiile legale in vigoare.


Art. 24. - Daca organele Garzii financiare constata contraventii pentru care nu au competenta sa aplice sanctiuni sau sa confiste bunurile, sint obligate sa incheie acte de constatare preliminara, sa sesizeze organele in drept, urmind ca actele definitive sa fie incheiate de acestea in termen de 3 zile, la care se vor atasa si actele de constatare preliminara.


Art. 25. - In cazul savirsirii unor fapte nelegale, care fac obiectul activitatii de control a Garzii financiare, faptuitorii vor fi condusi la sediul garzii din care face parte agentul constatator sau la cea mai apropiata unitate a acesteia, la care se vor depune si obiectele retinute pentru clarificarea faptelor, stabilirea provenientei bunurilor si intocmirea formalitatilor legale.


Art. 26. - In situatia in care organele Garzii financiare constata fapte care, potrivit legii, sint considerate infractiuni, ele procedeaza in conformitate cu dispozitiile Codului de procedura penala si retin corpurile delicte.


La solicitarea organelor de urmarire penala, unitatile Garzii financiare predau corpurile delicte, potrivit legii, in vederea cercetarilor. Dupa incheierea cercetarilor, in cazul in care nu se constata savarsirea unei infractiuni, bunurile se inapoiaza unitatilor Garzii financiare care le-au retinut, in vederea restituirii sau valorificarii lor, potrivit normelor legale.


Art. 27. - Constatarile personalului Garzii financiare care impun continuarea controlului in contabilitatea agentilor economici sint comunicate de indata directiei generale teritoriale a controlului financiar de stat respective, daca acest control necesita o perioada mai mare de opt ore.


Art. 28. - Este interzis personalului Garzii financiare dintr-un judet amestecul in atributiile si serviciul altor judete, precum si in atributiile personalului din cadrul directiilor generale de control financiar de stat din acelasi judet sau din judete diferite ori al ministerului. Eventualele nereguli constatate se vor raporta pe cale ierarhica comisarilor sefi de sectie sau comisarului general.


Art. 29. - Personalul Garzii financiare va coopera la impiedicarea oricaror incercari de sustragere sau eschivari de la plata impozitelor, la urmarirea si descoperirea fraudelor si indeplinirea altor atributii prevazute de lege, cu organele specializate ale Ministerului de Interne, procuraturii, justitiei, prefecturilor si primariilor.


Art. 30. - Personalul Garzii financiare din Ministerul Economiei si Finantelor asigura permanent controlul activitatii sectiilor Garzii financiare din judete si municipiul Bucuresti, raportind cele constatate comisarului general si propunind masurile ce urmeaza a fi luate, dupa caz.



V. Procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor



Art. 31. - Personalul Garzii financiare este imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile prevazute de Legea nr. 30/1991, Legea nr. 12/1990 (republicata) si alte acte normative in vigoare care reglementeaza activitatea de control.


In ce priveste intocmirea actelor de contraventie, se vor avea in vedere dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, precum si legislatia specifica din domeniul supus controlului.


Art. 32. - Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face plingere in termen de 30 de zile de la data luarii la cunostinta a acestuia.


Partea vatamata poate face plingere numai in ce priveste despagubirea stabilita pe baza de tarif, iar cel caruia ii apartin lucrurile confiscate, altul decit contravenientul, numai in ce priveste masura confiscarii.


Art. 33. - Daca personalul Garzii financiare a aplicat sanctiunea, a stabilit despagubirea sau a dispus confiscarea, plingerea se solutioneaza de catre comisarul sef de sectie din care face parte organul de control, respectiv comisarul general.


Art. 34. - Plingerea se depune la sectia Garzii financiare din care face parte agentul constatator, insotita de copia procesului-verbal de constatare a contraventiei.


Plingerea, impreuna cu dosarul cauzei, se inainteaza de sectia Garzii financiare in termen de 3 zile organului in drept sa o solutioneze.


Art. 35. - Masurile dispuse ca urmare a controlului se comunica celor controlati, in 30 de zile de la terminarea controlului, la sediul acestora, si pot fi contestate, la comisarul general, in 30 de zile de la data primirii notificarii lor.


Comisarul general va solutiona contestatiile si va comunica solutiile in termen de 45 de zile de la primirea acestora.


Art. 36. - Valorificarea constatarilor in domeniul impozitelor si taxelor urmeaza sa se faca, potrivit reglementarilor legale in materie fiscala, prin directiile generale ale finantelor publice.



VI. Utilizarea armamentului si echipamentului



Art. 37. - Cind in indeplinirea indatoririlor de serviciu se intimpina rezistenta ori autorii fraudelor incearca sa dispara cu obiectele ori produsele gasite asupra lor, personalul Garzii financiare este dator sa impiedice acest fapt folosind orice mijloace legale, inclusiv armamentul din dotare.


In actiunile sale poate solicita ajutorul organelor de politie, iar in zona de frontiera, organelor de graniceri sau de control trecere frontiera.


Art. 38. - Personalul Garzii financiare poate face uz de arma, in conditiile legii, in caz de legitima aparare sau cind ii este pusa in pericol viata ori integritatea corporala, impotriva celor care riposteaza sau incearca sa riposteze cu arma ori cu alte obiecte.


Se poate face uz de arma dupa ce s-a facut somatia legala.


Somatia se face prin cuvintul "STAI", iar in caz de nesupunere, se someaza prin cuvintele "STAI CA TRAG".


Daca cel in cauza nu se supune nici de aceasta data, se trage un foc de arma in sus.


In cazul in care, dupa executarea somatiei legale, persoana in cauza nu se supune, se poate face uz de arma impotriva acesteia.


Uzul de arma se va face in asa fel incit sa duca la imobilizarea celor impotriva carora se foloseste arma, tragindu-se, pe cit posibil, la picioare, pentru a evita cauzarea mortii acestora.


Pentru nerespectarea procedurii legale privind uzul de arma, persoana in cauza va fi direct responsabila, potrivit legii.


Art. 39. - Dupa intrebuintarea armei se va da ajutor celui ranit pentru a fi transportat la cea mai apropiata unitate sanitara, raportindu-se imediat comisarului sef de sectie, comisarului general si judecatoriei celei mai apropiate.


Art. 40. - Echiparea si dotarea Garzii financiare se fac potrivit normelor legale, in baza prevederilor de cheltuieli pentru Ministerul Economiei si Finantelor din bugetul administratiei centrale de stat.


Art. 41. - Personalul Garzii financiare - de toate gradele - are dreptul si este obligat sa poarte in timpul serviciului uniforma si semne distincte, potrivit functiilor ierarhice, precum si insigne, dupa modelul si in conditiile stabilite de normele legale. In anumite situatii, la ordinul comisarului general, personalul garzii va purta in timpul serviciului tinuta civila.


De asemenea, va purta atit arme de foc, cit si alte mijloace de autoaparare si va utiliza in indeplinirea atributiilor aparatura tehnica, mijloace de transport si alte mijloace pentru preintimpinarea si descoperirea fraudelor.


Art. 42. - Fiecare sectie, in planul serviciului pe care il executa pe teren, va avea si un program de instructie militara de tragere cu armamentul din dotare si pregatire profesionala a personalului, cuprinzind studiul si dezbaterea actelor normative, regulamentelor si ordinelor privitoare la atributiile acestuia.



VII. Dispozitii finale



Art. 43. - Prezentul Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare a fost aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 4/14.06.1991 si intra in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice