din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1971 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura privind emiterea si comunicarea unor acte administrative si de executare pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, din 13.03.2019

INTEGRAL: Procedura privind emiterea si comunicarea unor acte administrative si de executare pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, din 13.03.2019


Ordinul nr. 727/2019 pentru aprobarea Procedura privind emiterea si comunicarea unor acte administrative si de executare pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, din 13.03.2019

Publicat in Monitorul Oficial nr. 220 din 21.03.2019


CAPITOLUL I


Procedura privind emiterea si comunicarea deciziei referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale accesorii sub o anumita limita


1. In situatia in care debitorul nu achita obligatiile fiscale principale la termenul de scadenta, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului calculeaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv, in conditiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Cod de procedura fiscala.


2. Dobanzile si penalitatile de intarziere se stabilesc prin decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, denumite in continuare decizii.


3. Deciziile se emit trimestrial, pentru toti debitorii, cu exceptia:


Derogari (1)


a) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale care fac obiectul inlesnirilor la plata;


b) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale nascute anterior sau ulterior datei inregistrarii hotararii de dizolvare in registrul comertului;


c) debitorilor carora li s-a deschis procedura insolventei in baza Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care nu se calculeaza obligatii fiscale accesorii pentru creantele nascute anterior deschiderii procedurii, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 80 alin. (2) si art. 103 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;


d) debitorilor declarati insolvabili care nu au venituri si bunuri urmaribile;


e) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale ce fac obiectul suspendarii executarii silite prin depunerea unei scrisori de garantie/polita de asigurare de garantie, pe toata perioada suspendarii executarii silite;


f) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale, pentru care instanta judecatoreasca de contencios administrativ admite cererea de suspendare a executarii actului administrativ fiscal prin care au fost individualizate aceste obligatii, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest caz nu se datoreaza penalitate de intarziere pe perioada suspendarii, iar decizia va cuprinde numai dobanzi;


g) debitorilor aflati in diverse stari juridice, respectiv inactivi sau insolvabili cu venituri si bunuri urmaribile mai mici decat cuantumul obligatiilor fiscale.


4. Pentru obligatiile fiscale principale cu scadenta pana la data de 1 iulie 2013 care se sting dupa aceasta data, deciziile se emit astfel:


Derogari (1)


a) trimestrial, pentru dobanzi;


b) o singura data, pentru penalitati de intarziere, caz in care se aplica nivelul de 15% din obligatiile principale ramase nestinse.


5. Prin exceptie de la pct. 3 si 4, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza trimestrial cuantumul total al obligatiilor fiscale accesorii ale unui debitor (majorari de intarziere/dobanzi/penalitati de intarziere), iar in cazul in care cuantumul nu depaseste o anumita limita, deciziile se emit, prin aplicatiile informatice, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale principale restante, astfel:


a) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii nu depaseste 3.000 lei, pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil;


b) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii nu depaseste 1.500 lei, pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu;


c) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii nu depaseste 500 lei, pentru celelalte categorii de debitori;


d) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii nu depaseste 100 lei, pentru contribuabilul persoana fizica.


6. Pentru debitorii prevazuti la pct. 3 lit. g) deciziile se emit, prin aplicatiile informatice, in luna ianuarie a fiecarui an calendaristic, ulterior celui in care acestia au fost declarati inactivi sau insolvabili cu venituri si bunuri urmaribile mai mici decat cuantumul obligatiilor fiscale, dupa caz. Prin exceptie, in cazul in care iesirea din respectivele stari juridice se produce inainte de implinirea acestui termen, deciziile se emit potrivit pct. 3 sau 5, dupa caz.


7. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi/penalitati de intarziere) este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala, nu se emit decizii pentru categoriile de contribuabili prevazute la pct. 5.


Derogari (1)


8. Prin exceptie de la dispozitiile pct. 7, la cererea debitorului sau in alte situatii prevazute de lege, se emit decizii pentru categoriile de debitori prevazute la pct. 5 si in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale accesorii (majorari de intarziere/dobanzi/penalitati de intarziere) este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala.


9. Decizia se poate emite si comunica debitorului din oficiu sau ori de cate ori acesta solicita achitarea obligatiilor fiscale accesorii, cu conditia ca decizia sa fie confirmata de primire.


10. Decizia se emite si se comunica debitorului atunci cand se constata pericolul prescrierii dreptului de a stabili obligatii fiscale.


11. Sumele reprezentand obligatii fiscale accesorii se rotunjesc la un leu pentru fractiunile de peste 50 de bani inclusiv si se neglijeaza fractiunile de pana la 49 de bani inclusiv.


12. Dupa emitere, deciziile se comunica potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.


CAPITOLUL II


Procedura privind emiterea si comunicarea deciziei referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare pentru debitorii care inregistreaza penalitati de nedeclarare sub o anumita limita


1. In situatia in care contribuabilul/platitorul nu a declarat sau a declarat incorect obligatiile fiscale principale, acestea se stabilesc de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere.


2. Pentru obligatiile fiscale principale prevazute la pct. 1, contribuabilul/platitorul datoreaza o penalitate de nedeclarare, fara a se mai calcula pentru acestea penalitati de intarziere. Stabilirea penalitatii de nedeclarare, potrivit prezentei proceduri, nu inlatura obligatia de plata a dobanzilor prevazute de lege.


3. Penalitatile de nedeclarare se stabilesc prin decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare, denumite in continuare decizii.


4. Deciziile prevazute la pct. 3 se emit trimestrial, pentru toti debitorii, cu exceptia:


a) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale care fac obiectul inlesnirilor la plata;


b) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale nascute anterior sau ulterior datei inregistrarii hotararii de dizolvare in registrul comertului;


c) debitorilor carora li s-a deschis procedura insolventei in baza Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care nu se calculeaza obligatii fiscale accesorii pentru creantele nascute anterior deschiderii procedurii, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 80 alin. (2) si art. 103 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;


d) debitorilor declarati insolvabili care nu au venituri si bunuri urmaribile;


e) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale ce fac obiectul suspendarii executarii silite prin depunerea unei scrisori de garantie/polita de asigurare de garantie, pe toata perioada suspendarii executarii silite;


f) debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale, pentru care instanta judecatoreasca de contencios administrativ admite cererea de suspendare a executarii actului administrativ fiscal prin care au fost individualizate aceste obligatii, potrivit prevederilor Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest caz nu se datoreaza penalitate de intarziere pe perioada suspendarii, iar decizia va cuprinde numai dobanzi;


g) debitorilor aflati in diverse stari juridice, respectiv inactivi sau insolvabili cu venituri si bunuri urmaribile mai mici decat cuantumul obligatiilor fiscale.


5. Prin exceptie de la pct. 4, deciziile se emit, prin aplicatiile informatice, dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale principale prevazute la pct. 1, in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare nu depaseste o anumita limita, astfel:


a) in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare nu depaseste 3.000 lei, pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil;


b) in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare nu depaseste 1.500 lei, pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu;


c) in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare nu depaseste 500 lei, pentru celelalte categorii de debitori;


d) in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare nu depaseste 100 lei, pentru contribuabilul persoana fizica.


6. Pentru debitorii prevazuti la pct. 4 lit. g) deciziile se emit, prin aplicatiile informatice, in luna ianuarie a fiecarui an calendaristic, ulterior celui in care acestia au fost declarati inactivi sau insolvabili cu venituri si bunuri urmaribile mai mici decat cuantumul obligatiilor fiscale, dupa caz. Prin exceptie, in cazul in care iesirea din respectivele stari juridice se produce inainte de implinirea acestui termen, deciziile se emit potrivit pct. 4 sau 5, dupa caz.


7. Pentru categoriile de contribuabili prevazute la pct. 5 nu se emit decizii in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala.


8. Prin exceptie de la pct. 7, la cererea debitorului sau in alte situatii prevazute de lege, se emit decizii si in cazul in care cuantumul penalitatilor de nedeclarare este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala.


9. Decizia se poate emite si comunica debitorului din oficiu sau ori de cate ori acesta solicita achitarea penalitatilor de nedeclarare, cu conditia ca decizia sa fie confirmata de primire.


10. Decizia se emite si se comunica debitorului si in cazul in care organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului constata pericolul prescrierii dreptului de a stabili obligatii fiscale.


11. Sumele reprezentand penalitati de nedeclarare se rotunjesc la un leu pentru fractiunile de peste 50 de bani inclusiv si se neglijeaza fractiunile de pana la 49 de bani inclusiv.


12. Dupa emitere, deciziile se comunica potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.


CAPITOLUL III


Procedura privind emiterea si comunicarea unor acte de executare pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale/bugetare restante sub o anumita limita


1. Prevederile prezentului capitol se aplica pentru emiterea si comunicarea urmatoarelor acte de executare:


a) somatie;


b) titlu executoriu;


c) adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;


d) adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;


e) adresa de instiintare privind infiintarea popririi.


2. In vederea emiterii somatiei si a titlului executoriu, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza bilunar obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor si emite somatia si titlul executoriu dupa 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost inregistrate obligatii fiscale/bugetare restante, astfel:


Derogari (1)


a) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante nu depaseste 3.000 lei, pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil;


b) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante nu depaseste 1.500 lei, pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu;


c) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante nu depaseste 500 lei, pentru celelalte categorii de debitori;


d) in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante nu depaseste 100 lei, pentru debitorul persoana fizica.


3. In situatia in care pana la comunicarea catre debitor a somatiilor si titlurilor executorii, obligatiile fiscale/bugetare au fost stinse total sau partial, iar diferenta ramasa se incadreaza sub plafoanele prevazute la pct. 2, acestea nu se mai comunica debitorilor. In cazul stingerii partiale, obligatiile fiscale ramase nestinse se au in vedere la emiterea urmatoarelor somatii si titluri executorii, cu respectarea prevederilor pct. 2.


4. Prin exceptie de la prevederile pct. 2, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului:


a) poate emite somatii si titluri executorii, din oficiu, in perioada prevazuta la pct. 2, chiar daca cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub plafonul stabilit la pct. 2;


b) emite si comunica debitorului somatii si titluri executorii ori de cate ori se constata pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silita.


5. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala, nu se emit somatii si titluri executorii pentru categoriile de contribuabili prevazute la pct. 2.


6. Prin exceptie de la dispozitiile pct. 5, in alte situatii prevazute de lege, se pot emite somatii si titluri executorii pentru categoriile de debitori prevazute la pct. 2 si in cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare este sub plafonul prevazut pentru anulare de Codul de procedura fiscala.


7. In vederea emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, a adresei de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi, organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului evalueaza obligatiile fiscale/bugetare restante ale debitorilor pentru care s-a implinit termenul de 15 zile de la comunicarea somatiei. In cazul in care cuantumul obligatiilor fiscale/bugetare restante este sub limitele prevazute la pct. 2, se emit actele de executare mentionate la prezentul punct, dupa 180 de zile de la comunicarea somatiei.


8. Prevederile pct. 2-6 se aplica in mod corespunzator si in cazul emiterii adresei de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, a adresei de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti si a adresei de instiintare privind infiintarea popririi.


9. Dupa emitere, actele de executare se comunica potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice