din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1728 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Normele de organizare si desfasurare a programului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali

INTEGRAL: Normele de organizare si desfasurare a programului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali


Normele de organizare si desfasurare a programului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali, din 08.02.2019.

Publicat in Monitorul Oficial nr. 233 din 27.03.2019.


CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Articolul 1
(1) Programul de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali, denumit in continuare programul, se organizeaza la nivel national de catre Ministerul Sanatatii, prin Scoala Nationala de Sanatate Publica, Management si Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti (SNSPMPDSB), si se desfasoara numai in centrele acreditate, de catre formatori acreditati.
(2) Programul se finalizeaza printr-un examen pentru obtinerea atestatului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali, organizat de catre Ministerul Sanatatii prin SNSPMPDSB, in sesiuni semestriale.
(3) Programele de atestare sunt creditate de Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania (OAMGMAMR), in conformitate cu prevederile legale.



Articolul 2
Documentele care certifica absolvirea programului de pregatire si promovarea examenului pentru obtinerea atestatului sunt:
a) atestatul de studii complementare, eliberat absolventilor care au promovat examenul pentru obtinerea atestatului de catre Ministerul Sanatatii, prin SNSPMPDSB, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme;
b) adeverinte prin care se confirma promovarea examenului pentru obtinerea atestatului, pana la eliberarea acestuia. Atestatul de studii complementare se elibereaza in termen de maximum 3 luni de la data finalizarii examenului pentru obtinerea atestatului.



Articolul 3
(1) Programul are durata de 13 saptamani, dintre care in ultima saptamana se desfasoara evaluarea finala.
(2) Programul de pregatire are urmatoarea structura:
a) 8 ore/saptamana cursuri teoretice;
b) 4 ore/saptamana lucrari practice;
c) 3 ture/saptamana de cate 12 ore in unitatea de primiri urgente si/sau intr-un serviciu de urgenta prespitaliceasca, respectiv un serviciu mobil de urgenta, reanimare si descarcerare (SMURD), serviciu de ambulanta judetean sau Serviciul de Ambulanta Bucuresti-Ilfov.
(3) Manoperele stabilite ca fiind obligatorii in curriculumul de pregatire vor fi consemnate de catre cursanti in caietul de practica, iar efectuarea lor va fi confirmata prin semnatura de catre indrumatorii de stagiu. Indrumatorul de stagiu este acel cadru medical sub supravegherea caruia asistentul medical, aflat in pregatire, isi desfasoara activitatea in tura respectiva.



CAPITOLUL II
Organizarea si desfasurarea programului de atestare



Articolul 4
(1) Programul reprezinta o modalitate de pregatire a asistentilor medicali in domeniul asistentei medicale de urgenta, cu scopul de a asigura obtinerea cunostintelor, abilitatilor si competentelor necesare activitatii in cadrul serviciilor medicale de urgenta.
(2) In ultima saptamana a Programului se desfasoara examenul de evaluare finala, care este organizat in Centrul de pregatire unde s-a desfasurat acesta.
(3) Comisia de examinare pentru examenul de evaluare finala este formata din lectorii Centrului de pregatire respectiv. Presedintele comisiei de examinare este responsabilul centrului.
(4) Examenul de evaluare finala consta din doua probe practice. Subiectele pentru cele doua probe sunt stabilite de catre presedintele comisiei, impreuna cu lectorii care fac parte din aceasta.
(5) Nota minima de promovare a examenului de evaluare finala este 7. Promovarea examenului de evaluare finala confirma absolvirea programului de pregatire si confera candidatului posibilitatea inscrierii la examenul pentru obtinerea atestatului.



Articolul 5
Programul se organizeaza si se desfasoara in baza unui curriculum de pregatire si a planului de invatamant, care sunt unitare la nivel national.



Articolul 6
(1) Curriculumul de pregatire cuprinde obligatoriu urmatoarele elemente:
a) denumirea programului;
b) rezumatul programului;
c) durata programului;
d) centrele unde se desfasoara pregatirea, pe parcursul primului an, pana la obtinerea acreditarii;
e) responsabilii nationali;
f) lista formatorilor acreditati, din fiecare centru de pregatire, dintre care unul este numit responsabil al programului pentru centrul respectiv;
g) metodologia de desfasurare a examenului de obtinere a atestatului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali.
(2) Planul de invatamant va cuprinde obligatoriu cel putin urmatoarele elemente:
a) obiectivele didactice;
b) repartitia si calculul orelor din perioada de pregatire, in conformitate cu prevederile art. 3 din prezentele norme;
c) precizari organizatorice si metodice.



Articolul 7


(1) Participantii inscrisi vor fi repartizati pe centre de pregatire si serii de pregatire.
(2) Fiecare centru va organiza pregatirea pentru o singura serie.
(3) Numarul participantilor din fiecare serie dintr-un anumit centru va fi stabilit prin regula de 5 participanti pentru fiecare formator acreditat din centrul respectiv, dar nu mai mult de 20 de participanti intr-o serie.
(4) Inscrierea candidatilor pentru participarea la program se realizeaza individual sau prin nominalizari efectuate din partea institutiilor angajatoare, de catre SNSPMPDSB.
(5) Inscrierea se realizeaza pentru acele serii de pregatire care vor incepe perioada de pregatire la cel putin 3 luni de la data incheierii sesiunii de inscriere.
(6) In vederea inscrierii, candidatul sau institutia angajatoare va depune documentele prevazute in anexa nr. 2 la prezentele norme.
(7) La incheierea sesiunii de inscriere, SNSPMPDSB va transmite responsabililor nationali lista centralizatoare a candidatilor. In termen de 5 zile de la data primirii listei, responsabilii nationali vor efectua repartitia pe centre de pregatire si serii de pregatire a candidatilor si vor transmite aceasta repartitie SNSPMPDSB si responsabililor de centre.
(8) SNSPMPDSB anunta candidatii de perioada si centrul in care se va realiza programul de pregatire.



Articolul 8
Valoarea taxei de instruire se stabileste, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, de catre SNSPMPDSB.



Articolul 9

(1) Programul se desfasoara in baza unei conventii incheiate intre SNSPMPDSB si responsabilul de program din centrul de pregatire. Modelul conventiei se elaboreaza de SNSPMPDSB si se aproba de catre Ministerul Sanatatii.
(2) Bugetul aferent programului se elaboreaza de SNSPMPDSB, pe baza propunerilor responsabililor centrelor de pregatire, avizate de responsabilii nationali, si este parte integranta a conventiei.
(3) Taxa de instruire corespunzatoare personalului nominalizat sa participe la program poate fi suportata de institutia angajatoare.



Articolul 10
Personalul care desfasoara activitate didactica in cadrul programului incheie cu SNSPMPDSB un contract individual de munca pe durata determinata sau o conventie civila, dupa caz.



Articolul 11
(1) Dupa finalizarea programului de pregatire, in termen de 15 zile lucratoare, Ministerul Sanatatii, prin SNSPMPDSB, elibereaza participantilor care au promovat examenul de evaluare finala o adeverinta de absolvire a programului de pregatire, conform modelului prezentat in anexa nr. 3 la prezentele norme.
(2) Adeverinta se elibereaza in baza catalogului de examen intocmit de catre comisia de examinare si certifica promovarea examenului de evaluare finala.



Articolul 12
(1) SNSPMPDSB va anunta organizarea examenului pentru obtinerea atestatului cu cel putin 30 de zile inainte de data sustinerii primei probe.
(2) Anuntul examenului pentru obtinerea atestatului cuprinde:
a) locul si perioada de desfasurare;
b) criteriile de selectie;
c) locul si perioada de inscriere;
d) continutul dosarului de inscriere;
e) cuantumul taxei de participare la examen.
(3) Cuantumul taxei de participare la examen se stabileste de catre SNSPMPDSB, conform prevederilor legale.



Articolul 13

(1) La examenul pentru obtinerea atestatului se pot inscrie candidatii care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) au absolvit programul de studii complementare in asistenta medicala de urgenta pentru asistentii medicali, organizat de Ministerul Sanatatii, si se afla in interiorul termenului de 2 ani de la absolvire;
b) detin un Certificat de membru al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania;
c) au achitat taxa de participare la examen.
(2) Taxa de inscriere la examenul pentru obtinerea atestatului, pentru personalul nominalizat sa participe la program de catre institutiile angajatoare, poate fi suportata de catre acestea o singura data.



CAPITOLUL III
Dispozitii finale



Articolul 14

(1) Atestatul de studii complementare este eliberat de catre SNSPMPDSB.
(2) Intocmirea, eliberarea, evidenta si gestiunea atestatelor de studii complementare se realizeaza in conformitate cu prevederile metodologiei SNSPMPDSB.



Articolul 15
Modelul aplicatiei pentru inscriere si continutul dosarului de inscriere la programele de studii complementare in vederea obtinerii atestarii sunt prezentate in anexa nr. 4 la prezentele norme.



Articolul 16
Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentele norme.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice