din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1474 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019

INTEGRAL: Regulamentul privind numirea in functii de conducere a procurorilor si revocarea din aceste functii, din 09.04.2019


Publicat in Monitorul Oficial nr. 279 din 11.04.2019 si aprobat prin hotararea csm nr. 234/2019.


CAPITOLUL I
Concursul sau examenul pentru numirea in functii de conducere a procurorilor


SECTIUNEA 1
Dispozitii generale


Articolul 1
Numirea procurorilor in functii de conducere la parchetele de pe langa curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentului regulament.


Articolul 2
(1) Evidenta posturilor vacante de conducere de la parchete este publica si disponibila permanent pe paginile de internet ale Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului National al Magistraturii si Ministerului Justitiei, precum si prin afisare pe paginile de internet ale parchetelor.
(2) Posturile de conducere prevazute la alin. (1), care urmeaza a se vacanta, se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului National al Magistraturii, Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu 90 de zile inainte de data expirarii mandatelor.


Articolul 3
Numirea in functiile de procuror general al parchetului de pe langa curtea de apel, prim-procuror al parchetului de pe langa tribunal, prim-procuror al parchetului de pe langa tribunalul pentru minori si familie sau prim-procuror al parchetului de pe langa judecatorie, precum si de adjuncti ai acestora se face numai prin concurs sau examen organizat, ori de cate ori este necesar, de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, prin Institutul National al Magistraturii.


Articolul 4
Data, locul, tematica, bibliografia si calendarul concursului sau examenului se aproba de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si se afiseaza pe paginile de internet ale Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Institutului National al Magistraturii, Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Justitiei si la sediile parchetelor, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii acestuia.


Articolul 5
Concursul sau examenul consta in sustinerea urmatoarelor probe:
a) testare psihologica, evaluarea capacitatii candidatului de a lua decizii si de a-si asuma raspunderea, precum si verificarea rezistentei la stres;
b) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei pentru care candideaza;
c) testare scrisa privind managementul, comunicarea si resursele umane.


SECTIUNEA a 2-a
Conditii pentru inscrierea la concurs sau examen


Articolul 6
(1) Pot participa la concursul sau examenul prevazut la art. 3 procurorii care au obtinut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani, indeplinesc conditiile de vechime prevazute de lege si au functionat cel putin 2 ani la parchetul la care este vacanta functia de conducere pentru care isi depun candidatura. Conditia de vechime trebuie indeplinita pana la data desfasurarii primei probe a concursului sau examenului. La calcularea conditiei minime de vechime pentru a participa la concurs sau examen nu se ia in considerare perioada in care procurorul a avut calitatea de auditor de justitie. La data depunerii candidaturii, candidatii trebuie sa functioneze efectiv la parchetul la care este vacanta functia de conducere pentru care isi depun candidatura.
Derogari (1)
(2) Prin derogare de la dispozitiile alin. (1), in situatia in care la doua concursuri consecutive pentru numirea intr-o functie de conducere nu se prezinta niciun candidat, la urmatorul concurs sau examen organizat pentru numirea in aceeasi functie de conducere pot participa si procurorii de la un alt parchet din circumscriptia aceleiasi curti de apel, care au dreptul sa functioneze la parchetul pentru care isi depun candidatura.
(3) Nu pot fi numiti in functii de conducere procurorii care au facut parte din serviciile de informatii sau au colaborat cu acestea ori procurorii care au un interes personal ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
(4) Procurorii care participa la concurs sau examen pentru o functie de conducere sunt obligati sa dea o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au facut parte din serviciile de informatii si nici nu au colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual ori in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care procurorul a luat cunostinta despre aceasta.


Articolul 7
(1) Procurorii isi depun candidaturile insotite de declaratiile prevazute la art. 6 alin. (4) si documentele considerate relevante, in termen de 20 de zile de la publicarea datei concursului sau examenului, la Institutul National al Magistraturii.
(2) Modificarea optiunilor in ceea ce priveste depunerea candidaturilor poate fi realizata pana la data expirarii termenului de depunere a candidaturilor.
(3) Proiectul referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere se depune la Consiliul Superior al Magistraturii pana la termenul prevazut de calendarul concursului, atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific, si se publica impreuna cu documentele relevante depuse pe intranetul parchetului la care exista postul de conducere pentru care se candideaza, dupa ce functia de conducere respectiva a fost ocupata de candidat in urma concursului. Depasirea, din motive imputabile, a termenului de depunere a proiectului atrage decaderea din dreptul de a mai participa la concurs.


SECTIUNEA a 3-a
Organizarea si desfasurarea concursului sau examenului


Articolul 8
(1) Comisia de organizare a concursului este condusa de un presedinte, care este desemnat de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii dintre procurorii care ocupa functiile de secretar general adjunct al Consiliului, director adjunct al Directiei resurse umane si organizare sau alte functii de conducere din aparatul tehnic al Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Membrii comisiei de organizare se desemneaza de catre presedintele acesteia din personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, cu functii de conducere si executie, functionarii publici si personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii.


Articolul 9
(1) Comisia de examinare este numita de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si este formata din 2 procurori de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, 2 procurori de la parchetele de pe langa curtile de apel si 3 specialisti in management si organizare institutionala. La constituirea comisiilor vor fi avuti in vedere, in principal, procurorii care au urmat cursuri de management, precum si cei care au experienta manageriala. In comisia de examinare vor fi desemnati si membri supleanti, care vor inlocui de drept, in baza hotararii presedintelui comisiei de examinare, pana la finalizarea probei de concurs, in ordinea stabilita de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu isi pot exercita atributiile. Incidentele referitoare la presedintele comisiei de examinare se solutioneaza de ceilalti membri ai acesteia.
(2) Comisia de examinare este prezidata de un procuror desemnat de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Desemnarea membrilor comisiei se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior. In acest sens, Institutul National al Magistraturii ii consulta pe toti procurorii care pot face parte din aceasta comisie, potrivit legii.
(4) Procurorii care au facut parte din comisia de examinare la concursul anterior nu vor putea fi desemnati in aceasta comisie pentru urmatoarele doua sesiuni. Aceste dispozitii se aplica, in masura in care este posibil, si specialistilor in management si organizare institutionala.
(5) Din comisia de examinare nu pot face parte membrii Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii si persoanele din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(6) Modalitatile de plata si atributiile ce revin membrilor comisiei de examinare se stabilesc prin contracte de participare incheiate in doua exemplare intre acestia si Consiliul Superior al Magistraturii.


Articolul 10
(1) Nu pot fi numite in comisii persoanele care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor.
(2) In cazul in care un membru al comisiei de examinare functioneaza la parchetul de la care provin unul sau mai multi candidati, acesta are obligatia sa se retraga de la examinarea acestora si sa comunice de indata aceasta situatie presedintelui comisiei in vederea inlocuirii sale in ceea ce ii priveste pe acesti candidati.
(3) Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator si in situatia in care un membru al comisiei de examinare a fost examinat anterior de unul dintre candidati, la un concurs pentru ocuparea unei functii de conducere, desfasurat in ultimii 3 ani.
(4) In alte situatii in care se formuleaza o cerere de retragere a unui membru al comisiei de examinare, de catre acesta sau de catre unul dintre candidati, presedintele apreciaza cu privire la inlocuire.
(5) In toate cazurile in care se dispune inlocuirea, membrul respectiv nu va putea participa la examinarea niciunuia dintre candidatii la functia de conducere de la parchetul respectiv.
(6) Aceeasi persoana nu poate face parte din mai mult de o comisie din cadrul aceluiasi concurs sau examen.
(7) Declaratiile si contractele de participare in comisii se centralizeaza de comisia de organizare a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.


Articolul 11
(1) Comisia de organizare a concursului sau examenului are, in principal, urmatoarele atributii:
1. centralizeaza cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs sau examen, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs sau examen si afiseaza lista finala a candidatilor;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului, constand, in principal, in: identificarea si, dupa caz, inchirierea spatiilor adecvate pentru sustinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistentei medicale pe parcursul desfasurarii concursului si a pazei necesare pentru pastrarea ordinii publice la centrele de concurs si de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare si diurna pentru membrii comisiilor, in conditiile legii;
3. asigura securizarea subiectelor si a lucrarilor scrise la sediul Institutului National al Magistraturii si in timpul transportului acestora, precum si pastrarea ordinii publice la centrele de concurs sau examen si de evaluare;
4. asigura confectionarea stampilelor-tip pentru concurs sau examen, numerotate;
5. instruieste responsabilii de sala;
6. repartizeaza candidatii pe sali, in ordine alfabetica, pentru testarea psihologica si testarea scrisa, in ordinea alfabetica a parchetelor de pe langa curtile de apel, pentru sustinerea proiectului si dispune afisarea listelor pe usile salilor in care se desfasoara probele, precum si publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
7. preia de la comisia de examinare subiectele pentru proba scrisa si baremele de evaluare si notare, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
8. pastreaza, in conditii de deplina siguranta, subiectele si baremele de evaluare si notare la sediul Institutului National al Magistraturii;
9. coordoneaza randomizarea si multiplicarea subiectelor pentru proba scrisa, in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile care contin necesarul de subiecte pentru fiecare sala;
10. distribuie candidatilor subiectele multiplicate pentru proba scrisa;
11. afiseaza baremul de evaluare si notare la centrele de concurs, dupa incheierea probei scrise, si asigura publicarea acestuia, precum si a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
12. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare si raspunde de securitatea acestora;
13. in ziua desfasurarii testarii scrise, preia lucrarile scrise, precum si subiectele si baremele de evaluare si notare si ia masuri in vederea corectarii lucrarilor;
14. ia masuri pentru ca in spatiile in care isi desfasoara activitatea comisia de examinare ori se desfasoara probele de concurs sau examen sa nu patrunda persoane straine, neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
15. primeste lucrarile scrise si procesele-verbale cuprinzand deciziile comisiilor;
16. asigura publicarea simultana pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
17. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
18. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii;
19. informeaza de indata conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
20. propune Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
21. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
(2) Presedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului ia toate masurile necesare indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1). In acest scop, presedintele comisiei de organizare a concursului sau examenului stabileste fisa de atributii pentru membrii comisiei si pentru responsabilii de sala.


Articolul 12
(1) La data prevazuta de calendarul concursului, listele cu candidatii care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs sau examen se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(2) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii, in termen de 24 de ore de la publicarea listelor, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestatiile vor fi solutionate de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, in termenul prevazut de calendarul concursului, prin hotarare care se comunica de indata contestatorului.
(3) Dupa pronuntarea hotararii Sectiei, se intocmeste lista finala a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs sau examen, lista care se aduce la cunostinta publica prin modalitatile prevazute la alin. (1).


Articolul 13
Comisia de examinare are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor de concurs si a baremelor de evaluare si notare, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) asigurarea concordantei cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Consiliul Superior al Magistraturii si de Institutul National al Magistraturii;
b) asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate si a gradului de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a fi tratate in timpul stabilit;
c) evitarea repetarii subiectelor de la concursurile sau examenele anterioare;
d) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probei de concurs;
e) indicarea punctajului prevazut in barem si a timpului recomandat pentru rezolvare;
f) evitarea, pe cat posibil, a subiectelor ce contin probleme controversate in doctrina si in practica sau, in cazul unor astfel de situatii, punctarea tuturor solutiilor a caror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentata logic si coerent;
2. predarea catre comisia de organizare a concursului sau examenului, cu cel putin 12 ore inainte de desfasurarea probei scrise, a subiectelor si baremelor de evaluare si notare in plicuri distincte, inchise si sigilate;
3. evaluarea si notarea candidatilor in cadrul probei prevazute la art. 5 lit. b);
4. solutionarea contestatiilor formulate la proba prevazuta de art. 5 lit. c).


Articolul 14
(1) Testarea psihologica, evaluarea capacitatii candidatului de a lua decizii si de a-si asuma raspunderea si verificarea rezistentei la stres constau in aplicarea unui test scris si in sustinerea unui interviu in fata comisiei/comisiilor formate din cate 2 psihologi desemnati de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii din randul specialistilor din cadrul Consiliului, al instantelor si parchetelor, precum si din tabelul psihologilor acreditati de Colegiul Psihologilor din Romania.
(2) Dispozitiile art. 9 alin. (3) si (6) si ale art. 10 alin. (1) - (5) se aplica in mod corespunzator.
(3) In comisia de testare psihologica vor fi desemnati si membri supleanti care vor inlocui de drept, in baza hotararii presedintelui comisiei de examinare, pana la finalizarea probei de concurs, in ordinea stabilita de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu isi pot exercita atributiile.
(4) In vederea publicarii rezultatelor testarii psihologice, fiecarui candidat ii va fi atribuit un cod alcatuit dintr-o litera si 4 cifre. Acest cod va fi folosit si la publicarea si afisarea rezultatelor obtinute la celelalte doua probe de concurs/examen, precum si a notelor finale, cu exceptia rezultatelor finale ale candidatilor declarati admisi.
(5) Rezultatele testarii psihologice vor fi concretizate intr-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecarui candidat in raport cu functia pentru care candideaza, precum si calificativul recomandabil sau nerecomandabil; calificativul acordat se aduce la cunostinta prin publicarea pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(6) Candidatii nemultumiti de calificativul acordat pot formula, in termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor, contestatii care se transmit prin fax la Institutul National al Magistraturii.
(7) Contestatiile vor fi solutionate in termen de 3 zile de o comisie formata din 3 psihologi, altii decat cei care au examinat candidatii initial, pe baza reevaluarii testului scris aplicat si a sustinerii unui nou interviu.
(8) Rezultatele testarii psihologice, concretizate in raportul care cuprinde profilul psihologic al candidatului in raport cu functia pentru care candideaza si calificativul obtinut, sunt aduse la cunostinta membrilor comisiei de examinare.
(9) In cazul in care un candidat a obtinut calificativul nerecomandabil si a formulat contestatie, acesta poate solicita comisiei de examinare reprogramarea pentru sustinerea proiectului dupa solutionarea contestatiei la testarea psihologica.


Articolul 15
(1) Candidatii sustin oral, in fata comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere.
(2) In aprecierea sustinerii proiectului vor fi avute in vedere, in principal, urmatoarele criterii:
a) folosirea adecvata a resurselor umane si materiale, evaluarea necesitatilor, gestionarea situatiilor de criza, raportul resurse investite - rezultate obtinute, gestionarea informatiilor, organizarea pregatirii si perfectionarii profesionale si repartizarea sarcinilor in cadrul parchetelor;
b) comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, personalul auxiliar, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie, alte institutii, mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul parchetului si transparenta actului de conducere;
c) indeplinirea atributiilor prevazute de lege si regulamente, cunoasterea si capacitatea de a pune in practica politicile publice din domeniul justitiei, strategiile nationale si secventiale in domeniul justitiei si respectarea principiului repartizarii pe criterii obiective a cauzelor;
d) capacitatea de organizare, capacitatea rapida de decizie, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa si capacitatea de adaptare rapida.
(3) In vederea evaluarii proiectului, comisia de examinare poate solicita Inspectiei Judiciare rapoartele de control efectuate la parchetul pentru care se candideaza, insusite de Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Fiecare criteriu valoreaza 2,5 puncte din totalul punctajului pentru aceasta proba. Nota finala la sustinerea proiectului reprezinta media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei.
(5) Rezultatele sustinerii proiectului sunt definitive si nu pot fi contestate.
(6) In cazul in care nota calculata potrivit alin. (4) este mai mica de 5, la cererea candidatului, membrii comisiei vor motiva notele acordate in cuprinsul unui proces-verbal.
(7) Rezultatele sustinerii proiectului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, dupa sustinerea probei de catre toti candidatii.


Articolul 16
Desfasurarea probei constand in sustinerea proiectului se inregistreaza cel putin cu mijloace audio. Inregistrarile se pastreaza o perioada de un an de la data desfasurarii probei, dupa care se distrug.


Articolul 17
Testarea scrisa consta in verificarea cunostintelor privind managementul, comunicarea si resursele umane, pe baza unui test-grila.


Articolul 18
(1) Cu 24 de ore inainte de desfasurarea testarii scrise, comisia de examinare stabileste subiectele pentru testarea scrisa.
(2) Subiectele si baremele de evaluare si notare se predau in plicuri distincte, inchise si sigilate, de catre comisia de examinare, comisiei de organizare a concursului sau examenului, cu cel putin 12 ore inainte de data si ora sustinerii probei scrise. Comisia de organizare asigura randomizarea subiectelor in 4 variante si multiplicarea acestora in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile care contin necesarul de subiecte pentru fiecare sala. Plicurile se deschid in ziua concursului, in prezenta reprezentantilor candidatilor, dupa expirarea termenului de acces in salile de concurs.


Articolul 19
(1) Accesul candidatilor in sala de examen/concurs este permis pe baza actului de identitate, in ordinea afisata, la ora stabilita, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probelor. In mod exceptional, pot fi admisi candidati in sala si cu mai putin de 30 de minute inainte de inceperea probelor, dar nu si dupa deschiderea plicului cu subiecte.
(2) Inainte de aducerea subiectelor in sali, responsabilii de sala aduc la cunostinta candidatilor modul de desfasurare a probelor si modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizata.


Articolul 20
(1) Se interzice candidatilor sa detina asupra lor pe timpul desfasurarii probelor scrise orice fel de lucrari care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum si orice mijloc electronic de comunicare. Supraveghetorii verifica respectarea acestei prevederi inainte de aducerea subiectelor in sali. Nerespectarea acestor dispozitii duce la eliminarea din sala a candidatului, indiferent daca materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidatii se asaza in ordine alfabetica, conform listelor afisate. Candidatii primesc teze de concurs tipizate pe care isi scriu cu majuscule numele si prenumele si completeaza citet celelalte date de pe coltul paginii ce urmeaza sa fie lipit, precum si coli obisnuite pentru ciorne, marcate cu stampila de concurs.
(3) Coltul tezei de concurs tipizate se lipeste si se stampileaza la momentul predarii lucrarii, numai dupa ce persoanele care supravegheaza in sala au verificat identitatea candidatilor si completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce responsabilii de sala semneaza in interiorul portiunii din pagina care urmeaza sa fie sigilata.
(4) Inscrierea numelui candidatului pe foile tipizate in afara rubricii care se sigileaza si orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrarii atrag anularea lucrarii scrise respective.
(5) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considera frauda si incalcarea dispozitiilor alin. (1) si (4). In aceste cazuri, responsabilul de sala consemneaza intr-un proces-verbal faptele constatate si masurile luate, iar lucrarea scrisa se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul- verbal se comunica comisiei de organizare a concursului si candidatului respectiv.


Articolul 21
(1) Responsabilii de sali primesc plicurile cu subiecte de la presedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifica integritatea acestora, le deschid si distribuie subiectele multiplicate fiecarui candidat.
(2) Niciun membru al comisiei nu poate parasi centrul de concurs si nu poate comunica continutul subiectelor de concurs pana la incheierea probelor scrise.
(3) Pe parcursul desfasurarii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului si supraveghetorii de sali nu pot da candidatilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor si nu pot aduce modificari ale subiectelor sau baremelor. Orice nelamurire legata de subiecte se discuta direct cu comisia de examinare. Pe toata durata desfasurarii testarii scrise, in salile de concurs sau examen au acces numai membrii comisiilor de examinare si de organizare care supravegheaza desfasurarea concursului sau examenului.
(4) Punctajul acordat si timpul recomandat pentru rezolvare, stabilite de comisia de examinare, se transmit candidatilor odata cu subiectele, iar baremul de evaluare si notare se afiseaza la centrele de concurs si se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, dupa incheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afisare, candidatii pot face contestatii la barem, care se transmit prin fax la Institutul National al Magistraturii si se solutioneaza in termenul prevazut de calendarul concursului. Solutia se motiveaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului prevazut pentru solutionarea contestatiilor. Baremul de evaluare si notare definitiv, stabilit in urma solutionarii contestatiilor, se publica de indata pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(5) In cazul admiterii de contestatii la barem, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune sanctionarea membrilor comisiei de examinare care sunt raspunzatori de admiterea contestatiilor, in masura in care se retine reaua-credinta sau grava neglijenta a acestora.
(6) Persoanele prevazute la alin. (5) pot fi sanctionate cu reducerea sau neplata drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata; acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(7) Sanctiunile prevazute la alin. (6) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse.


Articolul 22


(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra in sala si niciun candidat nu poate parasi sala decat daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine testarea scrisa.
(2) In cazuri exceptionale, daca un candidat solicita parasirea temporara a salii, el este insotit de una dintre persoanele care supravegheaza, pana la inapoierea in sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborarii lucrarii scrise, stabilit de comisia de examinare, nu poate depasi 4 ore si se socoteste din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrarii scrise candidatii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare neagra. Nu se foloseste alta hartie decat cea distribuita candidatilor de catre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizata, iar solutiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau in considerare.
(5) In cazul in care unii candidati doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, primesc alte teste tipizate. Acest lucru este consemnat de catre supraveghetori in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre supraveghetori, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de 2 supraveghetori si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.
(6) Fiecare candidat primeste atatea teze de concurs tipizate si atatea coli de ciorna cate ii sunt necesare.


Articolul 23
(1) Pe masura ce isi incheie lucrarile, candidatii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, sub semnatura, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(3) Toti candidatii semneaza, la momentul predarii lucrarilor, in catalogul de sala.
(4) Pentru fiecare sala se intocmeste un catalog de sala.
(5) Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se pastreaza de comisia de organizare a concursului alaturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrarile scrise, sub semnatura, presedintelui comisiei de organizare a concursului, care le amesteca si le numeroteaza.


Articolul 24
(1) Evaluarea si notarea lucrarilor la testarea scrisa se realizeaza prin procesare electronica.
(2) Pe timpul corectarii, coltul lucrarii nu se desigileaza.
(3) Rezultatul testarii scrise se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 25
(1) Candidatul nemultumit de nota obtinuta la lucrarea scrisa poate formula contestatie in termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii. Contestatiile se transmit prin fax Institutului National al Magistraturii.
(2) Candidatii pot contesta numai notele la propriile lucrari.
(3) Lucrarile scrise se recorecteaza de catre alti 2 membri ai comisiei de examinare, dintre care un procuror si un specialist in management si organizare institutionala.
(4) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise vor fi renumerotate si resigilate, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(5) Nota obtinuta in urma contestatiei este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(6) Rezultatele in urma contestatiilor se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.


Articolul 26
(1) Nota finala a concursului sau examenului reprezinta media aritmetica dintre nota de la proiect si nota de la proba scrisa.
(2) Pe baza notei finale se intocmeste tabelul de clasificare a candidatilor, care se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii, prin folosirea codurilor atribuite candidatilor conform art. 14 alin. (4).
(3) Functia de conducere vacanta va fi ocupata de candidatul care a obtinut cea mai mare nota finala.
(4) In caz de medii egale, departajarea candidatilor se face in functie de nota obtinuta la testarea scrisa, iar daca si acestea sunt egale, va fi avuta in vedere vechimea cea mai mare in functia de procuror.
(5) In circumscriptiile parchetelor unde o minoritate nationala are o pondere de cel putin 50% din numarul locuitorilor, la medii egale, au prioritate candidatii cunoscatori ai limbii acelei minoritati.
(6) Pentru a ocupa functia pentru care candideaza, procurorul trebuie sa obtina cel putin media 7 (sapte), iar notele, atat la proiect, cat si la testarea scrisa, trebuie sa fie cel putin 5 (cinci).


Articolul 27
(1) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii valideaza rezultatul concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a procurorilor, in termen de 15 zile de la afisarea rezultatelor finale.
(2) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida, in tot sau in parte, concursul sau examenul, in cazurile in care constata ca nu au fost respectate conditiile prevazute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau examenului ori ca exista dovada savarsirii unei fraude.


SECTIUNEA a 4-a
Dispozitii finale


Articolul 28
(1) Numirea procurorilor care indeplinesc conditia prevazuta la art. 48 alin. (10) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au obtinut rezultatul cel mai bun la concurs sau, dupa caz, au fost declarati admisi la examen in functiile pentru care au candidat se face pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data, in conditiile prevazute de lege si de prezentul regulament.
(2) Inainte de numirea in functiile de conducere, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii solicita Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si Consiliului Suprem de Aparare a Tarii sa verifice si sa comunice daca procurorul a facut parte din serviciile de informatii sau a colaborat cu acestea.
(3) In cazul in care procurorul ataca in instanta, in conditiile legii, comunicarea Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii sau a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, procedura de numire in functia de conducere se suspenda pana la solutionarea definitiva a cauzei. Pe aceasta perioada functia de conducere va fi ocupata prin delegare.


Articolul 29
Toate termenele stabilite in cadrul prezentului regulament se calculeaza potrivit art. 181 si urmatoarele din Codul de procedura civila.


Articolul 30
Pentru cazurile in care in prezentul capitol se prevede afisarea pe paginile de internet ale parchetelor, procurorii generali sau, dupa caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele prim-grefierului sau, dupa caz, grefierului- sef ori grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi publicate de indata, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul publicarii, precum si al retragerii documentului, grefierul noteaza ora si data afisarii sau ale retragerii pe document, sub semnatura sa, transmitand de indata documentul retras procurorului general ori, dupa caz, prim-procurorului.


Articolul 31
(1) Toate documentele intocmite pentru concurs se pastreaza in arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Directiei resurse umane si organizare.
(2) Lucrarile de concurs se pastreaza in original la dosarele profesionale ale candidatilor.


Articolul 32
Dispozitiile prezentului capitol se aplica in mod corespunzator in cazul organizarii concursului sau examenului pentru numirea in functii de conducere a procurorilor militari.


CAPITOLUL II
Numirea procurorilor in alte functii de conducere decat cele care se ocupa prin concurs sau examen


Articolul 33
(1) Numirea procurorilor, in temeiul art. 49 alin. (9) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in alte functii de conducere decat cele care se ocupa prin concurs sau examen, la parchetele de pe langa judecatorii, parchetele de pe langa tribunale si parchetele de pe langa curtile de apel, se face de catre Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu recomandarea conducatorului parchetului unde urmeaza sa fie numit procurorul. Pot fi numiti in aceste functii procurorii care au calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani si indeplinesc conditiile de vechime prevazute de lege.
(2) Fiecare candidatura este insotita de curriculum vitae, declaratiile prevazute la art. 6 alin. (4), un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, 10 lucrari intocmite de candidat in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea si de orice alte inscrisuri considerate relevante.
(3) Pe baza candidaturilor depuse, conducatorul parchetului consulta procurorii sectiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidentialitatii optiunilor, si consemneaza rezultatul intr-un referat, semnat si datat.
(4) Dupa consultarea procurorilor, conducatorul parchetului solicita avizul consultativ al colegiului de conducere al acestui parchet.
(5) Avizul colegiului de conducere trebuie sa fie motivat, pe baza elementelor privind competenta profesionala a candidatului si a perceptiei pe care colegii o au asupra acestuia.
(6) In cazul in care pentru aceeasi functie au fost depuse mai multe candidaturi, conducatorul parchetului, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultarii procurorilor sectiei si a avizului motivat al colegiului de conducere, selecteaza una dintre candidaturi, pe care o inainteaza procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(7) Motivarea recomandarii candidaturii procurorului selectat trebuie sa cuprinda o analiza a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selectia si motivele respingerii celorlalte candidaturi.
(8) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, dupa insusirea recomandarii primite, formuleaza o propunere motivata de numire in functie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, insotita de candidatura depusa de procurorul selectat, precum si de inscrisurile prevazute la alin. (2), de avizul motivat al colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor sectiei si de recomandarea prevazuta la alin. (1).


Articolul 34
(1) Directia resurse umane si organizare intocmeste, pe baza propunerii formulate, in termen de cel mult 15 zile, un referat in care consemneaza:
a) evolutia carierei profesionale a procurorului propus pentru numire, cu evidentierea calificativului acordat la ultima evaluare si, daca este cazul, a mentiunii privind sanctiunile disciplinare aplicate in ultimii 3 ani;
b) indeplinirea conditiilor de vechime stabilite de lege pentru functia cu privire la care a fost depusa candidatura;
c) depunerea declaratiilor prevazute la art. 6 alin. (4) si a rezultatului verificarilor efectuate de Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, daca acesta s-a primit in termenul prevazut de lege;
d) continutul avizului motivat al colegiului de conducere si al consultarii procurorilor sectiei la care s-a propus numirea in functia de conducere.
(2) Procurorul propus pentru numirea in functia de conducere va sustine in fata Sectiei un interviu care consta in:
a) sustinerea planului managerial sub urmatoarele aspecte:
(i) prezentarea sintetica a sectiei pentru a carei conducere candideaza;
(ii) identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
(iii) propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a sectiei pentru a carei conducere candideaza;
(iv) compatibilitatea planului managerial intocmit de candidat cu cel al conducatorului unitatii de parchet, daca este cazul;
b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand in esenta capacitatea de organizare, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare;
c) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care s-a depus candidatura.
(3) Interviul poate fi realizat si prin videoconferinta.
(4) Membrii Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului intrebari referitoare la conduita si deontologia profesionala, precum si la imprejurari rezultate din cuprinsul propunerii motivate intocmite de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau al avizului motivat primit din partea colegiului de conducere si pot consulta ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a candidatului.
(5) La interviu poate participa si un psiholog, care, prin intermediul presedintelui de sedinta, poate adresa intrebari candidatului.
(6) In situatia reinvestirii in functia de conducere, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii poate avea in vedere rezultatele evaluarilor anterioare ale activitatii candidatului intocmite de conducerea parchetului, precum si rezultatele controalelor tematice efectuate de Inspectia Judiciara cu privire la indeplinirea atributiilor manageriale de catre candidat.
(7) Dispozitiile art. 28 se aplica in mod corespunzator.


Articolul 35
(1) Numirea procurorilor, in temeiul art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in alte functii de conducere in cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, al Directiei Nationale Anticoruptie si al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism se face de catre Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie sau a procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, dupa caz, cu recomandarea conducatorului sectiei, sau, dupa caz, al serviciului din cadrul acestui parchet sau al acestei directii.
(2) Pot fi numiti in functiile de conducere prevazute la alin. (1) procurorii care nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani si au o vechime in functie de minimum 10 ani.
(3) Prevederile art. 33 alin. (2) - (7) se aplica in mod corespunzator.
(4) Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul-sef al Directiei Nationale Anticoruptie, respectiv procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, dupa insusirea recomandarii primite, formuleaza propunere motivata de numire in functie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, insotita de candidatura depusa de procurorul selectat, precum si avizul colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor sectiei, serviciului sau biroului, dupa caz, si de recomandarea prevazuta la alin. (1).
(5) Prevederile art. 34 se aplica in mod corespunzator.


Articolul 36
(1) Numirea procurorilor in conditiile art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, cu avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minima de 15 ani in functia de judecator sau procuror.
(2) In vederea emiterii avizului, impreuna cu propunerea ministrului justitiei, se depun la Consiliul Superior al Magistraturii declaratiile prevazute la art. 6 alin. (4), un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care se emite avizul, un curriculum vitae al candidatului, 10 lucrari intocmite de candidat in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea si orice alte inscrisuri considerate relevante.
(3) Dispozitiile art. 34 se aplica in mod corespunzator.
(4) Avizul se emite de catre Consiliul Superior al Magistraturii in termen de 30 de zile.


CAPITOLUL III
Revocarea din functia de conducere a procurorilor


Articolul 37


(1) Revocarea din functia de conducere a procurorilor, numiti in conditiile art. 49 si ale art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru motivul prevazut la art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face in baza verificarilor efectuate de Inspectia Judiciara. In cazul in care propunerea de revocare este formulata de adunarea generala, de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, procurorul sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau, dupa caz, de catre conducatorul parchetului, Sectia pentru procurori o trimite Inspectiei Judiciare pentru efectuarea verificarilor.


(2) In urma verificarilor efectuate la parchet, Inspectia Judiciara intocmeste un raport pe care il prezinta Sectiei pentru procurori.
(3) Dupa primirea raportului, presedintele Sectiei pentru procurori fixeaza un termen pentru dezbaterea acestuia, dispunand citarea procurorului cu functie de conducere si comunicarea raportului, in vederea luarii la cunostinta si, eventual, pentru a formula obiectii.
(4) Procurorul are dreptul sa solicite administrarea probei cu inscrisuri in aparare.
(5) La termenul fixat, Sectia pentru procurori dezbate raportul si eventualele obiectii formulate de procurorul cu functie de conducere. Daca apreciaza necesar, sectia poate decide completarea raportului Inspectiei Judiciare cu privire la aspectele sesizate in cuprinsul propunerii de revocare sau intocmirea unui nou raport.
(6) In situatia in care se constata exercitarea necorespunzatoare a atributiilor manageriale privind organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitatilor si aptitudinile manageriale, Sectia pentru procurori dispune revocarea procurorului din functia de conducere.
(7) Revocarea din functia de conducere a procurorilor pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) lit. a) si c) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face in baza verificarilor efectuate de Directia resurse umane si organizare, cu citarea procurorului cu functie de conducere.
(8) Hotararea se redacteaza in termen de 20 de zile de la pronuntare si se comunica de indata procurorului revocat din functia de conducere.
(9) Hotararea Sectiei pentru procurori poate fi atacata la sectia de contencios administrativ a curtii de apel competente, conform dreptului comun.
(10) Pana la finalizarea procedurii de revocare din functia de conducere, Sectia pentru procurori poate dispune suspendarea procurorului din functia de conducere.
(11) Hotararea prin care se dispune suspendarea din functia de conducere se motiveaza in termen de 5 zile de la pronuntare si poate fi atacata cu contestatie la Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 5 zile de la comunicare, fara indeplinirea procedurii prealabile.


Articolul 38
(1) Revocarea procurorilor din functiile de conducere prevazute la art. 54 din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se face de catre Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului justitiei, care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunarii generale sau, dupa caz, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie ori a procurorului sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, cu avizul Sectiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevazute la art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Dupa primirea propunerii ministrului justitiei, insotita de rezultatul verificarilor efectuate in conditiile art. 69 alin. (1) si (2) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Sectiei pentru procurori fixeaza un termen pentru dezbaterea acesteia, dispunand citarea procurorului cu functie de conducere si comunicarea propunerii, in vederea luarii la cunostinta si, eventual, pentru a formula aparari.
(3) Dispozitiile art. 37 alin. (4) - (8) se aplica in mod corespunzator.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice