din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1838 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 69/2019 privind infiintarea Consiliului national pentru dezvoltarea resurselor umane din administratia publica

INTEGRAL: Legea nr. 69/2019 privind infiintarea Consiliului national pentru dezvoltarea resurselor umane din administratia publica


Publicata in Monitorul Oficial nr. 329 din 25.04.2019

Articolul 1


Se infiinteaza Consiliul national pentru dezvoltarea resurselor umane din administratia publica, organism cu rol consultativ, fara personalitate juridica, cu activitate nepermanenta, denumit in continuare Consiliul, care functioneaza pe langa Secretariatul General al Guvernului, in coordonarea prim-ministrului.


Articolul 2


(1) Consiliul are rolul de a promova un cadru institutional adecvat pentru coordonarea politicilor publice si a actiunilor cu impact asupra resurselor umane din administratia publica, asigurand dezvoltarea resurselor umane din administratia publica, precum si de a evalua atingerea obiectivelor asumate de Guvernul Romaniei in domeniul resurselor umane.


(2) Consiliul indeplineste urmatoarele atributii:


a) evalueaza modul de indeplinire a obiectivelor si tintelor asumate de Guvernul Romaniei in domeniul resurselor umane din administratia publica, prin documente strategice, si elaboreaza cu privire la acestea analize ale caror concluzii le prezinta prim-ministrului;


b) elaboreaza, la cererea prim-ministrului sau din proprie initiativa, rapoarte privind evolutiile inregistrate in domeniul resurselor umane din administratia publica, pe care le prezinta prim-ministrului;


c) identifica prioritatile de reforma in domeniul resurselor umane si le prezinta prim-ministrului;


d) avizeaza strategiile nationale privind resursele umane din administratia publica, precum si proiectele de acte normative cu impact asupra personalului din administratia publica, la nivel national;


e) formuleaza propuneri sau recomandari pentru armonizarea prioritatilor legislative in domeniul resurselor umane din administratia publica, promovate de institutiile cu atributii in acest domeniu, pe care le prezinta prim-ministrului;


f) faciliteaza publicitatea/promovarea activitatii derulate atat de Consiliu, cat si de institutiile publice reprezentate in acesta;


g) elaboreaza sau participa la elaborarea altor rapoarte, studii si analize cu privire la resursele umane din administratia publica, la solicitarea prim-ministrului;


h) propune proiectul de regulament de organizare si functionare al Consiliului.


(3) Consiliul elaboreaza si prezinta anual prim-ministrului un raport privind activitatea desfasurata si situatia resurselor umane din administratia publica, raport care se aduce la cunostinta publica prin publicarea pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.


(4) Pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin, Consiliul colaboreaza cu institutii si autoritati publice sau cu alte structuri cu atributii in domeniul resurselor umane. Consiliul solicita institutiilor si autoritatilor publice datele si informatiile necesare pentru elaborarea analizelor si rapoartelor din aria de competenta.


Articolul 3


(1) Consiliul este consultat obligatoriu cu privire la actele normative prevazute la art. 2 alin. (2) lit. d).


(2) In procesul de elaborare a actelor normative, autoritatile si institutiile publice au obligatia sa informeze Consiliul cu privire la intentia de reglementare a unor strategii nationale privind resursele umane din administratia publica, precum si cu privire la proiectele de acte normative cu impact asupra personalului din administratia publica la nivel national, cel mai tarziu la data publicarii acestora pe site-ul propriu, in procedura de consultare publica.


(3) Informarea prevazuta la alin. (2) trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele:


a) principalele probleme a caror solutionare este vizata prin proiectul de act normativ;


b) principalele solutii identificate prin proiectul de act normativ;


c) mijloacele disponibile pentru realizarea scopului propus;


d) calendarul estimat pentru derularea procedurii de consultare, avizare, respectiv adoptare a actului normativ.


(4) Avizul Consiliului se formuleaza si se transmite in scris. Avizul poate fi: favorabil, favorabil cu obiectii sau recomandari ori negativ.


Articolul 4


(1) Pentru desfasurarea reuniunilor Consiliului este necesara asigurarea unui cvorum de jumatate plus unu din numarul membrilor acestuia.


(2) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 2 alin. (2) lit. d), Consiliul emite avize consultative cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.


(3) Avizele consultative, insotite, dupa caz, de recomandari, se emit in cadrul procesului de consultare preliminara interinstitutionala asupra strategiilor nationale privind resursele umane din administratia publica, precum si asupra proiectelor de acte normative cu impact asupra personalului din administratia publica la nivel national. Avizul consultativ se emite in termen de 10 zile de la data depunerii documentatiei, in cazul proiectelor de acte normative aflate in procedura obisnuita de adoptare, si in termen de 5 zile, in cazul celor aflate in procedura de urgenta.


(4) Proiectele de acte normative prevazute la art. 2 alin. (2) lit. d) sunt retransmise Consiliului, spre informare, in forma rezultata in urma procesului de avizare, de catre Secretariatul General al Guvernului, anterior prezentarii acestora in sedinta a Guvernului.


Articolul 5


(1) Coordonarea Consiliului este asigurata de prim-ministru sau, in lipsa acestuia, de catre ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice. In absenta acestora, coordonarea este asigurata de reprezentantul Secretariatului General al Guvernului, respectiv de reprezentantul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, dupa caz.


(2) Secretariatul General al Guvernului asigura secretariatul tehnic al Consiliului.


(3) Consiliul este format din:


a) cate un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului, al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, al Ministerului Finantelor Publice, al Ministerului Educatiei Nationale si al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;


b) cate un reprezentant al structurilor asociative ale autoritatilor administratiei publice locale;


c) 2 reprezentanti ai mediului academic, desemnati de Consiliul National al Rectorilor;


d) un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale care activeaza in domeniul resurselor umane;


e) 2 reprezentanti ai confederatiilor sindicale reprezentative la nivel national, care au in componenta lor organizatii sindicale ale angajatilor din administratia publica, desemnati de Consiliul Economic si Social.


(4) Criteriile de selectie a organizatiilor prevazute la alin. (3) lit. d) se aproba prin decizie a prim-ministrului, la propunerea Secretariatului General al Guvernului.


(5) Componenta nominala a Consiliului se stabileste prin decizie a prim-ministrului, la propunerea institutiilor si organizatiilor prevazute la alin. (3).


(6) Institutiile si organizatiile prevazute la alin. (3) desemneaza cate un membru titular si un membru supleant in Consiliu.


(7) Membrii Consiliului au un mandat de 4 ani.


(8) Membrii desemnati pentru a face parte din Consiliu trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:


a) sa aiba cunostinte si competente specifice in domeniul functiei publice si/sau resurselor umane din administratia publica;


b) sa aiba experienta profesionala relevanta in ceea ce priveste administratia publica;


c) sa aiba o buna reputatie profesionala si personala.


(9) Membrii Consiliului, desemnati in conditiile alin. (5), au dreptul la o indemnizatie de sedinta care nu poate depasi 10% din indemnizatia stabilita de iege pentru functia de secretar de stat. Cuantumul indemnizatiei de sedinta se stabileste prin regulamentul prevazut la art. 8 alin. (5).


(10) Indemnizatia se acorda titularului si, numai in situatia neprezentarii acestuia, supleantului.


(11) Finantarea cheltuielilor necesare exercitarii atributiilor care revin Consiliului potrivit prevederilor prezentei legi se asigura prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.


Articolul 6


(1) Consiliul se intruneste trimestrial si ori de cate ori este necesar, la convocarea coordonatorului sau, transmisa membrilor Consiliului prin intermediul secretariatului tehnic.


(2) La sedintele Consiliului, in functie de tematica supusa dezbaterii, pot fi invitati sa participe si reprezentanti ai altor ministere sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si reprezentanti ai mediului academic, ai organizatiilor neguvernamentale si reprezentanti ai federatiilor sindicale reprezentative pentru administratia publica.


(3) In exercitarea atributiilor sale privind asigurarea secretariatului tehnic al Consiliului, precum si pentru asigurarea logisticii si expertizei necesare desfasurarii corespunzatoare a activitatii si realizarii atributiilor acestuia, Secretariatul General al Guvernului poate incheia parteneriate sau protocoale de colaborare cu alte autoritati ori institutii publice, cu mediul academic si cu organizatii neguvernamentale.


Articolul 7


Secretariatul tehnic al Consiliului este constituit din minimum 3 persoane, nominalizate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, si are urmatoarele atributii:


a) elaboreaza proiectul regulamentului de organizare si functionare al Consiliului, pe baza propunerilor acestuia;


b) asigura comunicarea avizelor consultative, precum si, dupa caz, a recomandarilor Consiliului catre institutiile si autoritatile publice;


c) transmite, la cererea Consiliului, solicitarile prevazute la art. 2 alin. (4);


d) primeste si inregistreaza corespondenta adresata Consiliului;


e) intocmeste minuta fiecarei sedinte a Consiliului;


f) asigura logistica necesara desfasurarii sedintelor Consiliului;


g) transmite convocarile membrilor Consiliului;


h) centralizeaza informatiile privind intentiile de reglementare comunicate de institutiile si autoritatile publice, monitorizeaza procesul de elaborare si aprobare a acestora;


i) desfasoara alte activitati ce decurg din exercitarea atributiilor Consiliului si din regulamentul de organizare si functionare al acestuia.


Articolul 8


(1) Prezenta lege intra in vigoare la data de 31 ianuarie 2019.


(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi se aproba, prin decizie a prim-ministrului, criteriile de selectie a organizatiilor prevazute la art. 5 alin. (3) lit. d).


(3) In termen de 30 de zile de la emiterea deciziei prevazute la alin. (2):


a) institutiile publice si organizatiile prevazute la art. 5 alin. (3) lit. a) -c) si e) au obligatia de a-si desemna reprezentantii in cadrul Consiliului;


b) Secretariatul General al Guvernului selecteaza reprezentantul organizatiilor neguvernamentale, prevazut la art. 5 alin. (3) lit. d).


(4) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi se aproba, prin decizie a prim-ministrului, componenta nominala a Consiliului.


(5) In termen de 30 de zile de la prima sedinta, Consiliul transmite propunerile sale secretariatului tehnic in scopul elaborarii regulamentului de organizare si functionare, care se aproba prin decizie a prim-ministrului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice